LittleMonkey!! :)

Nei, den kommer nok ikke med det første. Bestilte sammen med vogn osv og vognen er ikke på lager før 15.august :p Jeg skrev at jeg ville ha alt i en pakke siden det sendes fra Tyskland. 
Det er ikke lett altså! Men fordelen med be all er jo at den ikke får flekker og kan slenges i vaskemaskinen. Hvordan er allerhanden?
Jeg har forelsket meg i ju ju be, selv om fornuften vant og jeg gikk for en annen veske. Jeg blir ikke overrasket om jeg når skattepengene kommer, investerer i en ju ju be hvis lässig ikke svarer til forventningene ;)
 
Ja, er det jeg også liker med jujube, at det tåler søk og kan vaskes. Vet ikke hvordan allerhand er, men troor den tåler noe vann. Men om den kan vaskes vet jeg ikke. Holdt nesten på å bestille be-all i sted, men ombestemte meg før jeg godkjente når jeg så totalsummen... Men jeg tror nok jeg ville blitt fornøyd med be-all egentlig. Vurderer black/silver nå da, selv om jeg liker evening vines godt også.
 
Du har ennå litt tid til å bestemme deg da, men om du har en følelse av at det er be all du kommer til å like best ville jeg gått for den altså! Det er en veske som kommer til å bli brukt hver dag, gjerne i flere år, så den blir jo ikke liggende ;) Det hjelper jo litt på "samvittigheten" :p
 


Tjolahopp skrev:
Jeg sniker meg inn i tråden deres jeg :o Er det noen av dere som kjenner til denne? http://www.filabel.dk/shop/Pusletilbeh%c3%b8r+Tasker/Pusle+Pusletasker/pr-FUZZI-11426.aspx Jeg har lyst på en stelleveske som ser ut som de vanlige veskene mine, og helst i "skinn"..


Har ingen erfaring, men det er en  av de finere jeg har sett :) Og prisen var jo veldig fin!
Finner ingen bilder av hvordan den ser ut på innsiden, dette er det nærmeste jeg kommer

Men den så veldig fin ut!
 


Tjolahopp skrev:
Jeg sniker meg inn i tråden deres jeg :o Er det noen av dere som kjenner til denne? http://www.filabel.dk/shop/Pusletilbeh%c3%b8r+Tasker/Pusle+Pusletasker/pr-FUZZI-11426.aspx Jeg har lyst på en stelleveske som ser ut som de vanlige veskene mine, og helst i "skinn"..



Vet ikke hvordan den er, men jeg blir skeptisk med en gang jeg ser målene. Den er nok veldig stor, og blir fort veldig tung når du begynner å fylle opp. Kjøpte aida fra byStroom sist gang, og målene på den er 40*28*22. Den var aaaltfor stor og tung til å henge på vogna, så måtte ha den under vogna. Og da tok den opp hele plassen der. Og den du ser på er jo enda større.. iallefall i høyden. Så jeg ville ikke gått for den veska, men det er jo fordi JEG synes det er et ork med tung stelleveske. Bruker aida som jobbveske nå, og har bare litt med meg; noen arbeidsbøker og papirer, men når jeg satte den på badevekta viste den 4.5 kg... Og man fyller mye mer opp når man har med utstyr til baby...
 


LittleMonkey skrev:
Du har ennå litt tid til å bestemme deg da, men om du har en følelse av at det er be all du kommer til å like best ville jeg gått for den altså! Det er en veske som kommer til å bli brukt hver dag, gjerne i flere år, så den blir jo ikke liggende ;) Det hjelper jo litt på "samvittigheten" :p



Joda, det er hovet godt kjøp. Er bare det at vi brukte jo ikke stelleveske mer enn ca det første året, så jeg er litt usikker på hvordan det blir denne gangen også... Nå putter jeg jo bare kjapt oppi min veske. Men da blir det jo rot da. Og nå går jeg jo konstant med våtservietter i veska forsåvidt... Hmmm.. skal tenke til over påske. Men er "bare" ni uker igjen nå, så føler jeg må ha alt på plass snart... ;) og så kan det jo være at hvis jeg investerer i en skikkelig veske, så vil jeg kanskje bruke den mer også..
 
Ja, mini er 2,5år og jeg bruker fortsatt "stelleveske". Det er jo en av mine vesker, men jeg må ha med minst 1 skift uansett hvor vi drar, helst 2. Også er det bleier, salve og våtservietter, en ekstra pose med sondemat og et slangesett + en ekstra knapp, så det er ikke plass til så mye annet. I tillegg kommer jo sekken med maskinen ved siden av, så jeg har nok å være på.
Men det kan jo være at det blir annerledes denne gang, nå har det jo vært så mye ekstra med mini som gjør at fordøyelse og alt er litt annerledes enn hos de fleste. Håper ikke lässig sin er knøttliten, da blir jeg nok litt grinete..

Men tenk på det til over påske, jeg skjønner godt tankegangen din, det er ikke lenge igjen nå! Jeg er 29uker i dag og kjenner på kroppen at det er på tide å få ting på plass nå! Jeg fødte jo i uke 33 sist og vil ha alt klart før jeg runder uke 33 denne gang. Ikke det at jeg tror det kommer til å bli så tidlig denne gang, men jeg slapper nok litt mer av om jeg vet at alt er på plass. Tiden går skremmende fort!
 


Klatremus Lillemann skrev:


Tjolahopp skrev:
Jeg sniker meg inn i tråden deres jeg :o Er det noen av dere som kjenner til denne? http://www.filabel.dk/shop/Pusletilbeh%c3%b8r+Tasker/Pusle+Pusletasker/pr-FUZZI-11426.aspx Jeg har lyst på en stelleveske som ser ut som de vanlige veskene mine, og helst i "skinn"..



Vet ikke hvordan den er, men jeg blir skeptisk med en gang jeg ser målene. Den er nok veldig stor, og blir fort veldig tung når du begynner å fylle opp. Kjøpte aida fra byStroom sist gang, og målene på den er 40*28*22. Den var aaaltfor stor og tung til å henge på vogna, så måtte ha den under vogna. Og da tok den opp hele plassen der. Og den du ser på er jo enda større.. iallefall i høyden. Så jeg ville ikke gått for den veska, men det er jo fordi JEG synes det er et ork med tung stelleveske. Bruker aida som jobbveske nå, og har bare litt med meg; noen arbeidsbøker og papirer, men når jeg satte den på badevekta viste den 4.5 kg... Og man fyller mye mer opp når man har med utstyr til baby...



Ja, jeg tenkte på det med tyngden, men jeg synes på en måte den ser mykere og lettere ut i stoffet enn bystroom-veskene.. Ække så lett gitt!
 


Tjolahopp skrev:


Klatremus Lillemann skrev:


Tjolahopp skrev:
Jeg sniker meg inn i tråden deres jeg :o Er det noen av dere som kjenner til denne? http://www.filabel.dk/shop/Pusletilbeh%c3%b8r+Tasker/Pusle+Pusletasker/pr-FUZZI-11426.aspx Jeg har lyst på en stelleveske som ser ut som de vanlige veskene mine, og helst i "skinn"..



Vet ikke hvordan den er, men jeg blir skeptisk med en gang jeg ser målene. Den er nok veldig stor, og blir fort veldig tung når du begynner å fylle opp. Kjøpte aida fra byStroom sist gang, og målene på den er 40*28*22. Den var aaaltfor stor og tung til å henge på vogna, så måtte ha den under vogna. Og da tok den opp hele plassen der. Og den du ser på er jo enda større.. iallefall i høyden. Så jeg ville ikke gått for den veska, men det er jo fordi JEG synes det er et ork med tung stelleveske. Bruker aida som jobbveske nå, og har bare litt med meg; noen arbeidsbøker og papirer, men når jeg satte den på badevekta viste den 4.5 kg... Og man fyller mye mer opp når man har med utstyr til baby...



Ja, jeg tenkte på det med tyngden, men jeg synes på en måte den ser mykere og lettere ut i stoffet enn bystroom-veskene.. Ække så lett gitt!



Joda, du har rett i at den ser mykere å lettere ut i stoffet enn byStroom sine. Det er jo godt mulig at den er en lettvekter! Kan du ikke sende dem en forespørsel om vekt når veska er tom da, så har du en liten pekepinn iallefall? Det hadde jeg gjort tror jeg.
 


LittleMonkey skrev:
Ja, mini er 2,5år og jeg bruker fortsatt "stelleveske". Det er jo en av mine vesker, men jeg må ha med minst 1 skift uansett hvor vi drar, helst 2. Også er det bleier, salve og våtservietter, en ekstra pose med sondemat og et slangesett + en ekstra knapp, så det er ikke plass til så mye annet. I tillegg kommer jo sekken med maskinen ved siden av, så jeg har nok å være på.
Men det kan jo være at det blir annerledes denne gang, nå har det jo vært så mye ekstra med mini som gjør at fordøyelse og alt er litt annerledes enn hos de fleste. Håper ikke lässig sin er knøttliten, da blir jeg nok litt grinete..

Men tenk på det til over påske, jeg skjønner godt tankegangen din, det er ikke lenge igjen nå! Jeg er 29uker i dag og kjenner på kroppen at det er på tide å få ting på plass nå! Jeg fødte jo i uke 33 sist og vil ha alt klart før jeg runder uke 33 denne gang. Ikke det at jeg tror det kommer til å bli så tidlig denne gang, men jeg slapper nok litt mer av om jeg vet at alt er på plass. Tiden går skremmende fort!



Ja du har jo mye ekstra du må ha med, så du trenger jo virkelig en ordentlig veske! Forrige gang hadde jeg bare en mindre veske med ett rom siden jeg ikke orka å drasse på aidaen. Og den lille veska måtte jeg rydde og fikse for hver gang siden det bare ble rot... Og det vet jeg ikke om jeg orker denne gangen. Så det er sikkert derfor jeg ikke har brukt stelleveske etter bhg start og sånn. Har som regel ikke med ekstra skift til lillegutt når vi reiser bort for noen timer.. Men burde sikkert i tilfelle.. (eller, vi har ikke hatt behov for det heller) men merker det, at når vi er hos mamma, så blir veska mi stappa full og rotete pga bleier og våtservietter.. Så hadde nok vært kjekt med et bedre system nå med to barn på farten. Men ville du valgt black/silver, eller evening vines til en svart og platina vogn? Linker lenger opp til vogn og veske ;) Jeg tenker at evening vines kanskje er en veske som er litt mer pyntet og kan gå mer som vanlig veske enn den som er helt svart. Eller?
 
Jo, men vet du, det at jeg ikke har barnehagebarn er nok mye av årsaken til at vi ikke har sluttet med stelleveske ;)
Jeg synes evening vines er stilig, og ikke er den for spraglete og feminin heller, så mannen din kan fint bruke den han også. Jeg liker iallefall den best av de to og ville nok gått for den. Det kan jo være ålreit med en fresh veske som fanger øyet litt også? Jeg liker den iallefall og synes den både er fin og dekorativ samidig som den er ganske så nøytral :)
 
Ja, da skjønner jeg behovet ditt for å fortsatt bruke stelleveske. Man er jo mer utpå når man har barna hjemme. Troor nok jeg går for beall altså, men skal likevel tenke litt på det. Men for å spørre om noe annet: er det vanlig at barn med gastrochise (skrives det sånn?) må få mat gjennom knapp, eller var dere "uheldige" sånn sett? Kan hun få noe "normal" mat? Jeg er int i sånne ting siden jeg jobber med barn, og også en del barn med spesielle behov. Men aldri vært borti denne diagnosen.
 
Ja, tenk litt på det! Du finner nok ut av det skal du se. Jeg tror den veska jeg venter på er ganske fin altså, kikket litt på youtube og den ser ganske ålreit ut! http://www.youtube.com/watch?v=xUmP5sIRL9A

Gastroschise, - du var veldig nær ;) 
Nei, det vanlige er at de blir født og får operert tarmene på plass, og det er det. Vi fikk høre at det nesten aldri er komplikasjoner, men mini hadde en sammenvoksning i tarmen som lå inne i magen og etter en stund måtte de fjerne noen cm av tarmen. Hun har hatt noen operasjoner og har slitt veldig med å legge på seg.
Vi prøvde alt, jeg sluttet å amme og gikk over til flere forskjellige mme som skulle være oppstykkede og fine, men det hjalp ikke stort. Da hun var 1år hadde hun ikke rundet 6kg, men i januar 2011 ble hun dårlig og det ble fjernet en del tarm i tillegg til at det ble lagt inn en peg, og etter det har hun gått bra opp i vekt!
Hun har fjernet ca 40cm tarm, og har fått diagnosen korttarmsyndrom i tilleg, for tarmen fungerer langt fra optimalt. Hun har hele veien hatt 15-20 avfringer i døgnet og har måttet få sondematen kontinuerlig hele døgnet. Magen hennes tåler fortsatt ikke å få sondematen i måltider, så hun er koblet til i noen timer midt på dagen og hele natten. Vi jobber med å få det "normalt" slik at vi kan gi mat som måltider i tillegg til at hun spiser ved siden av, men ting tar virkelig tid. Hun reagerer på de minste endringer, så vi må ta det veldig gradvis. 
Målet er jo at hun skal kunne spise nok selv til å legge på seg og at tarmene tar opp næringen i maten, slik at vi etterhvert kan vinke farvel til knappen. Så hun kan spise, men hun legger ikke på seg av det alene, så jeg ser nok for meg mange år til med sondemat. Men det er jammen en flott løsning det og! :)
 
Ja det var litt av en historikk til å være såpass ung! Og det er ingen tvil; sondemat er viktig, og rett og slett ingen dårlig erstatning! Og når jeg tenker meg om, så har vi hatt to barn i bhg med knapp. Samtidig faktisk, men det er noen år siden nå. Var egentlig ganske greit å bruke de maskinene også. Men de fikk det som måltidet da. Men hvordan gjør dere det; må hun da sitte i ro, eller kan hun leke og bevege seg som normalt? De vi hadde satt stille den tida det tok. Men de hadde jo andre diagnoser i tillegg da.
 
Ja, det har vært en del, men når ting går så fint som nå så velger man (iallefall jeg) å "glemme" det litt. Synes det er så flott at ting kan endre seg så drastisk ved å, i vårt tilfelle, operere inn en knapp :) 
Nå er det ganske greit, fordi jeg kobler henne til når hun sover på ettermiddagen. Hun sover i 2-3 timer hver dag, så enn så lenge får hun det når hun ligger i senga. Men i begynnelsen fikk hun mat hele døgnet og det hemmet henne veldig, så jeg håper vi får til måltider etterhvert. Da vil hun jo få det ved matbordet når vi andre også spiser :) Men, vi får ta en dag av gangen og ikke forhaste noe. Når magen er så følsom er det ikke mye som skal til før ting kommer i ubalanse.
 
Ja, det er utrolig hva de kan gjøre nå til dags. Vi kan være glad vi føder barn nå, og ikke for mange år siden. Jeg er glad medisinforskningen har kommet så langt.
 
NEI!!!!!!!!!
Nå har jeg selvsagt funnet en stelleveske/veske jeg vil ha............................................

Eller.. Det er ikke bare en........























Jeg



gir



opp



...
 
Hahaha, dette er ikke til å bli klok på! De var fine da! Hva koster de, og hvor fant du dem? *jeg skal ikke la meg friste* ;p Jeg må bare slå meg til ro med valget av beall tror jeg..... Selv om jeg ikke er 100% sikker.... Må se den først tror jeg.. Men har tenkt litt på skiphop versa igjen også... Blir gal snart....
 
Back
Topp