Lillafrosk dagbok ❤️ Fjerde er kommet ❤️

Er klar til adresse Liverpool jeg og:D

Ja, er jo hektisk med en liten go'skatt hjemme også høygravid, og masse annet som skal gjøres. Skjønner du blir sliten og er liten tid til overs❤️

Gleder meg sånn til Eurovision, jeg! :) :)

Ja, veldig. Har ikke tid til noe jeg skulle gjort. ><

30+0
Tenk det! Passert 30 uker! Nå er det ikke så lenge igjen. I teorien. Håper på åtte uker akkurat ;)

Formen er forsåvidt grei. Hatt noen dager jeg har vært svimmel og slapp, men satser på at det kan hjelpe å drikke vann. Jeg skal rive et rom og ombygge det, så jeg har ikke tid til å være dårlig. ;) men merker jo at bekkenet synes jeg gjør for mye, og at kroppen trenger mye hvile!

Symfyse-fundus-målet ser ut til å følge sin egen kurve. Vekten ser ut til å være sånn den pleier i mine svangerskap (er vel på ca +12kg nå, så ender vel på +15/16kg ish). Og babyen er passe aktiv. Ikke overaktiv, men kjenner klare dytt, dult og hikking i løpet av dagen. Hun ligger i hodeleie, og sist kontroll; med ryggen på min høyre side. Så.. rett og slett; alt er helt helt greit. :)

Er liksom ikke så mye mer å oppdatere om egentlig
..!

30+0
Tenk det! Passert 30 uker! Nå er det ikke så lenge igjen. I teorien. Håper på åtte uker akkurat ;)

Formen er forsåvidt grei. Hatt noen dager jeg har vært svimmel og slapp, men satser på at det kan hjelpe å drikke vann. Jeg skal rive et rom og ombygge det, så jeg har ikke tid til å være dårlig. ;) men merker jo at bekkenet synes jeg gjør for mye, og at kroppen trenger mye hvile!

Symfyse-fundus-målet ser ut til å følge sin egen kurve. Vekten ser ut til å være sånn den pleier i mine svangerskap (er vel på ca +12kg nå, så ender vel på +15/16kg ish). Og babyen er passe aktiv. Ikke overaktiv, men kjenner klare dytt, dult og hikking i løpet av dagen. Hun ligger i hodeleie, og sist kontroll; med ryggen på min høyre side. Så.. rett og slett; alt er helt helt greit. :)

Er liksom ikke så mye mer å oppdatere om egentlig
..!
Fin oppdatering det tenker jeg, når det ikke er så mye mer å si enn bare gode ting :Heartred Og det er jeg virkelig glad for:Heartred

Fin oppdatering det tenker jeg, når det ikke er så mye mer å si enn bare gode ting :Heartred Og det er jeg virkelig glad for:Heartred

Nei, det er jo forsåvidt greit å ikke ha så mye å oppdatere om enn "alt er egentlig fint!" :P Skjer jo egentlig ikke noe nytt for tiden heller.. :p

Tenker det er helt innafor jeg! :D
Her skjer det altfor mye, i jobbsammenheng. Det sosiale batteriet er 100% utladet så fort jeg kommer i bilen:hilarious:

Det hadde ikke jeg orket! Haha. Som introvert, blir det sosiale batteriet veldig fort på 0, så det høres jo helt grusomt ut :p

Så bra du og baby har det bra! :woot:
Håper den vokser og gror en god stund til og kommer ut med fine, deilige bollekinn om noen uker :angelic:

Så bra du og baby har det bra! :woot:
Håper den vokser og gror en god stund til og kommer ut med fine, deilige bollekinn om noen uker :angelic:

Det regner jeg med hun gjør ❤️ Blir herlig å se hvem som kommer denne gangen!

Så deilig du og lillemor har det godt❤️ Herlig oppdatering med good stuff :gen014 :love7 :blob6

31+0!!
Om ei uke, så er jeg 32 uker. Den milepælen er fin å komme forbi; for da er sjansen for frisk baby stor! :) Men, regner jo ikke med at hun kommer før i juli uansett. Jeg HÅPER på 7 uker igjen, men er uansett ikke særlig lengre enn 10 uker..!

Formen er enda ganske grei. Er begynt å bli varm og svett av meg!! Og bekkenet er i en liten lås. Men det er bare vondt å reise seg etter å ha sittet lenge og sånt; utenom det går det ganske greit. Jeg kan enda fungere greit; og godt er det, for nå MÅ hagen rakes!! Siste snøflekk fra selve hagen forsvant vel i går, så må ta et tak.. :) Skal få ungene til å hjelpe til litt :p

Kjenner liv ofte nok, og innimellom ser jeg bare magen hoppe rundt. :) Det er jo utrolig herlig i alle fall!

Så deilig å lese enda en ukesupdate der du i grunn har det fint, både kroppslig og med den lille❤️ Er så herlig med de betryggende bevegelsene og sparkene fra den lille:love017

Så deilig å lese enda en ukesupdate der du i grunn har det fint, både kroppslig og med den lille❤️ Er så herlig med de betryggende bevegelsene og sparkene fra den lille:love017

Ting er jo egentlig ganske greit!
Tror også at navlen min holder på å poppe :hilarious: :hilarious: det har den aldri gjort før..!

Ting er jo egentlig ganske greit!
Tror også at navlen min holder på å poppe :hilarious: :hilarious: det har den aldri gjort før..!

Det har min aldri gjort før heller, bare blitt flat :hilarious: Du har en så flott struttemage:love017

Min har liksom alltid vært innover, men på kvelden så blir navlen liksom helt flat/litt ut om jeg løfter på magen :p

Fascinerende hvor forskjellige kroppene er/blir under svangerskapet også:happy:

32+0!

Lille frøet er nå ca 40 cm +/-, og antagelig tett under 2kg. Hun burde selvsagt godgjøres litt til inn i magehuset.. 6 uker til kan holde :p Men om hun skulle bli født heretter, så skal det gå helt fint.

"Barn som fødes etter uke 32, klarer seg som regel fint. De kan trenge noen flere dager på sykehuset, men vil på lengre sikt ha like gode helseutsikter som barn født rundt termin. "

- Helsenorge.

Så det er jo greit! Hun har vært godt aktiv i dag; mulig hun synes det er trangt inni der, for hun har dyttet rundt alle veier :P Min egen form er helt OK. Jeg er sliten, og småforkjølet, og kjenner bakre del av bekken godt når jeg reiser meg fra seng og sofa, men.. Ingenting uhåndterlig. Er ikke sååå glad i å være sliten da, for får ikke gjort så mye. Skulle rake litt plen i dag. Det ble med "litt". Selv om jeg prøvde styrke meg så god jeg kunne. Litt magnesiumsalt i går kveld for å sove greit. Ungen sov greit i natt, ingen oppvåkning før ca 6.30. Husket både jerntabletter og omega 3, og tok litt ekstra vit D, jod og B12, samt litt sink og en skje med maca.. Oooog en kopp med løvetann-te (..for å forebygge hovenhet; men løvetann er jo også slimløsende og fremmer fordøyelsen, så..).

Føler egentlig at ting er ganske klart her nå. Har ikke satt opp babysengen; for den skal stå helt inntil min. Og må skrive fødebrevet snart. Ellers, så har jeg ikke fått kommet i gang med å ordne soverom til mellomste (frøkna på 1,5 skal få mellomste sitt soverom da).. men tar det etter energinivået. :)

Allerede uke 32, søta❤️ Det har gått så utrolig fort, synes jeg! Litt av en milepæl å komme til, at lille nå kan komme trygt til verden(helst bli inne 5 uker til,da), men det er iallefall trygt om så skulle skjedd❤️

Det begynner nok å bli trangere inni magen nå, ja:) Da blir det mer sånn at de knar og vrir seg rundt.
Skjønner det er kjipt å føle seg sliten, og at du helst skulle fått gjort litt mer, men det kommer en dag imorgen også❤️ Kanskje mannen kan hjelpe til med å få I stand soverom til lillestoresøster?

Allerede uke 32, søta❤️ Det har gått så utrolig fort, synes jeg! Litt av en milepæl å komme til, at lille nå kan komme trygt til verden(helst bli inne 5 uker til,da), men det er iallefall trygt om så skulle skjedd❤️

Det begynner nok å bli trangere inni magen nå, ja:) Da blir det mer sånn at de knar og vrir seg rundt.
Skjønner det er kjipt å føle seg sliten, og at du helst skulle fått gjort litt mer, men det kommer en dag imorgen også❤️ Kanskje mannen kan hjelpe til med å få I stand soverom til lillestoresøster?

Ja, beste er jo selvsagt om hun får vært der en stund til, men om noe skulle skje, så er det forholdsvis trygt å føde! To uker til, så stopper de ikke fødsel heller, så..!

Mannen har dessverre ikke tid. Jeg har bare innsett det at hvis det skal bli gjort, så må jeg gjøre det. Gjelder veldig mye av det som skal gjøres inni huset. Han kjøper inn ting også.. stopper det. Han sliter seg ut på arbeid, også blir det avkobling hjemme; så prosjekter er det jeg som må ta :bag: Jeg holdt på å gå gal for noen år siden, når han absolutt skulle kjøpe inn et system til tvbenk.. også ble det bare stående i måneder. Flatpakket. I kjøkkenet...... Endte med at jeg og ei venninne monterte opp alle delene, også kom hun og brodern (de ble sammen et år etterpå ;) ) og veggmonterte det som skulle opp. For gubben greier visst å ignorere sånt som ligger i øyekroken, men jeg blir jo stressa :p

Men skal få stepappa til å hjelpe meg. Nå må han bare komme sette opp loftsluka først. For vi ble enige om at jeg skulle kjøpe luka, så skulle stepappa ta med seg en kompis og montere den.
Jeg skal begynne rive den gangen som skal omgjøres til soverom, også håper jeg på hjelp til å utføre resten. Første steg nå, er å bære ut en sjenk av noe slag, som står i kottet til eldste. Jeg planlegger rive det kottet også, for å gi henne bedre plass på rommet, men første prioritet er å få mellomste inn på andre siden av døra, sånn at jeg får ettåringen ut av mitt rom. :P

Back
Topp