Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tusen takkGratulerer så mye med dagen i går
God sommer til dere!13/6-2024
3 mnd
Nå sitter vi i bilen etter endt 3 mnd kontroll. Har ikke gått inn enda fordi lillemor sovnet så godt da vi var ferdige, og sover oftest bare 30 min.
Litt opp og ned i temperatur på lillemor siden tirsdag, ingen funn hos fastlege onsdag og heller ikke hos legevakt i går, og med temp på 37.3 i dag (med nytt termometer kjøpt i dag, stoler ikke på det gamle ) ble det vaksinering. Hun fikk begge stikkene samtidig, noe jeg syns virket mer ålreit. Fort ferdig og lite gråt.
Vesla legger godt på seg, og ligger nå rett over den øverste kurven med sine 7790g! Det er opp 360g det på ei uke
Hun følger utviklingen sin slik hun skal. Prater og babler massevis hver dag, strekker seg etter lekene sine og er sterk og fin i nakken. Vi snakket litt om introduksjon av mat. HS sa at dagens råd er at de gjerne fullammes til 6mnd og ikke får smake noe annet før det, men at det kan se ut som at det blir endringer. Vi var enige om at hun, hvis hun viser tegn til at hun er klar for det, kan få smake litt på mat fra 4 mnd. Hun har allerede smakt såvidt det er på aprikosmos og eple og pæremos (hjemmelagd). Fått litt på spissen av en skje, og that’s it. HS syns hun var flink til å bruke munnen sin også, og tror ikke hun har noe problem med å holde nakken sin ved 4mnd. Det tror ikke jeg heller. Vi snakket også om bytting fra bag til sportsdel, det var hun positiv til at kunne gå an, men at baby får sitte mot meg. Enig i det!
Utenom det, så er hun verdens mest herlige baby og helt perfekt. Hun har begynt å le også, og det er den fineste lyden jeg vet om! Vi nyter dagene, kommer oss på barseltreff, koser oss hjemme og tar livet med knusende ro. Ingen planer for sommeren annet enn å nyte tiden sammen.
God sommer til dere alle
Det er rosacea jeg har i ansiktet, men med prikker også så det ser så voldsomt ut når jeg er skikkelig rød og masse prikkerKan det være perioral dermatitt du har i ansiktet? Under graviditet behandles dette med skinoren, en azelaic acid på 20% som brukes jevnlig. Fåes på resept, enten hos lege eller nettlege.
Angående det å vurdere et tredje barn, så tenker jeg at usikkerheten er der for en grunn. Har man plass, tid og økonomi er det bare å kjøre på, sett utenfra. Man vet aldri hvordan fertiliteten utvikler seg når man blir eldre. Best å hoppe i det enn å kanskje måtte slite med å få det tredje barnet
Karrieremessig så regner jeg med at mulighet ikke glir fra deg om du går raskt i permisjon etter å ha takket ja, selv om det kan føles litt dumt og vanskelig ut.
Som du sier er det ikke så lenge siden fødsel, så du har enda flere måneder til å kunne smake på tanken uten at det går utover aldersforskjellen på barna. Mulig at lysten blir sterkere når du følger med på eggløsning når syklus er tilbake, og ser hvor fort minste barnet vokser?
Helt rart og fint å tenke på at hun allerede er 6 mnd, og så på farten! Blir fascinert over hvor rask utviklingen er!Så hyggelig oppdatering Tenk at hun er et halvt år! Artig at hun er sånn på farta da Husker ikke om du skrev om det tidligere, men hvorfor ammer du stort sett ene brystet? Har en godpupp og en heftigpupp her, så vet ikke helt åssen jeg skal løse det. For øyeblikket tar hun krangelen og jeg håper hun lærer å håndtere heftigpuppen etterhvert, men er jo litt slitsomt i mellomtiden..
Så godt det stort sett går greit! Her ble faktisk moonboon kjøpt inn i helga. Mye kveldsuro resulterte i at jeg bare måtte teste, var 50% salg på barnas hus og jeg tester uten motor i første omgang. Hittil fornøyd, så det kan jo testes? Det er god bruktpris på dem, så du taper sånn sett ikke så mye på det selvom ikke gjenværende brukstid er den beste Man ender opp med mye babygreier etterhvert altså
Ja, de utvikler seg raskt! Gøy at hun er på farten daHelt rart og fint å tenke på at hun allerede er 6 mnd, og så på farten! Blir fascinert over hvor rask utviklingen er!
Vel, jeg skulle gjerne ammet begge for å avlaste det ene, men jeg har generelt sterk utdrivning, og på venstre tror jeg det er tynnere, sterke stråler med melk som nærmest spyler henne i halsen Og høyre leverer litt tykkere stråler, virker som hun håndterer/liker det bedre. Jeg vet ikke, hun blir bare krakilsk til tider med venstre, og roer seg så fort hun får den rette puppen Vil tro lille klarer begge etterhvert, det gikk seg veldig til ved 3-4 mnd mener jeg å huske! Men så ga jeg opp, enklere å bare amme fra høyre, og den produserer likevel nok. Hun får mellom 100-150ml pumpet melk fra venstre i flaske før legging, så det letter litt på arbeidspuppen
Ååh håper Moonboon gjør susen! Vet flere har handlet nå på salg, så om jeg skal kjøpe kjøper jeg nok brukt ja, men jeg tror vi kommer langt med å leie. Hun følger jo utviklingen som hun skal, og hvis hun setter seg opp ila 1-2mnd er det liksom mye penger for kort tid syns jeg Jeg har dog kjøpt en Moonie bamse