LilleVimsen prøver på nr 2!

Det er nok mulig, men vi orker ikke legge flere hundre tusen i huset her nå. Planen er å kjøpe nytt etterhvert...

Ikke sant. Eldste her snakker om å kanskje gå elektro. (Det er enda to år til hun skal bestemme seg skikkelig, men.. jeg har jo et lite håp om en elektriker i familien :hilarious:)

Er nok veldig sammensatt, ja!
Åja, skjønner det.. Oppussing av bad er dyrt!

Oj, så gøy! Det er jo et mannsdominert yrke, men veldig kult at hun vil gjøre det :D Er digg med elektriker i familien:laughing002
 
Åja, skjønner det.. Oppussing av bad er dyrt!

Oj, så gøy! Det er jo et mannsdominert yrke, men veldig kult at hun vil gjøre det :D Er digg med elektriker i familien:laughing002

Jepp!

Og ja, men hadde ikke sett for meg at hun skulle begynne med frisør eller design eller helse, så... Elektro tror jeg kan passe greit.
 
Jepp!

Og ja, men hadde ikke sett for meg at hun skulle begynne med frisør eller design eller helse, så... Elektro tror jeg kan passe greit.
Er jo viktig at hun gjør noe hun trives med ☺️ Er jo mye man kan gjøre innen elektro! Mannen er utdannet elektriker, men tok videreutdanning på universitetet etter noen år i jobb :)
 
Er jo viktig at hun gjør noe hun trives med ☺️ Er jo mye man kan gjøre innen elektro! Mannen er utdannet elektriker, men tok videreutdanning på universitetet etter noen år i jobb :)

Man kan bli elektriker, f.eks, ja.. brodern gikk TIP og gikk den veien videre med utdanning.. gikk høgskole og er vel en eller annen elektro ingeniør.. husker ikke retningen han tok, men han jobber i alle fall som elektroingeniør-ting-greier. :p

Min far gikk elektro og er automatiker.
Jeg hadde TIP på lista til vgs, men var så usikker, og kom selvsagt inn på mine høyere valg; som ikke var helt riktig for meg. Kanskje hadde jeg tatt en ferdig utdannelse om jeg hadde gått elektro eller tip først.
 
Man kan bli elektriker, f.eks, ja.. brodern gikk TIP og gikk den veien videre med utdanning.. gikk høgskole og er vel en eller annen elektro ingeniør.. husker ikke retningen han tok, men han jobber i alle fall som elektroingeniør-ting-greier. :p

Min far gikk elektro og er automatiker.
Jeg hadde TIP på lista til vgs, men var så usikker, og kom selvsagt inn på mine høyere valg; som ikke var helt riktig for meg. Kanskje hadde jeg tatt en ferdig utdannelse om jeg hadde gått elektro eller tip først.
Ja, er masse man kan gjøre, så skader ikke å ha elektro i bunn uansett! Mange tror liksom at man jobbe som elektriker hvis man går elektro, men sånn er det jo ikke :p
Synes det var veldig vanskelig å velge studieretning selv. Jeg føler egentlig det var altfor tidlig å velge hva jeg skulle jobbe med "resten av livet" som 18-åring :p
 
Ja, er masse man kan gjøre, så skader ikke å ha elektro i bunn uansett! Mange tror liksom at man jobbe som elektriker hvis man går elektro, men sånn er det jo ikke :p
Synes det var veldig vanskelig å velge studieretning selv. Jeg føler egentlig det var altfor tidlig å velge hva jeg skulle jobbe med "resten av livet" som 18-åring :p

Ja, eller 15åring.. man er jo gjerne "akkurat fyllt 15", når man må bestemme seg, og søke vgs, så
 
18+0
18+0 allerede?! Nå merker jeg at tiden begynner å gå fortere. Er ca halvveis allerede (mtp at jeg må ha pks)! Vet ikke når jeg kommer til å få ks’et. Alle jm jeg snakker med, sier at det som regel ikke er mer enn én uke før termin, men jeg håper det minst blir to uker! Jeg skal jo ikke få rier pga at livmoren kan sprekke, og selv er jeg født 3 uker for tidlig, så tenker at det er en mulighet at jeg selv kan føde for tidlig også.. Skal på ks-samtale med sykehuset om litt over en mnd. Også har jeg OUL om 11 dager :happy:
Fortsatt sykemeldt pga kvalme.. Formen er litt opp og ned. Er 100% sykemeldt ut måneden, men så håper jeg at formen blir bedre så jeg kan jobbe delvis om ikke annet :)

Ellers har jeg begynt å kjenne liv i magen :love017 Masse dult/bobler innimellom! Det er så koselig ❤️ Nå mens jeg skriver dette innlegget, har det vært masse bevegelser:happy: Kjenner ingenting utenpå magen ennå da, så mannen må bare vente:laughing002 Han legger hånden oppå magen innimellom i håp om å kjenne noe:p

Magen har også blitt ganske tydelig nå. En fin liten bump :love017
98346B6A-0F93-4A9A-AF8B-7AEF00F01AD2.jpeg
 
Hurra for 18 uker og babybump!

Når det kommer til dato for pks, så skal det fastsettes alt etter grunnlag for ks. Leser "4-10 dager før termin" er vanlig, da. Men hvis du ikke bør ha rier, så antar jeg de foretar vurderingen etter det.
 
Hurra for 18 uker og babybump!

Når det kommer til dato for pks, så skal det fastsettes alt etter grunnlag for ks. Leser "4-10 dager før termin" er vanlig, da. Men hvis du ikke bør ha rier, så antar jeg de foretar vurderingen etter det.
Ja, jeg tenker at de jeg har snakket med om at jeg må ha pks ikke kjenner godt nok til grunnlaget mitt for at jeg må ha det, så de sier bare 4-10 dager før termin fordi det er normalen. Men når jeg skal på samtalen med dem i mai, så vet jo de jeg skal snakke med grunnen, så håper de hensyntar det og mine ønsker, siden jeg er litt stresset for å få rier tidlig så det ender i hks..
 
Ja, jeg tenker at de jeg har snakket med om at jeg må ha pks ikke kjenner godt nok til grunnlaget mitt for at jeg må ha det, så de sier bare 4-10 dager før termin fordi det er normalen. Men når jeg skal på samtalen med dem i mai, så vet jo de jeg skal snakke med grunnen, så håper de hensyntar det og mine ønsker, siden jeg er litt stresset for å få rier tidlig så det ender i hks..

Det er jo aldri noen garanti uansett da; jeg fødte jo første 35+4. Men mtp sannsynligheten for når man føder; og at du ikke bør ha rier, så burde du vel få i ca uke 38...? Men du får vel høre begrunnelsen også ❤️
 
Det er jo aldri noen garanti uansett da; jeg fødte jo første 35+4. Men mtp sannsynligheten for når man føder; og at du ikke bør ha rier, så burde du vel få i ca uke 38...? Men du får vel høre begrunnelsen også ❤️
Nei, det er jo aldri noen garanti uansett, men jeg ville likevel følt meg tryggere på å få ks’et i uke 38 enn 39. Om jeg får rier tidligere, håper jeg jo at det er lav terskel for å ringe sykehuset og komme inn for en sjekk i hvert fall. Ja, jm på TUL’en på sykehuset sa de ønsket å vente lengst mulig pga utviklingen av lungene. Det er jo forståelig, så ser den. Men det er jo en medisinsk grunn for ks’et, ikke bare at jeg ønsker et ks, så får se hva de sier på planleggingen :p
 
Nei, det er jo aldri noen garanti uansett, men jeg ville likevel følt meg tryggere på å få ks’et i uke 38 enn 39. Om jeg får rier tidligere, håper jeg jo at det er lav terskel for å ringe sykehuset og komme inn for en sjekk i hvert fall. Ja, jm på TUL’en på sykehuset sa de ønsket å vente lengst mulig pga utviklingen av lungene. Det er jo forståelig, så ser den. Men det er jo en medisinsk grunn for ks’et, ikke bare at jeg ønsker et ks, så får se hva de sier på planleggingen :p

Ja, det forstås.. men ungene er strengt tatt ferdige etter 37 uker, så skal jo gå fint i uke 38.. :p
 
19+4
I dag har vi vært på OUL! Alt var i skjønneste orden med lille :Heartblue Han er i full fart for tiden, så heldigvis lå han bra til slik at jm fikk målt alt hun skulle, før han plutselig hadde snudd seg vekk :laughing002

Har kjent bevegelser daglig i ca 2 uker nå, og det er sååå koselig å kjenne liv :love017 Er en utrolig merkelig følelse, men jeg elsker det! Nå kan noen av bevegelsene kjennes utenpå magen også, og mannen har fått kjenne de en gang :love017 Reaksjonen hans var fantastisk!

Tror hunden min nå har fått innbilt drektighet! Jeg ikke sikker, men jeg tror det. Kan stemme med når hun hadde løpetid sist. Hun er vanligvis et matvrak, men på morgenene nå vil hun ikke ha tørrfôret sitt.. Morgenkvalme? :p Hun er nok påvirket av mine hormoner ja..:rolleyes:

Nå er det én mnd til forløsningssamtale på sykehuset. Er veldig spent på den!
 
24+1
Herlighet! Merker at tiden går så mye fortere nå enn i starten! Bare 3 uker igjen til 3. trimester, og 15 uker igjen av svangerskapet! :confused2:smiley-bounce022

I dag har jeg vært på forløsningssamtale på sykehuset. Fikk ikke dato for ks’et i dag, men skal få innkallingen i løpet av et par uker. Fikk beskjed om at ks’et ville bli ca 10 dager før termin. Så jeg krysser alt jeg har for at jeg ikke får rier før det! :confused1 Samtalen gikk veldig fint. Jeg fikk stilt de spørsmålene jeg hadde notert ned, og etterpå tok vi UL. Alt så fint ut, men mageboeren er litt større enn gjennomsnittet, så jeg skal tilbake på kontroll om et par måneder :) Jeg fikk med meg tre fiiiine 3D-bilder fra UL’en! Ble skikkelig overrasket over at jeg fikk det! Jeg som allerede har bestilt time til 3D-UL privat om 2,5 uker:laughing002 Men den timen beholder jeg nok likevel, for da skal mamma være med også:love017

Kvalmen er så og si fraværende nå (den titter bare innom og sier hei en sjelden gang). Men nå har andre plager kommet, som bekken-/ryggsmerter og halsbrann/sure oppstøt :wtf: Går til osteopat nå, og håper det vil hjelpe!

Ellers er det helt fantastisk at våren har kommet for fullt! :woot: Elsker sola og varmen (og skyggen på balkongen, haha)! Ikke spesielt glad i bjørkepollenet da, og allergien har vært skikkelig ille i år, men den går forhåpentligvis snart over :shy:
 
25+5 - svangerskapsdiabetes?

På torsdag tok jeg glukosebelastningstesten. Jeg har visst litt forhøyet blodsukker på fastende (5,5 mmol. Ref.verdi er under 5,3), så nå skal jeg begynne å måle blodsukkeret mitt hjemme tre ganger daglig i to uker :meh: Hvis alle målingene er fine, så har jeg ikke sv.diabetes og trenger ikke mer oppfølging, så krysser fingrene for det! Men baby er allerede stor (75 persentil), så litt endring i kostholdet er nok sikkert lurt uansett, selv om jeg føler jeg ikke har vært så usunn egentlig :shy:

Jeg er nå blitt sykemeldt 100% ut svangerskapet. Skal bli godt å bare ta det med ro og ikke stresse med jobben, og kun ta vare på meg selv og babyen i magen ☺️ Sliter jo med bekkensmerter, så håper de plagene blir mindre nå som jeg ikke skal på jobb.

I dag var jeg på svangerskapskontroll, og det var veldig fint å få snakket med jm ☺️ Neste uke skal jeg på 3D-UL (privat), og jeg og mannen skal på en liten date/babymoon på The Well en dag :D Kanskje jeg skal unne meg en gravidmassasje der også:angelic:
 
27+0 - 3. trimester❤️

Nå har jeg holdt på med målinger av blodsukkeret i over en uke, og alle målinger har vært fine!:joyful: Så dette lover godt!

Jeg har endelig fått dato for pks! Den blir 39+0. Så i dag er det akkurat 12 uker til! Er godt å endelig ha fått en dato, men kjenner jeg blir litt småstresset av at jeg bare fikk den 10 dager før termin, og har en følelse av at fødsel kan sette i gang før :bag: Men får håpe han holder seg inni der frem til da!:shy:

På mandag var vi på privat UL igjen. Hadde håpet på noe fine 3D-bilder, men han lå så rart til at bildene ikke ble så bra :sorry: Han lå med beina over hodet og holdt fast i tærne sine:hilarious: Men vi fikk tatt alle målinger av han, og alt så bra ut! Det er det viktigste ❤️ Neste UL blir på sykehuset i slutten av juli, når jeg skal på kontroll der.

På tirsdag var vi på The Well ☺️ Tok en gravidbehandling, og bare nøt dagen til det fulle! Ble lunsj, middag og dessert, is, potetgull - bare en skikkelig kosedag ❤️
 
Back
Topp