Lil_Sol sin reise til barn nr 2 (født)❤️

Ikke så lett å sitte å være spent å undre seg over om det faktisk kan være noe der. Tar meg selv ofte i at jeg sitter å drømmer om den lille som kan være i magen, spesielt i den tiden jeg tror jeg kan være i DPO land, selv om jeg ikke engang har merkbare DPO land greier. Og ekstra deilig å ha avslappende dager på jobb, vurderte å spørre om sønnen min kunne være i barnehagen nå i romjula fremfor uka før og etter jul og nyttår. Er noe spesielt i romjula, alt er liksom litt koseligere og roligere enn alle andre dager i året. Var hotellet verd pengene?

Det er noe med det, man drømmer seg liksom så fort bort! Litt koselig og, hvis man husker å være litt realistisk :p
Ja, helt enig, disse dagene mellom jul og nyttår er det meningen man ikke skal vite hvilken dag det er:happy:
Hotellet var verdt pengene, absolutt! Ja, hvis man ser bort i fra GLASSDØREN til do, da. Med kikkehull, fordi det var skyvedør:arghh: Ikke veldig romantisk:hilarious: Har nettopp spist middag og lagt meg på sofaen, kroppen min ble helt forvirra med en natt flere timer borte, også jobb i dag. Sliten rett og slett:hilarious:

Det er noe med det, man drømmer seg liksom så fort bort! Litt koselig og, hvis man husker å være litt realistisk :p
Ja, helt enig, disse dagene mellom jul og nyttår er det meningen man ikke skal vite hvilken dag det er:happy:
Hotellet var verdt pengene, absolutt! Ja, hvis man ser bort i fra GLASSDØREN til do, da. Med kikkehull, fordi det var skyvedør:arghh: Ikke veldig romantisk:hilarious: Har nettopp spist middag og lagt meg på sofaen, kroppen min ble helt forvirra med en natt flere timer borte, også jobb i dag. Sliten rett og slett:hilarious:

Haha glassdøren ville vært det siste jeg hadde lagt merke til tror jeg :woot: Vi har nok vært gift så lenge at det å gå på do er en legger ikke merke til ting nå o_O

Men dere har jo sittet i bilen noen timer også da, selv om dere delte det opp, så kan jo også være det kroppen reagerer på.

Haha glassdøren ville vært det siste jeg hadde lagt merke til tror jeg :woot: Vi har nok vært gift så lenge at det å gå på do er en legger ikke merke til ting nå o_O

Men dere har jo sittet i bilen noen timer også da, selv om dere delte det opp, så kan jo også være det kroppen reagerer på.

Å tisse foran han har jeg ingen problemer med og heller ikke at han hører det, men litt verre med nummer to kjenner jeg:hilarious: Dagen det skjer foran han kommer kanskje fort nok om jeg blir gravid, det skal jo fødes:hilarious:

Det er nok helt sikkert det! Blir sliten av mange timers reisning uansett:happy:

Å tisse foran han har jeg ingen problemer med og heller ikke at han hører det, men litt verre med nummer to kjenner jeg:hilarious: Dagen det skjer foran han kommer kanskje fort nok om jeg blir gravid, det skal jo fødes:hilarious:

Det er nok helt sikkert det! Blir sliten av mange timers reisning uansett:happy:

Haha vell greit at han har vært borti det før fødsel så du vet han ikke stikker da, det er jo litt kleint å måtte forklare :laughing025

Jeg må kanskje bare si det rett ut, at det kan hende jeg driter på meg :hilarious::hilarious:
Det er vel da det gode ordtaket «den som er med på leken må tåle steken» sitter godt :hilarious:

Haha ganske sikker på at den glassdøra fort er glemt etterpå :laughing021

PP 1 - CD 19
5 DPO

Det er over midnatt, derfor skriver jeg 5 dpo:smug:

Jeg vil ikke vente lenger, er redd jeg ryker på en testesmell i morgen tidlig:p

5FCDFC4F-39A6-465B-AF0F-4069F2F7E4AD.jpeg

Bildet over beskriver meg nå i dpo land!

Jeg sover dårlig om natten, våkner plutselig kjempetidlig av meg selv (jeg hører vanligvis ikke alarmene mine, og sover til tross for automatisk flombelysning på soverommet kl 07.15 :angelic: )
Kroppen er altfor våken og spenningen sitter sånn i.

Jaja, en test på mårrakvissten fredag, lørdag, søndag og mandag. Og tirsdag. Det går sikkert fint:hilarious::banghead:

- Lille sol:love7

Last edited:
PP 1 - CD 19
5 DPO

Det er over midnatt, derfor skriver jeg 5 dpo:smug:

Jeg vil ikke vente lenger, er redd jeg ryker på en testesmell i morgen tidlig:p

Vis vedlegget 374247

Bildet over beskriver meg nå i dpo land!

Jeg sover dårlig om natten, våkner plutselig kjempetidlig av meg selv (jeg hører vanligvis ikke alarmene mine, og sover til tross for automatisk flombelysning på soverommet kl 07.15 :angelic: )
Kroppen er altfor våken og spenningen sitter sånn i.

Jaja, en test på mårrakvissten fredag, lørdag, søndag og mandag. Og tirsdag. Det går sikkert fint:hilarious::banghead:

Haha off! Kjenner meg såå igjen her :p:p
Kan ikke teste for mye, bare for lite:hilarious::hilarious:
Lykke til med testingen!:D

PP 1 - CD 20
6 DPO

Godt nyttår, alle som leser her:Heartpink
Håper feiringen har vært fin! Ønsker at vi alle sitter med ei spire eller en baby i løpet av 22:Heartpink

Til min store frustrasjon har jeg kjøpt vanlige graviditetstester, og ikke de tidlig testene. Og så «optimistisk» som jeg er denne runden, bestilte jeg tidlige tester nå nettopp:whacky011

Ja, også skal jeg ut og handle mandag. En eller to tidlig tester, selvsagt!:rendeer

I dag kjenner jeg veldig på murringer, minner litt om menssmerter. Håper jo at det er et godt tegn. Skulle det ikke sitte denne runden håper jeg at TR er på plass når den skal. Spennende!

De testene jeg har tatt har vært helt blanke, jeg er ikke skuffet enda over det, for det har jeg regnet med:happy:

PP 1 - CD 22
8 DPO

Og negativ test. Det var en tidlig test, men det står at den gir resultater 6 dager før forventet mens med 78% sikkerhet, så at det skulle være noe å lese av den 7 dager før forventet mens er å legge godvilja til tror jeg.

Jeg tenkte jeg skulle rekke å kjøre på apoteket før jeg tissa i dag tidlig, men det hadde jeg søren meg ikke sjans til, så endte opp med å tisse i kopp, forte meg på apoteket og tilbake. Der hadde de kun EN CB ultraearly test, men de hadde 2pak med metode. Ville ikke bruke CB nå, så brukte metode, og den var negativ. Tror jeg bruker Metode i morgen også CB 10 dpo. Har vært en tur på senteret nå, og der kjøpte jeg to stk CB ultra early også.

Kjenner jeg blir nesten desperat etter å se de to strekene nå, og det blir kjipt om det ikke går denne runden, men så klarer jeg å ta meg sammen og tenke at herregud, det er første PP. Det går bra om det ikke klaffer nå!:happy:

Den løse magen jeg har hatt siden EL er nå plutselig gått over i hard mage. Sorry for mye info:p Med tanke på at jeg sleit med å gå på do omtrent HELE SVANGERSKAPET, helt frem til fødsel for da rant jo alt ut, så kaaaaan det jo være et godt tegn?

Håpet holdes også oppe fordi jeg ikke fikk positiv g-test før jeg var 6 uker på vei med førstemann, altså en hel uke etter ikm kom første positive test. Jeg klamrer meg derfor litt fast til det som står på bildet jeg legger ved nederst:happy:

Tre ting jeg er takknemlig for:
1. at mini har mange venner på skolen
2. at lønning kom i dag
3. Te. Elsker te:Heartred

Vedlegg

• 978755C9-23AB-402C-A711-4EBF128E8C54.jpeg
    978755C9-23AB-402C-A711-4EBF128E8C54.jpeg
    327,2 KB · Visninger: 60
PP 1 - CD 23
9 DPO

oooog blendahvit test. Sånn ultra tidlig test. Heeeelt hvit er den, ikke antydning til skygge. Jeg har aldri fått skygge, verken på babyplan, metode eller CB sin. Og det er vel egentlig bra?

Det sto «ikke ta test, du blir nok skuffet». Jeg tok test. Ble skuffet:hilarious:

Jeg vet det fortsatt er håp, at det fortsatt er mange som ikke får positivt eller noe liknende før senere, samtidig så er jeg 90% sikker på at det ikke gikk denne runden.
Og jaaaaa det er første PP men faen da, kjenner på det allikevel. Jeg må skyve unna disse dumme tankene, for de er ikke rasjonelle og det går egentlig fint. Pust inn og ut:happy:

I mårra gidder jeg ikke teste. Jeg skal prøve å holde meg helt til lørdag/søndag. Helst til mandag som er ikm, men jeg skal være overbærende med meg selv hvis jeg tester i helga:p

I dag er det forøvrig back to work og normal hverdag! Mini på skolen igjen og jeg starter med en nesten 13 t lang arbeidsdag. Det er litt hardt etter ferie, men det får gå:happy:

Ha en fin dag, og hold ut sammen med meg i disse lange dpo dagene:Heartred

-B619C471-DC20-4AAE-B427-EF1342726FC7.jpegD8E61792-0EE3-4ADB-ADE2-817C06F674A9.jpeg

Ikke mist håpet, 9dpo er kjempe tidlig og visstnok gjennomsnittsdagen for at egget fester seg :) Krysser fingrene for septemberspire på deg og❤️ Ble du raskt gravid sist gang?:love7

Ikke mist håpet, 9dpo er kjempe tidlig og visstnok gjennomsnittsdagen for at egget fester seg :) Krysser fingrene for septemberspire på deg og❤️ Ble du raskt gravid sist gang?:love7

Krysser fingrene jeg også for at det blir nå, men det skal litt til å være så heldig på første forsøk, og det er greit:happy::Heartred

Aaaaner ikke, den gangen prøvde vi ikke, men jeg hadde sluttet på p-piller og gått uten i et par mnd tror jeg:oops:

PP 2 - CD 1

Ja, da var vi plutselig der igjen.
Det går veldig bra, er nesten glad tr kom nå. Sett bort i fra at lutealfasen da bare ble på 11 dager, og syklusen er på 25 dager.

Litt kjedelig at det ikke klaffet såklart, men nesten litt letta over å ikke måtte stresse over mer GT tester også. Gleder meg til EL jeg, der fikk jeg masse streker:hilarious: Satser på at jeg klarer å ikke tisse på alle testene med en gang nå:hilarious:

Håper jeg er litt mer forberedt før neste mens, må begynne å ha en sekk med skift i bilen i dagene før. Fikk ingen forvarsel over hodet, har jo hatt murringer hele uken. Forvarselen var vel et par gode kramper litt før i dag, men det var det:hilarious:

Hvis noen av dere vet om det vil påvirke sjansene mine når syklusen er noen dager kortere eller om det ikke spiller sånn kjempestor rolle må dere gjerne legge igjen litt info:angelic:

Håper på at det blir baby nå i januar da, med EL trolig den 19/1 :happy:

PP 2 - CD 3

It’s a bloody mess!

Her blør det gjennom fordi blodet blir «dytta» lengst frem mot bindet, aner ikke hvorfor, men da går det jo gjerne også FORBI bindet. Noen ganger skjer det at det blir dytta bakover, og havner BAKOM bindet. Kanskje jeg bare skal kjøpe meg bleier? Det her nytter jo ikke:arghh:

Det første som skjedde da jeg sto opp var at jeg lagde et lite blodspor fra senga til gangen. Jeg har sovet med bind. Følte meg som ei tispe med løpetid!

Bortsett fra det har jeg det vel egentlig bra. Helt tømt for energi, men det må da være lov når det er reine Niagara falls med blod her.

Har bestilt meg legetime, men ikke før langt uti januar, det var da det var ledig. Vil bare sjekke at alt av vitaminer er ok, kanskje høre litt hva mer en kan gjøre type ting.

Kjenner at jeg virkelig ikke vil at hele verden skal vite at vi prøver. Det kan ta tid, og hvis folk skal begynne med velmenende råd og kommentarer kommer jeg ikke til å ville se dem mer. På nyttårsaften ville jeg jo ikke drikke i tilfelle, og sa til sambo at jeg kunne kjøre. Senere på kvelden ble det jo en drikkelek, og spørsmålet «hvem er mest babysyk» dukket opp, og ene kompisen til sambo vet at jeg ønsker meg en til, men ikke at vi prøver, og da han plutselig pekte ut meg sånn for morrosskyld kjente jeg at jeg ble helt svett og tenkte «din jævla idiot ikke gjør det!» heldigvis satt ei anna der og tok det hele på sin kappe, uten å si noe mer om det og jeg tror ikke noen tenkte over han som pekte fra hjørnet.

Jeg har jo venta så lenge på at vi skulle begynne å prøve, og jeg orker ikke mer spørsmål om ikke vi skal ha baby snart. Er glad for at jeg har ei jeg kan snakke med som har baby, samtidig er jeg ikke så begeistra for at hennes gubbe skal skryte så jævlig av at han liksom har supersvømmere. Det var morsomt første gangen, og jada så bra at hu knapt rakk å mense før hu var gravid, men vær så snill. Hold kjeft, hørte deg de første ti gangene, og jeg skal faen ikke føle meg som mindre fertil og less of a woman fordi vi må prøve mer enn EN GANG. Og kanskje mer enn to og tre, kanskje vi må prøve i ett år! Jeg er ikke typen som klarer å holde kjeft i en evighet, så på et tidspunkt kommer jeg til å lirke av meg en real kommentar tilbake og hvor hyggelig det blir veit jeg ikke.

*puster ut og inn*

nå ble det mye aggresjon, men et sted må det ut. Godt å ventilere uten at noen skal rettferdiggjøre dem/det man irriterer seg over. Det er ca det verste jeg vet:hilarious: fordi jeg VET JO at de ikke mener noe vondt med det de sier, at de ikke sier det til hensikt for å skade, men det må være lov å tenke seg om, ta litt hensyn?

Mensenkrampene er kommet for å bli, og jeg skal rulle føttene og kroppen inn i deilige klær og krysse fingra for at jeg ikke blør gjennom dagens truse nr 2 helt enda.

- Lille «sol»:love7

5F2EBF05-1665-4D0A-97B8-A4ECB50097E7.jpeg

Ok sorry, det med blodet var litt morsomt :laughing021 Jeg klarer ofte å blø sidelengs utav bindet, er så irriterende!
Lykke til hos legen! Skal selv neste uke, først og fremst pga. celleprøve, men vil også spørre om råd og sjekke oppi ting før vi begynner å prøve på vår første.
Kjenner meg igjen i mye av det du skriver! :love2 Har ikke så mange å snakke med om hvor sykt verpesjuk jeg er, så da ble det at jeg begynte å henge her på forumet :smiley-ashamed008

Ok sorry, det med blodet var litt morsomt :laughing021 Jeg klarer ofte å blø sidelengs utav bindet, er så irriterende!
Lykke til hos legen! Skal selv neste uke, først og fremst pga. celleprøve, men vil også spørre om råd og sjekke oppi ting før vi begynner å prøve på vår første.
Kjenner meg igjen i mye av det du skriver! :love2 Har ikke så mange å snakke med om hvor sykt verpesjuk jeg er, så da ble det at jeg begynte å henge her på forumet :smiley-ashamed008

Ja, det er gøy i ettertid :hilarious:
Huff, skjønner ikke hvordan det går an egentlig:hilarious:
Lykke til med celleprøve og prøving fremover! Jeg finner forumet svært nyttig og det er godt å være blant likesinnede:Heartred Ikke mange nære meg jeg snakker med om dette, og blir nok ikke å gjøre det med alle heller:Heartblue

Back
Topp