Lil_Sol sin reise til barn nr 2 (født)❤️

PP 13 - CD 3

Første letrozol er tatt :happy: Fortsetter med de frem til torsdag, også blir det vel ul mandag eller tirsdag neste uke igjen!

Jeg så også at jeg kan hente ut Ovitrelle 2 ganger til, og da la jeg og merke til at jeg har fått Duphaston, så antar jeg skal bruke det også etterhvert! Jeg fortalte jo gyn at jeg tok aldri lutinusen jeg fikk, fordi jeg aner ikke når jeg skal starte på det når det står «tas fra dag 18» på pakka, men jeg har el f.eks dag 20 eller 30.

Håper EL kommer litt tidligere nå, jeg tror jeg skal bestille flere el tester også. Er så redd for å gå tom midt i:hilarious:

Edit: etter gjennomgang av alle syklusene, er dette syklus 13. For å gjøre det enkelt for meg selv skriver jeg den som PP 13 heller. Så vet dere det :hilarious:

Last edited by a moderator:
Leste oppi her at du skrev du ikke kunne skjønne hvorfor det ikke går. Og jeg står på samme sted som deg, men alle de samme spørsmålene på hvorfor.
Har prøvd i mange år sammenlagt, 12 snart 13 år uten prevensjon. Og aldri blitt gravid, så man kan jo lure på hvorfor.
Jeg skal også starte på letrozol, men på søndag. Cd 4 jeg, og ul på cd 10. siden el faktisk kom på cd 12 på dobbel letrozol :hilarious:
Blir spennende å følge deg videre, vi står jo litt likt vi da!

Leste oppi her at du skrev du ikke kunne skjønne hvorfor det ikke går. Og jeg står på samme sted som deg, men alle de samme spørsmålene på hvorfor.
Har prøvd i mange år sammenlagt, 12 snart 13 år uten prevensjon. Og aldri blitt gravid, så man kan jo lure på hvorfor.
Jeg skal også starte på letrozol, men på søndag. Cd 4 jeg, og ul på cd 10. siden el faktisk kom på cd 12 på dobbel letrozol :hilarious:
Blir spennende å følge deg videre, vi står jo litt likt vi da!

Det er veldig rart at det «bare ikke går» liksom. At man ikke får noen svar er så frustrerende..

Det blir spennende med letrozol og ul! Hvilken Cd er du på nå? :happy: Jeg er spent selv på når el blir nå, og ikke minst resten av eventyret denne syklusen her:Heartred Gleder meg til å følge deg også, håper letrozol gjør underverker:Heartred

Håper letrozol gjør nytte denne gang, og gir en fin eggløsning ❤️❤️

Det er veldig rart at det «bare ikke går» liksom. At man ikke får noen svar er så frustrerende..

Det blir spennende med letrozol og ul! Hvilken Cd er du på nå? :happy: Jeg er spent selv på når el blir nå, og ikke minst resten av eventyret denne syklusen her:Heartred Gleder meg til å følge deg også, håper letrozol gjør underverker:Heartred
Ja. Det er jo et problem et sted, men de har ikke forsket nok på kvinnehelse på å kunne gi et ordentlig svar. Så man bare ender opp som ufrivillig barnløs. Så vanvittig frustrerende!

Jeg er på cd2, så jeg starter på tirsdag da! Første runde med letrozol nå? :Heartred

Ja. Det er jo et problem et sted, men de har ikke forsket nok på kvinnehelse på å kunne gi et ordentlig svar. Så man bare ender opp som ufrivillig barnløs. Så vanvittig frustrerende!

Jeg er på cd2, så jeg starter på tirsdag da! Første runde med letrozol nå? :Heartred
Ja, det er helt uvirkelig egentlig! At man bare skal godta å være ufrivillig barnløs når alt tilsynelatende er bra, uten ordentlig forklaring.
Hvorfor starter du ikke før tirsdag? :happy:

Det her er vel tredje runde tror jeg, men med opphold. Hadde bare to ordentlige, og bare en med skikkelig oppfølging.. Blir bra nå når jeg får ul, ovitrelle og progesteron :hilarious::Heartred

OVERSIKT OVER PP

Jeg får jo ikke redigert det første innlegget i dagboken her, og ville ha en oversikt over alle pp’ene. Så da lager jeg en nå :hilarious:

*Fjernet spiralen 9/12-2021

2021/2022
PP 1:
13/12 - 6/1
Syklus: 24 dager, lutealfase: 10 dager
Ikke gravid

2022
PP 2:
6/1 - 14/2
Syklus: 39 dager, lutealfase: 10 dager
Ikke gravid

PP 3:

14/2 - 14/3
Syklus: 28 dager, lutealfase: 9 dager
Ikke gravid

PP 4:

14/3 - 13/4
Syklus: 30 dager, lutealfase: ikke notert
Ikke gravid

PP 5:

13/4 - 11/6
Syklus: 59 dager, lutealfase: ikke notert
Ikke gravid

PP 6:

11/6 - 16/8
Syklus: 66 dager, lutealfase: vet ikke, egget slapp antakelig senere enn antatt.
Første runde letrozol
Ikke gravid

PP 7:

16/8 - 12/9
Syklus: 27 dager, lutealfase: 12 dager
Andre runde letrozol
Ikke gravid

PP 8:

12/9 - 12/10
Syklus: 30 dager, lutealfase: ikke notert
Ikke gravid

PP 9:
12/10 - 5/11
Syklus: 24 dager, lutealfase: ikke notert
Ikke gravid

PP 10:

5/11 - 20/12
Syklus: 45 dager, lutealfase: ikke notert
Ikke gravid

2022/2023
PP 11:
20/12 - 28/1
Syklus: 39 dager, lutealfase: 9 dager
Ikke gravid

PP 12:

28/1 - 3/3
Syklus: 34 dager, lutealfase: 12 dager
Ikke gravid

PP 13:

3/3 - 30/3
Syklus: 28 dager, lutealfase 14 dager (med progesteron)
Letrozol: 5/3 - 9/3
Ovitrelle: 14/3
Progesteron: Duphaston
Ikke gravid

PP 14:

31/3 - 27/4
Syklus: 28 dager, lutealfase: 14 dager (med progesteron, siste dag 12 dpo)
Letrozol: 2/4-6/4
Ovitrelle: 11/4, EL ca 13/4
Progesteron: Duphaston,
Ikke gravid.

PP 15:
28/4 - 25/5
Syklus: 28 dager, lutealfase: 14 dager
Letrozol: fra 30/4 - 4/5
Ovitrelle: 9/5
Progesteron: 12/5 - 23/5 (Duphaston)
Ikke gravid

PP 16:

26/5 - 30/5
Syklus: pågående, lutealfase: pågående
Letrozol: 28/5- 1/6
Ovitrelle: 8/6
Progesteron: 11/6 - (Duphaston)

** jeg får gå inn og redigere, skrive PP 13 da så det blir orden i sysakene.

Last edited by a moderator:
Ja, det er helt uvirkelig egentlig! At man bare skal godta å være ufrivillig barnløs når alt tilsynelatende er bra, uten ordentlig forklaring.
Hvorfor starter du ikke før tirsdag? :happy:

Det her er vel tredje runde tror jeg, men med opphold. Hadde bare to ordentlige, og bare en med skikkelig oppfølging.. Blir bra nå når jeg får ul, ovitrelle og progesteron :hilarious::Heartred
For jeg skal gå på letrozol fra dag 4-9. er litt forskjellig fra gyn til gyn har jeg skjønt. :bag: Hvorfor otrivelle og progesteron også?:Heartred

For jeg skal gå på letrozol fra dag 4-9. er litt forskjellig fra gyn til gyn har jeg skjønt. :bag: Hvorfor otrivelle og progesteron også?:Heartred
Aah, skjønner! Det blir spennende da :woot:

Jeg har så ustabil syklus, så blir noe mer kontrollert el og at man vet bedre når man skal legge disse aksjene og jeg tror at el skjer uansett hvis man setter ovitrelle, nå har jeg ikke spurt så i dybden om hvorfor de har gitt meg det, men de syntes vi skulle prøve enkel stimulering så da gjør vi det:happy: Progesteron får jeg antakeligvis fordi jeg stort sett har hatt noe kort lutealfase. Egget trenger kanskje mer enn 9 dager på å feste seg hos meg:angelic:

PP 13 - CD 7

Torsdag, eller i morgen, er siste dag med letrozol! Gleder meg litt til det, en ting mindre å huske på:happy:

Har også fått time til ultralyd på mandag for å se om det har blitt noen modne egg, da er jeg på Cd 11, tenker det passer fint! Spent på å finne ut av hvilken dag jeg skal sette ovitrelle:happy:

Bestilte meg boken «Drømmen om barn» og der leste jeg at for lavt D-vitamin i kroppen kan også være en grunn til at man ikke blir gravid, så jeg fortsetter å ta det frem til noe annet blir sagt. Har snart tatt det i en måned allerede, sammen med folat. Klapp til meg på skuldra for at jeg har fulgt opp det med meg selv, jeg er så utrolig dårlig på sånt sånn egentlig. Har bare skumlest kjapt gjennom boka, men jeg synes den virker som et fint verktøy man kan hente fram ved behov:happy:

Til helgen blir det jentetur, det gleder jeg meg veldig til! Vi skal ikke ut av landet, men det blir mye god mat og mange fine mennesker:Heartred blir sikkert litt vin også:shy:

PP 13 - CD 7

Torsdag, eller i morgen, er siste dag med letrozol! Gleder meg litt til det, en ting mindre å huske på:happy:

Har også fått time til ultralyd på mandag for å se om det har blitt noen modne egg, da er jeg på Cd 11, tenker det passer fint! Spent på å finne ut av hvilken dag jeg skal sette ovitrelle:happy:

Bestilte meg boken «Drømmen om barn» og der leste jeg at for lavt D-vitamin i kroppen kan også være en grunn til at man ikke blir gravid, så jeg fortsetter å ta det frem til noe annet blir sagt. Har snart tatt det i en måned allerede, sammen med folat. Klapp til meg på skuldra for at jeg har fulgt opp det med meg selv, jeg er så utrolig dårlig på sånt sånn egentlig. Har bare skumlest kjapt gjennom boka, men jeg synes den virker som et fint verktøy man kan hente fram ved behov:happy:

Til helgen blir det jentetur, det gleder jeg meg veldig til! Vi skal ikke ut av landet, men det blir mye god mat og mange fine mennesker:Heartred blir sikkert litt vin også:shy:
Må bare si at boken er fantastisk! Et kjempe verktøy å bruke på tunge og kjipe dager også. :Heartred

Kos deg masse på jentetur, god mat og vin! :love7

PP 13 - CD 7

Håper Letrozol gjør jobben sin og gir et realt gullegg :love017 :Heartred

Kose deg masse på jentetur:smiley-bounce015❤️

PP 13 - CD 7

Så godt å bli ferdig med letrozol! Har god tro på at ovitrelle kan hjelpe, det gir en liten ekstra dytt for å få egget til å slippe. Men tror jeg vil anbefale deg å teste ut ovitrellen; for selv om det står at den skal være ute av kroppen etter maks 10 dager, ser jeg mange ganger på forumet her at det henger igjen enda lengre. Veldig kjedelig å få strek, og bli glad; også er det bare rest av medisinen.

D-vitamin mangel er dårlig for fertiliteten ja! Jeg hadde 49 (ref: 50-150) da jeg prøvde på nr2 og fikk høydose D-vitamin på resept. Det var nok ikke DET som gjorde at det ikke gikk hos meg, tipper jeg, men... Det er jo greit å sikre seg at man ikke har mangel. D-vitamin er jo supert for immunforsvaret og; så er jo greit å ta nå som alt mulig av sykdommer florerer. :P

Håper Letrozol gjør jobben sin og gir et realt gullegg :love017 :Heartred

Kose deg masse på jentetur:smiley-bounce015❤️
Det håper jeg og:woot: Tusen takk, tror jeg skal få til det! Vi har planlagt mye gøy:Heartred

Så godt å bli ferdig med letrozol! Har god tro på at ovitrelle kan hjelpe, det gir en liten ekstra dytt for å få egget til å slippe. Men tror jeg vil anbefale deg å teste ut ovitrellen; for selv om det står at den skal være ute av kroppen etter maks 10 dager, ser jeg mange ganger på forumet her at det henger igjen enda lengre. Veldig kjedelig å få strek, og bli glad; også er det bare rest av medisinen.

D-vitamin mangel er dårlig for fertiliteten ja! Jeg hadde 49 (ref: 50-150) da jeg prøvde på nr2 og fikk høydose D-vitamin på resept. Det var nok ikke DET som gjorde at det ikke gikk hos meg, tipper jeg, men... Det er jo greit å sikre seg at man ikke har mangel. D-vitamin er jo supert for immunforsvaret og; så er jo greit å ta nå som alt mulig av sykdommer florerer. :p
Ja, veldig! Det har funket bedre rent fysisk å ta de på kvelden da, så tror jeg skal fortsette med det hvis det blir en runde til! Jeg syns jeg leste noe om at jeg ikke skulle teste før 16 dpo, men husker ikke hvor akkurat nå! Tenker jeg hører med Medicus, regner med jeg får mer info etter ul på mandag:happy: Bør kanskje teste den ut ja, men når vet man evt at det faktisk da kanskje er baby og ikke rester?:hilarious:

Må huske å spørre om jeg skal ta progesteron også, mye greier!
Jeg hadde D-vitamin nivå på 37, så det var jo noe lavt. Fikk ikke resept, men hun ba meg kjøpe de på apoteket :happy: Der gjør nok ikke skade akkurat at jeg tar de:hilarious::Heartred

Det håper jeg og:woot: Tusen takk, tror jeg skal få til det! Vi har planlagt mye gøy:Heartred

Ja, veldig! Det har funket bedre rent fysisk å ta de på kvelden da, så tror jeg skal fortsette med det hvis det blir en runde til! Jeg syns jeg leste noe om at jeg ikke skulle teste før 16 dpo, men husker ikke hvor akkurat nå! Tenker jeg hører med Medicus, regner med jeg får mer info etter ul på mandag:happy: Bør kanskje teste den ut ja, men når vet man evt at det faktisk da kanskje er baby og ikke rester?:hilarious:

Må huske å spørre om jeg skal ta progesteron også, mye greier!
Jeg hadde D-vitamin nivå på 37, så det var jo noe lavt. Fikk ikke resept, men hun ba meg kjøpe de på apoteket :happy: Der gjør nok ikke skade akkurat at jeg tar de:hilarious::Heartred

Fertilitetsklinikkene setter jo alltid en seen testdato i alle fall, så det er mulig du har lest en sånn. Om du greier vente til da, så er jo det selvsagt ganske safe :p men ja. Hvis strekene øker istedenfor synker, er det jo baby ;) vanligvis vil ovitrellen være nesten ute innen 10 dpo, men ser jo noen som har svak svak strek enda da; men tenker hvis strek 10 dpo er sterkere enn 9 dpo er jo det et godt tegn.

Man får tak i på apotek også ja. Bare litt dårligere opptak på dem mener jeg. Selv bruker jeg dråper fra tights.no. De er jo supersterke, så trenger jo bare en dråpe.. når jeg kommer på det. :P ikke testet d-vitaminet mitt på lenge nå, da men.

Fertilitetsklinikkene setter jo alltid en seen testdato i alle fall, så det er mulig du har lest en sånn. Om du greier vente til da, så er jo det selvsagt ganske safe :p men ja. Hvis strekene øker istedenfor synker, er det jo baby ;) vanligvis vil ovitrellen være nesten ute innen 10 dpo, men ser jo noen som har svak svak strek enda da; men tenker hvis strek 10 dpo er sterkere enn 9 dpo er jo det et godt tegn.

Man får tak i på apotek også ja. Bare litt dårligere opptak på dem mener jeg. Selv bruker jeg dråper fra tights.no. De er jo supersterke, så trenger jo bare en dråpe.. når jeg kommer på det. :p ikke testet d-vitaminet mitt på lenge nå, da men.

Da er der sikkert på det arket jeg fikk ar jeg har lest det:hilarious:
Herregud dette blir en nervepirrende runde:shy:

Dråper ja! Husker mini fikk det da han var baby. Ment til baby også, da:hilarious: Jeg bør vel sjekke igjen om det har hatt effekt etterhvert:)

Da er der sikkert på det arket jeg fikk ar jeg har lest det:hilarious:
Herregud dette blir en nervepirrende runde:shy:

Dråper ja! Husker mini fikk det da han var baby. Ment til baby også, da:hilarious: Jeg bør vel sjekke igjen om det har hatt effekt etterhvert:)
Ja, min bør jo unngås av barn, for den er sånn type.. "1 dråpe = 1600% av daglig dose" :p

Back
Topp