Lillafrosk dagbok ❤️ Fjerde er kommet ❤️

Da er jeg offisielt ruger ♥️ Og i teorien, mulig 2+5 gravid :P
Krysser fingrene nå for at egget har det bra ♥️ Testdato om to uker, 29/1.
... Men vet ikke helt om jeg blir å vente så lenge før første test ryker, altså.

Jeg stresset litt ut og inn derfra, og tror jaggu jeg greide legge igjen papirene mine (Helfo + infoskriv).

Da er jeg offisielt ruger ♥️ Og i teorien, mulig 2+5 gravid :p
... Men vet ikke helt om jeg blir å vente så lenge før første test ryker, altså.

Jeg stresset litt ut og inn derfra, og tror jaggu jeg greide legge igjen papirene mine (Helfo + infoskriv).
Så spennende! Masse lykke til! :joyful:

:smiley-bounce016:smiley-bounce016

Hurra for ruging :)

Jeg testet positivt 4 dager etter innsett ❤️

Du ER gravid, søta:D Gratulerer som ruger:dummy: Gleder meg til positiv test om noen dager:Heartred

Hurra for ruging,søta:hello2:love7:Heartbigred

Hurra for ruging :)

Jeg testet positivt 4 dager etter innsett ❤️

Herlig! Jeg testet ikke positivt før 11dpo da jeg var gravid, så har ikke forventninger om tidlig strek her. Men, får se hvor lenge jeg holder før testing :p

Får se..! Tenker prøve holde meg til neste fredag før jeg tester. Får se hva jeg greier :p

Hmm.. setter ikke alle sparepengene mine på det altså, men blir imponert om du klarer;) Hold oss oppdatert på symptomer etc da:angel8

Vi ble nettopp nesten ihjelkjørt o.o Var et veiarbeidsområde med 50 sone.. Vi hadde fått grønt lys, motgående hadde jo da selvsagt rødt lys.. Og halvveis i, nesten mot motgåendes røde lys, kommer det plutselig en lastebil i HØY fart - greide ikke å stoppe foran bilen som stod der, så han pælma i autovernet, skled mot oss i vårt kjørefelt, før han rett foran oss svingte inn mot det andre "kjørefeltet" (der det bedrives veiarbeid).. Hadde vi kjørt litt fortere der eller fått grønt lys to sekunder tidligere, så hadde den truffet oss. :S

Ufattelig uaktsom kjøring, var det..!!

Vi ble nettopp nesten ihjelkjørt o.o Var et veiarbeidsområde med 50 sone.. Vi hadde fått grønt lys, motgående hadde jo da selvsagt rødt lys.. Og halvveis i, nesten mot motgåendes røde lys, kommer det plutselig en lastebil i HØY fart - greide ikke å stoppe foran bilen som stod der, så han pælma i autovernet, skled mot oss i vårt kjørefelt, før han rett foran oss svingte inn mot det andre "kjørefeltet" (der det bedrives veiarbeid).. Hadde vi kjørt litt fortere der eller fått grønt lys to sekunder tidligere, så hadde den truffet oss. :S

Ufattelig uaktsom kjøring, var det..!!
Så utrolig ekkelt! :wideyed: Godt det gikk bra med dere!:Heartred

Så utrolig ekkelt! :wideyed: Godt det gikk bra med dere!:Heartred

Jeg var halvdøsig, og registrerte det ikke skikkelig før lastebilen var nesten rettet opp, men gubben fikk hjertet i halsen, gitt..!

Hmm.. setter ikke alle sparepengene mine på det altså, men blir imponert om du klarer;) Hold oss oppdatert på symptomer etc da:angel8

Må prøve, men merker jo det frister allerede, haha..!
Tror livmoren min reagerer litt på at jeg fikk innført kateter, for føler litt sånn.. murring/press eller noe sånt. :)
Føler meg positiv til denne runden for nå, egentlig. Håper virkelig det gikk ♥️

Noen som har lest noe om suksessrate osv?

Jeg kom over denne:
https://medicus.no/suksessrater/

Disse tallene gjelder vel for medicus da, men eneste jeg fant i farten. Det jeg synes var interessant var at "positiv graviditetstest" var ca de samme tallene for fersk og frys, men på klinisk gravide var tallene bare litt lavere (59% til 53%) på fersk, men drastisk lavere (58% til 29%) på frys..
Nå så jeg bare på tallene for under 30 år, siden det er der jeg faller under.

Er det større sjanse for SA ved fryseforsøk enn ellers, mon tro..? Litt skummelt å tenke på; for da er det liksom to kneiker man må over... Først positiv test, så vellykket UL..?
Jeg fant ikke noe ytterligere info eller så, så jeg lurte på om noen andre hadde funnet noe tall :p

Edit; tallene var ikke like drastiske på 30-34 år, så mulig bare uflaks og tilfeldigheter. Jeg leser litt for mye når jeg tenker. :P

Last edited:
Gratulerer så mye som ruger ❤️ Oktober skal det bli! Leste forresten statistikken du la ut for min gruppe, og ser ut som ca halvparten av påviste graviditeter (både fersk og frys) ender vellykket. Det er en høy SA/MA-rate :sorry:

Gratulerer så mye som ruger ❤️ Oktober skal det bli! Leste forresten statistikken du la ut for min gruppe, og ser ut som ca halvparten av påviste graviditeter (både fersk og frys) ender vellykket. Det er en høy SA/MA-rate :sorry:

Takk ♥️
Ja, synes det var et høyt tall.. Men lurer på om tallene går slik fordi at de som bruker ivf har problemer med å bli gravid. Problemer med å holde på fosteret er vel gjerne et av problemene man kan ha - eller andre grunner som gjør SA mer sannsynlig.
Jeg har selv aldri opplevd SA/MA. Jeg opplevde en kjapp kjemisk én gang, men da ble det ikke streker før etter jeg hadde begynt å blø; og de ble aldri sterke nok til å kunne tydes på digital test. Har bare problemer med å BLI gravid, virker det som.. Så, jeg håper virkelig ikke det da er større sjanse for SA enn ellers ved ivf - at tallene gjenspeiles i at enkelte som sliter med habituell abort gjerne har gått for ivf, eller noe. Om du skjønner hva jeg mener..?

Jeg kommer neppe til å slutte å bekymre meg uansett, men det var bare en teori jeg prøvde trøste meg med.. :p

Takk ♥️
Ja, synes det var et høyt tall.. Men lurer på om tallene går slik fordi at de som bruker ivf har problemer med å bli gravid. Problemer med å holde på fosteret er vel gjerne et av problemene man kan ha - eller andre grunner som gjør SA mer sannsynlig.
Jeg har selv aldri opplevd SA/MA. Jeg opplevde en kjapp kjemisk én gang, men da ble det ikke streker før etter jeg hadde begynt å blø; og de ble aldri sterke nok til å kunne tydes på digital test. Har bare problemer med å BLI gravid, virker det som.. Så, jeg håper virkelig ikke det da er større sjanse for SA enn ellers ved ivf - at tallene gjenspeiles i at enkelte som sliter med habituell abort gjerne har gått for ivf, eller noe. Om du skjønner hva jeg mener..?

Jeg kommer neppe til å slutte å bekymre meg uansett, men det var bare en teori jeg prøvde trøste meg med.. :p
Ja, har lurt på det samme selv. Hos meg er det tilsynelatende ingen problem, men vi må ha donor (får uansett ikke utredning før jeg har mistet enda en gang). Syns det var usedvanlig mange fra assistert i desember som mistet tidlig.. Omtrent halvparten av de som ble gravide, men har ikke studert tidligere grupper. Satser på at det går hele veien med din første eskimo, og at mitt lille på frys er the one ❤️

Back
Topp