Lil_Sol sin reise til barn nr 2 (født)❤️

Ser den. Jeg fikk ikke kvalmestillende sist graviditet, så fikk ikke prøvd meg fram med det siste. Er så forskjell på leger om de vil gi det eller ikke tror jeg..
Det fikk ikke jeg heller, og kastet opp fra uke 9-23 :smiley-ashamed004 Ble aldri tilbudt det, fikk heller aldri vite at det var mulig å få det med mindre man hadde HG.. men det er 10 år sia, nå er det heldigvis annerledes :hilarious:

Gravidoppdatering uke 28+0

Termin:
7 mars 2024

Igjen til termin: 87 dager :dance008

Trimester: TREDJE trimester!! :love2

Graviduke: 28

Neste JM/legetime: jordmor 19/12, 3D ul 12/12, vekstkontroll 10/1 og 5/2

Kjønn: jente :Heartpink

Navn: det er nå tre navn på lista!

Utstyr som gjenstår:
Det vi mangler som (jeg synes) vi må ha:
Barselpakke !! Fødebagen.no
Badekar
Vogn
Bilstol
Caboo close bæresjal - har kjøpt Ergobaby Embrace
Lekegrind

Kommode/ til klær
Madrass til bedside crib
Babygym
Woombie sovepose
Babycall
Stellematte
Babynest - blir sydd
Stelleveske
Regntrekk
+ solseil vogn
Bilstol og base handler vi etterhvert, nå har vi kjøpt vogn!!

Mage: Den vokser i et rolig tempo synes jeg, men det er helt greit. Det syns at jeg er gravid!

Vektendring: har ikke veid meg siden forrige jm besøk, så foreløpig 6.8 kg opp fra start.

Aktivitet i magen: Kjenner liv hver dag, hun er ei aktiv og sterk lita frøken!

Tungt/plager: Ja, men jeg synes det er mest mentalt tungt fordi jeg ikke har overskudd hjemme etter å ha vært på jobb og brukt opp alt der. Ønsker å holde ut de siste to ukene nå, også kontakter jeg lege for sm. Vil gjerne ha energi til de hjemme også, og min egen helse! Sv.diabetes i full jobb er vanskelig å følge opp synes jeg.

Kynnere: opp og ned :happy:

Barnerom: kanskje jeg bare skal fjerne denne fra oppdateringa enn så lenge?:hilarious:

Humør: stort sett vært bra, spent på hva tredje trimester bringer. Det svinger jo.

Sykehusbag: Har skrevet pakkeliste og liste over ting jeg ønsker å handle inn til fødsel/barsel.

Tanker om fødsel: Føde må jeg uansett, på det ene eller andre viset. Tenker at det går fint. Blir nok å skrive et fødebrev ila januar som jeg kan ha med meg.

Neste milepæl:
⭐️Komme til uke 24
⭐️ Komme gjennom glukosebelastning
⭐️ Vekstkontroll, lege + dia.sykepleier 4/12
⭐️ Komme til uke 27, tredje trimester

⭐️ 3D ul uke 28
⭐️ Slippe insulin:smiley-angelic001
⭐️Vekstkontroll 32 uker
⭐️Vekstkontroll 36 uker
⭐️ Kjenne baby mer regelmessig fra uke 28
⭐️ Fødsel
IMG_8113.jpeg

Det fikk ikke jeg heller, og kastet opp fra uke 9-23 :smiley-ashamed004 Ble aldri tilbudt det, fikk heller aldri vite at det var mulig å få det med mindre man hadde HG.. men det er 10 år sia, nå er det heldigvis annerledes :hilarious:
Ååh, da hadde vi veldig likt forløp da sist graviditet, jeg og kasta vell opp fra ca uke 9 til 23.. Jeg lurer på om de forsøker å øke bruken av kvalmestillende for å redusere mengden sykemelding, kan virke litt sånn. Men så godt du slapp det kvalmeforløpet denne gangen da! ❤️

Gravidoppdatering uke 28+0

Termin:
7 mars 2024

Igjen til termin: 87 dager :dance008

Trimester: TREDJE trimester!! :love2

Graviduke: 28

Neste JM/legetime: jordmor 19/12, 3D ul 12/12, vekstkontroll 10/1 og 5/2

Kjønn: jente :Heartpink

Navn: det er nå tre navn på lista!

Utstyr som gjenstår:
Det vi mangler som (jeg synes) vi må ha:
Barselpakke !! Fødebagen.no
Badekar
Vogn
Bilstol
Caboo close bæresjal - har kjøpt Ergobaby Embrace
Lekegrind

Kommode/ til klær
Madrass til bedside crib
Babygym
Woombie sovepose
Babycall
Stellematte
Babynest - blir sydd
Stelleveske
Regntrekk
+ solseil vogn
Bilstol og base handler vi etterhvert, nå har vi kjøpt vogn!!

Mage: Den vokser i et rolig tempo synes jeg, men det er helt greit. Det syns at jeg er gravid!

Vektendring: har ikke veid meg siden forrige jm besøk, så foreløpig 6.8 kg opp fra start.

Aktivitet i magen: Kjenner liv hver dag, hun er ei aktiv og sterk lita frøken!

Tungt/plager: Ja, men jeg synes det er mest mentalt tungt fordi jeg ikke har overskudd hjemme etter å ha vært på jobb og brukt opp alt der. Ønsker å holde ut de siste to ukene nå, også kontakter jeg lege for sm. Vil gjerne ha energi til de hjemme også, og min egen helse! Sv.diabetes i full jobb er vanskelig å følge opp synes jeg.

Kynnere: opp og ned :happy:

Barnerom: kanskje jeg bare skal fjerne denne fra oppdateringa enn så lenge?:hilarious:

Humør: stort sett vært bra, spent på hva tredje trimester bringer. Det svinger jo.

Sykehusbag: Har skrevet pakkeliste og liste over ting jeg ønsker å handle inn til fødsel/barsel.

Tanker om fødsel: Føde må jeg uansett, på det ene eller andre viset. Tenker at det går fint. Blir nok å skrive et fødebrev ila januar som jeg kan ha med meg.

Neste milepæl:
⭐️Komme til uke 24

⭐️ 3D ul uke 28
⭐️ Slippe insulin:smiley-angelic001
⭐️Vekstkontroll 32 uker
⭐️Vekstkontroll 36 uker
⭐️ Fødsel
Vis vedlegget 422021
Så koselig med oppdatering! Hurra for tredje trimester! Shit, litt av en milepel!

Håper det lar seg løse med jobb slik du ønsker uten at det blir altfor tøft ❤️ Så morro at det står igjen tre navn på lista, da nærmer det seg da.

Gleder meg til å høre hva du skal skrive i fødebrevet. Kanskje jeg får noen ideer til mitt fødebrev og :smiley-angelic002

Det lurer jeg på selv også, synes andre trimester gikk veldig fort:hilarious: Du er vel godt på vei du og nå??:Heartpink
Ja, begynner å nærme meg halvveis nå :love017 Er 17+1 idag.

Er så koselig med de oppdateringene dine. Er litt irriterende, fordi jeg får ikke varsel om alt jeg følger. Er derfor jeg kan være litt fraværende på reaksjonene med en gang :hilarious:

Ja, begynner å nærme meg halvveis nå :love017 Er 17+1 idag.

Er så koselig med de oppdateringene dine. Er litt irriterende, fordi jeg får ikke varsel om alt jeg følger. Er derfor jeg kan være litt fraværende på reaksjonene med en gang :hilarious:
Tenk det!!! Herregud det har jo gått fort det og!:woot: Snart ordinær ultralyd på deg da?:happy:

Usj det får ikke jeg heller, kjempeirriterende:hilarious: Koselig at du er innom og leser, føler mye har vært likt og er likt uke for uke, men det er noen endringer nå kjenner jeg:love7

Tenk det!!! Herregud det har jo gått fort det og!:woot: Snart ordinær ultralyd på deg da?:happy:

Usj det får ikke jeg heller, kjempeirriterende:hilarious: Koselig at du er innom og leser, føler mye har vært likt og er likt uke for uke, men det er noen endringer nå kjenner jeg:love7
Jaa, har gått ganske fort forsåvidt! :joyful: Ordinær ultralyd om 2 uker woopwoop!

Syns de skjemaene du bruker for oppdateringer er veldig kjekke og fine! Kanskje jeg må herme etter deg, hoho. Føler jeg er litt dårlig til å oppdatere min egen dagbok :hilarious:

Jaa, har gått ganske fort forsåvidt! :joyful: Ordinær ultralyd om 2 uker woopwoop!

Syns de skjemaene du bruker for oppdateringer er veldig kjekke og fine! Kanskje jeg må herme etter deg, hoho. Føler jeg er litt dårlig til å oppdatere min egen dagbok :hilarious:
Ååh gøy!! Vil dere vite kjønnet? :happy: Det er selvsagt ikke det viktigste, men gøy likevel:angelic:

Jeg syns og de er fine! Oppsummerer liksom så godt! Hender seg jeg legger til en sånn «generell oppdatering» under :happy: jeg har kopiert de fra en dagbok her inne tror jeg, så må bare stjele videre:hilarious:

Ååh gøy!! Vil dere vite kjønnet? :happy: Det er selvsagt ikke det viktigste, men gøy likevel:angelic:

Jeg syns og de er fine! Oppsummerer liksom så godt! Hender seg jeg legger til en sånn «generell oppdatering» under :happy: jeg har kopiert de fra en dagbok her inne tror jeg, så må bare stjele videre:hilarious:
Jaa, vi vil vite heheheh.. Vi er altfor nysgjerrige til å ikke vite :hilarious:

Tror jammen jeg skal stjele den, tihi!

28+3

Jeg er så duuuum. «Ja jeg klarer å jobbe 100% i heeele desember». Jada, får stå i det nå da de siste dagene, men jeg angrer som en hund:smiley-angelic006
Bekkenet begynner å bli vondt, kjenner det godt i skambeinet type ting. Det venstre skulderbladet er ikke helt enig heller, men nå er det bare 8 arbeidsdager igjen til jul og et par dager fri! Kontakter lege rett over nyttår tenker jeg.

Snakket med Dia.sykepleier i går og hun var veldig fornøyd med målingene mine! Jeg er godt fornøyd selv! Trenger ikke insulin, foreløpig i alle fall, og kan måle annenhver dag! I dag fikk fingrene fri fra stikking og det har vært godt:dance008

Vi var og på 3D ultralyd, men veslesnuppa lå så dumt til og dyttet jo navlesnor, hender og TÆR oppi pannen sin, så det var noe vanskelig å få gode bilder dessverre! På en måte vil jeg prøve igjen, men da vil jeg til et sted hvor apparatet er bedre også. Sykehusapperatene er ganske mye bedre enn dette der:smiley-ashamed004 Tror ikke det hadde hatt noe å si likevel denne dagen, men ja. Samtidig så har jeg to ultralyder til på sykehuset før a kommer, og det føler jeg holder.

Ellers er samboer’n skikkelig syk og jeg hoster litt sånn i rykk og napp og er ganske redd for å få kikhoste nå da jeg ikke har rukket å ta vaksine enda og ikke vet hvordan det påvirker baby i mors liv. Det gledes til juleferri:gen053:santa

Neste milepæl:
⭐️Komme til uke 24
⭐️ 3D ul uke 28
⭐️ Slippe insulin
:smiley-angelic001
⭐️Vekstkontroll 32 uker
⭐️Vekstkontroll 36 uker
⭐️ Fødsel

Allerede tredje trimester ❤️ andre sine svangerskap går så fort!!

Ang bekkenet, så anbefaler jeg virkelig å oppsøke behandler med en gang. ❤️ Jeg gikk til osteopat i uke 26, for da ble jeg plutselig ikke gangfør.. og osteopaten fikset det! Var bedre etter første gang,og helt fin etter 3-4 behandlinger. Koster skjorta, men verdt det om man slipper smerter!

Allerede tredje trimester ❤️ andre sine svangerskap går så fort!!

Ang bekkenet, så anbefaler jeg virkelig å oppsøke behandler med en gang. ❤️ Jeg gikk til osteopat i uke 26, for da ble jeg plutselig ikke gangfør.. og osteopaten fikset det! Var bedre etter første gang,og helt fin etter 3-4 behandlinger. Koster skjorta, men verdt det om man slipper smerter!
Det må jeg si meg enig i, enda jeg føler det har gått fort hit selv også :Heartpink synes det er mye mer koselig å gå gravid nå enn første gang!
Kanskje lurt å ta seg en tur før man ikke kan gå.. har ikke tid nå i desember, men på nyåret er jeg ferdig med å pushe meg selv!

28+4

Litt dårlig samvittighet for å ha unnet meg både en pølse til rask lunsj OG iskaffe med vanlig melk, sikkert mer enn 2 dl ooooog karamaellsirup i.. Så da ble det grønnkål, coleslaw blanding og RÅ kjøttboller til middag.

Jeg målte blodsukker i dag tidlig etter ett glass melk med sjokoladesmak (Tine sin som ikke er tilsatt noe mer sukker) og to timer etter lå jeg på 5,3. Det er godt innenfor grensa på 6,7, men jeg tenker jo likevel «Oida det var høyt». Håper at de 9000 skrittene hjalp litt på å stabilisere alt etter iskaffen. I morgen kan jeg jo måle før og etter inntak av iskaffe, så kan jeg sjekke hvordan kroppen håndterer det.

Bortsett fra det, så har jeg fått handlet det meste av julegaver og pakket inn de jeg må levere i morgen. Og de som skal leveres på søndag. Vi skal spise med familie i morgen, og søndag får vi besøk hjemme. Badet må vaskes, vasken er delvis tett, samboer’n er syk og jeg jobber.. Blir helt svett :hilarious: Er ikke mange nok timer i døgnet! Håper vi rekker å pynte juletre før mini reiser på juleferie. Det skal absolutt prioriteres til uka:Heartpink

Då godt blodsukkeret holder seg nogenlunde normalt :) Blir spennende å høre hvor mye en iskaffe utgjør egentlig, håper det går fint.

Så mye som skal gjøres da ❤️ Blir helt imponert jeg! Vi har ikke klart å gjøre ferdig julegavene enda heller :smiley-ashamed004 Det er ganske slitsomt å være gravid og forberede seg til jul.. håper de siste dagene fram mot jul og hviletid går greit for deg ❤️

Så flink du er som har ordnet så masse til jul :hello2 Du er virkelig en supermamma altså, som får til alt det du gjør :love017

Håper blodsukkeret er på lag :love2

Back
Topp