Lil_Sol sin reise til barn nr 2 (født)❤️

Gratulerer så mye med dagen ❤️
 
31/05-2024

Sitter i sofaen ved siden av lillemor som sover i sin sleepicarrier. Den begynner å bli kort allerede nå, ser jeg. Om snaue 8 dager er hun 3 mnd. Jeg synes tiden går så altfor fort!

Vi har bært en del i Caboo Light som jeg fikk i babyshower. Vi har og testet ut ergobaby Embrace. Av de to liker jeg 100% cabooen best, ergobaby synes jeg ikke gir god støtte i det hele tatt, og bøyer jeg meg ned må jeg uansett støtte hodet hennes. Så den passer ikke oss annet enn til rask mathandling. Caboo light er som et ferdig knytt elastisk sjal, og det siste ordet er problemet - elastisk. Snuppa siger allerede, hun er ikke så liten lenger :love017 :shy: Derfor gikk jeg på Finn og fikk tak i et brukt vevd bæresjal fra Ellevill! Det kom i posten i dag, og WOW, jeg elsker det. Absolutt verdt ekstra jobb med YouTube videoer for å få til knytinga, så her i hus blir det mye øving fremover. Kjenner at når jeg bærer henne i sjal, føles hun lettere. Vekten blir bedre fordelt og man bærer mer med ryggen. Kan varmt anbefale å starte med f.eks caboo ligh / caboo close og deretter prøve vevd. Håper på å få bært i morgen! Trodde aldri jeg skulle glede meg til bæring:hilarious:

Snakk om å spore av, men da vet dere hva vi koser oss med for tiden. Siden 17 mai har hun (heldigvis) trivdes bedre i vognen igjen, og nå kan hun ligge der døsig og pludre litt mens vi går eller rugger, for å så sovne. Ja, med koseklut inni fjeset da. Bilkjøring er fremdeles noe hun virkelig ikke kan fordra, så det unngår jeg så mye jeg kan. Vet ikke helt hvordan få bukt med det.. Vurderer å tape et bilde av meg på seteryggen foran henne:laughing002

Hun bruker nå strl 62 i klær. Noe 56 passer enda, særlig sånne buksedresser/sparkedresser. Det er og mye 68 klær som ikke er spesielt for store. Lille store jenta mi :Heartpink

I kjent stil (liker å ha ting klart i god tid) har jeg kjøpt babyset, brett og pute til tripp trapp stolen. Tidspunkt til dåp er bestilt, og ila juni må dåpskjole også kjøpes. Bodyer og bukser i strl 50 og 56 er pakket vekk enn så lenge. Samboer foreslo at vi kunne gi bort noe:stop: «det passer jo ikke lenger?» sa han. «Nei… men det passer nestemann kanskje» sa jeg:hilarious: ikke helt enig i det enda, og med det har el testingen min hatt pause. Kanskje mest fordi jeg har glemt av det. Vi nyter livet, litt godt at det sinnsykt varme været har roet seg litt spør du meg. Deilig med sommer, men det gjorde seg med litt torden og!

God natt, der ute.
Snart
Til høsten kanskje
Når gresset skal pakkes inn
I den første rimen
Så går ønsker i oppfyllelse.

God natt :Heartred
 
13/6-2024
3 mnd

Nå sitter vi i bilen etter endt 3 mnd kontroll. Har ikke gått inn enda fordi lillemor sovnet så godt da vi var ferdige, og sover oftest bare 30 min.

Litt opp og ned i temperatur på lillemor siden tirsdag, ingen funn hos fastlege onsdag og heller ikke hos legevakt i går, og med temp på 37.3 i dag (med nytt termometer kjøpt i dag, stoler ikke på det gamle :hilarious:) ble det vaksinering. Hun fikk begge stikkene samtidig, noe jeg syns virket mer ålreit. Fort ferdig og lite gråt.

Vesla legger godt på seg, og ligger nå rett over den øverste kurven med sine 7790g! Det er opp 360g det på ei uke:angelic:

Hun følger utviklingen sin slik hun skal. Prater og babler massevis hver dag, strekker seg etter lekene sine og er sterk og fin i nakken. Vi snakket litt om introduksjon av mat. HS sa at dagens råd er at de gjerne fullammes til 6mnd og ikke får smake noe annet før det, men at det kan se ut som at det blir endringer. Vi var enige om at hun, hvis hun viser tegn til at hun er klar for det, kan få smake litt på mat fra 4 mnd. Hun har allerede smakt såvidt det er på aprikosmos og eple og pæremos (hjemmelagd). Fått litt på spissen av en skje, og that’s it. HS syns hun var flink til å bruke munnen sin også, og tror ikke hun har noe problem med å holde nakken sin ved 4mnd. Det tror ikke jeg heller. Vi snakket også om bytting fra bag til sportsdel, det var hun positiv til at kunne gå an, men at baby får sitte mot meg. Enig i det!

Utenom det, så er hun verdens mest herlige baby og helt perfekt. Hun har begynt å le også, og det er den fineste lyden jeg vet om! Vi nyter dagene, kommer oss på barseltreff, koser oss hjemme og tar livet med knusende ro. Ingen planer for sommeren annet enn å nyte tiden sammen.

God sommer til dere alle:Heartred
 
13/6-2024
3 mnd

Nå sitter vi i bilen etter endt 3 mnd kontroll. Har ikke gått inn enda fordi lillemor sovnet så godt da vi var ferdige, og sover oftest bare 30 min.

Litt opp og ned i temperatur på lillemor siden tirsdag, ingen funn hos fastlege onsdag og heller ikke hos legevakt i går, og med temp på 37.3 i dag (med nytt termometer kjøpt i dag, stoler ikke på det gamle :hilarious:) ble det vaksinering. Hun fikk begge stikkene samtidig, noe jeg syns virket mer ålreit. Fort ferdig og lite gråt.

Vesla legger godt på seg, og ligger nå rett over den øverste kurven med sine 7790g! Det er opp 360g det på ei uke:angelic:

Hun følger utviklingen sin slik hun skal. Prater og babler massevis hver dag, strekker seg etter lekene sine og er sterk og fin i nakken. Vi snakket litt om introduksjon av mat. HS sa at dagens råd er at de gjerne fullammes til 6mnd og ikke får smake noe annet før det, men at det kan se ut som at det blir endringer. Vi var enige om at hun, hvis hun viser tegn til at hun er klar for det, kan få smake litt på mat fra 4 mnd. Hun har allerede smakt såvidt det er på aprikosmos og eple og pæremos (hjemmelagd). Fått litt på spissen av en skje, og that’s it. HS syns hun var flink til å bruke munnen sin også, og tror ikke hun har noe problem med å holde nakken sin ved 4mnd. Det tror ikke jeg heller. Vi snakket også om bytting fra bag til sportsdel, det var hun positiv til at kunne gå an, men at baby får sitte mot meg. Enig i det!

Utenom det, så er hun verdens mest herlige baby og helt perfekt. Hun har begynt å le også, og det er den fineste lyden jeg vet om! Vi nyter dagene, kommer oss på barseltreff, koser oss hjemme og tar livet med knusende ro. Ingen planer for sommeren annet enn å nyte tiden sammen.

God sommer til dere alle:Heartred
God sommer til dere! :Heartred
 
Back
Topp