Lykken er....

Gratulerer med 24 uker! :Heartred
 
For en herlig oppdatering fra deg Gledeståre :Heartpink
Det er så godt når en endelig kommer til den milepælen hvor de gjør alt for å redde babyen om det mest utenkelige skulle skje.
Og så godt å høre at du får slappet mer av når du nå er 50% sykemeldt. Jeg er den første til å innrømme at jeg må ta meg selv i nakken til tider og innse at jeg ikke orker like mye nå som jeg gjorde tidligere. Ikke er jeg 25 år heller lengre!

Halsbrann er noe herk, jeg sliter med det samme. Er nok det mest fremtredende og plagsomme symptomet her hos meg.
Det blir glukosebelastning på meg også. Er langt over 25 år, så da blir det automatisk at den må tas. Har også gått opp en del i vekt nå, og vil bli klassifisert som overvektig. Likt som deg så gikk jeg opp i vekt ved forrige påbegynte graviditet og av ivf medisinene. Kan ikke si at jeg gleder meg til den testen, men håper det går greit.

Ellers er formen fin, fortsatt i 100% jobb.
Hadde en skrekk opplevelse for 2 uker siden, hvor etter mange dager med mye jobbing og kaos i heimen så fikk jeg en litt større blødning samt magevondt. Gikk en hel helg uten å vite fra eller til hvordan det kom til å gå, da legevakt ikke ville ta meg inn. Heldigvis gikk det fint på OUL, gynekolog så en frisk og fin jente :Heartpink:Heartpink:Heartpink Så nå joiner jeg resten av jenteklubben :joyful:
Tar det mye roligere på jobb nå, og nyter bevegelsene fra lille frøkna vår i magen. Etter så mange år er det fortsatt litt uvirkelig at vi endelig skal få det lille mirakelet vårt :Heartpink

Oiiii shit!!! For en skrekkopplevelse! :nailbiting:

Du må huske at om det blir mye, så er det ingen skam å jobbe redusert. Tenk, det er bare noen mnd til du skal være gravid, og da må du ta godt vare på dere :Heartred:Heartred

Legevakten ville ikke ta deg inn.....FYYYY!!!! Kjenner jeg blir forbannet!

Men nå som det er overstått og alt har vært bra på OUL , så kan du ta et lettelsens sukk!

Gratulerer med prinsesse i magen!!!

Så mange jenter det blir her på assistert . Kjempekoselig da uansett kjønn.

Nei, nå må det gå bra med alle oss gravide slitere! Ingen får lov å føde før etter uke 37. Så, nå er det bestemt!

Det er mange som ikke reagerer slik jeg gjorde på glukoseb.testen, og det går jo uansett bra. Bare husk på å ta med drikke og mat , og spørre om en liggeplass tilgjengelig, sånn i aller tilfelle.

Jeg måtte ha tatt den på nytt om jeg hadde returnert sakene for tidlig. Det er jo bare så kjedelig.

Utrolig glad for å høre at det gikk bra med deg og den lille til tross for blødningen.
 
Oiiii shit!!! For en skrekkopplevelse! :nailbiting:

Du må huske at om det blir mye, så er det ingen skam å jobbe redusert. Tenk, det er bare noen mnd til du skal være gravid, og da må du ta godt vare på dere [emoji813]red[emoji813]red

Legevakten ville ikke ta deg inn.....FYYYY!!!! Kjenner jeg blir forbannet!

Men nå som det er overstått og alt har vært bra på OUL , så kan du ta et lettelsens sukk!

Gratulerer med prinsesse i magen!!!

Så mange jenter det blir her på assistert . Kjempekoselig da uansett kjønn.

Nei, nå må det gå bra med alle oss gravide slitere! Ingen får lov å føde før etter uke 37. Så, nå er det bestemt!

Det er mange som ikke reagerer slik jeg gjorde på glukoseb.testen, og det går jo uansett bra. Bare husk på å ta med drikke og mat , og spørre om en liggeplass tilgjengelig, sånn i aller tilfelle.

Jeg måtte ha tatt den på nytt om jeg hadde returnert sakene for tidlig. Det er jo bare så kjedelig.

Utrolig glad for å høre at det gikk bra med deg og den lille til tross for blødningen.

Ble ganske forbanna på legevakten jeg også, enda mer samboer. Fikk på oul vite at jeg har forliggende morkake, så kan være derfor jeg hadde den blødningen. Eller skjøre slimhinner, eller ett blodkar. Ikke godt å si. Frøkna hadde det heldigvis fint og det var ingenting i livmoren, heldigvis.

Nå skal vi alle sammen ruge godt og vel hele veien i mål [emoji4]
 
Tuusen takk :Heartred. Håper du mammakoser deg skikkelig :love7
:love7 Ja her mammakoses det mer og mer :Heartred Mamma begynner å få mer energi og komme seg ovenpå med mer søvn og døgnrytme hos mini :love2

(Og fødsel før uke 37 går fint det også altså, selv om det blir litt ekstra stress, men selvfølgelig vil man ruge til så nær uke 40 som mulig)
 
:love7 Ja her mammakoses det mer og mer :Heartred Mamma begynner å få mer energi og komme seg ovenpå med mer søvn og døgnrytme hos mini :love2

(Og fødsel før uke 37 går fint det også altså, selv om det blir litt ekstra stress, men selvfølgelig vil man ruge til så nær uke 40 som mulig)

Jo da, tenkte bare på det beste for bebis, ikke noe vondt ment. Fødte du før uke 37? Husker ikke. Hvordan var det? Vet at de ikke forsøker stoppe fødsel etter uke 34.
 
Jo da, tenkte bare på det beste for bebis, ikke noe vondt ment. Fødte du før uke 37? Husker ikke. Hvordan var det? Vet at de ikke forsøker stoppe fødsel etter uke 34.
Fødsel starta med vannavgang 34+0 og fødte 34+1 :Heartred Mini jobber hardt med å ta igjen sine jevnaldrende motorisk :happy8 Litt ekstra styr ved fødsel (overvåking) og spisetrening før vi fikk dra hjem, og vektoppgang etter vi kom hjem, men det mest annet har gått utrolig bra. Eneste er at fullammingen røk, får prøve å få til det med neste barn :love7 fikk ihvertfall til delamming!

Håper selvfølgelig alle får ruge til nærmere uke 40 :Heartbigred
 
Fødsel starta med vannavgang 34+0 og fødte 34+1 :Heartred Mini jobber hardt med å ta igjen sine jevnaldrende motorisk :happy8 Litt ekstra styr ved fødsel (overvåking) og spisetrening før vi fikk dra hjem, og vektoppgang etter vi kom hjem, men det mest annet har gått utrolig bra. Eneste er at fullammingen røk, får prøve å få til det med neste barn :love7 fikk ihvertfall til delamming!

Håper selvfølgelig alle får ruge til nærmere uke 40 :Heartbigred

Ja, stemmer det. Nå husker jeg jo!!

Det var en litt tøff start for dere alle. Jeg tror mini vil ta igjen de andre etter hvert. Klart det tar litt ekstra tid å komme ovenpå når man ikke var helt " ferdigruget".
Jeg kan likevel tenke meg at man kjenner det litt i mammahjertet.
Tenk, min tante ble født 2 mnd for tidlig. De hadde ikke kuvøse den gangen så hun lå i en skoeske i varmeskapet på stekovnen :joyful:.
Det gikk bra med henne og hun fikk ingen men som voksen.


Her sa jordmor at baby får alle fordelene ved morsmelk selv ved delamming, så det er jo supert at du fikk til det!!!

Jeg måtte gi mat i tillegg til pupp til småen fra 4 mnd fordi han var stor og gapet etter alt vi spiste. Han skrek faktisk etter maten. Så her ble det delamming fra 4 mnd :joyful:
 
Godt nyttår gode venn og lykke til med innspurten :D
 
Godt nyttår gode venn og lykke til med innspurten :D

Tuuuusen takk :joyful:! Så trivelig :Heartred

I lige måde! Håper 2018 blir enda bedre enn 2017.
Tenk, dette er året du blir MAMMA!!!

Dette året er året hvor vi er ferdig med barnelagingen!!!! Endelig!!!
Året hvor vi kan fortsette familielivet uten denne kampen.
Det kommer helt klart andre kamper i livet, men denne er over og det skal bli sååååå deilig!

Uke 36 +2 nå.
Kjenner på nedpress og mer hyppige og kraftige kynnere. Skjer nok litt modning sakte, men sikkert.
Torsdag får jeg vite om det blir PKS og når, ikke minst hva som skjer om vesla melder sin ankomst før. Jeg får også en ul med vekstestimering.

Alt er klart, bortsett fra fødebagen. Den er ikke pakket.

Vi har hatt en fantastisk jul og nyttår takket være svigers. Jeg har vært mye dårlig nå i tredje trimester og er i grunnen lutlei av graviditeten selv om jeg selvfølgelig egentlig ikke ønsker at hun skal komme før pks-dato.

Jeg ønsker deg også lykke til med siste innspurt. Med knappe to uker mellom oss, kan jo di jente fort komme før mi :joyful:.
I hvert fall hvis jeg ikke får pks.

Spennende tider, nå er januar her og januarbarna kan komme som perler på en snor.
Noen desember- og februarbarn kommer vel også.
Velkommen skal dere være:flower.
 
Tuuuusen takk :joyful:! Så trivelig :Heartred

I lige måde! Håper 2018 blir enda bedre enn 2017.
Tenk, dette er året du blir MAMMA!!!

Dette året er året hvor vi er ferdig med barnelagingen!!!! Endelig!!!
Året hvor vi kan fortsette familielivet uten denne kampen.
Det kommer helt klart andre kamper i livet, men denne er over og det skal bli sååååå deilig!

Uke 36 +2 nå.
Kjenner på nedpress og mer hyppige og kraftige kynnere. Skjer nok litt modning sakte, men sikkert.
Torsdag får jeg vite om det blir PKS og når, ikke minst hva som skjer om vesla melder sin ankomst før. Jeg får også en ul med vekstestimering.

Alt er klart, bortsett fra fødebagen. Den er ikke pakket.

Vi har hatt en fantastisk jul og nyttår takket være svigers. Jeg har vært mye dårlig nå i tredje trimester og er i grunnen lutlei av graviditeten selv om jeg selvfølgelig egentlig ikke ønsker at hun skal komme før pks-dato.

Jeg ønsker deg også lykke til med siste innspurt. Med knappe to uker mellom oss, kan jo di jente fort komme før mi :joyful:.
I hvert fall hvis jeg ikke får pks.

Spennende tider, nå er januar her og januarbarna kan komme som perler på en snor.
Noen desember- og februarbarn kommer vel også.
Velkommen skal dere være:flower.

Det er så fortjent for dere å endelig kunne legge prøvelivet bak dere og starte å leve med de to miraklene deres ❤️
 
37 uker i dag.

Fra nå av er ikke lille prinsesse prematur om hun kommer.

Jeg har fått invilget PKS den 22.Jan og KS om hun skulle melde sin ankomst tidligere.
Selv om jeg gjerne heller skulle født og gruer meg til KS og rekonvalesensen, så er jeg veldig glad og lettet over å få det. Det betyr at jeg ikke risikerer verre skader enn jeg hadde sist fødsel.

I tillegg sa de at jeg skal få oppfølging på de fødselsskader jeg allerede har.

Nå skal vi bare gjøre de siste forberedelser, så er vi klar til å ta i mot vår lillesøster.
Vi er så heldige, tenk at vi får to små. Det er rart å tenke på at hadde vi vært barn av en tidligere generasjon, så hadde vi nok aldri fått barn.

Takk til legekunsten og rike, lille Norge som kan tilby oss denne hjelpen ( selv om ting for øyeblikket kan bli bedre ).

Jeg føler liksom at våre to små nesten er et større mirakel en barn flest ( men alle mennesker er jo selvfølgelig små mirakler uansett ), mer en måte å beskrive min takknemlighet enn noe annet, for det føles nesten som at de egentlig ikke skulle vært her og så er de det likevel.
 
Så godt å høre at du fikk innvilget KS og unngår risiko for store skader igjen ❤️
Det går sååå fort frem til 22. nå, så nå må du bare slappe av og samle krefter så godt det lar seg gjøre :)
Lykke til med sluttspurten! Snart er du mor til to ❤️❤️
 
Så bra det blir pks og jaggu er det ikke lenge igjen før hun kommer! Skjønner Såå godt hva du mener med at det blir godt å legge kampen om å få barn bak seg:) Slapp av så godt det lar seg gjøre frem til hun kommer og masse lykke til med innspurten❤️
 
Lykke til med innspurten[emoji173]️
 
I morgen tidlig skjer det! Jeg skal ha pks og bli tobarnsmor!
Min elskede mann skal bli tobarnspappa!

Hvem skulle trodd det da vi fikk beskjeden om at vi mest sannsynlig ikke ville klare å lage barn på egen hånd?!

Men her står vi altså, ved vegs ende og tenker på alt vi har vært gjennom. At vi virkelig har blødd for våre barn på så mange måter, men vi fikk dem jo! De er her i verden sammen med oss.
Først er de våre, og sakte men sikkert blir de mer og mer sine egne.
Vi sender dem videre etter oss....slekt skal følge slekters gang takket være den hjelpen vi har fått.

Når jeg ser på vår nydelige sønn, så tror jeg at jeg kunne omfavnet hver og en som har hjulpet oss på st.olavs. Ja, det er deres jobb, men de har gitt meg min framtid og oss våre etterkommere og det kan aldri være " bare" i mine øyne.

Jeg er så takknemlig, takknemlig for at jeg fant pågangsmot til å fortsette når det var som vanskeligst , takknemlig for min samboer som sto løpet ut, tett ved min side.

Nå skal vi rette blikket fremover, forbi alt som har med barnelagingen å gjøre.
Likevel vil vi alltid ha to positive påminnelser, to barn som minner oss om at det hele tross alt var verdt det!
Familielivet, familieglede her kommer vi :love7
 
Lykke til i morgen kjære deg!
Nå starter det tiltenkte livet ❤️
 
Nydelig skrevet[emoji173]️

Masse lykke til imorra, og nyyt tiden fremover! Så fortjent[emoji173]️
 
Masse lykke til i morgen[emoji2][emoji173]️ Sitter med de samme tankene selv. Det er tøft underveis, men verdt det til slutt!
 
Masse lykke til i morgen[emoji171]
 
Back
Topp