Lillafrosk dagbok ❤️ Fjerde er kommet ❤️

Fikk journalutskrift fra St. Olavs i posten i dag!
Bad om det for en stund siden; ikke fordi jeg skulle bruke den til noe, men fordi jeg er så nysgjerrig. Stod ingenting om gradering av eggene der, og var kun med utskrift av resultater, ikke noe journalnotater eller noe..
Men....!!
Jeg har jo trodd hele veien at det ble icsi på oss... Viser seg at de gikk for vanlig IVF istedenfor.
Også leste jeg sædanalyse av prøven som ble gitt ved befruktning..
Og altså.. Det jeg greide å tolke av den, var at den egentlig ikke var så ille.. tror jeg... Nå var det vel over 3 mnd mellom prøven hos spiren, og egguttak hos St Olavs, så kan vel ha hatt uflaks på første prøven.. Men ja. Poenget mitt var bare at det ikke burde være **umulig** for oss å få det til å klaffe selv heller. Litt skummelt, for jeg har ingen planer om å begynne med prevensjon etter fødsel heller. :bag: "flaks" at jeg ikke er sånn superfertil, kanskje? :P

Bare jeg som synes tall er spennende, og blir liggende og tenke på sånt når jeg ikke får sove om natta. 8)

Vært sånn den siste uken+. Jeg føler jo ikke ubehag eller noe, bare enten våkner eller ikke får sovnet inn. >< Og da går jeg jo og tisser et par ganger siden jeg likevel er våken. ><

Tenker du på noe, sånn langt bak i hodet? Frustrerende å våkne også ikke få sove igjen. Og bare ligge å snu seg. Og du får jo ikke hvilt så mye på dagen med en 1åring hjemme heller❤️ Hatt to sånne netter nå, men er pga migrene(har det heldigvis sjeldent). Huff.. alle unger er hjemme nå også, da alle i fammen er skikkelig forkjølet.

Last edited:
Tenker du på noe, sånn langt bak i hodet? Frustrerende å våkne også ikke få sove igjen. Og bare ligge å snu seg. Og du fpr jo ikke hviltvså mye på dagen med en 1åring hjemme heller❤️ Hatt to sånne netter nå, men er pga migrene(har det heldigvis sjeldent). Huff.. alle unger er hjemme nå også, da alle i fammen er skikkelig forkjølet.

Nei, tror ikke det, men fikk i alle fall sovet litt i natt. Slet med innsovning, men tror jeg fikk fem timer i alle fall. Hjelper på!

Nei, tror ikke det, men fikk i alle fall sovet litt i natt. Slet med innsovning, men tror jeg fikk fem timer i alle fall. Hjelper på!

Ikke verdt det da, men skulle jo helst vært litt mer❤️

16825061018447195850362943244794.jpg

Da må jeg vel ha profylaksesprøyte, da. Helst denne uka. ><

Jepp..! Men jeg har mast etter resultatet, og det var vissnok bare sjukt tregt...!!
Men de skulle bestille inn til meg i alle fall..
Bra det ihvertfall. Håper det går raskt ihvertfall

Bra det ihvertfall. Håper det går raskt ihvertfall

Ja, vet ikke, bestilles jo via FHI. Ganske horribelt egentlig når det tar 3-4 uker å få SVAR på disse, også skal det ta ytterligere 1-2 uker å få sprøyta. :P

Det var drøyt sent svar! Har jo nesten født ungen før du får satt sprøyta :p Men hvordan er det - er det noen tidsfrist for å sette den (innen uke xx) eller må det bare gjøres innen fødsel?

Skal jo HELST gjøres i løpet av uke 28. Dvs, denne uka. Men blir nok ikke før neste uke. Jeg vet ikke helt hvor lenge før man MÅ ta det. Skal ha en sprøyte 3 dager etter fødsel også. :)

Ja, vet ikke, bestilles jo via FHI. Ganske horribelt egentlig når det tar 3-4 uker å få SVAR på disse, også skal det ta ytterligere 1-2 uker å få sprøyta. :p
Seriøst? Sånn kan det virkelig ikke være i ett land som skryter så mye av svangerskapsomsorgen... må jo være at man kan ha noen klare på sykehuset liksom?

Seriøst? Sånn kan det virkelig ikke være i ett land som skryter så mye av svangerskapsomsorgen... må jo være at man kan ha noen klare på sykehuset liksom?

Håper de er raskere, men leste at det kunne ta "opp til to uker"..

Fikk journalutskrift fra St. Olavs i posten i dag!
Bad om det for en stund siden; ikke fordi jeg skulle bruke den til noe, men fordi jeg er så nysgjerrig. Stod ingenting om gradering av eggene der, og var kun med utskrift av resultater, ikke noe journalnotater eller noe..
Men....!!
Jeg har jo trodd hele veien at det ble icsi på oss... Viser seg at de gikk for vanlig IVF istedenfor.
Også leste jeg sædanalyse av prøven som ble gitt ved befruktning..
Og altså.. Det jeg greide å tolke av den, var at den egentlig ikke var så ille.. tror jeg... Nå var det vel over 3 mnd mellom prøven hos spiren, og egguttak hos St Olavs, så kan vel ha hatt uflaks på første prøven.. Men ja. Poenget mitt var bare at det ikke burde være **umulig** for oss å få det til å klaffe selv heller. Litt skummelt, for jeg har ingen planer om å begynne med prevensjon etter fødsel heller. :bag: "flaks" at jeg ikke er sånn superfertil, kanskje? :p

Bare jeg som synes tall er spennende, og blir liggende og tenke på sånt når jeg ikke får sove om natta. 8)
Hvem kontaktet du for å få utskrift av journalen?

Hvem kontaktet du for å få utskrift av journalen?

Jeg skrev bare anmodning inne på den der Helseplattformen, min helse eller hva det het. Men var veldig mye teknisk der, og ikke noe notater. ><

Anmodning til fertilitetsseksjonen? Tror ikke jeg har dem på HelsaMi..

Anmodning til St.Olavs, også skrev jeg at det gjaldt avdeling "fertilitetsseksjonen". :)

Screenshot_2023-04-27-22-50-52-79_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
Screenshot_2023-04-27-22-51-20-64_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
Screenshot_2023-04-27-22-52-02-19_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Innsyn i journal - fylle ut DETTE SKJEMAET - skrive inn klinikk etc.

Så fikk jeg det per post

IMG_20230428_071852.jpg

Denne har jeg f.eks igjen å prøve å tolke.
ET betyr vel embryo transfer, også hvilket egg de brukte gang nr1 og gang nr2..?

Pronuclei betyr visst forkjerner, så det er vel bare "normalt befruktet". Så 5stk befruktet, men ene utviklet seg ikke..
Jeg vet jo at 4stk ble fryst, men hva "blastom" og "fragm" skal bety..

Også fulgte jo denne på:
IMG_20230428_073058.jpg

Hadde håpet på at det skulle stå noe om gradering av eggene og sånt, men.

Back
Topp