Lizzy78.. drømmer om en liten

Snakket med St.Olavs i dag.. skal ordne Tul på lokalsykehuset slik at jeg slipper å reise så langt..
I flg.menstermin er jeg 9uker, noe som ikke går an.. er vell hallveis i uke 4 tipper jeg. Så de vil ha meg til undersøkelse «pronto».
Snakk om å tvært kjenne på symptomene.. det som kunne ha vært starten på influensa er nå noe som minner mere om starten på omgangssyken.. kvalm og trøtt konstant. syns det er litt tilig med kvalme enda men er vell positivt med tanke på hcg.
Det river og sliter i magen.. murrer og masse lyder.. oppblåst men det har jeg vært en god stund (juleinntaket?) ligamentsmerter.
 
Må handle inn tester i dag.. cb digital og vanlig.. vurderer å dra innom jordmortjenesten bare for samtale å spm om hcg blodprøve på sykehuset.. jo jeg vet at alle tankene jeg har akkurat nå er normalt.. alle redslene for at det kan gå galt, tenk om hvis at osv.. prøver å slappe av slik at jeg senker stressnivået.. vell lettere sakt en gjort.. har vært mye å tenke på den siste mnd.. så nå vil jeg bare ha alt bekreftet og «nyte» alle fremskritt...og symptomer som kommer ( vil tidsnok ønske dem bort). Tenk at vi har fått til en ventebaby.. :Heartblue:Heartpink:love7 vi har bestemt oss med å vente litt med å fortelle det til noen.. sliter med å ikke si noe til mamma og pappa, de har vært en del av støttemuren i prosessen.. de aner ingen ting annet en at jeg venter på sprøytestart.. håper at hun ikke kommer på å spørre noe mere før jeg kan fortelle :clock mange tanker å sette ord på.. men det meste er vell bare lykkekaos. Ha en fin dag :Heartred
 
Våknet i natt.. ble helt fortvilet over at jeg ikke var kvalm og ikke hadde murringer og stikking... tenkte at nå vart alt over.. men det gikk seg til... blir så overgitt over den rolige og rasjonelle tankegangen min.. :banghead: skal prøve å slappe av å tenke litt mindre.. krisemaksimering hjelper nok ikke helt.. det bare må gå bra, blir nok mere avslappet når jeg har vært på tul.. gudsjelov for dette forumet.. hva skulle jeg ha gjort uten.. sist satt jeg «alene» å trodde at jeg var den eneste i verden med skrullete tanker og redsler om alt.. det er så fantastisk godt å bare være en del av skrullesamfunnet i meget positiv forstand:Heartbigred digger alle dere flotte damer som har støttet 1000 ganger mere en dere noen gang vil være klar over. :love7 Strax avgårde på langtur for å kjøpe cb digital.. Ønsker dere en fin dag.
 
90C4C032-B458-41F4-A72C-8C372A5AE719.png Kl 13:00
 
Fikk resultatene på hcg i serum.. ikke så høyt men helt innafor og forteller meg at min beregning stemmer godt.. hcg ca dag 19 men litt slingringsmonn og til fra el til feste 239. Skal ikke ta flere med mindre sykehuset vil det..
formen er laber trøtt som fy og kvalm.. med andre ord alt er som det skal. Bare å vente på tul
 
Noen ganger er det rett og slett bare flaks at mann gjemmer på klær som er kjekt å ha.. bl.a bh.. fant en nesten helt ny som jeg måtte legge bort pga vekt nedgang.. noen bukser som bare har «hengt» på hoftene.. i min nye oppblåste verden var det godt å få noe som ikke strammer så mye..
forunderlige kroppen som svulmer opp og ser gravid ut type 4-5 mnd.. godt å vite at det går seg til snart.. og godt å kunne gjemme seg i noen store klær.. ser litt «godt» ut som de sier her i området.. må jo være at jula har hatt mye godt å by på:oops: det har den jo også da i dobbel forstand.

Sliter med å holde humøret stabilt.. blir fort sliten og litt småsur og emosjonell, for i neste være glad, dupper av ved første anledning og føler meg ikke som noen god kjæreste eller mamma.. det går over, det er ett godt tegn og alt blir bra.. «pepptalk» til meg selv.
I natt ble jeg rammet av en ubeskrivelig følelse av å ikke strekke til, ble liggende under teppet å gråte, men da jeg hadde tømt tårebanken var alt litt bedre og sovnet.
Hadde jo glemt alt dette emosjonelle og alle urasjonelle tankene.. har en del tanker om hvis og om.. men prøver å bare tenke at dette går bra, neste høst blir vi flere og det er en del praktiske ting som skal ordnes. Vi har heldigvis bestemt en del ting for lenge siden.. og det kan være greit ;)
 
Åsså jeg som skulle være så flink å ikke teste for ofte... enda jeg vet at den digitale ikke slår ut før 2000 har jeg greid å svi av to til med samme resultat som forrige 2-3uker... har en til liggende og den skal jeg ta på Torsdag.. regner med at hcg er høyt nok da.. var inne på min helse å så at sykehuset har fått min henvisning og at time vil bli eller er tildelt.. så er bare å vente på brev om tul.
Luktesansen er helt forferdelig alt rundt meg lukter pyton.. og gjør meg kvalm.. men har heldigvis ikke spydd mer en ett par ganger..
har byttet ut folatboksen med gravid multivitaminer med folat fra apoteket.. så jeg skak være sikker på å få alt jeg og lillefrø trenger. En liten milepel i dag.. ca5+1 og hjertet begynner å slå:Heartred skulle ønske at man kunne vite med sikkerhet at alt gikk bra at alt er i orden..
det som så mange tar for gitt er for meg ett mirakel.. tenk at vi har en baby under hjerte mitt.. tenk at min jente skal bli storesøster.. jeg gleder og gruver meg til ultralyd... er litt redd, spent og hele spekteret på en gang.. mest av alt gleder jeg meg for jeg tror fremfor alt at det skal gå bra.. gleder meg til å fortelle barna at de skal få småsøsken.. hadde tenkt at minste skulle få fortelle noen av de nærmeste..
:love7
Hvordan har dere fortalt den store nyheten?
 
TUL på torsdag.. gruvegleder meg :nailbiting: blir spennende å se om de finner ett bankende hjerte der:binkybaby
 
Så spennende, det er jo ikke lenge til!! Håper du får se et bankende hjerte :Heartred Hvor langt er du på vei den dagen?
 
Så spennende, det er jo ikke lenge til!! Håper du får se et bankende hjerte :Heartred Hvor langt er du på vei den dagen?

Ja det er veldig spennende.. er litt redd, men også i visshet om at det kanskje er for tilig å se noe.. etter mine ca beregninger er jeg da 5+4.. minstejenta så dem hjerte banke i uke 5..
ringte i dag for å høre om jeg hadde fått time.. var ikke tildelt så fikk liksågodt en der å da :) (av og til er de så utrolig snille)
 
Ja det er veldig spennende.. er litt redd, men også i visshet om at det kanskje er for tilig å se noe.. etter mine ca beregninger er jeg da 5+4.. minstejenta så dem hjerte banke i uke 5..
ringte i dag for å høre om jeg hadde fått time.. var ikke tildelt så fikk liksågodt en der å da :) (av og til er de så utrolig snille)

Så bra de er greie og du fikk time fort ja! Men lurt å være forberedt på at det kanskje ikke er mulig å se noe særlig, varierer veldig så tidlig har jeg inntrykk av! Men fordelen er at de sikkert setter opp en ny hvis de ikke får sett skikkelig da, nå som du først er i «systemet»! Masse lykke til :)
 
Så bra de er greie og du fikk time fort ja! Men lurt å være forberedt på at det kanskje ikke er mulig å se noe særlig, varierer veldig så tidlig har jeg inntrykk av! Men fordelen er at de sikkert setter opp en ny hvis de ikke får sett skikkelig da, nå som du først er i «systemet»! Masse lykke til :)

Det «fine» er at de kjenner meg fra forrige svangerskap og vet at jeg skal ha tett oppfølging.. er forbered på at jeg antageligvis må tilbake, men det går greit ;) det kjennest ut som det skal gå bra denne gangen men man er jo aldri sikker..
Takk takk:Heartred
 
B7730D1E-70D9-4A6B-8AA9-B6DD422C2D3C.jpeg Jeg er virkelig frk. Bestemt ubestemt.. :wacky:hehe hadde lovet meg selv å vente til Torsdag med å teste igjen.. dagen starter jo med en T i allefall.. nå skal det ikke testes mere.. for det har ingen hennsikt.:)
 
I morgen er det tul.. spennende, dette neste døgnet kommer til å gå sakte.. driver å leter etter utstyr.. bare vindus shopping enda ;)
 
Lykke til i morgen! :)
 
Back
Topp