MA 12+6 (8+4)

8+4

Kvalm og kvalm. Sånn går dagene da. Jeg er sykemeldt fortsatt, kaster opp mye. Vekten er stabil mellom 3,5 - 4,0 kg lavere enn da jeg ble gravid. Jeg gleder meg til å være ferdig med første fjeredel, første 25 %, av svangerskapet og kanskje bli mindre kvalm. Det er bare 1,5 uke til 10+0. Jeg håper så veldig at kvalmen skal bli bedre etter hvert da.

Forresten så er jeg jo ferdig med 1/5 da eller 20 %. Det er jo 8 uker! :D

Jeg føler meg litt som et dyr når jeg kaster opp hele tiden også, så jeg gleder meg til det er ferdig. Effekten av medisinene for å slippe kvalmen var begrenset i tid tydeligvis. Det er bare å huske at det er en baby i magen da, det skal være verdt det til slutt! ;) :)
 
8+5

Jeg må le når jeg leser hvor glad jeg var for én uke siden da jeg fikk kvalmestillende og fikk effekt av det. Det var en veldig kortvarig glede. Nå er jeg veldig spent på hvor lenge jeg blir liggende her. :rolleyes:

Hyperemesis. Jeg må overvåke væskeinntaket. Samme som for 1 1/2 uke siden. Hvis vekten går mye ned eller jeg kaster opp alt jeg drikker så må det vurderes innleggelse.

Jaja. Ikke noe annet nytt herfra, bare kvalm og kvalm. :p

*Taster på app på mobilen*
 
Last edited:
Ååh, jeg savner deg sånn på FS, men jeg er så glad på dine vegne for at du har spire i magen!! ;) Kjipt med kvalmen da.. Den ødelegger liksom så mye, men snart er du over i 2. trimester, og da blir ting forhåpentligvis bedre for deg <3 Du fortjener alt godt, og jeg sniker stadig på dagboken din her inne, hihi ;) God bedring, frøken! <3

Vi vil ha 2014 spire! <3
 
Ååh, jeg savner deg sånn på FS, men jeg er så glad på dine vegne for at du har spire i magen!! ;) Kjipt med kvalmen da.. Den ødelegger liksom så mye, men snart er du over i 2. trimester, og da blir ting forhåpentligvis bedre for deg <3 Du fortjener alt godt, og jeg sniker stadig på dagboken din her inne, hihi ;) God bedring, frøken! <3

Vi vil ha 2014 spire! <3

Jeg sniker på dagboken din og. Vil jo ha dere ut fra FS hele gjengen. Det er jo veldig spennende med deg nå da, jeg ser noe på testene hvert fall.

Ja, hyperemesis ødelegger litt, men jeg klarer heldigvis å se at det er en kort periode i bytte mot verdens fineste gave. Jeg vil heller ligge her kvalm enn å ikke få oppleve dette. <3 Jeg håper likevel det blir bedre om noen uker. :p

Skjønner ikke at du skal holde deg en uke med testing, men håper du får tidenes bursdagsgave! :D
 
Ånei, er du kvalm ennå :( Så slitsomt. Er det ikke noe sterkere krutt som kan prøves? Håper inderlig det gir seg snart.
 
Ånei, er du kvalm ennå :( Så slitsomt. Er det ikke noe sterkere krutt som kan prøves? Håper inderlig det gir seg snart.

Ja, jeg er visst det. Hyperemesis sier legen. Det er slitsomt, men må bare fokusere på august. <3 Dagene går jo faktisk, bare veldig tregt. Jeg er veldig spent på når (og om) det blir bedre. Vi prøver både akupunktur og kvalmestillende. Jeg synes det har lite effekt. Eller. De kvalmestillende gjør at jeg spyr mindre, hvis jeg klarer å få dem i meg på et tidspunkt hvor jeg ikke spyr (og de gjør vondt å spy opp). Man får et helt nytt forhold til kvalme og oppkast hvert fall, vanligvis så varer jo omgangssyke noen dager. Jeg forsøker å ta det med et smil, det er selvvalgt og vi er fortsatt veldig fornøyd med valget vårt. ♥ Jeg håper jeg er i form til tidlig UL i uke 12-13. Det er egentlig mannen som vil det, men nå har jeg litt lyst jeg og. Jeg har lyst til å se hva det er jeg lider for. :p *Fnis*

Hvordan er formen din da?
 
Ja, jeg er visst det. Hyperemesis sier legen. Det er slitsomt, men må bare fokusere på august. <3 Dagene går jo faktisk, bare veldig tregt. Jeg er veldig spent på når (og om) det blir bedre. Vi prøver både akupunktur og kvalmestillende. Jeg synes det har lite effekt. Eller. De kvalmestillende gjør at jeg spyr mindre, hvis jeg klarer å få dem i meg på et tidspunkt hvor jeg ikke spyr (og de gjør vondt å spy opp). Man får et helt nytt forhold til kvalme og oppkast hvert fall, vanligvis så varer jo omgangssyke noen dager. Jeg forsøker å ta det med et smil, det er selvvalgt og vi er fortsatt veldig fornøyd med valget vårt. ♥ Jeg håper jeg er i form til tidlig UL i uke 12-13. Det er egentlig mannen som vil det, men nå har jeg litt lyst jeg og. Jeg har lyst til å se hva det er jeg lider for. :p *Fnis*

Hvordan er formen din da?
Jeg er helt for tidlig ul. For meg har det hjulpet til å gjøre hele graviditeten betydelig mer virkelig. Skjønt, dagens ul har ikke riktig helt sunket inn ennå, men det kommer vel. På den annen side har jeg i ingen av mine to svangerskap liggi langflat og spydd dag ut og inn, så det er mulig det "virkelig"-argumentet ikke helt holder for deg ;) Jeg tror du vil digge ul, for det er så mye kult å se! Kjevebein, fingre, armer og bein, hjerte :love7, hjernehalvdeler, gigantiske, alienliknende øyehuler etc.
Gravidformen min tror jeg er ganske ok nå, men det er litt vanskelig å vite da jeg har bronkitt på toppen og sitter i sofaen og hoster meg sliten og lei dagen lang. Det går temmelig sikkert over snart, da, trøster meg med det. Og serier på netflix. Og boller..:oops:
 
Jeg er helt for tidlig ul. For meg har det hjulpet til å gjøre hele graviditeten betydelig mer virkelig. Skjønt, dagens ul har ikke riktig helt sunket inn ennå, men det kommer vel. På den annen side har jeg i ingen av mine to svangerskap liggi langflat og spydd dag ut og inn, så det er mulig det "virkelig"-argumentet ikke helt holder for deg ;) Jeg tror du vil digge ul, for det er så mye kult å se! Kjevebein, fingre, armer og bein, hjerte :love7, hjernehalvdeler, gigantiske, alienliknende øyehuler etc.
Gravidformen min tror jeg er ganske ok nå, men det er litt vanskelig å vite da jeg har bronkitt på toppen og sitter i sofaen og hoster meg sliten og lei dagen lang. Det går temmelig sikkert over snart, da, trøster meg med det. Og serier på netflix. Og boller..:oops:

Jeg tror jeg kommer til å like UL om jeg er i form til det, i verste fall er jeg jo ikke i form til det nærmere OUL uansett. :p Og virkelig-argumentet trenger jeg ikke nei. Haha.. Aldri vært sånn her dårlig på denne måten så lenge noen gang før, så det gjør alt veldig virkelig. Tror jeg tar UL tidlig om jeg blir i bedre form, ellers blir det OUL. Hadde nok ikke hatt stor glede av tidlig UL akkurat nå uansett.

Huffda, bronkitt hørtes ikke noe hyggelig ut. Heldigvis varer det nok ikke så lenge nei, men huff da. Det kan være slitsomt nok mens det står på, godt du får i deg næring for det. Hadde jeg fått i meg boller nå hadde jeg vært lykkelig. :p Det er ganske lite mat per dag her i kroppen for tiden. Og jeg er veldig glad i f.eks. boller, men har ingen matlyst overhode, så jeg gleder meg masse til jeg får matlyst igjen. Er du hjemme du også nå da, siden du er syk?
 
Jeg tror jeg kommer til å like UL om jeg er i form til det, i verste fall er jeg jo ikke i form til det nærmere OUL uansett. :p Og virkelig-argumentet trenger jeg ikke nei. Haha.. Aldri vært sånn her dårlig på denne måten så lenge noen gang før, så det gjør alt veldig virkelig. Tror jeg tar UL tidlig om jeg blir i bedre form, ellers blir det OUL. Hadde nok ikke hatt stor glede av tidlig UL akkurat nå uansett.

Huffda, bronkitt hørtes ikke noe hyggelig ut. Heldigvis varer det nok ikke så lenge nei, men huff da. Det kan være slitsomt nok mens det står på, godt du får i deg næring for det. Hadde jeg fått i meg boller nå hadde jeg vært lykkelig. :p Det er ganske lite mat per dag her i kroppen for tiden. Og jeg er veldig glad i f.eks. boller, men har ingen matlyst overhode, så jeg gleder meg masse til jeg får matlyst igjen. Er du hjemme du også nå da, siden du er syk?
Ja, har vært hjemme i nesten to uker nå, føles som evigheter. Er sykemeldt noen dager til, men håper å komme meg på jobb igjen til uka. Med det store bolleinntaket jeg holder for tida er det veldig tydelig, plutselig, at *noe* er på gang, så det er godt at det kan bli offentlig på jobb så snart jeg får snakka med sjefen. Vanskelig å kamuflere så mange boller i ovnen :oops::D
 
Ja, har vært hjemme i nesten to uker nå, føles som evigheter. Er sykemeldt noen dager til, men håper å komme meg på jobb igjen til uka. Med det store bolleinntaket jeg holder for tida er det veldig tydelig, plutselig, at *noe* er på gang, så det er godt at det kan bli offentlig på jobb så snart jeg får snakka med sjefen. Vanskelig å kamuflere så mange boller i ovnen :oops::D

Hahahahaha.. :) Jeg liker at du har skikkelig "bollemage" (les: flere boller i magen).

Jeg har fortalt det til sjefen jeg og, synes jeg måtte det siden jeg er kvalm på ubestemt tid. Det er ikke offentlig for resten av kollegene, det blir det vel ikke før jeg kommer tilbake (eller hvis jeg blir lenge borte kommer jeg til å sende sms til noen av de nærmeste kollegene og fortelle hva som skjer).

Håper du kan komme tilbake på jobb snart da, det er litt kjedelig å bare være hjemme og dårlig. Eller. Det synes hvert fall jeg. :p Jeg tror tiden går fortere om jeg kan være i litt mer aktivitet. Eneste fordelen med å være syk og i 1. trimester er at jeg får sove ganske mye. Sover over 12 timer i døgnet for tiden. Da går jo tiden litt fortere hvert fall.
 
9+2

Jeg aner ikke hva jeg skal oppdatere med i dag. Dagene går tregt og jeg er kvalm, og kaster opp. Hmm.. Så det er egentlig ikke noe nytt bortsett fra at dagene går. Jeg blir veldig glad for at flere andre på august forteller at kvalmen gir seg. Jeg har jo termin sent i måneden så da har jeg fordelen av å kunne følge med på det de som ligger foran meg i løypa opplever. :) Det blir sikkert irriterende ved termin når jeg er utålmodig og stor, men nå ser jeg på det som en fordel.

Kom på at det er noe nytt da, jeg har gått ned enda mer i vekt den siste uken. :(

*Taster på app på mobilen*
 
Last edited:
9+2

Jeg aner ikke hva jeg skal oppdatere med i dag. Dagene går tregt og jeg er kvalm, og kaster opp. Hmm.. Så det er egentlig ikke noe nytt bortsett fra at dagene går. Jeg blir veldig glad for at flere andre på august forteller at kvalmen gir seg. Jeg har jo termin sent i måneden så da har jeg fordelen av å kunne følge med på det de som ligger foran meg i løypa opplever. :) Det blir sikkert irriterende ved termin når jeg er utålmodig og stor, men nå ser jeg på det som en fordel.

Kom på at det er noe nytt da, jeg har gått ned enda mer i vekt den siste uken. :(

*Taster på app på mobilen*
Spennende å lese dagboka di, savner deg sånn på FS. Men veldig glad for at du er gravid <3 Veldig missunlig.

Så trist å høre at du er så kvalm :-( Håper det gir seg snart, så du slipper innleggelse. Skal krysse fingrene for deg :)
 
Spennende å lese dagboka di, savner deg sånn på FS. Men veldig glad for at du er gravid <3 Veldig missunlig.

Så trist å høre at du er så kvalm :-( Håper det gir seg snart, så du slipper innleggelse. Skal krysse fingrene for deg :)

Hei Molly! Jeg savner dere også, FS er et fantastisk forum. Nå føler meg ikke helt hjemme der lenger, mange nye nick. Det kommer fort mange nye prøvere innser jeg, men det var lettere å holde oversikten når man var aktiv selv. :)

Jeg håper virkelig effekten av pergo'en er det som skal til for deg. Synes likevel du burde fortsette å teste tidlig så du får kartlagt om du har flere kjemiske. Jeg hadde jo helt stabil lutealfase på 12 dager, men bare kjemiske allikevel, og mener jo at det er pga Crinone at denne spiren sitter. Håper likevel 11 dager holder for deg (det holder for mange andre!) Nå synes jeg du snarest skal flytte til et terminforum. <3 Jeg heier på deg og krysser fingrene! Og sniker på dere. :p

Ja, jeg har vært så heldig å få ekstrem svangerskapskvalme. Det er ikke så veldig gøy, men jeg forsøker å klage bare her i dagboken min og i tråder som handler om kvalme på forumet. Det er ikke noe gøy å klage for mye heller siden jeg tross alt skal få en baby av dette til slutt. :) Jeg har likevel litt behov for å klage litt for dette krever jo all energien min. Derfor er jeg mer sporadisk på BV og klarer ikke helt å henge med på hvor jeg skal svare på tråder. Jeg er surrete i hodet etter å ha ligget stille så lenge. Jeg håper også det gir seg snart. Tusen takk for at du tenker på meg! :)
 
10+1 - ny rapport
- Termin:
25. august 2014
- På vei: 10 + 1
- Måned: 3. svangerskapsmåned
- Igjen til termin: 212 dager
- Trimester: 1. trimester
- Neste kontroll: legetime 6. februar, 1. kontroll. Har vært hos lege pga. sykemelding, og går til jordmor for akupunktur for kvalmen.
- Ultralyd: Ikke bestilt ultralyd enda
- Kjønn: Vet ikke
- Utålmodig: Ja, jeg vil gjerne over i 2. trimester og forhåpentligvis få mindre symptomer
- Nye innkjøp: Ingen
- Utstyr så langt: Ingenting enda, regner med å få ganske mye i arv og gaver
- Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Meldt av gravid-yoga kurs som skulle starte i februar. Håper at jeg kan melde meg på neste kurs i stedet.
- Mage: Ikke vokst noe enda
- Vektendring: Ned 5,0 kg, vil ikke mer ned i vekt.
- Melk i brystene: Nei
- Aktivitet: Nei
- Tungt: Nei
- Kynnere: Nei
- Hodet festet: Nei
- Barnerom: Foreløpig et gjesterom, skal males og innredes i løpet av våren
- Matkick: Ingenting spesielt, men må spise så ofte og mye som jeg klarer. Kaster opp mange av måltidene.
- Plager: Kvalme og vond smak i munnen hele tiden, oppblåst mage med mye luft, trøtt og ømme pupper. Kaster opp en del, både mat, drikke og når det er lenge siden måltid, magesyre.
- Humør: Sliten, lei av kvalmen og føler meg pjusk og uvel.
- Sykehusbagen: Nei
- Høygravid: Om 172 dager
- Tanker om fødselen: Forsøker å ikke tenke så detaljert på fødsel. Jeg har lyst til å føde i badekar. Jeg gleder meg veldig til vi skal bli foreldre og hilse på babyen for første gang. Jeg grugleder meg til fødselen foreløpig.
- Medisiner: Crinone. Har sluttet med kvalmestillende da jeg egentlig ikke synes de har noen effekt lenger. Virker som effekten var størst de første par dagene, og etter det har de ikke hatt noen effekt. Det gjør dessuten vondt å kaste dem opp.
- Tilskudd: Folat, multivitaminer og omega-3 kapsler.
- Sykemeldt: 100 % sykemeldt siden juleferien. Har fått diagnosen hyperemesis gravidarum/ekstrem svangerskapskvalme.
 
Last edited:
Jeg leste ettellerannet sted nylig at noen hadde blitt veldig kvalm av crinone og ble betydelig bedre da hun kunne slutte med det. Kanskje det gjelder deg også, at du er litt ekstra rammet pga det? Håper uansett det gir seg litt snart.
 
Uff, høres ikkje noe godt ut å slite med kvalme. Har selv fått en foreløbig termin dato 15 aug. Har ikje vært på noe UL, bare tatt en enkel gynekolog undersøkelse hos fastlegen, så da e eg 11+4 i følge hans beregninger. og kan stemme veldig med korti eg hadde mensen sist.

Du skal vite at du e ikje den eneste som e plaget av kvalme og oppkast. Kaster vell og merke ikkje opp like mye som deg da. Eg har det helst om morgen og av og til om kvelden.. Men e mye kvalm om eg ikkje spise ofte.

Håper kvalmen går fort over for din del :)
Lykke til videre
 
Spennende å lese dagboken din Lykkeliten, så glad for at har et lite bøllefrø i magen din :D

Så dumt at du er så mye kvalm :( håper det går over fort nå!
 
Jeg leste ettellerannet sted nylig at noen hadde blitt veldig kvalm av crinone og ble betydelig bedre da hun kunne slutte med det. Kanskje det gjelder deg også, at du er litt ekstra rammet pga det? Håper uansett det gir seg litt snart.

Ja, jeg vet ikke. Jeg var nesten ikke kvalm de første 14 dagene med Crinone, så jeg er litt bekymret for at det ikke spiller noen rolle med den. Jeg var småkvalm når det var lenge siden jeg hadde spist, og det var det eneste. Vi får se. Nå fra 10 uker skal jeg bare ta Crinone annenhver dag, så det er på vei ned. Og jeg bruker opp den siste i pakken når jeg er 12+1 så da er jeg ferdig. Under to uker til faktisk, men da kan det jo hende det blir bedre av seg selv uansett. :) Det kan bli vanskelig å finne ut sikkert hva som gjør det. Takk for at du heier på bedre form hos meg. Jeg føler jeg får mye støtte hvert fall, det er hyggelig. Jeg er litt lei. :p
 
Uff, høres ikkje noe godt ut å slite med kvalme. Har selv fått en foreløbig termin dato 15 aug. Har ikje vært på noe UL, bare tatt en enkel gynekolog undersøkelse hos fastlegen, så da e eg 11+4 i følge hans beregninger. og kan stemme veldig med korti eg hadde mensen sist.

Du skal vite at du e ikje den eneste som e plaget av kvalme og oppkast. Kaster vell og merke ikkje opp like mye som deg da. Eg har det helst om morgen og av og til om kvelden.. Men e mye kvalm om eg ikkje spise ofte.

Håper kvalmen går fort over for din del :)
Lykke til videre

Nei, kvalmen er ganske slitsom rett og slett. Og så er det ganske kjedelig når det varer så lenge. Du er litt lengre på vei enn meg, så kanskje du snart begynner å merke at kvalmen avtar. De fleste opplever jo at det blir bedre en gang mellom 10-14 uker på vei. Jeg håper det blir bedre hos meg også snart.

Lykke til du også! :)
 
Spennende å lese dagboken din Lykkeliten, så glad for at har et lite bøllefrø i magen din :D

Så dumt at du er så mye kvalm :( håper det går over fort nå!

Takk! Jeg håper også det snart gir seg. :)

Hyggelig at du følger med på meg. Det har ikke skjedd så mye spennende enda, bare at tiden går, og det er jo veldig bra. Så håper jeg 2. trimester blir bedre for meg. Og håper du flytter fra FS snart. Sniker på deg. ;)
 
Back
Topp