Lolo og veien til tredjeskatten

Usj, i kveld kjenner jeg på følelsen av utålmodighet... Vil så gjerne være gravid NÅ... Menndet er jeg jo ikke. Neste syklus blir termin ca på julaften og så blir de to bedte terminene ganske nær et annet barn her i familien. Hopper såklart ikke over boen prøveperiode, men kan ikke si jeg synes det er noen prima terminer. Men sånn er det. Og så er det det at jeg så gjerne egentlig skulle hatt termin i aug-okt 2015 av andre grunner også.
Blæ, litt lei nå. Begynner å tro at vi ikke kommer til å få denne lille attpåklatten vår. Ja, for det har jeg begynt å innse at det blir. Med to tette og så minst 5 år ned, kan man jo ikke kalle det noe annet...
 
Kjenner meg igjen.. Vil så ekstremt veldig gjerne bli gravid snart. Lei av at kroppen ikke hører. Jeg krysser fortsatt fingrene litt for denne ppen jeg da. Selv om jeg vet akkurat hvordan det er å være der selv, så vi får håpe litt for deg :)
 
Ferdig med TR. På tide. Er lei av at den varer så lenge. Er vel på CD 8 nå skulle jeg tro, og enda en ukes tid før EL. Lite motivert. Har ikke troa lengre. Har jeg egentlig noen gang hatt det...?

Uansett - skal bruke de neste månedene til å gå ned til idealvekta igjen. -4 kg på kortest mulig tid... Og bli der!
 
Det er kjedelig å vente.

Vente på el. Vente dpo. Mye venting.

Skal ned ca 3 kg jeg også, men går for "slow and steady", tror jeg.
 
Ja, denne prøvingen er generelt mye venting. Må jo bare prøve legge det bort, samtidig som man gjerne vil klaffe med EL også. Heldigvis merker jeg godt på kroppen når EL er, men liker jo å følge med litt likevel.

Jeg tror slow and steady er mye lurer med tanke på vektnedgang men jeg tenkte å booste i gang de første par kg fort for så å gå over på et saktere tempo. Må bare være superstreng for å komme i gang med det sunne kostholdet.
 
Mitt kosthold dreier seg mye om å droppe ti kopper instant kakao om dagen...
 
Hihi, mitt kosthold dreier seg mye om å ikke småspise før middag og på kvelden, og å kutte snopingen. Jeg er og blir en søtmons... Vanlig mat er godt innafor et sunt kosthold. Det er bare alt det ekstra jeg trykker i meg... gaaaaa!
 
Ja, det der potetgullet på kvelden også...
 
Det er jo egentlig bare dårlige vaner det handler om å kvitte seg med, ikke nitelling av kalorier og übersunn grønn mat. Og vaner er vonde å vende, så her går vi hardt ut, for så å normalisere litt etterhvert. Kan ikke holde på som vi har gjort, ikke rart man legger på seg...
 
Ja, i forhold til kakaoen gjorde jeg gasnke kold turkey, fr aå altid lage meg en (muligen til og med dobbel) kopp til frokost, så ble det MAX en kopp i uka. Jeg gledet meg så til den fredagskoppen i flere uker. Nå kan jeg gå hele uka uten, eller innvilge meg en på en tirsdag, bare fordi... det funker for meg. Men jeg orker ikke supertrening og nitelling av kallorier og ubergrønn salat nei. Jeg spiste posetomatsuppe med makaroni, og tilsatt pølsebiter til middag i dag jeg. Helt ok, en annen dag mer grønnsaker.
 
Jauda, venting har vi snart doktorgrad i ;) En skikkelig kjedelig ting å være "god" på :p

Henger meg på "burde-ned-noen-kilo-gjengen". Jeg sliter skikkelig med å få av meg julekiloene selv om jeg har vært streng siden nyttår. Frykter det er pergo og/eller PCOSen som tuller det til.
 
PP 14 - CD 17

EL i dag. Det er sent til meg å være. Pleier kommer innen cd 15. Håper det er sent, men godt denne gangen da.
Ventetid. Igjen.

Denne gangen lurer jeg på å begynne med predisolon 8-9 dpo. Skal jo ta det ved graviditet, og siden jeg mange ganger har svake streker rundt da som blir borte igjen, så har jeg lyst til å prøve noe nytt denne gangen. Må bestemme meg om en ukes tid. Tenke litt på det.
 
vente, vente, vente. JEg synes vi bedriver ufornuftig mye venting!
 
Ja, rett og slett ufornuftig mye venting. Igjen og igjen og igjen...
 
Det synes jeg var godt sagt. Skikkelig superufornuftig mye venting også. La oss snart heller få vente på at spira skal vokse nå da! Håper det klaffer for dere nå, Lolo :)
 
PP 14 - CD 17

EL i dag. Det er sent til meg å være. Pleier kommer innen cd 15. Håper det er sent, men godt denne gangen da.
Ventetid. Igjen.

Denne gangen lurer jeg på å begynne med predisolon 8-9 dpo. Skal jo ta det ved graviditet, og siden jeg mange ganger har svake streker rundt da som blir borte igjen, så har jeg lyst til å prøve noe nytt denne gangen. Må bestemme meg om en ukes tid. Tenke litt på det.
Håper det er et gullegg ;)
 
PP 14 - 8 DPO

Da er jeg altså 8 dpo, og er godt fornøyd med at testetrangen uteblir. Noe kan ha med at badene våre står totalt på hodet, og håndtverkere flyr inn og ut av huset alle tider på døgnet (føles det som). Men jeg klarer hvertfall fint å avstå fra å teste enda. Skal på fest i morra så bør vel teste da, evt spare opp til konsentrert ettermiddag og teste da. Evt bareikke drikke uansett og vente til mandag.
Guri så mye problemer man har som prøver, haha! ;)

uansett, så har jeg begynt på prednisolon. Skal begynne på 10 mg ved påvist svangerskap, men tenker det ikke skader å uansett begynne 8 dpo et par måneder.Skal uansett ikke ta neste full-kur (med oppstart på 45 mg) før i mai, så noe må jeg finne på før det :)
 
Jeg gikk på en smell... Testesmell... Hvor for gjør jeg stadig det? Har forøvrig forklaring i en kjip mail jeg mottok så måtte kontrollere litt aggresjon med å gjøre noe annet... Men det jeg lurer aller mest på er: HVORFOR må det så ofte komme disse svake tullestrekene på bt-strimler på 8/9 dpo?? Gaaaaah...!
 
Og her er bilde'beviset'...
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    64,4 KB · Visninger: 39
Tja.. Kanskje det ikke er noen tullestrek denne gangen :D Jeg ser iallfall! Spennende :)
 
Back
Topp