Lillafrosk dagbok ❤️ Fjerde er kommet ❤️

Jeg har også tatt den gratisforsikringen gjennom Gjensidige, siden jeg har noen forsikringer der fra før :p Men Storebrand og IF sine forsikringer som ikke er gratis, så jeg dekket litt mer, som feks dagpenger ved sykehusopphold, så jeg vurderer også en av dem i tillegg. Vet ikke hva IF sin koster, men engangssummen til Storebrand var jo ikke store kostnaden:p
Nei, 300,- kunne jeg komme av med, altså. :P

38+0
Kynner-aktiviteten har begynt å ta seg opp litt i det siste, synes jeg, men ingenting som kan minne om maserier eller så. Hadde vært interessant å vite åpning og modenhet, men.. har bare time hos turnuslege på tirsdag. Spør ikke ham om å sjekke. :P

Akkurat nå på morran, prøver jeg å kjenne litt etter liv. Mener jeg har kjent noe, men har hatt så konstante kynnere, at det er vanskelig. Ikke særlig med murring eller noe, bare magen som veksler mellom å være steinhard, og ganske så hard. Skal prøve spise litt frokost og sånt straks, for å se om det blir bedre. Mulig kroppen bare er irritert på meg fordi jeg ikke sover ordentlig noen gang, og ikke har spist enda... ><
Uansett. Skjer fint lite her, i alle fall. Begynner bli litt ubehagelig i kroppen eneste, spesielt på kveldene. Sliten og svær. Føles liksom ut som om magen hovner opp på kvelden også, evt at alt inni synker sammen til en klump, for blir liksom ekstra tungt på innsiden :p

Også... På nettsiden til "føde-poliklinikken" i min by, står dette:
Tolkes det som om det bare er å ringe og høre om de kan sette akupunktur?
IMG_20230702_085748.jpg

Jeg mener, det står jo ikke noe om ".. etter henvisning fra JM"....

Hadde heller ikke spurt turnuslege om sjekk, så forstår deg godt det :hilarious:

Tenk at nå er du snart i mål!!
Jeg hadde sikkert ringt og spurt om det hadde vært aktuelt for meg, evt spurt om det da må være gjennom henvisning?

Nei, hadde ikke spurt fastlegen min heller; synes egentlig det er mer enn nok med jordmor oppi der; og selv det er litt too much. :P Sånn egentlig. Går greit om de kan strippe samtidig liksom. :P

Tenker jeg ringer spørre i morgen. Jeg bare hater å ringe :p men skal høre. For det kan jo hjelpe med å gjøre fødselen lettere, så.. hvorfor ikke.

Nei, hadde ikke spurt fastlegen min heller; synes egentlig det er mer enn nok med jordmor oppi der; og selv det er litt too much. :p Sånn egentlig. Går greit om de kan strippe samtidig liksom. :p

Tenker jeg ringer spørre i morgen. Jeg bare hater å ringe :p men skal høre. For det kan jo hjelpe med å gjøre fødselen lettere, så.. hvorfor ikke.
Jeg er forsåvidt enig! Etter fire mnd med ul for å se om jeg kan sette ovitrelle, og det med FIRE forskjellige gyn hver sjekk på kort tid, så er jeg blitt litt mer «jaja du får nå se da». Det er og fordi de er gyn, jeg vil helst ikke at fastlegen min som er ikke mye eldre enn meg mistenker jeg, skal inn og titte.. :bag:

Gjør det! Spent på å høre svaret!

Jeg er forsåvidt enig! Etter fire mnd med ul for å se om jeg kan sette ovitrelle, og det med FIRE forskjellige gyn hver sjekk på kort tid, så er jeg blitt litt mer «jaja du får nå se da». Det er og fordi de er gyn, jeg vil helst ikke at fastlegen min som er ikke mye eldre enn meg mistenker jeg, skal inn og titte.. :bag:

Gjør det! Spent på å høre svaret!

Jeg har ikke noe problem med at gyn roter oppi der, for da har jeg jo en grunn til det. Men det er jo ikke akkurat behagelige saker heller... Og fastlegen min kan ikke noen ting oppi der :p og turnuslegen er neppe erfaren på det heller. Og da tenker jeg at jeg egentlig nesten like greit kan spørre mannen om å sjekke.

Ja, får høre i morgen. Hadde en fin fødsel sist, og da hadde jeg akupunktur i forkant. Så tenker at det ikke skader prøve.

Kjempespennende dager framover nå:smiley-bounce012 kjente du henne mer etter frokost?

Tenk at du har kommet så langt i svangerskapet! Masse lykke til med siste innspurt :) Plutselig er hun her ❤️

Tenk at du har kommet så langt i svangerskapet! Masse lykke til med siste innspurt :) Plutselig er hun her ❤️

Takk takk!

Livmoren trener på jobben som lugger framfor seg❤️

Ja, var bare veldig mye i dag :p men ingenting som tar tak. Kan jo håpe på at det blir som hos svigerinnen min. Hun fikk bare kynnere og murring, tegningsblødning... Og så plutselig pressrier. (Ja, hun fødte hjemme da :p )

Takk takk!

Ja, var bare veldig mye i dag :p men ingenting som tar tak. Kan jo håpe på at det blir som hos svigerinnen min. Hun fikk bare kynnere og murring, tegningsblødning... Og så plutselig pressrier. (Ja, hun fødte hjemme da :p )
Nå ble jeg nesten nysgjerrig på om det er hu som fødte i desember med termin nå i januar 23 hehehe.. :laughing002

Hehe, artig at det faktisk skjer en del hjemmefødsler da :hungry::woot: sender fødestøv din vei:love7

Jau, denne var ikke frivillig da, men gikk jo fint.
Jeg hadde ikke hatt noe i mot å føde hjemme selv, men har ikke tilbudet her :/

Fikk ikke tak i avdelingen jeg skulle ha tak i, i dag. (Lokalsykehusets føde-pol). Ble istedenfor satt over til det åpne sykehuset sin fødeavdeling. To ganger..
Siden lokalsykehusets fødepol har et mobilnummer, og de har sendt meg sms'er før, så prøvde jeg meg på å sende en sms dit istedenfor. Så får jeg evt prøve ringe i morgen, hvis jeg ikke får svar. Slippe plage føden med et spørsmål som ikke angår dem :p

Så da ble jeg ikke noe klokere på modningsakupunktur i dag..

Jeg håpte litt på at de hadde anledning til å ta meg inn i morgen en tur, før eller etter legetimen min.. :) fineste hadde vært om jeg fikk svar i dag dog. I følge sentralbordet skulle de ha åpent 12-14 i alle fall, men mulig de er opptatte.

Ikke skjedd noe mer hos meg i alle fall. Hadde mye kynnere hele gårdagen, men ingenting som tok tak. Synes veldig gjerne jeg kunne bikke over i fødsel snart :)

Hvordan går det med deg, snupp?❤️

Hvordan går det med deg, snupp?❤️

Enda ikke fått tak i sykehuset og forhørt meg, men jeg gikk innom helsestasjonen i går (hadde legetime) og ordnet meg jm time i morgen. Denne jm drar også på ferie nå, og det blir altså ingen jm til stede de neste ukene.. Men jeg håpte vi kunne finne ut en løsning på de neste kontrollene.

Ellers, så går jeg da enda. Ikke noe nytt å meddele, ingen rier som dukker opp osv.. :)

Enda ikke fått tak i sykehuset og forhørt meg, men jeg gikk innom helsestasjonen i går (hadde legetime) og ordnet meg jm time i morgen. Denne jm drar også på ferie nå, og det blir altså ingen jm til stede de neste ukene.. Men jeg håpte vi kunne finne ut en løsning på de neste kontrollene.

Ellers, så går jeg da enda. Ikke noe nytt å meddele, ingen rier som dukker opp osv.. :)

Kan jo hende det bare plutselig er noe som setter igang, ikke alltid det skjer sakte og sikkert, men riene bare brått setter igang eller vannet går❤️ Uansett veldig spennende å følge med på deg❤️❤️❤️

Kan jo hende det bare plutselig er noe som setter igang, ikke alltid det skjer sakte og sikkert, men riene bare brått setter igang eller vannet går❤️ Uansett veldig spennende å følge med på deg❤️❤️❤️

Ja, er vel fort sånn! Får i blant noe kynnere som trykker på, og utfloden er som EL slim, så godt mulig det er litt utvannet slimpropp med der. Men ikke noe spesielt ellers. :P
Håper litt på at jeg tør spørre jordmoren i morgen om å sjekke modenhet; av egen nysgjerrighet. Hadde vært fint om de orket strippe og :angelic:

Back
Topp