Lizzy78.. drømmer om en liten

Lizzy78

Elsker forumet
Septemberbarna 2019
Denne reisen ble lang, mye lengre en jeg hadde forestilt meg..
Det er så mye mann tar for gitt i livet, mann forventer at enkelte ting bare skal skje av seg selv..

Jeg er trossalt veldig heldig i forhold til dem som ikke har barn.. jeg har fått æren av å bære og sette to jenter til verden..
De var ikke planlagt men høyst ønsket og elsket begge to [emoji173]️

Fikk vite at jeg hadde PCOS da største var 4år, og at jeg antageligvis ville bli plaget om jeg ville ha flere. -Samlivsbrudd og ny mann...( vi var ferdige med baby begge to) da jeg ble gravid med nr 2 ble jeg litt sjokka , men veldig glad. 10 år etter første kom ei pittelita jente til verden og lykken min var komplett..
Jeg var fast bestemt på at nå var det nok og jeg var ferdig.. vi hadde tilsammen 5 barn.. mine, dine og vår lille.. livet blir ikke alltid som mann ser for seg og det som skulle bli lykkelig for alltid endte med nok ett brudd til tross for at jeg arbeidet iherdig for at ting skulle repareres er det av og til best å bare la det fare.

Møtte etter hvert min nåværende mann,
En fantastisk god mann, eldstejenta omtaler han som verdens snilleste, minste kaller han Pappa i det stille.. men bruker «navnet». han stiller opp på møter, finner på ting og er til stede.. han er pappa men ikke til egne barn enda.. Vi snakket mye om baby og at vi ønsket oss ett planlagt felles barn, forklarte at det kanskje ikke ble så enkelt.. og at pga alder ikke hadde så mye tid på oss..
Ble gravid kort tid etter.. tenkte ikke tanken på at noe kunne gå galt.. så det ble en bunnløs sorg da jeg mistet.. prøvde å trøste meg selv med at det var best sånn.. var noe galt med min lille og at vi fikk ny sjangse.. mange svake tester senere og fremdeles ikke noe baby under hjerte.. prøvde å sørge i det stille.
Men da dato for termin kom, gråt jeg mine tappre tårer ut på brystkassa hans å ba om at vi måtte søke hjelp..
Alt for meg... han var redd for at det var han det var noe galt med og jeg overbevist om at det var meg.

Vi var til utredning privat og det viste seg at bortsett fra pcosen min var alt i skjønneste orden.. ble henvist til St.Olavs og fikk prøve Letrozol i 3mnd mens vi ventet på «plass», men det ga dessverre ingen virkning..
Fikk komme inn i systemet og oppstart ganske kjappt.. Gonal-F 112,5 og Cetrotide. men dessverre er ikke kroppen min helt som andre.. og sprøytene ga ikke nok effekt.. etter andre kontroll ble det bestemt at vi skulle avbryte.. å ikke kaste bort ett forsøk på ett enslig lite egg.. ( helt knust) ventet og nytt opplegg var klart.. de ville gå mot overstimulering.. denne gangen fikk jeg Elonva 150, Menopur 75 fra dag 2 og cetrotide fra dag 5, kontroller i fleng og da Elonva var ute av kroppen fortsatte jeg med Bemfola 150 i tillegg til Menopur og cetrotiden.. siste kontroll og el.sprøyte x2 skulle settes på kveld og uttak 2dager etter.. viste at det ble frys så null forhåpning om innsett.. nå begynner det å bli smertefullt i eggstokkene.. veske i buken vanskelig å bevege seg fritt..
opplever alle ved st.olavs som omsorgsfulle, alle legene og pleierene og den fantastiske dama i skranken [emoji4]har svart på mine spørsmål underveis på en god måte og forklart hvorfor..ditt og datt.. vi har skøyet og sitter igjen med en god opplevelse.
Uttaksdag.. møter opp.. tar det som føles som 1000 piller.. å tenker jøss dette går bra.. merker ingen ting.. joooooda etter hvert begynner de å virke å jeg «sveeever» avgårde å inn til labben.. får se de håpefulle grå.. å tenker at de svermer som knott [emoji23] blir fortalt at de har telt 50 eggposer men at ikke alle skal ut..phuuu
Vi snakker litt om reise, dyrking, tar bilde åsså skal vi videre.. sykepleier har en prat med oss og stiller spm som vi svarer etter beste evne.. er litt ør i toppen.. så må jeg tømme blæra og er klar til uttak.. vi går inn og mannen får kjortel på og jeg klede..
legen setter dobbel bedøvelse med en gang for dette blir ikke behagelig.. så er vi i gang.. pust-pust puster med magen fokuserer på pusten.. venstre eggstokk er kjempestor og øm.. det gjør vondt.. finner handa til min kjære.. merker ikke hvor hardt jeg klemmer (men han sier ingen ting) han roer meg.
Legen spørr om jeg trenger pause og om jeg har det vondt.. sier til meg at jeg ligger så i ro å at han ikke ser ansiktet mitt.. sykepleier svarer at hun ser at jeg har vondt og at pusteteknikken er god.. 16 egg ut.. de bestemmer at jeg skal ha pause... noen min pause.. mannen får blodomløp igang i handa igjen og høyre side skal til pæsj.. overraskende lite smerter der bare noen små millisek inni mellom.. ble litt over 20egg ut.. på totalen..
ble trillet inn og fikk hvile meg en stund før vi spasserte ned til byen..
Hadde jo ikke forberedd meg på at morfin går ut av kroppen.. og til vi ankom flyplassen var kroppen i fornektelse..
ingen hvilestoler ledig, vondt å gå, sitte osv.. paracet, panisk for å være klar til flyavgang å først i kø.. vi fikk gå før alle andre..kom tilogmed å spurte på flyet om det gikk greit å komme seg ombord.. og om det går bra, pluss at flyverten passa ekstra godt på oss [emoji4]
målet var å komme meg på jobb dagen etter.. men i mistenkelig lik en 90åring med rullatorstil på morgenen og lite søvn.. ble dagen tilbringt i sofa og seng.. greide knapt gå for nødvendige ærend..

Nå to dager etter føles det litt lettere.. små ømt i venstre side men tror jeg er klar for jobb i morgen [emoji16]
Gruver og gleder meg til Onsdag/Torsdag og tlf fra labben.. håper at vi får noen på frys og at det blir innsett i Desember.
[emoji173]️
 
Huff.. så melder tvilen seg.. tenk om ingen av mine små håpefulle klarer seg ?
 
For en reise du har hatt! De/Vi som driver med dette må jammen være sterke ❤️ Jeg håper resten blir enklere for deg og dine, og at dine små håpefulle har klart seg fint!
 
For en reise du har hatt! De/Vi som driver med dette må jammen være sterke [emoji173]️ Jeg håper resten blir enklere for deg og dine, og at dine små håpefulle har klart seg fint!

I sammelingning av andre har jeg vell ikke hatt «noen» problemer.. men det er virkelig tungt når det står på. Takk [emoji173]️
Er så mye usikkerhet og venting.. så vi kan vell erklære oss sterke og håpefulle. Blir like glad hver gang jeg ser noen lykkes og like lei meg hver gang noen mister en liten flikk av håpet.. fordi man kjenner sorgen så godt ut fra seg selv.
urettferdig kan mann kalle det når de som ikke ønsker eller ikke er snille mot barn får i fleng.. mens vi andre må slite.. Desto større lykke den dagen alt klaffer og mann innser at det var akkurat rett øyeblikk [emoji4] [emoji1317]
Ja, håper at noen av dem klarer seg [emoji4] [emoji173]️
 
Denne syklusen vet jeg jo med sikkerhet at jeg ikke er gravid.. men det vet tydeligvis ikke kroppen..
kvalm, trøtt og sliten.. hormonell og emosjonell til 1000.. puppene er tydelig påvirket at sprøytene ømme og spente.. blir godt når TR kommer og kroppen får komme seg i normalen i gjenn.. ikke så ofte man gleder seg til besøk av tanta.. men jo fortere hun kommer jo fortere kommer vi i gang [emoji16]
 
Håper det kommer tlf fra St.Olavs i dag... helt forferdelig å sitte å vente på dommen i dagesvis... men det positive er at intet hørt er vell ett bedre tengn en en tlf for tilig [emoji1317][emoji4]
Er ikke helt god på denne dagbok-biten.. er vell mest en oppdatering til meg selv.. men de som ønsker må gjærne skrive litt om deres erfaringer og symtomer underveis.. godt å dele litt [emoji16]
 
Er så utrolig lei meg[emoji24] ringte fra labben i dag 32 egg ut.. mange befruktet..det var mange igjen frem til i dag.. men ingen overlevde til frys.. kjennest ut som jeg er misslykket.. nå skal jeg tillate meg selv å sørge.. så får vi se om det blir nytt forsøk.. akkurat nå vet jeg ikke om jeg vil eller greier[emoji24][emoji24][emoji24]
 
Er så utrolig lei meg[emoji24] ringte fra labben i dag 32 egg ut.. mange befruktet..det var mange igjen frem til i dag.. men ingen overlevde til frys.. kjennest ut som jeg er misslykket.. nå skal jeg tillate meg selv å sørge.. så får vi se om det blir nytt forsøk.. akkurat nå vet jeg ikke om jeg vil eller greier[emoji24][emoji24][emoji24]
Nei, så trist og vondt:Heartred Er ikke så mye annet å si enn at jeg sender deg en stor klem og ta vare på hverandre :Heartred
 
Åh, så utrolig leit å høre!! Vi opplevde noe av det samme på første forsøk, mange (18) egg ut og lett overstimulering, men så greide ingen seg til frys.. Det er forferdelig!:( Tillat deg selv å sørge over dette nå, og ikke tenk så langt framover enda. Håper kroppen kommer seg raskt også finner du utav hva som blir riktig å gjøre for dere etterhvert. Sender deg en gooood klem :Heartred
 
Åh, så utrolig leit å høre!! Vi opplevde noe av det samme på første forsøk, mange (18) egg ut og lett overstimulering, men så greide ingen seg til frys.. Det er forferdelig!:( Tillat deg selv å sørge over dette nå, og ikke tenk så langt framover enda. Håper kroppen kommer seg raskt også finner du utav hva som blir riktig å gjøre for dere etterhvert. Sender deg en gooood klem :Heartred

Vi prøver å være positiv.. men kjenner at det går hardt utover psyken min..
Du sier de rette ordene FORFERDELIG.. man får så mange tanker.. tenk om.... aldri..ubrukelig osv.. vet at når jeg står med sprøytene klare igjen er håpet på plass, men med en større frykt for nedtur lurende bak ryggen.. ringer inn TR i dag, og vet at planen ligger klar.. så får vi se om vi starter i Desember eller om vi venter til Januar
Takk [emoji173]️
 
Da kom dommen [emoji20] blir ikke nytt forsøk før Januar.. kort ptrotokoll med Elonva og menopur på dag 2.. samme som sist.. har bedd om metformin så er litt spent på tilbakemelding.. tror vi begge ble litt skuffa.. men det positive er.. bedre råd i jula, slappe av og «slippe» elleville hormoner og vondter...
neste gang skal det gå bra.. [emoji1317]
Kommer meg ikke inn i ass. Tråden.. irriterende at disse problemene oppstår..
 
Ånei, så mange trasige nyheter på en gang :(
Rart at de går for samme regime som sist.. Men de har vel sine grunner..
Håper du får metformin! Og førjulstida er jo ikke den verste å vente i, heldigvis.
Så krysser vi fingrene for 2019 :)
 
Ånei, så mange trasige nyheter på en gang :(
Rart at de går for samme regime som sist.. Men de har vel sine grunner..
Håper du får metformin! Og førjulstida er jo ikke den verste å vente i, heldigvis.
Så krysser vi fingrene for 2019 :)

Ja [emoji20] men trøster meg med at nytt år nye muligheter og sterkere psyke med ett lite avbrekk [emoji6]
Ga veldig bra resultat så er nok derfor.. de ble overrasket selv.. over at det stoppet opp.. får bare satse på en bedre periode i januar.. å at jeg ikke blir fullt så stimulert..
Flirer å skriker om hverandre.. men det er vell sånn det «skal» være..
er redd for at det ikke skal gå.. optimistisk å sier at det skal gå bra.. osv [emoji85] masse koselig å se frem til i desember [emoji7] å værdens snilleste og omtenksome mann
Takk [emoji173]️
 
Vi prøver å være positiv.. men kjenner at det går hardt utover psyken min..
Du sier de rette ordene FORFERDELIG.. man får så mange tanker.. tenk om.... aldri..ubrukelig osv.. vet at når jeg står med sprøytene klare igjen er håpet på plass, men med en større frykt for nedtur lurende bak ryggen.. ringer inn TR i dag, og vet at planen ligger klar.. så får vi se om vi starter i Desember eller om vi venter til Januar
Takk [emoji173]️

Ja fy søren så ubrukelig man kjenner seg, som ikke klarer å lager ETT embryo en gang liksom. Såklart er det hardt for psyken, knallhardt! Men, som de sier til meg, det kan se helt annerledes ut neste gang. Det er innimellom/ofte vanskelig å tro på, men man har samtidig ikke noe annet valg. Om man bare orker å holde ut så finnes det håp :Heartred

Ser det blir januar på dere og skjønner at det føles fryktelig lenge. Håper at dere klarer å slippe ned skuldrene litt og ha gode dager i ventetiden. Ønsker deg masse lykke til!
 
Ja fy søren så ubrukelig man kjenner seg, som ikke klarer å lager ETT embryo en gang liksom. Såklart er det hardt for psyken, knallhardt! Men, som de sier til meg, det kan se helt annerledes ut neste gang. Det er innimellom/ofte vanskelig å tro på, men man har samtidig ikke noe annet valg. Om man bare orker å holde ut så finnes det håp :Heartred

Ser det blir januar på dere og skjønner at det føles fryktelig lenge. Håper at dere klarer å slippe ned skuldrene litt og ha gode dager i ventetiden. Ønsker deg masse lykke til!

[emoji173]️ takk
 
Må de dyrke dem til blasto da?

Kan de ikke fryse på dag 2 ?

Det er noen ( eksperter) som mener at enkelte befruktede egg tåler dyrkningsmediet dårligere enn andre og at befruktede egg har det best i livmoren.
Dette ville jeg ha spurt om var jeg deg.

Jeg har alltid fått egg på frys ( 3 forsøk til sammen) , men bare fått barn på 2- og 3-dagers.

Føler med deg, er fryktelig med avbrutt forsøk! Alt det arbeidet, håpet og troen...

Ikke snakk med sykepleierne, send et brev til ivf legen.
Det er ikke sykepleierne som skal ta avgjørelsen i tlf, eller videreformidle din beskjed muntlig.

Masse lykke til,ikke gi opp.
 
Må de dyrke dem til blasto da?

Kan de ikke fryse på dag 2 ?

Det er noen ( eksperter) som mener at enkelte befruktede egg tåler dyrkningsmediet dårligere enn andre og at befruktede egg har det best i livmoren.
Dette ville jeg ha spurt om var jeg deg.

Jeg har alltid fått egg på frys ( 3 forsøk til sammen) , men bare fått barn på 2- og 3-dagers.

Føler med deg, er fryktelig med avbrutt forsøk! Alt det arbeidet, håpet og troen...

Ikke snakk med sykepleierne, send et brev til ivf legen.
Det er ikke sykepleierne som skal ta avgjørelsen i tlf, eller videreformidle din beskjed muntlig.

Masse lykke til,ikke gi opp.

Snakket litt med legen før uttak, han mente at sjangsen var best ved blasto men skader jo ikke å spørre om dem kan dele forsøket om det blir like mange som sist... takk for tips [emoji7]

Blir en del knuste drømmer i det øyeblikket tlf kommer.. hva er odsen for at 32egg går til grunne? Satser på en dårlig syklus og at det går bra neste gang [emoji4] takk takk [emoji173]️
 
Snakket litt med legen før uttak, han mente at sjangsen var best ved blasto men skader jo ikke å spørre om dem kan dele forsøket om det blir like mange som sist... takk for tips [emoji7]

Blir en del knuste drømmer i det øyeblikket tlf kommer.. hva er odsen for at 32egg går til grunne? Satser på en dårlig syklus og at det går bra neste gang [emoji4] takk takk [emoji173]️

Ja, sjansen er helt klart best når man FÅR blasto! Men der hvor ingen blasto er, er det ingen sjanse mer og de hadde mange befruktede egg på dag 2. Det er hele grunnen til rådet.

Klart det vil alltid være legene som vet best. min erfaring er at det handler om å kunne vite mest mulig om hva man går til...
Det handler om å unngå å føle på den enorme håpløsheten det er å skulle sprøyte seg frem til mange egg som bare går til grunne.

Vil jo være en enorm lettelse og motivasjon til neste forsøk at de vurderte å fryse på dag 2 ,evt fryse noen i hvert fall.

Men d r klart, jeg kan jo ikke stå her å si at det er best heller..


Selv bare en blasto er nok bedre enn 20 på frys!

Jeg har forresten blitt gravid på 2/3 innsettinger av opptint blasto. ( mistet dem, men det har jo ikke så mye med saken å gjøre
Jeg er 77-modell, og da spiller alderen mye inn på risikoen for abort.) Det ene forsøket ble det bare ett på frys. Jeg fikk gutten min på fersk 2-dagers og ble gravid på den eneste ene blastoen i frysen på neste innsetting til forsøk på søsken.

Uansett vil jeg ønske deg all hell og lykke.

Det trenger slett ikke bli sånn på neste forsøk at alle faller fra. Mitt inntrykk er at ved stimulering av dere med Pcos, så gjelder det å finne den riktige komboen av medisiner, dose og stimdager også.

:flower
 
Ja, sjansen er helt klart best når man FÅR blasto! Men der hvor ingen blasto er, er det ingen sjanse mer og de hadde mange befruktede egg på dag 2. Det er hele grunnen til rådet.

Klart det vil alltid være legene som vet best. min erfaring er at det handler om å kunne vite mest mulig om hva man går til...
Det handler om å unngå å føle på den enorme håpløsheten det er å skulle sprøyte seg frem til mange egg som bare går til grunne.

Vil jo være en enorm lettelse og motivasjon til neste forsøk at de vurderte å fryse på dag 2 ,evt fryse noen i hvert fall.

Men d r klart, jeg kan jo ikke stå her å si at det er best heller..


Selv bare en blasto er nok bedre enn 20 på frys!

Jeg har forresten blitt gravid på 2/3 innsettinger av opptint blasto. ( mistet dem, men det har jo ikke så mye med saken å gjøre
Jeg er 77-modell, og da spiller alderen mye inn på risikoen for abort.) Det ene forsøket ble det bare ett på frys. Jeg fikk gutten min på fersk 2-dagers og ble gravid på den eneste ene blastoen i frysen på neste innsetting til forsøk på søsken.

Uansett vil jeg ønske deg all hell og lykke.

Det trenger slett ikke bli sånn på neste forsøk at alle faller fra. Mitt inntrykk er at ved stimulering av dere med Pcos, så gjelder det å finne den riktige komboen av medisiner, dose og stimdager også.

:flower

Kan være at de ønsker å la meg gå litt lengre denne gangen før uttak «gulp».. de vurderte situasjonen slik at jeg hadde nok plager før uttak sist.. er ikke enkelt dette.. skulle ønske at de hadde tatt noen på dag 3.. men utviklingen var da så bra at de trodde at det ble mange på dag 5.. og alt var jo bra til og med dag 5... «risikosport» dette..
kjenner mye på dette med alderen, strax 40 trøster meg med at 40 er det nye 30[emoji23][emoji27] men risikoene er jo der fremdeles..
Gikk opp for meg at vi har jo heldigvis ikke brukt opp noen forsøk og har fremdeles våre 3.. så enda noen sjangser..
håper på metformin kanskje jeg skal be om provera også.. gikk på det før jeg fikk minstejenta.. halmstrå men kan jo være derfor hun er her.. [emoji173]️
Spent på videre plan.. Men tror medisinene er riktig selv om det er heftig.. ønsker jo mest av alt å prøve fersk.. men det kan jeg vist bare glemme..
Takk for lykke ønskninger [emoji173]️
 
Back
Topp