Lil_Sol sin reise til barn nr 2 (født)❤️

Det føles helt sykt og uvirkelig ut!! Klarer ikke helt å tro det :nailbiting: :Heartred Så hva gjør jeg nå da? Bare.. venter? Eller?:hilarious:

Ja, altså.. Se an testene og sånt, også kan man melde fra om spontan graviditet når man evt har fått svar på henvisningen. For det tar jo litt tid, og det føles jo safe å vente med å avslå tilbudet om ivf til når man har kommet litt lengre på vei ;)

Ja, altså.. Se an testene og sånt, også kan man melde fra om spontan graviditet når man evt har fått svar på henvisningen. For det tar jo litt tid, og det føles jo safe å vente med å avslå tilbudet om ivf til når man har kommet litt lengre på vei ;)
Ja, jeg tenker jeg absolutt avventer det i alle fall! Vil ha kommet til hvertfall uke 12 tror jeg, hvis mulig. Det er 10 år siden sist jeg var gravid, så jeg tenker jeg venter til fredag før jeg ringer jordmor/fastlege. Ikm fredag/lørdag :Heartred

Ja, jeg tenker jeg absolutt avventer det i alle fall! Vil ha kommet til hvertfall uke 12 tror jeg, hvis mulig. Det er 10 år siden sist jeg var gravid, så jeg tenker jeg venter til fredag før jeg ringer jordmor/fastlege. Ikm fredag/lørdag :Heartred

Kan jo fort ta flere uker før du får svar på henvisningen, så.. :)

PP 16 - CD 26
10 dpo

Jeg er fortsatt gravid, testen er positiv, men jeg syns ikke den er veldig mye sterkere i dag. Ble tatt på dritt-tiss, da. Og det kan jo variere. Oooog 10 dpo er jo fortsatt ganske tidlig er det ikke det da? Og fikk jo utslag på den digitale i går. Huff så tullete man blir av dette. Håper egget graver seg godt ned!

IMG_6565.jpeg

IMG_6560.jpeg

Syns streken ser sterkere ut idag :hello2
Er tidlig ja, gi det noen dager så er se strekene enda sterkere :love017

Krysser fingrene for deg og sier forsiktig gratulerer :love2

Husk at du må sammenligne for hver 48t. Dvs, mål opp 10dpoM mot den for 8dpoM. Da ser du jo tydelig øking ;)

Åjaa! Det hjelper jo veeeldig da :hilarious: :Heartred
Sender deg en bukett virtuelle blomster, du har virkelig vært min bauta denne reisen:flower

Hcg nivået kan gå veldig i rykk og napp (i tillegg til faktorer som urinkonsentrasjon og ulik sensitivitet på testene, og ulikt fargestoff!), og skal bare dobles hver 48t i starten. Så om du hadde 7 i hCG på 8dpo, så er det innafor med 14 i dag. (Eller 10 vs 20.. også vil jo ikke urintester måle såpass nøyaktig heller, da) :) derfor annenhver dag. Men det er jo tydelig at det har økt!

Den er sterkere ❤️ tenk så lite hcg vi har i blodet så tidlig som 10 dpo! Noen får ikke positiv test så tidlig en gang :D

Gratulerer! Så gøy å se fine positive tester her!

Jeg har bedt legen om nye allergimedisiner fordi alle jeg tar står at man ikke skal ta om man er gravid, også lurer jeg på.. Hvis jeg ønsker ul rundt uke 6/7, må jeg da bli henvist?
Og hvilken uke er jeg egentlig i nå??? Appen sier jo 4 (3+3)??? Jeg skjønner ikke :shy:

Jeg har bedt legen om nye allergimedisiner fordi alle jeg tar står at man ikke skal ta om man er gravid, også lurer jeg på.. Hvis jeg ønsker ul rundt uke 6/7, må jeg da bli henvist?
Og hvilken uke er jeg egentlig i nå??? Appen sier jo 4 (3+3)??? Jeg skjønner ikke :shy:
Du kan jo dra til privat ul om der finns der du bor, da trenger du ikke henvisning :)
Vet du når el var?
Noen apper viser litt forskjellig. Men nørs følger det helsevesenet i Norge gjør. Mener du både kan legge inn EL og siste mens der.

Men 3+3 kan vell stemme 10 dpo?
0 dpo/EL er jo to uker :)
Da er du startet på den fjerde uken, så mange sier da de er 4 uker på vei

Hvis du har en grunn for UL må du bli henvist. Hvis du bare ønsker UL rundt da, så må du gå privat. Anbefaler selv å ta rundt uke 7+x.

Ang uker, så er du i din fjerde uke, men 3+3 på vei.
Helsepersonell sier "i uke 12" når de mener 12+x, f.eks.

Du kan jo dra til privat ul om der finns der du bor, da trenger du ikke henvisning :)
Vet du når el var?
Noen apper viser litt forskjellig. Men nørs følger det helsevesenet i Norge gjør. Mener du både kan legge inn EL og siste mens der.

Men 3+3 kan vell stemme 10 dpo?
0 dpo/EL er jo to uker :)
Da er du startet på den fjerde uken, så mange sier da de er 4 uker på vei
Hvis du har en grunn for UL må du bli henvist. Hvis du bare ønsker UL rundt da, så må du gå privat. Anbefaler selv å ta rundt uke 7+x.

Ang uker, så er du i din fjerde uke, men 3+3 på vei.
Helsepersonell sier "i uke 12" når de mener 12+x, f.eks.

Ang ul: Medicus henviser til tidlig ul, så håper jeg får det, hvis ikke så ringer jeg bare på volvat og ordner det der :dead: jeg synes det er greit å bare få sett at alt er i orden typ.

Ang uketelling: ble så forvirret, men da gir det mening. Da følger jeg bare det slik at jeg er 3+3 på vei:woot:

Ang ul: Medicus henviser til tidlig ul, så håper jeg får det, hvis ikke så ringer jeg bare på volvat og ordner det der :dead: jeg synes det er greit å bare få sett at alt er i orden typ.

Ang uketelling: ble så forvirret, men da gir det mening. Da følger jeg bare det slik at jeg er 3+3 på vei:woot:

Om de finner en grunn til å henvise (utelukke flerlinger f.eks, pga hormonhjelp, kan jo være en medisinsk grunn), så får du det gjerne gjennom. :)

Jeg synes også UL rundt uke 7 er fint. (7+x). Bekrefte liv, riktig plassering og antall foster.

Vi tok privat UL da jeg var i uke 7, synes det var så beroligende å høre hjerteslag og se at det var noe der. Så hvis det finnes der du bor anbefales det!

Er så glad for at det har klaffet for deg! Vi brukte jo også kjempelang tid, 1,5 år, det er så stort når det endelig går. Og såklart dritskummelt i begynnelsen, men tenk, akkurat nå er du gravid :love7

Back
Topp