Lolo og veien til tredjeskatten

Så kjedelig❤️ vi satser på at Lykkeliten har rett i at kroppen bare måtte blø ut slimhinnen skikkelig, og at neste el ikke er langt unna. Bra med legetime ihvetfall! Klem❤️

Takker ❤️

Det er hvertfall liten tvil om at noe (les:mye) har behov for å blø ut...:o
 
Takker ❤️

Det er hvertfall liten tvil om at noe (les:mye) har behov for å blø ut...:o

Det er vanlig med stor blødning første tr etter MA. Håper virkelig at kroppen nå gjør seg helt klar for nytt og varig svangerskap. ♥
 
Det er vanlig med stor blødning første tr etter MA. Håper virkelig at kroppen nå gjør seg helt klar for nytt og varig svangerskap. ♥
Min første blødning etter MA var større og lengre enn vanlig.
Dette er hvertfall heftige greier. Jeg er vant med å blø mye, med dette tar kaka!
Og så er jeg usikker på om jeg kan bruke tampong?
 
Dette er hvertfall heftige greier. Jeg er vant med å blø mye, med dette tar kaka!
Og så er jeg usikker på om jeg kan bruke tampong?

Jeg tror du kan det nå altså, men du kan jo ringe vakthavende på gyn på sykehuset ditt for sikkerhetsskyld. :) Eller spørre legen når du skal inn?
 
Jeg tror du kan det nå altså, men du kan jo ringe vakthavende på gyn på sykehuset ditt for sikkerhetsskyld. :) Eller spørre legen når du skal inn?
Var jo bare to dager uten blødning/spotting mellom abortblødning og dette her, derfor jeg ble usikker.
Skal spørre etterpå ja.
 
Kontroll på sykehuset.

Kom inn til en gyn som ikke hadde forberedt seg. Han trodde vi skulle ha tidlig UL... Godt jeg ikke er helt på randen av dette her, kunne slått veldig feil ut!

Tok UL som viser fin livmor, men med 18mm slimhinne som skal ut. Med andre ord skal blodbadet fortsette en stund til...

Mannen må ta sædprøve og kromosomprøve. Jeg skal ta blodpørver og kromosomprøver om en måneds tid.

Ved ny graviditet skal jeg ringe poliklinikken og komme inn til tidlig UL. Albyl-E skal da vurderes, og jeg vil få tett oppfølging med UL i nytt svangerskap.

Prednisolon ville han ikke gi meg fast da, men får lov å fortsette med regimet med å ta fra positiv test og tom uke 10 av svangerskap. Så får jeg ta det videre med hudlegen min om jeg kan få lov å stå på fast lavdose før svangerskap.
 
Progesteron da?

Og hva er årsaken til at du skal slutte med prednisolon ved uke 10, det er mye tidligere enn anbefalt (anbefalt å bruke til uke 20)?

Godt at du fikk sjekket grundig, og at det gikk greit selv om legen ikke hadde forberedt seg.
 
Progesteron da?

Og hva er årsaken til at du skal slutte med prednisolon ved uke 10, det er mye tidligere enn anbefalt (anbefalt å bruke til uke 20)?

Godt at du fikk sjekket grundig, og at det gikk greit selv om legen ikke hadde forberedt seg.
Progestron ble det ikke nevnt noen ting om, og dumme meg tenkte ikke på å spørre! Han spurte egentlig ikke om syklus heller... JEG tror jo det er denne autoimmune dritten som skaper trøbbel, men han mente kanskje ikke det. Og uansett kunne han ikke noe om det...
 
Progesteron da?

Og hva er årsaken til at du skal slutte med prednisolon ved uke 10, det er mye tidligere enn anbefalt (anbefalt å bruke til uke 20)?

Godt at du fikk sjekket grundig, og at det gikk greit selv om legen ikke hadde forberedt seg.
Og ang prednisolon så kommer jeg ikke til å slutte ved 10 uker. Så vidt jeg leser er det første i siste trimester man må være forsiktig i forhold til svangerskap. Og siden jeg har så effekt på lidelsen min vil jeg forhandle meg til å bruke lengst mulig. Så trappe ned til uke 20.
 
Dumt legen ikke hadde forberedt seg eller kunne noe om den autoimmune problemstillignn, men godt at du får god oppfølging, selv om kanskje progestreon i tillegg kunne gjort seg, just in case?
 
Progestron ble det ikke nevnt noen ting om, og dumme meg tenkte ikke på å spørre! Han spurte egentlig ikke om syklus heller... JEG tror jo det er denne autoimmune dritten som skaper trøbbel, men han mente kanskje ikke det. Og uansett kunne han ikke noe om det...
Og ang prednisolon så kommer jeg ikke til å slutte ved 10 uker. Så vidt jeg leser er det første i siste trimester man må være forsiktig i forhold til svangerskap. Og siden jeg har så effekt på lidelsen min vil jeg forhandle meg til å bruke lengst mulig. Så trappe ned til uke 20.

Skrive en lapp til deg selv når du skal inn for blodprøve (eller var det kun blodprøver og ingen samtale?) Så du kan be om progesteron til uke 12 også.

Det kan jo hende det er prednisolon som er viktig for deg, men det gjør jo ingenting med Albyl-E og progesteron i tillegg.

I de fleste anbefalingene jeg har lest så er det abortforebyggende frem til uke 20, men etter uke 20 øker det risikoen for blant annet prematur fødsel. Så da er det jo greit å slutte, men jeg bare tenkte det at vi vil jo ikke slutte for tidlig. :)
 
PP19 - CD 3

Fremdeles blodbad her. Typ tosa tampong OG bind for å være ute av huset 2-3 timer... Håper dette blir siste runde på lenge!

I kveld blir det kos med mannen, sushi og tv. Rolig fin lørdagskveld som passer meg perfekt;)
 
PP 19 - CD 5

Blødningen avtar. Heldigvis. Men er fremdeles en del igjen altså.

Tok en g-test i dag, som fremdeles er svakt positiv;
ImageUploadedByBV Forum1441053146.299102.jpg
 
Nå er det på tide kroppen din slutter å blø altså ! Hvor lenge har du holdt på nå ? Huff.. Krysser alt for at den snart gir seg og kommer inn på rett spor igjen ❤️
 
Nå er det på tide kroppen din slutter å blø altså ! Hvor lenge har du holdt på nå ? Huff.. Krysser alt for at den snart gir seg og kommer inn på rett spor igjen ❤️
Blødde, inkl avslutte de spotting fra 2.august tom 24.august. Ny syklus 27.august. Så fikk to dager opphold da:p
 
Blødde, inkl avslutte de spotting fra 2.august tom 24.august. Ny syklus 27.august. Så fikk to dager opphold da:p

Huff, hils den fra meg og si at nå får det være bra ! To dager er ikke nok, nå fortjener du et 9 måneders opphold :)
 
Huff, hils den fra meg og si at nå får det være bra ! To dager er ikke nok, nå fortjener du et 9 måneders opphold :)
Ja, synes jeg fortjener litt opphold nå.
Er jo glad for kort syklus og ny frisk. Samtidig så blir man jo ikke gravid av å ha mens... :p
 
Back
Topp