Lil_Sol sin reise til barn nr 2 (født)❤️

Det lurte jeg på også, for det var intenst!!! Her kommer hele historien :hilarious:

Begynte morgenen med litt kontor-arbeid. Blødde gjennom nattbindet. Jaja, tenkte jeg, ikke unormalt når jeg satt stille en times tid. Får dusja og ordna opp, dytter inn en GRØNN OB og tar på meg et bind også. Da er jeg trygg, da går det hvertfall ikke gjennom tenkte jeg!

Og well, så feil kan man ta. En time senere kjenner jeg at det renner ned i bindet. Rekker å skifte før jobb. En time til går og igjen skjer det samme. Så en gang i timen blør jeg altså ut både grønn ob og bind. På et tidspunkt blør jeg også igjennom truse og bukse attpåtil, så jeg måtte gå med bena samlet og kjøpe meg ny bukse og truse!!!! ASSÅ! Da arbeidsdagen var over ringte jeg legevakten, for blødningene avtok jo aldri! Der fikk jeg cyklokapron og beskjed om å ta 2-3 stk 3-4 ganger om dagen. Tok to før jeg la meg, sto opp til å ha blødd igjennom yet again og fikk vel traumatisert eldstemann som måtte underholde hu minste mens (he he) hu mor måtte spyle seg ren. Tok TRE tabletter til frokost og endelig roet det hele seg! :smiley-ashamed004 Helt utmattet jeg, for en påkjenning! Dro tidlig hjem fra jobb i dag for å si det sånn. La meg blø i fred :hilarious:
Shit, mensen på steroider o_O Blir ikke blodfattig av en slik runde da?

Whoah, sa de noe om hvorfor? Er det vanlig ved første mens etter "pause"? Jeg fikk også plutselige ekstremblødninger etter MA-en, men det avtok etter tre dager begge gangene. Høres ut som det var enda villere hos deg!
Nei, ikke hørt noe om det gitt :smiley-ashamed004
Hadde ikke turt å ikke ringe legevakten tror jeg, for det virket ikke til å roe seg ned heller.. Hatt god effekt av tablettene hittil, men skal ringe lege i morgen og høre hvor lenge de tenker jeg skal fortsette på dem + få sjekket HB :shy:

Ja, ikke sant! Jeg er spent på åssen det blir for oss. Har du tenkt noe på hvor lenge du ønsker å amme? Jeg ser for meg å amme godt inn i første året i barnehagen for å se om det hjelper på mtp sykdom, så blir om å gjøre å finne gode rutiner som gjør at det føles greit.
Åh det høres ut som en god plan å amme gjennom første året i bhg! Håper dere finner ut av det som funker for dere :Heartred
Har egentlig ikke tenk så på det, jeg tenkte jeg skulle være fornøyd om jeg klarte 6 mnd, og her sitter jeg og har fått til i 12 mnd. Kjenner jeg meg selv rett så fortsetter jeg til det føles unaturlig for meg eller til hun mister interessen:smiley-ashamed004

Shit, mensen på steroider o_O Blir ikke blodfattig av en slik runde da?
Skal få sjekket hos lege i morgen tenker jeg da det fremdeles blør, vil liksom ikke stoppe det helt heller for det er sikkert heller ikke bra? Jeg vet da søren jeg. Fikk tabletter og ble sendt ut døra og oppfølging må man vel som vanlig ordne selv sikkert :hilarious:

Åh det høres ut som en god plan å amme gjennom første året i bhg! Håper dere finner ut av det som funker for dere :Heartred
Har egentlig ikke tenk så på det, jeg tenkte jeg skulle være fornøyd om jeg klarte 6 mnd, og her sitter jeg og har fått til i 12 mnd. Kjenner jeg meg selv rett så fortsetter jeg til det føles unaturlig for meg eller til hun mister intinteressen
Det er jo en veldig fin måte å gjøre det på ❤️ Er kjekt å følge magefølelsen på sånt.

Skal få sjekket hos lege i morgen tenker jeg da det fremdeles blør, vil liksom ikke stoppe det helt heller for det er sikkert heller ikke bra? Jeg vet da søren jeg. Fikk tabletter og ble sendt ut døra og oppfølging må man vel som vanlig ordne selv sikkert :hilarious:
Så bra at du skal få sjekket det! Så utrolig rar reaksjon av kroppen, aner ikke åssen man burde håndtere når sånt skjer... Så synd at man ikke får mer oppfølging, men det kvalifiserer vell til en hastetime hos fastlegen.. Må jo ha mistet ganske mye blod på kort tid :smiley-ashamed004

Ja, det der må du sjekke opp. Får da være grenser hvor store blødninger man skal ha. Hold oss gjerne oppdatert!

Det er jo en veldig fin måte å gjøre det på ❤️ Er kjekt å følge magefølelsen på sånt.

Så bra at du skal få sjekket det! Så utrolig rar reaksjon av kroppen, aner ikke åssen man burde håndtere når sånt skjer... Så synd at man ikke får mer oppfølging, men det kvalifiserer vell til en hastetime hos fastlegen.. Må jo ha mistet ganske mye blod på kort tid :smiley-ashamed004
Ja, det der må du sjekke opp. Får da være grenser hvor store blødninger man skal ha. Hold oss gjerne oppdatert!

Jeg hadde tenkt til å ringe lege torsdag eller fredag, men onsdag og torsdag gikk det fint uten tabletter. Tror det var torsdag at jeg var så trøtt at jeg la meg samtidig med lillemor.. Går bra nå, blør nesten ikke i det hele tatt, så kan se ut som at tanta forlater åstedet! Etterlater seg x antall ødelagte truser :smiley-ashamed004

Dersom det blir det samme en gang til, så kommer jeg til å kreve at de gir meg noen svar. Føler det er så typisk å bare gi den hysteriske mensen-kvinnen noen tabletter så hu roer seg ned. Blir irritert, det var skikkelig ubehagelig, og tok jo ikke kontakt fordi jeg følte meg til bry etter å ha snakket med resepsjonen tirsdag.. dumt egentlig.. men sånn ble det..

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp