32+3
Jeg håper på det bare er 5 uker igjen nå. Om 6 uker passerer jeg tiden jeg fødte yngste på (og bare 3 uker og 1 dag til jeg passerer tiden jeg fødte eldste på).
Så, nærmer meg de siste ukene. Det kjennes. Ikke mye jeg greier å gjøre, rett og slett.
Plagene kan variere litt. Denne uka har symfysen vært plagsom, og det er VONDT å kle på seg bukser, sokker og slike ting. For ikke å nevne at jeg ikke egentlig når ned heller, pga magen
Ellers er det total utmattelse på menyen. Og i går, holdt jeg på å krepere:
Jeg var sulten. Type, KJEMPEsulten! Fant frossenpizza (som så.. ikke kjempegod ut), som jeg varmet. Lagde den til, ble litt sen i seng pga den..
Og skuffelsen som kom da det smakte helt forferdelig... To tygger, og resten av pizzaen gikk i søpla. Så var det å dytte i seg et par skiver brød (.. jeg er så lei brød...).. Men da ble magen så full, at jeg endte med å ha magesyren omtrent oppi halsen.
Prøvde legge meg, klokka var blitt over 02.00..
Men måtte konstant ned på do (.. for å tisse! Ene gangen satt jeg der sikkert 10 minutter, for det ville jo ikke slutte å renne...), og den forbanna halsbrannen.. fant tilslutt litt samarin, og tisset enda noen ganger.. fremdeles overfull i magen, sovnet jeg vel tilslutt kl 3.30.
Så.. var ikke sånn kjempefornøyd med natta
På "morran", så skulle jeg tømme grønnposen etter kveldens pizzerier.. Jeg kommer ikke til å tømme en grønnsøppel igjen resten av svangerskapet..
Lukten av osten på pizzaen, gav de sjukeste brekningene jeg har vært borti. Måtte bare løpe (.. i den forstand en kjempegravid med alvorlige brekninger kan løpe) på do, trodde jeg skulle vrenge ut alt av innvoller. (Heldigvis bare litt slim og spytt som kom opp)..
.... Jeg er vanligvis ikke en som brekker meg lett, så dette kom litt uventet på.
Blæh..!
Jeg holder også på å gå i veggen, da samboer er på jobb 12-14 timer dagen, oftest, og ikke har tid til verken hjemmet eller meg. Blir kanskje 2t med TV-serier på kvelden på oss, før han legger seg mellom kl 20-21.30 et sted, og står opp kl04-05 et sted.
GLEDER meg til sommeren er over på jobb. Og jeg gleder meg til å bli ferdig med å være gravid.. Det er ofte trivelig, men akkurat i disse dager er jeg ikke kjempepositiv ><
Forøvrig, babyen har det greit! Hun har aktive øyeblikk på kvelden, hvor hun rører på hele magen. Tror hun holder seg i hodeleie nå.
Kjenner fremdeles ingen av kynnerene, men talte minst 6 her om dagen ila en dag (ved at magen ble hardere).
Vis vedlegget 363174
Og, lille har mest sannsynlig passert 2kg nå, og er ca 43cm.
Med tanke på hvor nær 50% hun lå på UL i uke 28, og hvor jevnt nær 50% magemålet mitt ligger.