MA 12+6 (8+4)

Uffda, håper kvalmen trapper litt ned snart:).. Måtte ta en tur innom her og se hvordan det går med deg:). Så godt og se at alt ellers er bra:).

Så koselig at du stikker innom. :) Ja, det er jo egentlig veldig bra dette her, men kvalmen gjør at jeg stort sett ligger rett ut for å unngå å brekke meg, så det er begynt å bli slitsomt. Jeg er spent på hva legen sier om det når jeg skal innom der i starten av januar. Jeg er sliten, derfor syter jeg litt, men jeg prøver jo å minne meg selv på at kvalmen mest sannsynlig er et tegn om at spiren koser seg i hulen sin. <3 Så jeg skal forsøke å ikke klage så mye, jeg husker jo fortsatt veldig godt lengselen etter å få en spire til å sitte, og det er jo det viktigste av alt akkurat nå. :)

Håper du kommer etter snart! <3
 
6+5

Jeg begynner å bli litt døgnvill. Sover og er våken om hverandre. Jeg har nå gått ned 1,8 kg siden julaften. Det er jeg ikke fornøyd med. Jeg klarer ikke å spise. :(

Jeg er sliten og kvalm, og lei av å være sengeliggende. Jeg er fryktelig spent på hvor lenge dette varer.

Jeg leste at om man har kraftig kvalme så er risikoen for spontanabort redusert, så jeg trøster meg fortsatt med at spiren sannsynligvis har det bra. Siden jeg er så kvalm. Huske at lille spiren er viktigst. ♥

Og nå er det nytt år, 2014, året jeg skal bli mamma for første gang og året mannen skal bli pappa for første gang. ♡

*Taster på app på mobilen*
 
Termin 25. August du også? Morro! Men på min app står det at jeg er 6+2.. Skjønner ikke helt de der regnegreiene :p
Jeg er IKKE kvalm da, bare spiser i hauger. Men var slik som deg mitt første svangerskap. Det går over , etterhvert ;) Fikk ei nydelig jente :)
 
Termin 25. August du også? Morro! Men på min app står det at jeg er 6+2.. Skjønner ikke helt de der regnegreiene :p
Jeg er IKKE kvalm da, bare spiser i hauger. Men var slik som deg mitt første svangerskap. Det går over , etterhvert ;) Fikk ei nydelig jente :)

Det er nok fordi du har brukt en amerikansk app? :) Der er svangerskapet 40+0 eller 280 dager. Den norske standarden er 283 dager og man er fullgått på 40+3. :)

Jeg håper det går over etter hvert ja, godt å høre at neste svangerskap heller ikke behøver å være likt. :)

*Taster på app på mobilen*
 
Det er nok fordi du har brukt en amerikansk app? :) Der er svangerskapet 40+0 eller 280 dager. Den norske standarden er 283 dager og man er fullgått på 40+3. :)

Jeg håper det går over etter hvert ja, godt å høre at neste svangerskap heller ikke behøver å være likt. :)

*Taster på app på mobilen*
Skulle jeg ikke bare vært 5+9 med norsk app da? Herlighet, er jeg så dum? :p
 
Skulle jeg ikke bare vært 5+9 med norsk app da? Herlighet, er jeg så dum? :p

Altså, det kommer an på hvordan du har beregnet terminen din. Hvis du har beregnet den med den amerikanske appen så er nok termin feil og du er også 1 dag feil fordi de teller annerledes enn norsk standard. Jeg har gått 6+5 (altså 47 dager) og har 236 dager til termin. Eller. Det er 236 dager til 25. august. Så om du legger de tallene sammen så blir det 283 dager. :) Hvis du laster ned en lilla app som heter Svangerskaps app eller gravid app så er den laget i Sverige, men oversatt til norsk. Der kan du velge svangerskapslengde, og kan stille inn på 283 dager. :)

Her er en norsk terminkalkulator: http://www.babyverden.no/Verktoy/Terminkalkulator/

Når jeg legger inn siste menstruasjonsdato 15. november (altså for 6 uker og 5 dager siden) så får jeg vite at jeg er 6+5 og har termin 25. august. :)

*Taster på app på mobilen*
 
Og du er ikke dum. Jeg brukte mye tid på å få tickeren i signaturen min riktig siden det er en amerikansk side. :p Og før var norsk standard 282 dager så noen av de norske nettsidene og norske gravid appene bruker fremdeles 282... Da må man holde tunga rett i munn. :D

*Taster på app på mobilen*
 
Altså, det kommer an på hvordan du har beregnet terminen din. Hvis du har beregnet den med den amerikanske appen så er nok termin feil og du er også 1 dag feil fordi de teller annerledes enn norsk standard. Jeg har gått 6+5 (altså 47 dager) og har 236 dager til termin. Eller. Det er 236 dager til 25. august. Så om du legger de tallene sammen så blir det 283 dager. :) Hvis du laster ned en lilla app som heter Svangerskaps app eller gravid app så er den laget i Sverige, men oversatt til norsk. Der kan du velge svangerskapslengde, og kan stille inn på 283 dager. :)

Her er en norsk terminkalkulator: http://www.babyverden.no/Verktoy/Terminkalkulator/

Når jeg legger inn siste menstruasjonsdato 15. november (altså for 6 uker og 5 dager siden) så får jeg vite at jeg er 6+5 og har termin 25. august. :)

*Taster på app på mobilen*
Takk! :D
 
Værsågod. :) Den nettsiden er hvert fall enkel å bruke, selv om alt det andre jeg skrev kanskje er mest forvirrende. :p

*Taster på app på mobilen*
 
7+0

Jippi! Enda en fullgått uke. :) Det er bra.

Kvalmen blir fortsatt værre og værre. Hittil 2,8 kg ned i svangerskapet. I dag morges er første gangen jeg har kastet opp også. Jeg hater å kaste opp og magen var jo så og si tom, så det gjorde vondt for det kjentes ut som om kroppen prøvde å vrenge seg. Jeg har heldigvis ikke kastet opp noe mer etter det, og klart å beholde litt mat, multivitaminer, folat og omega 3.

Jeg er fryktelig sliten nå. Orker ikke noen ting, og blir jo også kvalm av bevegelse. Jeg hadde mulighet for hjemmekontor i går og i dag, men har heller gitt beskjed om at jeg er syk. Skal til legen over helgen. Håper jeg kan gå litt på jobb igjen også. Jeg kjenner at jeg er veldig spent på når kvalmen blir bedre hos meg. Håper det ikke er altfor lenge til.

Lille spiren virker jo hvert fall å ha flyttet inn. Jeg tester ut ulike kallenavn på lille i magen, jeg vil gjerne ha et kallenavn som er akkurat denne lille spiren sitt. ♥ Jeg har god tid til å tenke her jeg ligger hvert fall.

*Taster på app på mobilen*
 
Har du energi nok til å strikke litt etterhvert, da? Det høres fryktelig slitsomt ut sånn du har det nå.
 
Har du energi nok til å strikke litt etterhvert, da? Det høres fryktelig slitsomt ut sånn du har det nå.

Orker ikke det nå. Jeg leser litt av og til, men jeg blir mer kvalm av å sitte oppreist. Og så sover jeg på og av. Nå våknet jeg igjen. Jeg håper legen har mer hjelp til meg så det skal bli litt enklere å få i meg noe mat. I dag har jeg spist et halvt eple og 1/2 brødskive, i minibiter. :(

Takk for omtanken. :) Mannen er hvert fall veldig snill med meg.

*Taster på app på mobilen*
 
Last edited:
Oj, ja det er jo altfor lite :( Håper legen har noen ess i ermet over helga. Masse sympati hetfra.
 
Syns du det hjalp med tyrkisk pepper da? Det syns jeg er fint å spise, og oboy og iskald melk! Selv om sjokolade i seg selv ikke frister....hehe

Har vært ganske dårlig i jula selv, formen er veldig opp og ned! Blir bedre av å spise, selv om lite frister. Prøvde meg på jobb første dagen, men klarte ikke å spise og ble kjempekvalm igjen, kasta opp på kvelden. Så jeg er glad jeg ble sykmeldt en uke av legen. Var veldig sliten i går, og brakk meg masse i går, men er heldigvis bedre i dag. Og heldigvis har jeg en rolig og god minigutt som syns det er greit å slappe av i sofaen med tv`n på, jeg får heller ta igjen mer utetid med han når ejg er bedre. Gubben er borte i hele dag, så da blir det litt så som så med utfordinger til mini.
 
Uff, høres ikke noe særlig ut. Håper du får noen tips fra legen som hjelper. Har du seaband fra apoteket? Armbånd som skal hjelpe mot kvalme:)
 
Masse god bedring, håpe kvalmen blir bedre etter hvert å at du finn nåkka som hjelpe :) Klæm :)
 
Last edited:
Syns du det hjalp med tyrkisk pepper da? Det syns jeg er fint å spise, og oboy og iskald melk! Selv om sjokolade i seg selv ikke frister....hehe

Har vært ganske dårlig i jula selv, formen er veldig opp og ned! Blir bedre av å spise, selv om lite frister. Prøvde meg på jobb første dagen, men klarte ikke å spise og ble kjempekvalm igjen, kasta opp på kvelden. Så jeg er glad jeg ble sykmeldt en uke av legen. Var veldig sliten i går, og brakk meg masse i går, men er heldigvis bedre i dag. Og heldigvis har jeg en rolig og god minigutt som syns det er greit å slappe av i sofaen med tv`n på, jeg får heller ta igjen mer utetid med han når ejg er bedre. Gubben er borte i hele dag, så da blir det litt så som så med utfordinger til mini.

Klarer ikke å ha dem i munn. Klarer egentlig ikke å ha noe i munn. Brekker meg, og om jeg svelger noe nå så kaster jeg opp. Forstod på legen at hun vurderer sykehusinnleggelse. :( Skulle gjerne klart å få i meg noe, blir jo utrolig sliten av dette.

Du får tenke at mini ikke tar skade av at mor er dårlig/slapp en kort periode. Det er mye viktigere at du slapper av og passer på deg og spiren i magen, så får mini en frisk og energisk mor etter hvert igjen, og da er dette glemt for mini tipper jeg. :)

Kan hende det blir sykemelding en stund på meg nå også, det har jeg ikke snakket med legen om på telefon. Vi får se hva hun sier. :)

Takk for omtanken, og god bedring til deg og!
 
Uff, høres ikke noe særlig ut. Håper du får noen tips fra legen som hjelper. Har du seaband fra apoteket? Armbånd som skal hjelpe mot kvalme:)

Har ikke prøvd det, men skal få en ny kvalmestillende medisin hvert fall. Kanskje sykehusinnleggelse. Så får vi se. Jeg prøver å jobbe meg gjennom dette på en positiv måte (husk spiren, spiren har det godt, dette er egentlig et god tegn), men da jeg kastet opp i natt gråt jeg som en liten unge fordi jeg er sliten. :confused: Så jeg synes dette er litt mye av det gode, for å si det sånn.

Tusen takk for omtanken! :)
 
Back
Topp