Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tror jeg gir opp hele greia hvis det ikke slipper nå altså ! Er bare så glad jeg har dere, jeg hadde sikkert tenkt «jaja da får jeg vel bare være tålmodig da» etter det fastlegen sa, hvis det ikke var for støtten her inne på at nei, man MÅ ikke det! Godt med en dytt i rumpa og heiarop
Ja, også sa jo fastlegen det til og med at dette kunne ikke h*n så mye om! Allikevel ville h*n ikke gi meg noe som helst, ikke engang henvisning. Kjenner jeg fortsatt har vondt for å svelge det. Bedre å si «dette kan jeg ikke, men disse kan» også sende meg videre da??Fastleger kan så lite om fertilitet og greier, at åh. det er da en grunn til at de skal henvise videre..!
Ja, også sa jo fastlegen det til og med at dette kunne ikke h*n så mye om! Allikevel ville h*n ikke gi meg noe som helst, ikke engang henvisning. Kjenner jeg fortsatt har vondt for å svelge det. Bedre å si «dette kan jeg ikke, men disse kan» også sende meg videre da??
Ja?!Kunne jo i det minste henvist til vanlig gynekolog liksom. Selv om han ikke ville henvise direkte til ivf. Er jo liksom greit å henvise til dem som kan
Teit
Næh, like greit å gå til jm. Kan ta blodprøver hos lege bare.Ja?!
«neste gang vi sees er det på svangerskapskontroll» sa h*n. Jeg kan jo ikke finne på å gå dit på det, vet jo ikke noe om dette jo Nei, nå må jeg ned og finne senga og hoppe i høyet
Så spennende!PP 13 - CD 14
Eggløsning
Phew da er dagen her, og nå kjenner jeg at jeg gleder meg litt til dpo land. Mindre styr, og det skal bli deilig. Synes det er veldig verdt det altså å styre med letrozol, sprøyte og nå progesteron, men det blir jo noe ekstra å tenke på.
Tenker jeg tar ei litta oppsummering jeg! Det kan jo være morsomt. Gir jo og litt innblikk i at selv om jeg «bare» får det som heter enkel stimulering, så er det jammen nok å huske på likevel. Myk start på en eventuell ivf, da.
Tr: 3-8 mars
Letrozol: 5-9 mars
UL: 13 mars, ledende follikel på 18mm
Ovitrelle: satt 14 mars
El: i dag, 16 mars
Aksjelegging: 14/3 kveld, 15/3 kveld, 16/3 morgen (og forhåpentligvis en runde i kveld, men føler ikke det er noen krise om vi står over)
IKM: mellom 28/3-1/4 alt avhenger av lengden på lutealfasen
Starter opp med Duphaston på fredag, er noe spent på det da hele pakningsvedlegget er på tysk og jeg er så forsiktig av meg at jeg jevnlig leser pakningsvedlegget på f.eks Paracet. Leser alltid gjennom på nye medisiner. Forsto noe av det da det likner norsk, men det begrenser seg jo mye likevel.
Lurer på når jeg tar første test! Tenker jeg tar en 7 /8 dpo som jeg pleier også fortsetter jeg derfra. Må huske at den er vel positiv da uansett pga ovitrelle, men det skal gå greit.
Ganske nervepirrende denne runden, fallhøyden er stor er jeg reddSå spennende!
Last ned google translate-appen, der kan du ta bilde av pakningsvedlegget så blir det oversatt til norsk. Helt brilliant appPP 13 - CD 14
Eggløsning
Phew da er dagen her, og nå kjenner jeg at jeg gleder meg litt til dpo land. Mindre styr, og det skal bli deilig. Synes det er veldig verdt det altså å styre med letrozol, sprøyte og nå progesteron, men det blir jo noe ekstra å tenke på.
Tenker jeg tar ei litta oppsummering jeg! Det kan jo være morsomt. Gir jo og litt innblikk i at selv om jeg «bare» får det som heter enkel stimulering, så er det jammen nok å huske på likevel. Myk start på en eventuell ivf, da.
Tr: 3-8 mars
Letrozol: 5-9 mars
UL: 13 mars, ledende follikel på 18mm
Ovitrelle: satt 14 mars
El: i dag, 16 mars
Aksjelegging: 14/3 kveld, 15/3 kveld, 16/3 morgen (og forhåpentligvis en runde i kveld, men føler ikke det er noen krise om vi står over)
IKM: mellom 28/3-1/4 alt avhenger av lengden på lutealfasen
Starter opp med Duphaston på fredag, er noe spent på det da hele pakningsvedlegget er på tysk og jeg er så forsiktig av meg at jeg jevnlig leser pakningsvedlegget på f.eks Paracet. Leser alltid gjennom på nye medisiner. Forsto noe av det da det likner norsk, men det begrenser seg jo mye likevel.
Lurer på når jeg tar første test! Tenker jeg tar en 7 /8 dpo som jeg pleier også fortsetter jeg derfra. Må huske at den er vel positiv da uansett pga ovitrelle, men det skal gå greit.
DET var lurt! Det skal jeg jammen gjøre. Takk for tips!Last ned google translate-appen, der kan du ta bilde av pakningsvedlegget så blir det oversatt til norsk. Helt brilliant app
Men tenk så fantastisk det blir om det blirGanske nervepirrende denne runden, fallhøyden er stor er jeg redd
Hvis du har en Android tlf, så kan du egentlig bare gå inn på kameraet og bruke Google lens. Helt fantastisk på sånt..!DET var lurt! Det skal jeg jammen gjøre. Takk for tips!
PP 13 - CD 16
2 dpo
Først og fremst: det føles som at tiden går så fort, fordi denne syklusen er jo så kort i forhold til de andre Det er deilig det, altså! Men kjenner jeg er litt «oi, allerede 2 dpo» kjenner på en veldig ro i dpo land nå, ser for meg det er pga all spenningen opp mot å sette ovitrelle og letrozol før der igjen.
I dag har jeg fri, og akkurat nå er jeg helt mutters putter alene i huset. Mini er hos sin far, samboer’n er borte også. Deilig! Har lenge hatt lyst til å bake «grytebrød», så det skal jeg gjøre! Når jeg omsider får karret meg ut av senga da
Må ta Duphaston også! Lørdagen skal nytes helt fullt ut, vurderer å kjøpe inn til å lage en skikkelig deilig middag hjemme. Kanskje jeg må gjøre det aller først? Sånn før jeg begynner bakingen? Ja, det tror jeg!
Jeg vokste opp uten søsken og var mye alene, noe som sikkert har resultert i at alenetid er blitt et behov. Får puste litt når jeg får være helt alene med alt! Men ikke for lenge, da blir jeg ensom
God lørdag
Du sier noe der! Jeg er introvert selv, og får ofte nok sosialt påfyll i form av jobb Det er digggggg å være alene litt!Tror det kan være litt med hvordan man er som person og. Jeg er tett oppvokst med min bror, (2,5 år mellom), og har ellers til sammen sju søsken, om.man medregner stesøsken og halvsøsken... Men alenetid er fremdeles godt, og jeg merker at FOLK tar energien min (jeg er sterkt introvert. Energien suges ut av meg når jeg er med folk). Familie går greit da, de er ikke like energityver.. men er likevel meget digg å være alene også.
Høres digg ut med deilig mat da!
Vi skal feire stemammaen min som fyller 40 i dag. Spent på hva som ventes av middag der..! Jeg kjenner jeg håper litt på vårruller eller noe sånt digg Hun er fra Thailand, og har gjerne derfor litt annet repertoar av mat enn oss med nordisk bakgrunn; med kun nordiske forfedre.. så.. mye digg mat..!
Du sier noe der! Jeg er introvert selv, og får ofte nok sosialt påfyll i form av jobb Det er digggggg å være alene litt!
Åh så deilig med et annet repertoar mat! Vårruller er jo så utrolig godt også! Jeg har gått for franske boeuf bourguignon, tenker at rødvin i mat går bra så tidlig ? Synes det er så godt, og skal lage deilig grytebrød også. Jeg er veldig glad i å lage mat, men jeg må ha tid og energi til det
Rødvin i mat går bra uansett. Man serverer jo mat til barn også med rødvin i selve maten, selve alkoholen kokes jo ut.
Et glass rødvin til maten går nok også helt fint før en positiv test !
Jeg er skikkelig ikke glad i å lage mat, men mat fra bunnen av er såååå deilig....
Jeg må nok bake noe selv og. Vi er tomt for brød, så.. Men krever litt energi det og. Også er bakemaskinen min så himla tung at jeg egentlig ikke bør løfte den.
Da blir det et glass til maten også
Bakemaskin har jeg ikke, enda, så her blir det enkle løsninger kjøper stort sett brød, men vi er heller ikke så mange enda.. bakemaskinen kan gubben din løfte synes mat fra bunnen er innmari godt, men jeg må 100% ha nok energi
Det her jeg hørt tidligere da jeg har sett på forskjellige maskiner, så tror det må bli den dersom jeg skal ha det. Fyller 30 i år, lov å håpe at man får i bursdag?? HahaHar en ankarsrum selv. ANBEFALES å ønske seg, om du lager brød og boller selv. Eneste som er brukende til skikkelige deiger. Har prøvd litt maskiner selv, men det er kun den ankarsrumen som er god nok på å elte masse deig (når man f.eks baker 40 boller eller fire brød etc).
Jeg sluttet å kjøpe brød når jeg begynte sjekke ingredienslistene på ting og tang.. :/ Men nå MÅ jeg ha brød eller rundstykker. I alle fall til helga er omme. Men i morgen har dattera noe banehopp, så får se hva vi greier med..
Kose deg med vin og god mat!!