Lille Liss sin dagbok

Da er UL dagen kommet, skal straks hoppe i dusjen før jeg drar. Håper alt bare ser bra ut og at det blir innsett neste uke [;)]

Men jaggu har kroppen oppført seg rart etter IVF forsøket, sikkert mange hormoner som sitter igjen. Kan vel si at jeg har hatt EL lignende slim av og på i ca 3 uker... Til og med når jeg hadde TR. På onsdag fikk jeg mensen, men på fredag begynte jeg å foss blø, masse masse blodete slim.... Sorry ekle detaljer... Jeg har ikke blødd gjennom klær på mange mange år, men på fredag gjorde jeg det.. Var heldigvis ferdig med arbeidsdagen, kjente jeg ble våt nedåver det ene benet...[&:] Forta meg til do og blod over alt.. Heldigvis hadde jeg svart bukse og lang jakke. Så jeg fikk forta meg hjem. På søndag stoppa mensen brått, istedet kom det blankt tøyelig slim... Men men... Håper iallefall alt ser br ut på UL i dag. Disse blodårene på puppene og over hofta jeg har nevnt tidligere også er her fremdeles, like sterkt.. Så kan ikke ta det som ett tegn denne gangen om jeg blir gravid.

Jeg har også fortalt det til min mor at vi prøver, må si det var godt [:)] Lenge har det bare vært jeg og min samboer som har vist om dette. Sa til han at vi kunne gjerne fortelle det til hans foreldre også, så de vet hva vi går gjennom. Men mamma er værdens hærligste, er så godt å få snakket med henne. Hun er jo så oppmuntrende, vet også at hun slet mange år med å få meg, men det gikk jo til slutt [;)]

Jeg sa også ifra til sjefen min, hun er også ei skikkelig god dame [:)]
Hun var veldig forståelsesfull og ønsket oss lykke til. Husk å tenk positive tanker. Jeg valgte å fortelle henne det så hun vet hvorfor jeg blir borte noen dager. Angrer ikke på det, fikk også vite at det er 2 til på arbplassen som har prøverørsbarn, litt godt å vite at jeg har dem også da hvis jeg trenger noen å snakke med som har vært gjennom det samme.

Det var mine tanker for denne gang.

Avbrutt forsøk [:(]

Cyste ble funnet, hadde ikke ordentlig EL sist syklus.. Egget ble ikke sluppet.. Så dæ måtte vi vente på ny mens, som selvsagt er i jula, så neste forsøk blir ikke før syklusen etter. Midt i januar.
Veldig kjedelig, men ingenting vi kan gjøre med det.
Vi måtte trøste oss med at vi hadde 2 perfekte egg på frys, så de ville vente til forholdene var perfekte [:)]

Så da er det bare å vente... Noe vi begynner å bli flink til... [&:]

Da er jeg tilbake etter en lang juleferie fra forumet. Måtte bare legge det litt til siden og bare kose meg litt før nytt forsøk.

Skal ringe inn mens og starte med progynova i uke 4, gleder meg til å komme igang igjen. Håper sånn at det er vår tur denne gangen, har også en god magefølelse på at det skal gå nå [:)]

Ellers så har livet sine opp og nedturer da, går stort sett bra men har tenkt masse denne høsten og vinteren. Jeg er stort sett en veldig glad person med godt humør, men føler at smilet har vært litt falskt den siste tiden, sitter med en dump smerte i meg som jeg tror kommer til å være der til jeg sitter med en positiv test.
Lurer på om noen av vennene og familien min ser at jeg er trist... Jeg vet samboeren min gjør det, han har det nok likens selv stakker. Er veldig glad for at jeg har han da, vi snakker masse ilag om tanker og følelser vi har. Om fremtiden, når blir vi foreldre...?

Godt å ha en dagbok å lufte litt følelser kjenner jeg værtfall [;)]

Velkommen tilbake! Håper du har hatt en fin jul. Starten på desember var nok litt tøff [&o] men denne gangen skal det gå bra!

Forstår godt alle tankene du sitter med... Jeg kjenner meg så godt igjen...Og veldig ang det med smilet... Jeg mista nok smilet for flere år siden, og har egentlig ikke kommet meg opp igjen enda... Familien merker det, men vet jo ikke grunnen. De tror det er no helt annet.

Men men...Nå satser vi på at alt går som det skal for dere! Jeg gleder meg til den dagen du stolt kan fortelle oss om en fiiiin positiv testen...[:D][:D]

Lykke til! [;)]

ORIGINAL: Kattepus84

Velkommen tilbake! Håper du har hatt en fin jul. Starten på desember var nok litt tøff [&o] men denne gangen skal det gå bra!

Forstår godt alle tankene du sitter med... Jeg kjenner meg så godt igjen...Og veldig ang det med smilet... Jeg mista nok smilet for flere år siden, og har egentlig ikke kommet meg opp igjen enda... Familien merker det, men vet jo ikke grunnen. De tror det er no helt annet.

Men men...Nå satser vi på at alt går som det skal for dere! Jeg gleder meg til den dagen du stolt kan fortelle oss om en fiiiin positiv testen...[:D][:D]

Lykke til! [;)]

Takk for fine ord [:)]

Håper det ekte smilet kommer på plass igjen ganske fort hos meg, men tror nok det kan ta en stund.. Har vært prøvere i 3 1/2 år, blitt nedturer hver mnd når tanta dukker opp.. Vært spesielt hardt etter vi begynte med IVF.
Men det positive er jo at vi får hjelp nå, så håper inderlig spiren sitter snart. Kommer til å være stolt den dagen jeg sitter med positiv test ja.

Håper smilet kommer tilbake hos deg også, ser du har en skatt på vei, det må være en hærlig følelse [:)]

Da er det ikke lenge igjen til jeg skal begynne med progynova. Neste uke, håper det går fort. Gleder meg til å komme igang igjen [:)]
Jeg går også på en avgiftningskur, tar 3 tabletter daglig. For å rense kroppen [;)] Vi fant ut at det skader hvertfall ikke å prøve. Så jeg drikker masse vann og spiser sundt. Masse fiskemiddager, der vi kun har laks og en frisk salat, eller kylling og salat. Havregrøt går det også en del på... Trener regelmessig, løper ca halvtime (1 mil) på løpemaskina mi 3 ganger i uka og styrketrening 3 ganger i uka. Vil at kroppen min skal være klar til forsøket, håper så inderlig at det er vår tur nå.

Har ikke røyket på 4 1/2 mnd [:D] Savner det ikke, stolt av meg selv. Prøver å ikke drikke så mye alkohol, ett glass vin i ny og ne, noe må en jo unne seg [:)]

Tenk at hvis mitt første IVF forsøk hadde blitt positivt så hadde det snart vært tid for UL... Men ingen vits i å tenke slikt. Men håper jeg blir mamma i år, vet av så mange som skal ha og har fått 2011 barn. Ikke så mange muligheter igjen til det da. Men dette forsøket skal jo gå bra [;)] Da blir det i såfall baby i mnd skiftet okt-nov.

oj så flink du er altså

krysser fingrene for at det klaffer på ditt første forsøk

ORIGINAL: siwro

oj så flink du er altså

krysser fingrene for at det klaffer på ditt første forsøk

Hehe... Jeg prøver hvertfall. Men har jo å masse kjekser og litt julebakst etter jul som det snavles litt av. Og litt saltpotetgull har det blitt ganske mye av i helgen...

Håper første fryseforsøk går bra ja, spennende [:)]

Masse lykke til med forsøket, krysser fingrene for at det blir gode resultater. Når regner du med å ha innsett? Spennende iallefall[:)]

Så flink du er til å trena då og til å ete sunt! Litt utskeielsar innimellom må til[;)] Må ha nokre dagar i veka, f eks lør + søn der det er lov å kosa seg litt ekstra. Spennandes at de snart er gong igjen! Masse lykke til! [:)]

ORIGINAL: Amodi

Masse lykke til med forsøket, krysser fingrene for at det blir gode resultater. Når regner du med å ha innsett? Spennende iallefall[:)]

Tusen takk, synes selv det er spennende [:)]

Regner med innsett ca 10.feb. Spørs når tanta dukker opp, håper hun dukker opp fort, men blir nok ikke før over helgen.

ORIGINAL: håpomspirenosnart

Så flink du er til å trena då og til å ete sunt! Litt utskeielsar innimellom må til[;)] Må ha nokre dagar i veka, f eks lør + søn der det er lov å kosa seg litt ekstra. Spennandes at de snart er gong igjen! Masse lykke til! [:)]

Prøver så godt jeg kan, vil så gjerne at det skal klaffe nå, så vil yte litt ekstra. Men jeg unner meg også noen godbiter innimellom ja, for må ikke bare stresse opp kroppen.
Spennende med ny runde ja, håper fryseforsøk er det som skal til for oss [;)]

I dag har det vært mye utskeielser ang å være sunn... [&:]

Siste dagen til to studenter på jobb i dag, de hadde med hver sin kake og 3 l med boksis... Men godt var det [;)]

Tror mens er like rundt hjørne, har spottet i noen dager nå, så kanskje blir progynova fra i morgen [:D] Hadde håpet at det var festeblødning, men tror nok tanta er tidlig ute jeg.
Blir spennende å se om jeg får noen bivirkninger fra progynovaen... Håper sånn at det klaffer nå og at det blir en nydelig høst-fryse-baby på oss [;)]

Da er jeg på blødnings dag 1.
Tok 2 progynova i morges og skal ta 1 i kveld, spendt på å se om jeg får noen bivirkninger...

Kjenner det er godt å være i gang igjen, har store forhåpninger for dette fryseforsøket [:)]
Om det lykkes nå så har vi enda ett egg på frys til søskenforsøk, ja det hadde vært noe det. For en herlig drøm [;)]

Venninna mi er ca 10 uker gravid i dag med nr 2. Vi begynte å prøve på 1. mann samtidig og de har ei datter på 2 1/2 år nå... Håper det klaffer nå så blir min 1. nært hennes 2. [;)]

Mandag skal jeg inn til sykehuset på UL for cystekontroll, håper cysten har forsvunnet av seg selv, hvis ikke skulle de tømme den.. Håper evt at det ikke er så vondt, slik at det blir vanskelig å kjøre selv hjemover igjen... [&:] Krysser fingrene for at alt ser bra ut

ORIGINAL: Joyleaf

Hvordan føler du deg på dag 1?
Håper alt går bra og at du blir gravid nå! Når skal du inn å sette inn egget?

Tusen takk for hilsning [:)]
Føler ingenting spesielt enda, håper det fortsetter slik [;)]
Håper også jeg blir gravid nå!
Hvis jeg har forstått det rett blir det innsett ca på dag 17 i syklusen, så da blir det omtrent 7.feb, regner med jeg får høre mer på mandag [:D]

Progynova dag 2:

Kjentes fyllesyk ut i morges da jeg våknet, formen har bare blitt værre... Sittet store deler av dagen på do med bøtte forran meg [:'(]
Resten av dagen har jeg ligget i senga mi, har feber på 39,3 nå... Ikke gøy i det hele tatt, hater å være syk. Håper formen kommer seg til i morgen da jeg skal på cyste kontroll på St.Olavs.

Progynovadag 3:
Kjenner meg litt kvalm i dag også, men formen er mye bedre.

Var på UL i dag, på cystekontroll. Damen fant ingen cyste [:)]

Såg det var mye blod i livmora mi som skull ut enda, så hun trodde kanskje at mensen ikke var ordentlig igang. At jeg hadde begynt på progynova litt tidlig. Men det skulle ikke ha noe å si trodde hun. Men jeg måtte ringe om jeg ikke fikk ordentlig blødninger. Men kjenner murringer ja, så tror nok blødningene tar seg opp i løpet av dagen.

Jeg blødde jo ganske mye på lørdag, men det stoppet liksom opp i går, så da var nok ikke mensen ordentlig i gang..

Progynovadag 4:

Hjemmedag fra jobb i dag også, slapp i kroppen og litt vondt i hodet.
Har ligget på sofaen med varmeflaska på magen i dag nå, håper at mensen kommer igang skikkelig nå. Har vært ganske lite i dag også, men mere enn i går. Kjenner fremdeles murringene godt da.

Ellers tror jeg ikke at jeg kjenner noen bivirkninger enda.

Har sett 4 episoder av Jordmødrene på nrk.no i dag, fra sesong 1. Tårene kommer trillende hver gang en baby blir født. Kjenner jeg har såååå lyst til at det skal være min tur nå:

Jeg vil jeg vil og nå skal jeg få det til!!

For en herlig følelse det må være å se babyen sin for første gang [:)] Gleder meg sånn.

ORIGINAL: Joyleaf

Huff. Vil først sende deg en good godbedrings klem! 

Dere får det snart til skal du se og jeg gleder meg til å lese om svangerskapet ditt! [:D]

Tusen takk for godbedrings klemmen [;)] Mye bedre i dag, vært på jobb i dag.

Håper du har rett og at det snart er vår tur, vil det skal være vår tur denne gangen [:-]

Progynovadag 5:

Tror ikke jeg kjenner noen spesielle bivirkninger... Litt dårlig form, men det tror jeg er fordi jeg har vært syk... [&:]

Kjenner jeg er litt frustrert... [:@]
Føler ikke at mensen har kommet ordentlig i gang enda heller... Jeg har blødd mere i dag enn i går, men det er mere brunt blod enn rødt...

Ellers ble jeg litt bitt av Jordmødrene bassillen.. hehe... I går da jeg var hjemme såg jeg mange episoder, å nå sitter jeg å ser en episode igjen, da samboeren jobber overtid [:)]

Back
Topp