Lille Liss sin dagbok

Blir innsett på mandag ja [:D]

3 av eggene såg bra ut, kanskje 1 kommer seg og 1 var det ingenting med.
Men er kjempe fornøyd.

St.Olavs har ikke innsett i helgene, men klarer å vente til mandag jeg [;)]

Sååå bra! Masse lykke til med innsett mandag! No skal me bli GRAVIDE!!! [:)]

Da er det innsett i morgen [:D]

Så da blir jeg ruger... hehe...
Kremen gikk bra i dag å, blir klissete i trusa, så blir å kjøpe inn noen trusebind tenker jeg.

Håpomspiresnart: Ja, nå skal vi bli gravide! [;)]

Da har jeg blitt ruger... hehe...

De satte inn ett perfekt 8 delt egg og to perfekte egg blir lagt på frys.

Så nå er det noen laaaange uker fremover, håper tiden går fort og at resultatet blir positiv.

Rugedag 2:

Føler meg oppblåst, men det tar jeg som ett bra tegn.. Da er det noe som skjer [;)]

Etter innsettinga i går var jeg å kjøpte meg fersk ananas, så i går kveld snavlet jeg i meg nesten en halv en ... [:D] Jeg har lest at fersk ananas hjelper egget å feste seg. Så jeg klarer sikkert å spise en halv en i dag også. Så mæ nok kjøpe inn flere, skal snavle ananas helt til søndag nå, da skal egget mitt ha festet seg!

Ellers gikk det bra på jobb, hadde bare kort dag. Tok det med ro og stressa ikke noe.

Rugedag 6, 8 dop:

Litt trett for tida...
I går ble jeg kjempe kvalm da jeg gikk hjem fra jobb, gikk over etter noen timer. Da jeg tidligere på dagen hadde vært på do, nr.2... kom det ut en stor klomp av crinolinen...(husker ikke helt hva det heter...). Tidligere har det bare kommet ut mange små klumper, så ble litt skeptisk.
Kjæresten min så også at blodårene over brystvortene vises bedre enn før.

I dag vises fremdeles blodårene. Jeg har vondt i puppene, tidligere har jeg bare hatt ømme brystvorter.. Har kjent bittelitt stikkinger på høyre siden nederst i magen.
Skulle ta den siste ananasen tidligere i dag, det smakte helt forferdelig.. Kjæresten min så det smakte helt vanlig, han måtte smake så jeg. Har en kopp kakao forran meg, jeg elsker kakao, men det smakte ikke noe godt..

Håper disse tegnene er positive, men kan jo være hormonene fra kremen...

Hmmm, høyrest ut som du har eit par veeeeeldig gode tegn der gitt som sikkert ikkje kan skuldast crinonen. Då tenkjer eg på dette med blodårene på brystene og dette med endra smak av matvarer. Kryssar fingrane for deg! No skal me begge ha positiv test om litt over ei veke! Håpar inderleg på det!!! [:)]

Rugedag 7, 9 dpo:

Håpomspirenosnart; Håper du har rett... Men i dag har det vært litt annerledes igjenn, vanskelig å følge med denne kroppen.

Kl 05 i dag våknet jeg og måtte på do, samme som i går... Så jeg gikk på do, tok crinonen(?) samtidig. Å jeg hadde en forferdelig halsbrann, det hadde jeg faktisk i går morrest også.. Jeg husker at jeg tenkte i går, "Nei, ikke få halsvondt og bli syk nå da!!". Men i dag, likens som i går gikk det over da jeg hadde sovet noen timer til.

Disse blodårene ser jeg tydelig, men innimellom ser jeg de ikke i det hele tatt.. Hehe... Kikker ganske ofte.
Når det gjelder pupper og mage så kjennes det ut som om jeg hadde en skikkelig styrketreningsøkt i går og er stiv og støl i dag.
Smakssansen er bedre enn i går, men prøvde meg på kakao også i dag, den smakte litt rart..
Luktesansen virker litt sjerpet, vi var ute å gikk tur i dag og da kjente jeg lukten av masse rart som kjæresten min ikke kjente..

Føler meg ikke oppblåst mere, men fiser en del... [&:]
Så har jeg fått mensmurringer [:(]

Vet ikke helt hva jeg skal tro, følelsene svinger litt.. Tar let til tårene når vi kikker på TV.

Vet ikke om jeg skal vente helt til neste tirsdag med å teste heller. I dag er jeg på 9 dpo og det er jo egentlig vanlig å teste på 14 dpo..? Eller...? Neste lørdag blir siste dag med crinonen, så kanskje jeg skal prøve meg på en test på søndag...? Hvis TR ikke dukker opp da... Håper ikke!!!

Ein leitar jo veldig etter symptom i denne prosessen , men eg synst fortsatt at det virkar som om du har fleire gode symptom der gitt! Og er no veldig vanlig at desse symptoma ein evt har så tidlig er litt av og på! Har trua på deg eg! Blir ulidelig spennandes no fram mot test. Kunne godt tenkt meg å spole fram til positiv test og så spole rett fram til veke 7-8 og vellykka tidlig ul og deretter til veke 12 og fortsatt alt bra ja[;)] Ohhhhh, denne ventinga er det aller, aller verste med alt i denne prosessen!

Takk for at du har trua på meg håpomspirenosnart [:)]
Tror jeg begynner å miste litt trua selv... [:(]

Rugedag 9, 11 dpo:

Våknet i natt av smerter i magen, lignet på menssmerter. Gikk på do og så tok jeg meg en paracet før jeg gikk å la meg. Tok ca tre kvarter før smertene ga seg og jeg kunne begynne å prøve å sove igjenn.

Så nå er enten mensen i anmars eller så hadde jeg sene festesmerter.. Huff, blir gal av denne tida, så mange tanker fram og tilbake.. Håper helga kommer fort og at jeg da sitter med en positiv test i handa...

Ellers kjenner jeg at puppene fremdeles er vonde, blodårene synes jeg vises godt enda. Når jeg strammer magen kjennes den stiv ut..

Har ikke sett antydning til blod enda, så er jo fremdeles håp.

Kjenner jeg begynner å få tilbake litt den gode følelsen nå, smertene har gitt seg mye. Men kjenner murringer nesten hele tiden. Fortsatt ømme pupper og jeg synes blodårene vises enda bedre i dag...

I dag virker det som om smakssansen er rett, men luktesansen er sterk. Satt på lunchbordet i bhg i dag, ei jente som spiste makrell i tomat på brødskiva... Holdt på å skulle brekke meg, for en intens stank... [&:] Når jeg var på vei hjem kjente jeg matlukta på lang vei, var heldig å komme hjem til ferdig middag i dag [:D] Spurte kjæresten min om han nettopp hadde spruta på seg parfyme, det hadde han ikke gjort siden i mårest sa han.

Men jeg tenker nå jeg, alt dette kan jo være innbilding fra min side.... Men krysser fingrene for positiv test om få dager

Har heller ikke sett antydning til blod, så lenge det ikke er blod er det jo håp [:D]

Må vel bare si det at vårt 1.ivf forsøk ikke gikk bra.
I går kveld skrev jeg at det var rosa på papiret, rett før leggetid begynte jeg å blø. Hadde nesten reknet med det i og med de sterke smertene jeg våknet av i går natt. Jeg satt meg i fanget til kjæresten min og gråt mine modige tårer, for en forferdelig følelse. Må si den kom helt overraskende...
I går var jeg på rugedag 9, og da regner jeg innsettingsdag som dag 1. Jeg har jo lest og fått hørt at når en bruker crinonen så blir mensen utsatt noen dager, jeg har en normal syklus til vanlig. Så denne blødningen kom nesten en uke før jeg hadde evt ventet den.
I dag har vært en pyton dag, har vondt i magen, vondt å røre seg. Ikke noe gøy å være på jobb Jeg har blødd som en stukket gris og blør fortsatt, men ikke like kraftig som imårest. Jeg gråt da jeg kom hjem, satt på do å gråt en god stund før jeg reiste meg for å lage middag til kjæresten kom hjem.

Har ikke lest eller hørt om noen som har fått mens så tidlig i forsøk før...

Hva ville dere ha gjort, sykehuset sa jeg skulle ringe på tirsdag for å si om jeg hadde fått positiv test eller mensen.. Skal jeg bare ringe i morgen? Hvor lenge må jeg vente på fryseforsøk?

Da begynner ting å gå litt bedre, har vært noen tårer de siste dagene.. Men nå har jeg begynt nedrekning til jeg skal ringe inn mens, ca 22 dager om tr kommer til rett tid [:)]

Håper begge eggene overlever opptininga da og at jeg får tvillinger [:D] Det hadde vært noe det, har bestandig drømt om å få tvillinger. Blir selvsagt ikke lei meg om jeg bare får en baby til slutt. Min aller største drøm er den å få gå gravid og bli mamma. En dag, forhåpentligvis før jul, skal jeg også få oppleve å sitte med en positiv test i handen [;)]

Bra du begynnar å sjå framover etter nedturen! Litt tårer etter noko slikt er nok berre sunt! Takk for fin melding i dagboka mi! Kjekt at de snart kjem i gang igjen då! Kryssar fingrane for fryseegga dine! Her trur eg det vert pause til utpå nyåret om eg ikkje brått endrar meining då...

ORIGINAL: ElinR

masse lykke til med fryseforsøk etterhvert[:D] krysser alt for at 1 eller begge overlever opptining og blir til 1 eller helst 2 skjønne babyer[:D] frysebabyer er såååå skjønne[;)]

Takk for det [:)] Håper begge overlever jeg også, i hvertfall en.
Hehe.. Frysebaby du har eller? [;)]

Da er det straks helg, tenker fortsatt mye og er litt deppa... Har lest ganske mye på nett i det siste og kjenner meg så godt igjen når folk skriver at de føler seg misslykka... Føler meg misslykka jeg også, er jo meg det er noe galt med.. Jeg får jo ikke til å gi samboeren min en baby som vi begge ønsker oss over alt i verden..

Jeg prøve å tenke optimistisk samtidig å da, at vi har bare hatt 1 IVF forsøk enda, mange igjenn. Men det tar på alikevell når en har gått i 3 1/2 år å prøvd på å få baby...

Men men... Det var dagens lille utblåsning...

ORIGINAL: lille liss

masse lykke til med fryseforsøk etterhvert[:D] krysser alt for at 1 eller begge overlever opptining og blir til 1 eller helst 2 skjønne babyer[:D] frysebabyer er såååå skjønne[;)]

Takk for det [:)] Håper begge overlever jeg også, i hvertfall en.
Hehe.. Frysebaby du har eller? [;)]

jepp har en frysebabyd skal du også få!!!!![:D]

Hun er jo bare nydelig da [:)]
Håper du får rett nå og at jeg snart sitter med en nydelig frysebaby i hendene [:D]

Satsar på du får ein fin-fiiiin frysebaby no på neste forsøk! Skjønnar litt tankane dine, men ikkje tenk at du er mislykka for det er du i alle fall IKKJE! Det er mange som deg der ute som også slit med å bli gravid. Det er ikkje din feil at du er så uheldig! For det er det med prøverørsdamer er: veldig uheldige som ikkje får dette til på naturmetoden. Men no får du hjelp og du skal lykkast til slutt vennen! Eg har snart 6 år som prøvar bak meg her. To av mine næraste naboar har kvar sitt nyfødde nurk i heimen (nr 3 og 4 for dei), 2 kollegaer av meg er gravide, ei venninde har nettopp fått sitt barn nr 2. Urettferdig ja! Det føles litt urettferdig iblant at ikkje eg og er på vei til å få oppleve den gleda enno etter så lang tid som prøvar. Men din og min tur skal og komme! Det må me berre fortsette å tru på!

ORIGINAL: håpomspirenosnart

Satsar på du får ein fin-fiiiin frysebaby no på neste forsøk! Skjønnar litt tankane dine, men ikkje tenk at du er mislykka for det er du i alle fall IKKJE! Det er mange som deg der ute som også slit med å bli gravid. Det er ikkje din feil at du er så uheldig! For det er det med prøverørsdamer er: veldig uheldige som ikkje får dette til på naturmetoden. Men no får du hjelp og du skal lykkast til slutt vennen! Eg har snart 6 år som prøvar bak meg her. To av mine næraste naboar har kvar sitt nyfødde nurk i heimen (nr 3 og 4 for dei), 2 kollegaer av meg er gravide, ei venninde har nettopp fått sitt barn nr 2. Urettferdig ja! Det føles litt urettferdig iblant at ikkje eg og er på vei til å få oppleve den gleda enno etter så lang tid som prøvar. Men din og min tur skal og komme! Det må me berre fortsette å tru på!

Tusen takk for fine ord håpomspirenosnart [:)]
Kjenner taknkene letner og humøret blir lettere etterhvert som fryseforsøket nærmer seg nå [;)]
Ja, vår tur skal jammen meg komme. Håper hvertfall det lykkes hos deg nå, med så mange nedturer bak deg, det er deg vel fortjent.

Back
Topp