MA 12+6 (8+4)

Masse god bedring, håpe kvalmen blir bedre etter hvert å at du finn nåkka som hjelpe :) Klæm :)

Tusen takk for omtanken, jeg håper jeg kan finne noe som hjelper bedre denne uken ja. Det hadde vært fantastisk. Og at det ikke varer altfor langt ut i svangerskapet nei. Klem fra sykesengen :)
 
Det er virkelig ikke lett å holde motet oppe når det på sitt værste!! Ta i mot den hjelpa du får, både med kvalmestillende og sykemelding, evt innleggelse. Kjenner selv at min kvalme nå er mer enn nok til at jeg tenker at dette blir siste...heldigvis er dette noe man glemmer, for jeg husker ikke fra forrige gang, at det var såååå ille.

Kanskje du er gravid med tvillinger? ;) Man blir veldig ofte mye dårligere da...
 
Det er virkelig ikke lett å holde motet oppe når det på sitt værste!! Ta i mot den hjelpa du får, både med kvalmestillende og sykemelding, evt innleggelse. Kjenner selv at min kvalme nå er mer enn nok til at jeg tenker at dette blir siste...heldigvis er dette noe man glemmer, for jeg husker ikke fra forrige gang, at det var såååå ille.

Kanskje du er gravid med tvillinger? ;) Man blir veldig ofte mye dårligere da...

Haha.. Jeg håper egentlig at det bare er ett terror-troll i magen, men jeg har også hørt det at man blir dårligere om det bor flere der. Jeg tar i mot all hjelp jeg kan få. Vil jo ikke skade lille i magen, og jeg vet at dette vekttapet mitt nå ikke er bra. Så jeg vil ha hjelp. Heldigvis glemmer man fort ja, særlig om det går over "allerede" i andre trimester. Jeg håper virkelig det. :) Jeg vil jo egentlig ha tre barn. :p

Det kan jo hende du er dårligere denne gangen her? Det kan jo variere. Husker du når det ga seg for deg sist da?

*Taster på app på mobilen*
 
Hehe, skjønner godt at du håper på 1 ;)
Ene kusina mi fikk tvillinger, hu gikk ned en god del, tror hu endte på rundt startvekt når hun fødte, for ungene tok all næringa som hu fikk i seg.

Forrige gang var jeg tåelig grei i første trimester, jobba fullt hele perioden, men rundt uke 14, så fikk jeg no virus i kroppen og mista matlysten totalt, var sykmeldt i ca 2mnd, før jeg fikk en real runde omgangssyken og våkna opp frisk og rask som aldri før! hehe :) så følte jeg var litt "omvendt" av normalen sist...håper det gir seg rundt uke 12 denne gangen...

Merker at det er forskjell på hvor mye man får slappet av, forrige gang kunne jeg sove til jeg våknet av meg selv...nå blir jeg jo vekt hver dag...det er ganske slitsomt :/
 
Innom og heier på deg! :D
Skjønner godt at du har det tøft nå, men det er nok ikke lenge før det begynner å bli bedre! Dette klarer du! Heia heia!! :D;):D

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Hehe, skjønner godt at du håper på 1 ;)
Ene kusina mi fikk tvillinger, hu gikk ned en god del, tror hu endte på rundt startvekt når hun fødte, for ungene tok all næringa som hu fikk i seg.

Forrige gang var jeg tåelig grei i første trimester, jobba fullt hele perioden, men rundt uke 14, så fikk jeg no virus i kroppen og mista matlysten totalt, var sykmeldt i ca 2mnd, før jeg fikk en real runde omgangssyken og våkna opp frisk og rask som aldri før! hehe :) så følte jeg var litt "omvendt" av normalen sist...håper det gir seg rundt uke 12 denne gangen...

Merker at det er forskjell på hvor mye man får slappet av, forrige gang kunne jeg sove til jeg våknet av meg selv...nå blir jeg jo vekt hver dag...det er ganske slitsomt :/

Huff da. Det hørtes ikke så gøy ut. Jeg håper du er frisk hele dette svangerskapet og at plagene gir seg etter hvert. :)

Ja, kan jo hende du blir mer dårlig fordi du ikke får slappet av. Jeg merker at det er viktig å slappe av og ta det med ro når kroppen ber om det. :confused: Håper du snart får ekstra energi, som noen sier de plutselig får. :)

Vi skal nok kanskje på tidlig UL rundt uke 12 og da får vi sjekke hvor mange det er da. Gynekologen jeg var til utredning hos sa at bare ett egg hadde løsnet hvert fall, så er vel stor sjanse for en liten terror spire som koser seg helt alene der inne. :p

*Taster på app på mobilen*
 
Innom og heier på deg! :D
Skjønner godt at du har det tøft nå, men det er nok ikke lenge før det begynner å bli bedre! Dette klarer du! Heia heia!! :D;):D

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Åh du er skjønn. ♥ Det har vært noen grusomme uker, og jeg holder ut uansett hva for lille spiren har vi lengtet etter. Den gode nyheten nå er at jeg er bedre! :D

*Taster på app på mobilen*
 
7+5: Kvalmestillende ♥

Jeg har fått en kvalmemedisin og b-vitamin som hjelper og nå blir jeg ikke kvalm så lenge jeg spiser annenhver time. Ikke har jeg kastet opp etter at jeg begynte med den heller. Det kjennes ut som jeg er et nytt menneske som har våknet etter alvorlig sykdom. Virker som jeg blir litt trøtt av medisinen, men legen sa det går seg litt til etter hvert. La meg for tidlig i går hvert fall, men pytt, hvem bryr seg om det! Jeg er ikke superkvalm lenger! Jeg har lyst til å danse! Utrolig glad nå, men fortsatt sliten i kroppen, så det tar vel noen dager før jeg er helt på topp. Må spise meg opp igjen. Jippi! :D

Totalt ramlet jeg ned 5,5 kg fra julaften, men jeg regner med at det er en del væske siden jeg har kastet opp en del den siste uken. Så nå håper jeg at kroppen raskt går litt opp igjen, så er det tilbake til mitt egentlig mål: sunt kosthold i svangerskapet for begrenset vektoppgang. :)

Jeg er så glad nå. Og synes fryktelig synd på alle som sliter lenge med kvalmen, jeg har aldri i hele mitt liv kjent en så grusom kvalme før. Det var helt forferdelig. Når man ikke orker å ha noe i munn, ikke en gang vann. :( Håper derfor alle andre blir bra igjen enten fordi symptomene endres av seg selv med tiden eller at en kvalmestillende virker. ♥

Jeg er forresten sykemeldt for å drikke, spise, samle krefter og se om medisinen virker, men regner med at legen er enig i at jeg nå kan gå tilbake til jobb veldig snart.

Dersom jeg glemmer å spise etter to timer eller når jeg har sovet en hel natt er jeg superkvalm igjen, men nå går det heldigvis over med mat. :D

*Taster på app på mobilen*
 
Last edited:
Må kanskje presisere at jeg fortsatt er småkvalm hele tiden, så jeg føler meg litt fyllesyk egentlig. Litt sånn rar i hodet, kvalm og svimmel. Jeg håper det blir borte i andre trimester, men i forhold til sånn som jeg har hatt det så er dette en solskinnshistorie. :D

*Taster på app på mobilen*
 
I dag er det akkurat som om kroppen min vil vise meg at den er gravid på alle andre måter siden jeg ikke ligger i "sykesengen" lenger. Magen er ekstremt oppblåst og puppene er så ømme at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med dem. :p

Jeg synes livet er så herlig nå så jeg takler at kroppen er helt på tur. :) Jeg vet bare ikke hva jeg kan ha på meg av klær.

*Taster på app på mobilen*
 
Så glad for at du føler deg bedre!! Så da er det bare å "nyyyyte" svangerskapet framover ;)
 
Hipp hurra for bedre form! :D Og for straks 8 uker. Dette har jammen gått fort! :D
 
Så glad for at du føler deg bedre!! Så da er det bare å "nyyyyte" svangerskapet framover ;)

Haha.. Ja, jeg håper det blir noe å nyte etter hvert. :) Foreløpig litt mye på en gang, så selv om jeg er lykkelig over å være ute av sengen så håper jeg at jeg kan bruke kroppen litt ordentlig igjen etter hvert. :p Veldig spent på de neste ukene hvert fall. Alt er uansett bedre enn den verste kvalmen. :)

*Taster på app på mobilen*
 
Hipp hurra for bedre form! :D Og for straks 8 uker. Dette har jammen gått fort! :D

Ja, det har gått veldig fort. :D Jeg er superfornøyd med at kvalmen er blitt mye mer levbar, det er så herlig. :)

*Taster på app på mobilen*
 
Hvorfor i huleste har det navnet morgenkvalme? Det burde hete sulten-kvalme? Jeg lot det gå akkurat litt for lang tid fra kveldsmat til leggetid og da ble jeg superkvalm og nå forsøker jeg å spise nattmat for å døyve kvalmen. Da jeg la meg på sengen og slukket lyset gikk det nemlig bare 5 minutter før jeg innså at jeg var i ferd med å kaste opp igjen. Arg. Hvordan lager man seg rutiner for dette her? Om noen har gode tips sier jeg ja takk. Og det virker ikke som det holder med én brødskive når jeg har rukket å bli skikkelig kvalm, nei, da skal jeg helst spise et lite måltid. Og jeg er trøtt. Haha.. Herlig. Fortsatt bedre enn å ikke spise, og jeg rakk å dytte brødskiven inn i munn før jeg kastet opp så jeg er fornøyd. Vet bare ikke helt hvordan dette kan kombineres med en jobb? Vi får se neste uke, jeg får finne noen gode forslag i morgen. Nå er jeg altfor trøtt. :) Ble mange innlegg i dag gitt. Skravlebehov tydeligvis. Eller behov for å syte litt. Jaja. Jeg skal ikke syte for spiren i magen virker jo som om den fortsatt har det bare bra siden jeg er såpass full av symptomer. Det er jo verdt det uansett! ♥

August 2014 mistet nemlig en herlig bruker i dag. :( :( :( Så jeg synes det er kjempetrist, og det minner jo om at alle symptomer i verden er verdt det til slutt. Og egentlig ikke noe man skal klage altfor mye over. (Bare litt i dagboken sin da.)
 
Var utrolig trist å miste den brukeren ja, syns det bare blir værre og værre når folk mister nå, for nå begynner de fleste å nærme seg den magiske grensa! Syns også det er litt kjedelig å klage, når det er så mange som virkelig sliter med å bli gravide, eller får beskjed om at de ikke kan få i det hele tatt. Men likevel, det er noe herk å gå kvalm i mange dager/uker og ikke vite om eller når det går over, det føles litt som en eviglang oppkastsjau!

Godt du har kommi deg ut av den verste kvalmen hvertfall!! fikk du kvalmestillende?
Jeg skal til legen igjen på mandag, ganske sikker på at jeg kommer til å be om videre sykmelding da...kasta opp etter jeg hadde levert i bhg i dag :p
 
Var utrolig trist å miste den brukeren ja, syns det bare blir værre og værre når folk mister nå, for nå begynner de fleste å nærme seg den magiske grensa! Syns også det er litt kjedelig å klage, når det er så mange som virkelig sliter med å bli gravide, eller får beskjed om at de ikke kan få i det hele tatt. Men likevel, det er noe herk å gå kvalm i mange dager/uker og ikke vite om eller når det går over, det føles litt som en eviglang oppkastsjau!

Godt du har kommi deg ut av den verste kvalmen hvertfall!! fikk du kvalmestillende?
Jeg skal til legen igjen på mandag, ganske sikker på at jeg kommer til å be om videre sykmelding da...kasta opp etter jeg hadde levert i bhg i dag :p

Jeg synes også det er litt ekkelt når folk flytter ut, men skjønner at det blir en del av det på sånne forum. Skulle virkelig ønske at spirene ble til termin. :(

Jeg fikk kvalmestillende som hjelper en del, og så har jeg skaffet meg sånne sea band, siden det var mange andre av de kvalme som anbefalte det. Jeg føler at det hjelper en god del, men er forsatt veldig kvalm. Jeg kaster heldigvis ikke opp mer nå etter at jeg begynte med kvalmestillende. Det er jeg veldig glad for, jeg hater å kaste opp. Skjønner godt at du er sykemeldt når du kaster opp fortsatt, er så ubehagelig å ikke ha kontroll på kvalme og magen synes jeg. Jeg tenkte at jeg skal tilbake på jobb, siden jeg har det en del bedre, men jeg synes det er skummelt at kvalmen kommer brått og at jeg må spise med en gang. Det går jo ikke alltid an å ordne opp i på jobb. Dessuten er det veldig mange klesplagg jeg synes det er ubehagelig å ha på. Haha.. Så det også er litt vanskelig. Jaja. Vi får håpe det blir bedre for oss begge snart, og jeg håper du finner en måte å slippe unna oppkast på.
 
Jeg tror bare jeg må vente på at det går over, det gikk over av seg selv sist, så gjør nok det nå og! Men det er absolutt best å være hjemme. Syns du er tøff som tenker å tilbake i jobb selv om du blir kvalm. Kanskje det er lurt å prøve seg i noen prosenter før du går tilbake fullt? Så får du kjent litt på hvordan det er ;) Kan være tøfft å gå tilbake til full jobb. Jeg gjorde det sist, men da våkna jeg opp etter spysjuken og var FULL av energi, det var helt supert. :) Drømmer om det samme nå...hehe :)
 
Ja, håper også det går over helt plutselig. Jeg skal begynne ganske lett neste uke. Jeg har fortalt sjefen hvorfor jeg er sykemeldt denne uken, så hun har gitt meg korte dager på jobb neste uke og flere oppgaver jeg kan gjøre på hjemmekontor istedet. :) Så får vi se hvordan det skal gå og jeg håper det går seg til.
 
8 uker - rapport
Jeg snek i en annens dagbok og fant at hun hadde skrevet den samme rapporten fra uke til uke. Det synes jeg var veldig fint, så jeg spurte om jeg kunne herme og det fikk jeg lov til. :) Jeg vet ikke hvor ofte jeg skriver rapport, men skal forsøke å gjøre det innimellom.

- Termin: 25. august 2014
- På vei: 8 + 0
- Måned: 2. svangerskapsmåned
- Igjen til termin: 227 dager
- Trimester: 1. trimester
- Neste kontroll: legetime 6. februar
- Ultralyd: Ikke bestilt ultralyd enda
- Kjønn: Vet ikke
- Utålmodig: Ja, jeg vil gjerne over i 2. trimester og forhåpentligvis få mindre symptomer
- Nye innkjøp: Seae band armbånd til meg selv, for å forsøke å redusere kvalmen
- Utstyr så langt: Ingenting enda, regner med å få ganske mye i arv og gaver
- Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Meldt meg på gravid-yoga kurs med oppstart et stykke ut i 2. trimester.
- Mage: Ikke vokst noe enda
- Vektendring: Ned 3,4 kg
- Melk i brystene: Nei
- Aktivitet: Nei
- Tungt: Nei
- Kynnere: Nei
- Hodet festet: Nei
- Barnerom: Foreløpig et gjesterom, skal males og innredes i løpet av våren
- Matkick: Ingenting spesielt, men må ha mat ofte
- Plager: Kvalme og vond smak i munnen hele tiden, oppblåst mage med mye luft, trøtt og ømme pupper. Har kastet opp en del, men det har hjulpet med kvalmestillende jeg fikk denne uken.
- Humør: Sliten, lei av kvalmen og føler meg pjusk og uvel.
- Sykehusbagen: Nei
- Høygravid: Om 187 dager
- Tanker om fødselen: Forsøker å ikke tenke så detaljert på fødsel. Jeg har lyst til å føde i badekar. Jeg gleder meg veldig til vi skal bli foreldre og hilse på babyen for første gang. Jeg grugleder meg til fødselen foreløpig.
- Medisiner: Crinone og kvalmestillende.
- Tilskudd: Folat, multivitaminer og trankapsler.
 
Last edited:
Back
Topp