Lil_Sol sin reise til barn nr 2 (født)❤️

Då godt blodsukkeret holder seg nogenlunde normalt :) Blir spennende å høre hvor mye en iskaffe utgjør egentlig, håper det går fint.

Så mye som skal gjøres da ❤️ Blir helt imponert jeg! Vi har ikke klart å gjøre ferdig julegavene enda heller :smiley-ashamed004 Det er ganske slitsomt å være gravid og forberede seg til jul.. håper de siste dagene fram mot jul og hviletid går greit for deg ❤️
Er en del som må bli klart til jul :Heartpink
Måleutstyr ble glemt igjen hjemme i dag, kjenner jeg er glad Dia.sykepleier sa jeg kunne måle annenhver dag siden jeg glemte det i dag. Satser på at det har gått fint, trengte 100% koffeinen fra den i dag hvertfall:smiley-ashamed004
Vi mangler bare to gaver nå tror jeg, mye ble unnagjort på nett og før jobb i går:hilarious: Tusen takk, gleder meg til hvile nå. Bare 6 dager til:dance008
Så flink du er som har ordnet så masse til jul :hello2 Du er virkelig en supermamma altså, som får til alt det du gjør :love017

Håper blodsukkeret er på lag :love2
Åh du da, søta!! Tusen takk:Heartpink

Gravidoppdatering uke 29+0

Termin:
7 mars 2024

Igjen til termin: 80 dager :dance008

Trimester: Tredje trimester!! :love2

Graviduke: 29

Neste JM/legetime: jordmor i morgen, vekstkontroll 10/1 og 5/2

Kjønn: jente :Heartpink

Navn: vi har fortsatt tre favoritter, får nok ikke bestemt oss før hun er kommet :happy:

Utstyr som gjenstår:
Det vi mangler som (jeg synes) vi må ha:
Barselpakke !! Fødebagen.no
Badekar
Vogn
Bilstol
Caboo close bæresjal - har kjøpt Ergobaby Embrace
Lekegrind

Kommode/ til klær
Madrass til bedside crib
Babygym
Woombie sovepose
Babycall
Stellematte
Babynest - blir sydd
Stelleveske
Regntrekk
+ solseil vogn

^— akkurat nå i desember er det julegaver som prioriteres.

Mage: Flere legger merke til det nå virker det som, og det er forsåvidt greit, men jeg har litt ambivalente følelser ang at folk stirrer? Synes det er litt ubehagelig uten at jeg helt kan forklare hvorfor.

Vektendring: må vel veie meg i morgen :smiley-ashamed004

Aktivitet i magen:
Kjenner fortsatt liv hver dag, men aktivitetsmønsteret har endret seg litt og det utløste et besøk på føden sent på lørdag. Heldigvis var alt fint, og vi konkluderte med at det bare er en endring i mønsteret hennes.

Tungt/plager: Begynner å merke det i bekkenet, venstre skulder er et mareritt og ellers kjenner jeg jo at det er tyngre og overskuddet er mindre.

Kynnere: opp og ned :happy:

Barnerom: kanskje jeg bare skal fjerne denne fra oppdateringa enn så lenge?:hilarious:

Humør: For det meste bra, men blir litt laber stemning når jeg blir så sliten.

Sykehusbag: Har skrevet pakkeliste og liste over ting jeg ønsker å handle inn til fødsel/barsel.

Tanker om fødsel: Føde må jeg uansett, på det ene eller andre viset. Tenker at det går fint. Blir nok å skrive et fødebrev ila januar som jeg kan ha med meg. Kan legge til at jeg er veldig spent på hvordan det hele starter, og mistenker at det nesten kommer litt «kasta» på meg, fordi jeg enda føler meg så avslappet til svangerskapet og har (foreløpig) ingen veldige sånne «huff nei NÅ må hun komme snart» tanker, men det kan jo hende de dukker opp senere!

Neste milepæl:
⭐️Komme til uke 24
⭐️ Komme gjennom glukosebelastning
⭐️ Vekstkontroll, lege + dia.sykepleier 4/12
⭐️ Komme til uke 27, tredje trimester
⭐️ 3D ul uke 28
⭐️ Slippe insulin
:smiley-angelic001
⭐️Vekstkontroll 32 uker
⭐️Vekstkontroll 36 uker
⭐️ Kjenne baby mer regelmessig fra uke 28
⭐️ Fødsel

IMG_8209.jpeg

29+1
Jordmor

Vel hjemme fra jordmor, hvor alt så fint ut! Symfysemål rett på gjennomsnittsstreken og opp ikke en full kg siden sist heller faktisk, men 300g! Det er helt greit, da baby for det første vokser som hun skal og symfysemål er fint. Totalt gått opp 7 kg hittil da siden jeg ble gravid og det er jeg veldig fornøyd med. Hadde jo litt å gå på fra før av, så om jeg klarer å holde meg til 10/11kg opp skal jeg juble høyt!

Har og meldt oss på fødselsforberedende kurs i januar. Vi snakket mye om amming i dag, og det var veldig fint! Hun trodde ikke at jeg ikke hadde nok eller for lite næring sist, og det gjorde meg veldig glad da jeg gjerne vil få til å amme lenger denne gangen. Håper det går! Veldig fornøyd med jordmora som følger meg opp, snill og fornuftig og ikke sånn dikkedare.

Ønsker dere alle her inne en riktig god jul, selv teller jeg dager til FRI :Heartpink

29+1
Jordmor

Vel hjemme fra jordmor, hvor alt så fint ut! Symfysemål rett på gjennomsnittsstreken og opp ikke en full kg siden sist heller faktisk, men 300g! Det er helt greit, da baby for det første vokser som hun skal og symfysemål er fint. Totalt gått opp 7 kg hittil da siden jeg ble gravid og det er jeg veldig fornøyd med. Hadde jo litt å gå på fra før av, så om jeg klarer å holde meg til 10/11kg opp skal jeg juble høyt!

Har og meldt oss på fødselsforberedende kurs i januar. Vi snakket mye om amming i dag, og det var veldig fint! Hun trodde ikke at jeg ikke hadde nok eller for lite næring sist, og det gjorde meg veldig glad da jeg gjerne vil få til å amme lenger denne gangen. Håper det går! Veldig fornøyd med jordmora som følger meg opp, snill og fornuftig og ikke sånn dikkedare.

Ønsker dere alle her inne en riktig god jul, selv teller jeg dager til FRI :Heartpink
Så gøy ! Symfysemålet mitt var også midt på streken på måling forrige uke!

29+4

Og jeg er helt kaputt! I morgen kan det hende jeg ikke trenger å dra på jobb, noe som hadde vært veldig deilig da jeg i utgangspunktet har fri! Sa for lenge siden at jeg kunne jobbe noen timer ved behov, og det står jeg ved, men de ringer om jeg ikke trenger å komme/om de trenger meg likevel. Bekkenet var ikke på lag etter dagen i dag, og jeg har kun bevegd meg med bittesmå skritt hjemme i kveld. Tilbrakt største del av kvelden i sofaen.

Mini ble hentet av sin far for julefeiring i dag. Vi har annahver jul, og det fungerer veldig bra. Selvsagt trist å ikke feire med store fine gutten min, men jeg trøster meg med at han kommer til å storkose seg dit de skal. Han har laget julegaver til besteforeldre på skolen også, helt tydelig at han har gledet seg masse til å se dem igjen, og det gleder jo meg. Han er så omsorgsfull og fin :Heartpink

Tenk om ett år feirer vi første jul med lillesøster - og da er storebror hjemme også. Fy søren så stas! Det er til å gråte av. Jeg gleder meg masse masse til hun kommer, samtidig er jeg ikke lei eller utålmodig enda. Hun må bo i magen litt til:Heartpink

Nå skal jeg be til høyere makter om to ting: at jeg får fri i morgen, og at det som kjennes ut som sykdom bare er forbipasserende og ikke fester seg! Det lastebillasset med influensa som traff samboer for en uke siden vil jeg helst gå klar for, men i dag har jeg vært mer tett enn vanlig «gravid» tett.. Wish me luck:smiley-ashamed004

Åh, tenk det da! Snart 30 uker!? Hvor ble tiden av? Snart skal vi handle det siste vi trenger, og snart skal vi se henne igjen:Heartpink Ikke altfor lenge til hun er her heller og daaa må vi bestemme oss for navn!

Det går unna altså. Så deilig å være ferdig med det meste av jobbingen for nå, håper du slipper å jobbe imorgen ❤️

Håper du slipper unna sykdom altså, er altfor mye som går nå..

Det går unna altså. Så deilig å være ferdig med det meste av jobbingen for nå, håper du slipper å jobbe imorgen ❤️

Håper du slipper unna sykdom altså, er altfor mye som går nå..
Ja, og om jeg må ned et par timer så skal jeg overleve det, men hadde vært fint om de klarer seg :Heartpink
Urk ja!! Mye som går! Syns jeg ser/hører både influensa, covid og omgangssyke! Foreløpig ikke hørt/sett kikhoste. Håper å få ta vaksina den 29/12, om de har fått den på lager til uka igjen så jeg får henta den..

Ja, og om jeg må ned et par timer så skal jeg overleve det, men hadde vært fint om de klarer seg :Heartpink
Urk ja!! Mye som går! Syns jeg ser/hører både influensa, covid og omgangssyke! Foreløpig ikke hørt/sett kikhoste. Håper å få ta vaksina den 29/12, om de har fått den på lager til uka igjen så jeg får henta den..
Ja, enda godt det bare er snakk om noen timer om det blir noe. Da er det straks ro og jul uansett :)

Lurt tror jeg bør få tatt influensavaksinen kanskje. Nå har vi covid her hjemme denne uka, så forhåpentligvis skal jeg være godt dekka der en stund.. Er så kjipt å være syk, håper virkelig at du slipper ❤️

Ja, enda godt det bare er snakk om noen timer om det blir noe. Da er det straks ro og jul uansett :)

Lurt tror jeg bør få tatt influensavaksinen kanskje. Nå har vi covid her hjemme denne uka, så forhåpentligvis skal jeg være godt dekka der en stund.. Er så kjipt å være syk, håper virkelig at du slipper ❤️
Absolutt, tenker det er overkommelig, og ikke krise :happy:

Ånei! Så kjipt å få det nå før jul! Håper dere kommer dere da ila neste dagen :Heartpink
Jeg har tatt influensavaksine og covidvaksine, mangler bare boosterix’en:Heartpink

Absolutt, tenker det er overkommelig, og ikke krise :happy:

Ånei! Så kjipt å få det nå før jul! Håper dere kommer dere da ila neste dagen :Heartpink
Jeg har tatt influensavaksine og covidvaksine, mangler bare boosterix’en:Heartpink
Ja, håper det, vi kjører koronatest alle mann på søndag morgen og må nesten legge kjøreplanen deretter. Ikke ideelt, men det ordner seg :)

Så lurt! Jeg har ikke kommet igang med noen enda :smiley-ashamed004

Krysser fingrene for at de er negative på søndag :happy:
Trenger vel ikke evt før 2 trimester heller trooooor jeg, men skal ikke være påståelig :smiley-ashamed004
Lest det samme om coronavaksinen, så stemmer kanskje på alle? 2. Trimester dukker jo opp ganske raskt på nyåret, så får huske på det da :D

Gravidoppdatering uke 30+0

Termin:
7 mars 2024

Igjen til termin: 73 dager :dance008

Trimester: Tredje trimester!! :love2

Graviduke: 30

Neste JM/legetime: Kjapt innom legen 29/12, jordmor 16/1, vekstkontroll 10/1 og 5/2

Kjønn: jente :Heartpink

Navn: vi har fortsatt tre favoritter, får nok ikke bestemt oss før hun er kommet :happy:

Utstyr som gjenstår:
Det vi mangler som (jeg synes) vi må ha:
Barselpakke !! Fødebagen.no
Badekar
Vogn
Bilstol
Caboo close bæresjal - har kjøpt Ergobab Embrace
Fikk Caboo lite av mamma til jul :Heartpink
Lekegrind
Kommode/ til klær
Madrass til bedside crib
Babygym
Woombie sovepose
Babycall
Stellematte
Babynest - blir sydd
Stelleveske
Regntrekk
+ solseil vogn

^— akkurat nå i desember er det julegaver som prioriteres.

Mage: Tuten vokser som den skal:Heartpink

Vektendring: har hittil gått opp 7 kg, og er fornøyd med det. Lillemor vokser som hun skal og det er det viktigste, men siden jeg hadde litt ekstra fra før er det helt greit om jeg slipper å gå opp mer enn jeg «må».

Aktivitet i magen:
Kjenner fortsatt liv hver dag, og begynner å bli kjent med det nye mønsteret hennes. Hun er absolutt mest aktiv på kveldstid, litt tidlig om morgenen også er det ganske rolig gjennom dagen.

Tungt/plager: Begynner å merke det i bekkenet, venstre skulder er et mareritt og ellers kjenner jeg jo at det er tyngre og overskuddet er mindre. Ingen endring her, derfor legetime 29/12.

Kynnere: opp og ned :happy:

Barnerom: kanskje jeg bare skal fjerne denne fra oppdateringa enn så lenge?:hilarious:

Humør: For det meste bra, men hormonene er jo ikke til å kontrollere. Tårene sikker løst om dagen!

Sykehusbag: Har skrevet pakkeliste og liste over ting jeg ønsker å handle inn til fødsel/barsel. Fikk barselpakke fra fødebagen.no av samboer til jul, så nå begynner jeg å bli klar til å handle inn litt småting og pakke bag

Tanker om fødsel: Føde må jeg uansett, på det ene eller andre viset. Tenker at det går fint. Blir nok å skrive et fødebrev ila januar som jeg kan ha med meg. Kan legge til at jeg er veldig spent på hvordan det hele starter, og mistenker at det nesten kommer litt «kasta» på meg, fordi jeg enda føler meg så avslappet til svangerskapet. Jeg er ikke lei av å gå gravid enda heller, men kjenner at jeg gruer meg litt til fødsel fordi jeg gruer meg til å ha vondt rett og slett:smiley-ashamed004

Neste milepæl:
⭐️Komme til uke 24
⭐️ Komme gjennom glukosebelastning
⭐️ Vekstkontroll, lege + dia.sykepleier 4/12
⭐️ Komme til uke 27, tredje trimester
⭐️ 3D ul uke 28
⭐️ Slippe insulin
:smiley-angelic001
⭐️Vekstkontroll 32 uker
⭐️Vekstkontroll 36 uker
⭐️ Kjenne baby mer regelmessig fra uke 28
⭐️ Fødsel

IMG_8283.jpeg

Enda en uke nærmere mars nå! :Heartred Tenk, newte ukesoppdatering så erdet 2024 og året baby kommer, litt sprøtt. Kos dere masse i romjula :Heartred:love017

Enda en uke nærmere mars nå! :Heartred Tenk, newte ukesoppdatering så erdet 2024 og året baby kommer, litt sprøtt. Kos dere masse i romjula :Heartred:love017
Jaa!! Det er ganske nervepirrende å tenke på fødsel nå, for nå står Januar for tur, og da går det fort til permisjon :smiley-ashamed004 :Heartpink Kos dere masse dere og:Heartpink
Herreguuud nå går det fort!!!:woot: Ha en fin romjulstid❤️
Jaaaa huffameg!!! Tiden flyr avgårde, rekker ikke mer :hilarious::Heartpink

30+4
Et sukk i natten

Nå mener jeg ikke å klage, sånn egentlig. Men ett sted må jeg få utløp, og denne dagboken her har vært med meg lenge.

Jeg finner det så snodig hva folk får seg til å bemerke. Flere ganger er jeg nå blitt spurt «ja, du er vel ikke like bekymret nå?» hvor jeg helt ærlig først blir overrasket over spørsmålet, for jeg har ikke følt meg uberettiget bekymret eller FOR bekymret (om man i det hele tatt kan betegne noen som FOR bekymret) i dette svangerskapet. Første trimester besto av at jeg plutselig hadde positiv test etter 16 prøveperioder ila ett og et halvt år og da tenker jeg at SELVFØLGELIG er bekymring til stede for om det går bra?! Jeg var og kvalm/ikke kvalm/kvalm om hverandre, noe som også ga meg grunn til bekymring. Babyen er da svært så ønsket, selvsagt var jeg redd det skulle gå ått skogen! Nei, hva er det for en ting å si litt sånn lattermildt til en gravid, lurer jeg på. Bekymret er jeg enda, og man er da vel bekymret for barna sine både i større og mindre grad frem til den dagen man selv ligger i graven? Nei, jeg blir nå litt satt ut! Neste gang jeg får det spørsmålet så skal jeg se dumt på vedkommende og spørre «hva mener du nå, egentlig?» for det er det jeg lurer på.

Og vekt, da. Hvor mange kg jeg har gått opp eller ned - det har vitterlig ingen noe med. Og hvis man tenker det er hyggelig å si at jeg ser slankere ut i tredje trimester enn før graviditeten… Ja så er det ikke det altså, så har vi det på det rene.

Jeg trives godt i svangerskapet, jeg har det fint som gravid, og synes det er vanskelig å forholde meg til at magen er så synlig nettopp fordi jeg ønsker ikke kommentarer på hvordan jeg ser ut eller hvor stor/liten jeg er, for folk er faktisk ikke enige i det heller! For noen er jeg «FRYKTELIG» stor, og andre sier jeg er liten. Javel. Kan jeg ikke bare få være… gravid? Alle mager er forskjellige sier jeg, og tuten den er nå der! Hadde jeg ønsket oppmerksomhet for kroppen min, ja så skulle jeg sannelig ha spurt selv! «Synes du magen min er fin?? Se på den svæææære babymagen min da ååååh så stor og koselig, hehe. Neida den er så liten og søt atte» .

JEG ER GRAVID. Og jeg er fin som jeg er, uansett om magen er stor eller liten. Det betyr faktisk ingenting, det som betyr noe er at lillemor har det bra inni der, at hun vokser og utvikler seg som hun skal, men det er det ingen som spør om.

God natt, håper babystøvet jeg blåser ut i natten treffer dem som vil ha det :Heartpink

Uff, synes det er uting å ha fokus på kropp, og ikke minst kommentarer om kropp uansett om det skulle vært i forbindelse med svangerskap eller ikke. Håper du slipper flere underlige unødvendige kommentarer, og hvis det skjer- det er innenfor å si ifra at det er upassende.

Viktigste er at mor og barn har det fint, og det er så godt å høre at du trives fint i svangerskapet :Heartred

Åååh kjenner igjen følelsen som du sitter med fra da jeg gikk med mini! Og alle de som bare måtte ta på magen? Hva I huleste er greia der, jeg har jo fortsatt min intimsone og min kropp, ja det er min kropp! Etter et par hendelser om kommentar på kropp og touch på magen, så begynte jeg faktisk å si i fra! Og det anbefaler jeg deg og, for andre har ingen rettighet i å kommentere våre kropper, bare fordi vi er gravide!

Og for en deilig følelse det var å begynne å si i fra, gurimalla det var deilig :joyful:

Back
Topp