Lil_Sol sin reise til barn nr 2 (født)❤️

Ja absolutt! :woot:

Nei, det er sant:hilarious:

Åja, ja det kan jeg skjønne du ikke gidder! Her sleit vi mye med å gjøre nummer to, så det tok litt tid før han slutta å gjøre det i buksa. Aldri tisse-uhell da! Det gikk helt fint :hilarious:

Kjedelig med bæsjeuhell.. Frøkna på 2 har egentlig ganske kontroll på begge deler, så lenge hun går naken og potta er tilgjengelig, ser jeg. Men med bukse på, tror jeg det blir vanskeligere. ><

Kjedelig med bæsjeuhell.. Frøkna på 2 har egentlig ganske kontroll på begge deler, så lenge hun går naken og potta er tilgjengelig, ser jeg. Men med bukse på, tror jeg det blir vanskeligere. ><
Hadde det enda vært uhell.. han nektet å bæsje i do.. :arghh: gikk seg heldigvis til!
Må si hun er flink altså! Blir imponert og inspirert til å kanskje være litt tidligere ute denne gangen:smiley-ashamed004
Krysser fingrene for at dere får en smooth overgang når buksene må på igjen !

Hadde det enda vært uhell.. han nektet å bæsje i do.. :arghh: gikk seg heldigvis til!
Må si hun er flink altså! Blir imponert og inspirert til å kanskje være litt tidligere ute denne gangen:smiley-ashamed004
Krysser fingrene for at dere får en smooth overgang når buksene må på igjen !
Problemet er bare at hun ikke sier i fra. :p Hun bare.. går på potta uten å si noe som helst, eller noe. :p tar med seg brødskiva hun spiser på, om så!

Ja, det er jo akkurat det, for hun får jo ikke av og på buksa selv :bag:
Nei, daaa må man tømme den etterpå da :smiley-ashamed004 tipper og håper hun raskt finner ut av det og får dratt den av, men klart verre når det straks nå er vinter igjen! Usj kjenner jeg gruer meg, må finne noen varmere bukser enn tightsene mine… Ullstilongs funker dårlig på jobb:hilarious:

Nei, daaa må man tømme den etterpå da :smiley-ashamed004 tipper og håper hun raskt finner ut av det og får dratt den av, men klart verre når det straks nå er vinter igjen! Usj kjenner jeg gruer meg, må finne noen varmere bukser enn tightsene mine… Ullstilongs funker dårlig på jobb:hilarious:

"Straks"? Her er det -5 grader i skrivende stund, frost på bakken, og trampolinen som jeg BURDE tatt ned for et par uker siden, er frossen :bag:

Oi, såpass??? Her er det +3,5 men frost om natt/tidlig morgen! Men daaaa er det vel buksevær ja :hilarious:

Nå er det -8 :arghh: trenger ikkeeee... Har byttet sesong i yttergangen, kun varme tykke jakker og dresser der nå :p

Nå er det -8 :arghh: trenger ikkeeee... Har byttet sesong i yttergangen, kun varme tykke jakker og dresser der nå :p
Jeg er ikke klar for -20 osv helt enda kjenner jeg, men nå er det faktisk snø her også! Og det snør enda mer. Jaja, litt lettere å gå vinteren i møte med vårpremie i magen :dance008
Vi får vel finne frem vintersko og yttertøy straks vi og:hilarious:

Jeg er ikke klar for -20 osv helt enda kjenner jeg, men nå er det faktisk snø her også! Og det snør enda mer. Jaja, litt lettere å gå vinteren i møte med vårpremie i magen :dance008
Vi får vel finne frem vintersko og yttertøy straks vi og:hilarious:
Uff.. er ikke helt klar for vinter jeg heller

Gravidoppdatering 21+0

Det går fremover! Synes disse to siste ukene har snegler seg litt forbi. Kjenner at jeg er utålmodig og vil komme til uke 24 asap! Føles jo betryggende at det da vil bli gjort forsøk på å redde lillemor og at dersom jeg blir bekymret for noe pga kjent litt lite liv f.eks så undersøker de med ultralyd. Det gjør de visst ikke før uke 24, hilsen hu som var litt bekymret i går :smiley-ashamed004 Heldigvis kjente jeg noe litt etterpå. De snur seg vel en hel del også:Heartpink

Nå er det plutselig kommet en del babytøy i hus! Arvet masse fint og pent brukt ulltøy, fantastisk altså. Nå begynner jeg å kjenne at det klør litt i fingrene til å sette i gang med rydding av bod og deretter gå i gang med barnerommet! Vaske babytøy og ja, gjøre klart det vi kan:Heartpink

Fremdeles relativt rolig i dette svangerskapet her, tenker ikke så mye på hvordan ting skal løse seg eller liknende. Merker nok stor forskjell fordi livssituasjonen var jo en heeelt annen med førstemann. Det gikk fint det og, men det er som dag og natt! Utrolig godt å kjenne denne roen. Trygg i hvordan vi skal ha det og gjøre ting, og veldig trygg i alt av opphypet utstyr vi ikke trenger! Ikke behov for at alt skal være det nyeste, eller alle disse ekstra (og egentlig unødvendige) tingene man fort blir prakket på som man ikke trenger.

Det blir veldig fint dette, jeg gleder meg masse:dance008:Heartpink

IMG_7602.jpeg

Undersøker de ikke engang før uke 24? o_O det gjør de her..
Men godt det ble liv uansett! :) Høres ut som ting går greit ellers ❤️

Last edited:
Undersøker de ikke engang før uke 24? o_O det gjør de her..
Men godt det ble liv uansett! :) Høres ut som ting går greit ellers ❤️
Gjorde visst ikke det, kunne komme inn også kunne de lytte med doppler.. mulig det avhenger litt av hvem man treffer på i telefonen og kanskje!
Ja, det var veldig godt at hu beveget seg ikke altfor lenge etter :happy: :Heartpink Nå er det dansefest hver kveld:smiley-ashamed004

Gjorde visst ikke det, kunne komme inn også kunne de lytte med doppler.. mulig det avhenger litt av hvem man treffer på i telefonen og kanskje!
Ja, det var veldig godt at hu beveget seg ikke altfor lenge etter :happy: :Heartpink Nå er det dansefest hver kveld:smiley-ashamed004
Så kjedelig, her er de veldig gode sånn..! ❤️

Så bra! Håper jo de kanskje er litt bedre med førstegangsfødende, hun spurte om det også, men igjen - mulig jeg hadde kommet inn om noen andre hadde tatt tlf.
I morgen er jeg 22 uker, så bare 2 uker til så får jeg skikkelig sjekk om jeg blir bekymret :Heartpink

De pleier alltid å spørre om man er førstegangsfødende; personlig føler jeg det er mer fordi "førstegangs har ikke peiling, så det er nok ingenting". Merker at folk forandrer litt tone når man f.eks sier "nånei du, dette er nr4.". Men hos oss er de ikke akkurat nedrent av folk heller; og de vil aboslutt at man heller drar inn for ofte enn for lite. Man skal jo reagere ved redusert liv!

De pleier alltid å spørre om man er førstegangsfødende; personlig føler jeg det er mer fordi "førstegangs har ikke peiling, så det er nok ingenting". Merker at folk forandrer litt tone når man f.eks sier "nånei du, dette er nr4.". Men hos oss er de ikke akkurat nedrent av folk heller; og de vil aboslutt at man heller drar inn for ofte enn for lite. Man skal jo reagere ved redusert liv!
Mulig det er en del pågang her hos oss! Ikke vet jeg, ble jo skuffet og skulle gjerne fått kommet inn likevel om en ikke var så langt på vei. Jeg kunne komme inn for sjekk med doppler, men da føltes det bare som tull å reise når jeg likevel har den hjemme.. bortkasta tid føltes det som når de likevel ikke gjorde noe annet.. tenker å spørre jm om dette ved kontroll. Håper å bli bedre møtt neste gang, for det blir sikkert en tlf til dit :smiley-ashamed004 :Heartpink

Gravidoppdatering uke 22+0 :Heartpink

Termin:
7 mars 2024

Igjen til termin: 129 dager :dance008

Trimester: andre trimester :love2

Graviduke: 22+0

Neste JM/legetime: 8 november og 16 november! Og muligens en ekstra time pga utslett på ryggen.

Kjønn: jente:Heartpink

Navn: ikke bestemt enda, må nok se henne først:happy:

Utstyr som gjenstår: Vogn, lekegrind, vanlig sprinkelseng + madrass, madrass til bedside crib, babycall, stellemadrass, babynest, kommode/skap til klær

Mage: Det synes jaa !

Vektendring: Tipper vekten har økt, men tror ikke det er grovt stor endring fra sist.

Aktivitet i magen: Kjenner liv hver dag, gjennomsnittlig 3 ganger ila dagen:Heartpink

Tungt: Hvis jeg går lenge, så kjenner jeg at det er tyngre enn før, men foreløpig er det overkommelig.

Kynnere: absolutt til stede, men roet seg litt siste uken.

Barnerom: påtenkt :smiley-ashamed004

Humør: stort sett i godt humør! Noe svingninger og noe lettere irritabel.

Plager: Tannkjøttet, utslettet, bekkenet hvis jeg går mye, andpusten

Sykehusbag: Ikke pakket eller handlet til enda. Skal ha meg en sånn skylleflaske og kjølebind!!

Tanker om fødsel: Tja, litt opp og ned. Gruer meg litt som før, men ikke noe voldsomt mye. Ingen planer om å se fødselsvideoer som er fryktelig detaljert.

Neste milepæl: å komme til uke 24 :Heartpink

IMG_7645.jpeg

Hurra for ny uke! Når begynte du å kjenne kynnere denne graviditeten? Og husker du om det var ulikt fra den første? Jeg syns kynnere var overraskende plagsomt, og lest at man ofte kjenner de enda tidligere i påfølgende svangerskap.. Men godt de har roet seg litt hos deg da :)

Den skylleflaska syns jeg var alfa omega ass, skjønner så godt at du skal ha det. Helt genialt! Og gigantiske bestemortruser var også et must her i gården :hilarious:

Back
Topp