LilleVimsen prøver på nr 2!

Så fine UL bilder ❤️

Med morkaken foran er det veldig individuelt. Jeg kjente uke 12 med nr2 (men da hadde hun friområde nederst), og mot slutten av uke 16 denne gang.

Med morkaken bak har jeg kjent uke 13-14.
 
Så fine UL bilder ❤️

Med morkaken foran er det veldig individuelt. Jeg kjente uke 12 med nr2 (men da hadde hun friområde nederst), og mot slutten av uke 16 denne gang.

Med morkaken bak har jeg kjent uke 13-14.
Hm, blir spennende å se da! Jeg føler liksom at jeg kjenner noe når jeg ligger delvis på magen på kvelden og skal sove. Liksom sånne små bobler på en måte. Men det kan jo være tarmene som jobber også :bag:
Har forsøkt å Google «morkake foran» for å finne noe info om det, og får bare info om forliggende morkake, men jeg tror ikke jm mente at den dekker den indre åpningen, men bare foran mot magen min liksom..
 
Hm, blir spennende å se da! Jeg føler liksom at jeg kjenner noe når jeg ligger delvis på magen på kvelden og skal sove. Liksom sånne små bobler på en måte. Men det kan jo være tarmene som jobber også :bag:
Har forsøkt å Google «morkake foran» for å finne noe info om det, og får bare info om forliggende morkake, men jeg tror ikke jm mente at den dekker den indre åpningen, men bare foran mot magen min liksom..
Ja, prøvde det samme; men fant ut at man i snitt kjenner 2-3 uker senere med morkaken foran, enn ellers. Men er jo likevel individuelt. Med nr2 var morkaken foran; men likevel MEST festet i toppen. Så var myyyye på fremsiden hun kunne sparke i. Denne gang lå den mer midt på, så kjente ikke før livmoren begynte bli større og det ble større "friområder" å sparke i.
 
Ja, prøvde det samme; men fant ut at man i snitt kjenner 2-3 uker senere med morkaken foran, enn ellers. Men er jo likevel individuelt. Med nr2 var morkaken foran; men likevel MEST festet i toppen. Så var myyyye på fremsiden hun kunne sparke i. Denne gang lå den mer midt på, så kjente ikke før livmoren begynte bli større og det ble større "friområder" å sparke i.
Takk for info:love017 Jeg før spørre litt mer om morkakens plassering på otul. Alt er jo nytt og spennende nå :joyful: Også får jeg bare smøre meg med tålmodighet - blir nok lenge til jeg kjenner liv, siden jeg er førstegangs også :shy:
 
Takk for info:love017 Jeg før spørre litt mer om morkakens plassering på otul. Alt er jo nytt og spennende nå :joyful: Også får jeg bare smøre meg med tålmodighet - blir nok lenge til jeg kjenner liv, siden jeg er førstegangs også :shy:

Jeg kjente ca uke 14 som førstegangs. :p men da med morkaka bak. Jeg bærer også livmoren veldig på fremsiden og får bl.a. tidlig mage. Vet ikke om det har noe å si, men kanskje?
 
Jeg kjente ca uke 14 som førstegangs. :p men da med morkaka bak. Jeg bærer også livmoren veldig på fremsiden og får bl.a. tidlig mage. Vet ikke om det har noe å si, men kanskje?
Oj, så tidlig! :wideyed: Det kan hende. Jeg har bakovervendt livmor tydeligvis. Magen har jo endret seg/vokst litt siste par ukene, men er nok mest tarmer og slikt som flytter på seg:p
 
Oj, så tidlig! :wideyed: Det kan hende. Jeg har bakovervendt livmor tydeligvis. Magen har jo endret seg/vokst litt siste par ukene, men er nok mest tarmer og slikt som flytter på seg:p

Ja, mye slikt som skjer i magen nå!
Tenker det er lurt å ikke forvente liv før uke 20-22, og heller bli positivt overrasket om du kjenner før ❤️❤️
 
Ååå, så hyggelig å høre ❤️
Ja, jeg ringte faktisk dagen etter denne UL’en, og da fikk jeg flyttet timen frem til 13+2, 9. mars ☺️ Det var visst vanskelig å finne ledig time, men heldigvis fant de en, og de kranglet heldigvis ikke på at de måtte flytte den ☺️ Var redd jeg måtte skaffe dokumentasjon og krangle meg til det, siden jeg snakket med ei jordmor der engang som ikke var så hyggelig eller hjelpsom :shy:
Så godt at du ringte og det ordna seg :) domt at det er enkelte som er så vanskelige, ødelegge så masse.. for som oftest så pleie slikt ordna seg veldig fint, men ein handle ofta basert på tidlige erfaringer så derfor SÅ viktig å alltid møta folk på ein god måte ❤
 
12+0 ❤️
Endelig er jeg 12+0! Det er en ekstra milepæl å komme hit nå, siden jeg oppdaget MA på UL da jeg var 12+1 i fjor. Er glad jeg har fulgt opp litt ekstra selv denne gangen med et par private TUL, for det er godt med en bekreftelse i blant!

Jeg fikk svar på NIPT’en i går. Alt så bra ut! For en lettelse :love017
Nå er det 9 dager til jeg skal på OTUL! Gleder meg til å se den lille skatten igjen ❤️
 
Hurra! Gratulerer så mye
 
12+0 ❤️
Endelig er jeg 12+0! Det er en ekstra milepæl å komme hit nå, siden jeg oppdaget MA på UL da jeg var 12+1 i fjor. Er glad jeg har fulgt opp litt ekstra selv denne gangen med et par private TUL, for det er godt med en bekreftelse i blant!

Jeg fikk svar på NIPT’en i går. Alt så bra ut! For en lettelse :love017
Nå er det 9 dager til jeg skal på OTUL! Gleder meg til å se den lille skatten igjen ❤️
Hurra for milepæl og NIPT svar! :Heartred
 
Gratulerer så mye med å være passert de magiske 12+0 ukene :hello2 :love7:talk017 Og gode tilbakemeldinger på NIPT:joyful::Heartred
 
13+0
Endelig i 2. trimester, og jeg er ferdig med progesteronstøtten :dance008
Og bare to dager igjen til OTUL! Det blir spennende!
Formen er litt opp og ned. Jeg prøvde å kutte ned på kvalmestillende (Xonvea) forrige uke, men kvalmen ble verre da, så da var det bare å gå tilbake på forrige dose igjen. Føler formen har vært litt bedre de siste 2-3 dagene, men tør ikke gå ned på dosen igjen ennå :shy:
Er sykemeldt 100% ut uka, og vurderer å prøve meg på jobb 20% neste uke, og deretter øke til 40%. Tror det er lurt å ta det gradvis og forsiktig, og jobbe hjemmefra. Blir ganske trøtt og ukonsentrert av Xonvea’en, så jeg trenger mye hvile :p
Ukens innkjøp: :love017
5127712A-9E8F-4E26-A3F2-97DEF988505D.jpeg
 
13+0
Jepp, fortsatt 13+0 :laughing002 Ble satt tilbake to dager på OTUL i dag. Alt var i skjønneste orden. En aktiv liten krabat inni magehuset ❤️ Blitt satt opp til OUL når jeg er 19+4. Så det kaaan hende jeg bestiller en privat UL i mellomtiden :smiley-ashamed005
Jeg vet ikke kjønnet ennå, men ser ut som en kanin :p
48468707-8C76-4214-92ED-DC0DE436C568.jpeg
 
15+2
Føler at kvalmen har avtatt litt nå, men jeg går fremdeles på Xonvea. Kjenner meg litt kvalm på kvelden innimellom, så tør ikke å slutte helt på pillene ennå.

Hunden har fått løpetid nå. Hun pleide å ha det hver 7. mnd, men nå hadde det gått 1,5 år siden sist! Men jeg tror helt seriøst at hun har blitt påvirket av mine graviditetshormoner, så hun endelig fikk løpetid nå :laughing001 Håper bare det ikke blir noe innbilt svangerskap på gang her:bag: Mannen koser seg med to hormonelle damer i heimen for tiden da, for å si det sånn :laughing002

I dag har vi vært på Babymessen i Oslo. Første gang jeg har vært der, så det var gøy å se hva som var der. Fikk shoppet en del småting :joyful: Også fikk vi litt goodiebags og sånn, så det var veldig fint ☺️ Jammen godt jeg hadde med meg min personlige assistent (mannen) som kunne bære alle posene og jakka mi :smiley-angelic002:smiley-bounce022

B3F9EE9B-5395-4CBB-A639-EC35D37A227D.jpeg
 
Hvordan var babymessen, da? :) Masse stands, mye tilbud etc ..?
Jeg har pleid å få epost på det, mener jeg, men bor jo ikke i nærheten, så :p

Godt at kvalmen avtar da ❤️
 
Hvordan var babymessen, da? :) Masse stands, mye tilbud etc ..?
Jeg har pleid å få epost på det, mener jeg, men bor jo ikke i nærheten, så :p

Godt at kvalmen avtar da ❤️
Det var masse forskjellige stands, alt fra barnebutikker (fødebagen, barnas hus, gullbarna, Lillelam etc), veldig mye babyklær, til førstehjelp på barn og barnemat. Flere hadde gode tilbud, andre var sånn meh.. -50kr liksom.. Fikk også med noen goodiebags med litt småting som sikkert kommer godt med. Også var det noen som hadde konkurranser. Jeg vant en krem fra La Roche Posay :laughing002

Jeg visste ikke om den messen før for ca en uke siden, da jeg tilfeldigvis kom over et innlegg på insta om det :p

Ja, håper den gir seg helt snart :smiley-angelic001❤️
 
Det var masse forskjellige stands, alt fra barnebutikker (fødebagen, barnas hus, gullbarna, Lillelam etc), veldig mye babyklær, til førstehjelp på barn og barnemat. Flere hadde gode tilbud, andre var sånn meh.. -50kr liksom.. Fikk også med noen goodiebags med litt småting som sikkert kommer godt med. Også var det noen som hadde konkurranser. Jeg vant en krem fra La Roche Posay :laughing002

Jeg visste ikke om den messen før for ca en uke siden, da jeg tilfeldigvis kom over et innlegg på insta om det :p

Ja, håper den gir seg helt snart :smiley-angelic001❤️

Alltid hyggelig å vinne noe da ;)
Nei, men, gøy! Goodiebags er også gøy, selv om det fort er mye som ikke trengs også :p Bare litt tungvint å dra helt fra nord KUN for den messa da :p
 
Back
Topp