Lizzy78.. drømmer om en liten

:love7Wow som tiden flyr..
Var å så på ei nydelig liten nyfødt i går, lillegullet sov seg gjennom hele besøket, så ble ikke noe kosing, men kommer flere dager. ( bevisste handlinger om å la sovende barn være i fred uansett hvor mye det klår i fingrene)
Snart tredje trimester og ikke lenge til vi får vårt gull i armene og kan nyte tiden med å bli kjent med hverandre.. vi gleder oss veldig til å finne ut hvem den lille mageboeren er :)
Risikosvangerskap med tett oppfølging.. lege på mandag og sykehuset neste mandag.. så blir det kontroller hver 14 dag fremover på sykehuset. Godt å bli ivaretatt på en god og trygg måte.. alt bra med lillegull men de er redd for svangerskaps forgiftning. Bank i bordet! Blodtrykket er høyt men trenger ikke medisin enda, det er en bonus i seg selv.. var redd for at jeg skulle få ett tyngre svangerskap nå, men det er mye lettere denne gangen en sist.. tror jeg:hilarious: kan jo være at mann blir litt glemsk... jaaa glemsk er jeg, som i type ammetåke tett tåke.. går til fysio, kiropraktor og manuellterapi blir knekt og bøyd og må gjøre øvelser hjemme..dyrt men sååååå verd alle de kronene jeg bruker.. jeg har brukt kroppen feil.. og må bevisst gjøres i hvordan stramme bekken, skyve ned korsrygg før jeg står opp, går og setter meg.. var kommet ut av balanse :wacky:

Ellers er dagene ganske hektiske med å prøve å strekke til.. være mamma, husmor og kjæreste.. har så lyst til å jobbe, men tror ikke jeg er øverst på ønskelista på jobbmarkedet akkurat nå.. har jo fått 2tilbud jeg har måttet takke nei til pga risikoen til baby..og ett tilbud om å reise over 100mil for å jobbe turnus 14 dager.. 12 timers hver dag... vell hvordan kombinere det med å ha eneomsorg for en 8åring og være gravid i 6mnd??? :hilarious: Elsker å jobbe og være en del av ett samfunn som utvikler og lager noe for fremtiden..og det sosiale. prøver å overbevise meg selv om at det går bra.. men helt ærlig, så er jeg litt sjalu på alle som har en jobb å gå til, som får lov til å jobbe, som greier å kombinere drømmejobb og familie.. jeg kommer nok aldri til å jobbe 14/14 igjen men håper at det fremdeles finnes en plass for meg i yrket når jeg er ferdig med svangerskap og permisjon.
begynner som smått å bli ferdig med innkjøp, mangler seng og badebalje, må nok handle inn litt klær men orker ikke å kjøpe så mye nå.. er jo mest sommertøy som henger fremme.. har god tid og i August kommer høst og vintertøyet.. da blir nok lommeboka temmelig slanka:hilarious:
Har lyst til å male møbler.. har ett prosjekt med kommende storesøster.. vi skal male vugga sammen.. selv om hun er «stor» er hun ganske lita å viktig at hun ikke føler seg glemt.
Nei nå må jeg avslutte.. mannen skal på jobb og er vist trett i dag..må vekkes :hilarious: ha en flott dag/helg og sommer..:love7 vi «sees»
 
Hei og god morgen :)
Dagene flyr.. og jeg glemmer dagboka.. sliter med å finne den mellom hver gang. ( orienterings sansen)
Vekslende form, fungerer sånn passe hver annen dag.
Går bare å gleder meg til lillesnuppa kommer hjem 4 uker borte.. ( hos pappaen sin) og hverdagen kan starte opp..blir godt å få rutinene på plass før babyen kommer.
Vugga er ferdig og klar.. det meste er på plass så nå gjenstår det bare å ha gjesterom klart slik at barnevaktene har en plass å sove. ( måtte ta i bruk gjesterommet under varmen..rømte rommet i panikk:hilarious:)
Kontrollene er stadig like hyppige men ser ut som vi begge har det bra :) lille:dummy1: vokser innen for normalen -12.. kommer ikke til å få baby på 4kg men det hadde jeg ikke forventet heller.. hun er aktiv og spreller godt inni magen :)
 
I dag er det ny kontroll :)
Er så spent på om hun holder kurven sin slik som sist..
I morgen kommer minste hjem etter ett lite besøk hos besteforeldrene sine, blir utrolig godt å få litt liv og røre i huset. Tror hun er veldig klar for skolestart, snart bursdag og for å bli Storesøster.. må vell øve på å ikke omtale henne som minste..
På pekte selv at hun faktisk var en stor jente nå :)
Ha en flott dag
 
Foresten 33+5 i dag.. 2 dager igjen så blir det ikke stoppet om fødselen starter.. skummelt, 3uker og 2 dager igjen så er det ikke prematur.. satser på å få nært termin men helst ett par-tre dager før.
 
Tenk at min lille baby har rukket å bli over 2mnd..snart 3. hun vokser og trives..spiser og spiser, sover godt (endelig) har oppdaget at hun har søte små fingrer, ler og skråler.. babbler, og har massevis å fortelle..
er forferdelig dårlig på å skrive i dagboka, blir nok aldri å prioritere det heller..men innom av og til.
livet er ganske godt og vi gleder oss til jul og nyter adventstiden :)
Ønsker dere alle en flott adventstid, en strålende jul og ett riktig godt nytt år.. måtte alle deres ønsker gå i oppfyllelse <3
 
Last edited:
Back
Topp