Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kjempebra! Godt når det er overstått20+1
Tannlegetur
I dag var jeg hos tannlegen, og det gikk så bra som det kunne gå. Jeg var skjelven og gjennomsvett da vi var ferdige, men veldig glad for at jeg dro!
Husker ikke hva hen kalte det, men det var veldig vanlig at man kunne få problemer i tannkjøtt ved graviditet, og at det kunne gjelde på bare en side eller noen områder da, noe som stemmer i mitt tilfelle. Ble så lettet da hen sa det ikke var farlig at jeg gråt litt! Vi fokuserte på å se på tannkjøttet og måle det for å finne ut av hva problemet er, og å fjerne tannstein. Mye ble gjort i dag og det føles veldig godt å ha vært på sjekk! Har også fått munnskyll jeg skal bruke i 14 dager. Ny kontroll om 3 uker. Vi tok ikke bilder og hen nevnte ikke noe om hull, men så glad det gikk bra med det vi skulle sjekke.
Ny tannbørste har jeg også kjøpt meg, så får jeg skjerpe meg da og pusse de i to minutter morgen og kveld + bruke sånne tannstikker med børste. Gruer meg litt til det fordi det blør jo lett, men etterhvert vil det kanskje blø litt mindre og tilslutt stoppe får vi tro! Klapp på skuldra til meg selv!
Har også gått to gode turer med hunden den uka her, er veldig glad for at jeg har orket det og håper jeg får til å fortsette med det Blir en tur i morgen også så han er litt rolig før han skal til hundefrisør for første gang!
Håper dere har hatt en fin dag
Jeg blødde masse fra tannkjøttet som gravid, det var skikkelig ille Er glad for at jeg tok og fikk renset, og bruke tannstikker, for det hjalp veldig fort. Tok også og fikk gjort annet arbeid i den perioden, inkl. å fjerne to visdomstenner! Er faen mye gravide må tåle, også ting man ikke forventer20+1
Tannlegetur
I dag var jeg hos tannlegen, og det gikk så bra som det kunne gå. Jeg var skjelven og gjennomsvett da vi var ferdige, men veldig glad for at jeg dro!
Husker ikke hva hen kalte det, men det var veldig vanlig at man kunne få problemer i tannkjøtt ved graviditet, og at det kunne gjelde på bare en side eller noen områder da, noe som stemmer i mitt tilfelle. Ble så lettet da hen sa det ikke var farlig at jeg gråt litt! Vi fokuserte på å se på tannkjøttet og måle det for å finne ut av hva problemet er, og å fjerne tannstein. Mye ble gjort i dag og det føles veldig godt å ha vært på sjekk! Har også fått munnskyll jeg skal bruke i 14 dager. Ny kontroll om 3 uker. Vi tok ikke bilder og hen nevnte ikke noe om hull, men så glad det gikk bra med det vi skulle sjekke.
Ny tannbørste har jeg også kjøpt meg, så får jeg skjerpe meg da og pusse de i to minutter morgen og kveld + bruke sånne tannstikker med børste. Gruer meg litt til det fordi det blør jo lett, men etterhvert vil det kanskje blø litt mindre og tilslutt stoppe får vi tro! Klapp på skuldra til meg selv!
Har også gått to gode turer med hunden den uka her, er veldig glad for at jeg har orket det og håper jeg får til å fortsette med det Blir en tur i morgen også så han er litt rolig før han skal til hundefrisør for første gang!
Håper dere har hatt en fin dag
Kjempebra! Godt når det er overstått
Jeg prøver å være flink med tannbørste,tanntråd og munnskyll, men hender jo at jeg skipper det hvis det da går en liten stund uten tanntråd så blør jeg første gangen igjen, og så gir det seg
Jeg blødde masse fra tannkjøttet som gravid, det var skikkelig ille Er glad for at jeg tok og fikk renset, og bruke tannstikker, for det hjalp veldig fort. Tok også og fikk gjort annet arbeid i den perioden, inkl. å fjerne to visdomstenner! Er faen mye gravide må tåle, også ting man ikke forventer
Tenk det Hurraaa!!
Hahah ja, er visst det! Syns det har gått ok fort hit, men det er vel nå det begynner å gå sakteHæ, er du halvveis allerede
Tiden går fort når man ikke er den som er gravid selv.
Hahah ja, er visst det! Syns det har gått ok fort hit, men det er vel nå det begynner å gå sakte
Hvordan er det med dere?
Jeg pleier synes hele svangerskapet går tregt, men mellom uke 10-12 og uke 30 går det relativt fort! Og ukene 36 og utover er dødelig trege hehe
Tja. Går greit, men litt stress med to små! Skal være ganske fornøyd når bryllupet og navnefesten er ferdig i alle fall! Så er det masse annet også som må gjøres... Jeg tror ikke jeg blir å sette inn noe nytt egg neste år i alle fall
Jeg syns det gikk fryktelig tregt da jeg var dårlig, også gikk det plutselig fort
Det skjønner jeg! Blir kanskje enda mer styr om man plutselig har tre små og tre tette? Uten at jeg kan uttale meg om det da med det aldersspennet vi får mellom våre
Åh men ikke så lenge igjen til det nå kanskje ?? Blir stas med bryllup og navnefest, også kan man slenge beina høyt når det er over
Så veldig og det! Men nå, når jeg teller mnd frem til jul, så er vi plutselig i januar og i februar går jeg jo ut i perm! Det går da fort nok likevel. Ja, akkurat nå daSer den da. Er man dårlig, så går man litt på "minutt for minutt". Alt etter hvor dårlig man er, da, men.. ja.
Ja, tre tette tror jeg blir pain. Ikke for det, fikk jo toåringen da hun på 6 var 4 år. Det var sånn sett ikke så veldig stress, for hun hadde da en veldig "klare seg selv" attitude. I motsetning til hun på nå 2, som er i en fase hvor hun skal klatre på mamma.. for ikke å glemme pottetrening oppi alt. Men å sette seg selv i dette en gang til, med to såpass tette.. tror jeg ikke jeg orker, rett og slett. Ikke sikkert denne ungen blir like ekstrem, sånn.. og kan jo hende jeg plutselig har glemt det om et halvår
Ja, en drøy uke igjen o.o
Så veldig og det! Men nå, når jeg teller mnd frem til jul, så er vi plutselig i januar og i februar går jeg jo ut i perm! Det går da fort nok likevel. Ja, akkurat nå da
Kommer vel an på barna, var kanskje «lettere» forrige runde da enn slik det er nå? Hahah ja tenk om du kanskje har glemt det allerede da?? Det kan jo hende! Jeg strever med å få han andre her til å i det hele tatt overveie muligheten for en til etter denne Nå tar jeg alt med knusende ro, og litt sånn «skal vi først handle inn så mye utstyr kan vi da bruke det» Kan jo hende JEG har glemt det inn i fødsel
Oiii bare en uke?! Dæven!! Åh men det blir en fin dag
Hvis det er noen trøst.. så er jeg i så fall like gammel Har ikke handlet EN ENESTE julegave enda. Vil si meg enig i at det er da mye bedre at de får færre gaver, men heller noe de ønsker seg! Vi har ingen stor familie, så det har aldri vært lass på lass med gaver her, og det er jeg bare glad for. Fint at ungene ser at det fineste er tiden vi har sammen, så er gavene heller en bonus. Skjønner jo at de ikke er interessert i gaver om det bare er noe «ræl» om det er lov å si Dessuten er det dyrt. Jeg forlanger ikke at tanter skal kjøpe gaver til guttungen, og har heller ikke tenkt til å kjøpe gave til barna som en gang i tiden var mine filletantebarn. SÅ mye kontakt har vi ikke, vi sees kanskje en gang i året, og jeg aner ikke hva de liker. Er jo bare glad til om jeg slipper å kjøpe en heL haug med ubrukelig drit bare fordi jeg MÅ. Nei, jeg er for gammel jeg og. Gi meg ribbe med god svor hellerUff, jul, ja.. jeg stresser litt over å ikke ha startet på de betydningsfulle julegavene enda. På den andre siden, så er jeg også litt sånn at jeg synes det er irriterende å kjøpe inn masse ting BARE for å kjøpe. Til nieser og nevøer bl.a..
"Viktigste er at ungene får gaver"...
Joda, men det er ikke viktigst at de får så mange som mulig, som helst bare er søppel. Aff. Jeg lurer på å opprette en spleis for ungene mine, heller; og kjøpe noe litt dyrere. Gaver er koselig det, men det er jo hyggelig å få et par fine ting, istedenfor tjue småpakker med søppel.
Jeg tror jeg begynner å bli litt gammel Men JEG synes jo det viktigste skal være at man spiser god mat og koser seg sammen Og jeg merker jo den dalende interessen ungene har for gavene. Når ungene blir lei av å åpne gaver, og ikke er så innmari interessert i det de får heller, så er det vel kanskje litt mye.
Litt av grunnen til at det er litt vanskelig nå, er litt fordi jeg har vært "velsignet" med en RASK og svært aktiv toåring, i kombinasjon med en SUR klistermerke-baby. En av delene alene går jo greit, men det er en skikkelig vanskelig kombinasjon. For jeg får faktisk ikke løpt etter toåringen samtidig som jeg ammer.
Men plutselig så kan jo alt snu, og det er kjempeidyll om et halvt år, f.eks da glemmer man jo litt.
Er nok litt vanskelig å forestille seg "enda en" når man forbereder seg på å gå fra 1-2.
2-3 kan vel også være litt..
Men hører "de" sier at etter 3 unger, så er det det samme. 3 unger. 5 unger. 7 unger..
For da begynner man å bli dreven med rutinene, og det blir liksom ikke mer stress?! Noe sånt. Vel, personlig erfaring tilsier at aldersforskjellen har MYE å si her. Så lenge man bare har én toddler av gangen, så går det ganske så greit. De som er over småbarnsstadiet lærer seg jo å gå på do selv, kle seg selv, spise uten mas, rydde etter seg selv - og kanskje til og med hjelpe med å rydde ellers også. Småbarn, derimot, trenger jo hjelp til absolutt alt, og hjelpen må helst komme med en gang. (Ikke som med leselekser, at man kan ta det om et par minutter). Og det blir hektisk når man har flere småbarn samtidig. På den andre siden, så blir man jo da ferdig med småbarnsfasen i en smell. Istedenfor å begynne på nytt.
Så det er jo det om man skal stresse mye i få år, eller stresse mindre over flere år.
Jeg HAR handlet til nevøer og nieser faktisk. Det blir litt luer og sånt til den ene siden, og de andre.. fant noe tilbudslego og diamantperling. De har også for mye ting! Men litt mer Lego tar gjerne ikke så mye plass når man allerede har Lego. Og diamantperling er vel forbruksvare, sånn sett. Bruk, se på, kast.Hvis det er noen trøst.. så er jeg i så fall like gammel Har ikke handlet EN ENESTE julegave enda. Vil si meg enig i at det er da mye bedre at de får færre gaver, men heller noe de ønsker seg! Vi har ingen stor familie, så det har aldri vært lass på lass med gaver her, og det er jeg bare glad for. Fint at ungene ser at det fineste er tiden vi har sammen, så er gavene heller en bonus. Skjønner jo at de ikke er interessert i gaver om det bare er noe «ræl» om det er lov å si Dessuten er det dyrt. Jeg forlanger ikke at tanter skal kjøpe gaver til guttungen, og har heller ikke tenkt til å kjøpe gave til barna som en gang i tiden var mine filletantebarn. SÅ mye kontakt har vi ikke, vi sees kanskje en gang i året, og jeg aner ikke hva de liker. Er jo bare glad til om jeg slipper å kjøpe en heL haug med ubrukelig drit bare fordi jeg MÅ. Nei, jeg er for gammel jeg og. Gi meg ribbe med god svor heller
Hahaha unnskyld nå måtte jeg le litt! Så for meg en pupp som henger og slenger med en unge som gråter på slep og en 2-åring løpsk i stua Absolutt ikke en enkel kombo! Spent på hvordan det er om et halvår, kjenner jeg! Og om alt da er glemt
Blir helt klart en overgang for oss begge dette her, eldste er så stor og jeg starter jo på nytt mens dette er første barnet til samboer. På en måte ser jeg for meg at to kanskje holder, men vi får se Om vi skal ha enda en, så tror jeg at jeg da vil gå for alternativ a: mye stress i få år men det valget er jo basert på hvor lang tid det har tatt oss med denne attpåklattførstebaby (blir jo liksom begge deler) og at det da fort blir litt aldersforskjell likevel om det skal ta like lang tid.
Flink ! Kanskje jeg skal be bestemor om hjelp og få strikket noen luer? Det er forbruksvare, sikkert grisekjedelig å få men asså.. Ai vi får se, synes det er kjedelig å bruke peng på ting som bare blir glemt og ikke satt pris påJeg HAR handlet til nevøer og nieser faktisk. Det blir litt luer og sånt til den ene siden, og de andre.. fant noe tilbudslego og diamantperling. De har også for mye ting! Men litt mer Lego tar gjerne ikke så mye plass når man allerede har Lego. Og diamantperling er vel forbruksvare, sånn sett. Bruk, se på, kast.
Den toåringen løper faktisk løpsk i stua, så jeg har bare måttet forsone meg med at hun har et par risky eller rotete hobbyer (pakke knappenåler i kontorstolen; jeg har prøvd å gjemme dem, men hun har funnet dem et par ganger! De skal heldigvis snart ut av stua... Og fylle kattemat oppi kattevannet... Bl.a.). Hun er heldigvis veldig flink på potta da. Ca ett uhell om dagen, også går hun på potta selv resten. Utfordringen er når man skal begynne ha på bukser igjen, for hun GJØR jo bare.. Går på potte selv. Ikke pokker at hun skal si fra eller få hjelp. ><
Men ja. Slipper I alle fall tørke så mye tiss ila dagen.. akkurat nå i all fall.
Tjæ, om dere bare IKKE går på prevensjon, så skal du se at du plutselig blir gravid lenge før dere evt planlegger prøve på nr3 pleier vel være typisk! Men når dere evt prøver igjen, så kan du kanskje be om medisiner på nytt igjen..?
Flink ! Kanskje jeg skal be bestemor om hjelp og få strikket noen luer? Det er forbruksvare, sikkert grisekjedelig å få men asså.. Ai vi får se, synes det er kjedelig å bruke peng på ting som bare blir glemt og ikke satt pris på
For en ondskapsfull hobby å sette knappenåler i kontorstolen Høres ut som ei viljesterk og aktiv frøken! Fantastisk at de blir så forskjellige! Får prøve med de enkleste bukser som hun bare kan dra ned da kanskje ? Herlig at det går så bra med pottetrening ellers! Håper det blir enklere for oss med nr to enn det var med nr 1
Ikke sant, er det ikke typisk at det er sånn det foregår?! Da tror jeg det er en som får panikk Kommer nok til å be om medisiner igjen dersom prøving blir aktuelt i fremtiden, orker ikke gå å vente på det liksom
Ja absolutt!Strikke luer og votter er fine gaver da.
Haha, ja, men hun setter dem jo nedover, så ingen stikker seg på dem. men hun TRENGER da ikke drive å stikke nåler i ting..
Av erfaring så begynner jeg å introdusere ungene for doen allerede ved fire-fem måneder. Første var livredd for doen, og det gidder jeg ikke..
Jeg hadde fått panikk selv om jeg ble uplanlagt gravid nå ish. Nå har det ikke vært muligheter for akkurat sånt enda... Men likevel.