Letrozol/femar 2020-2021

Tusen takk ❤️ Det har vært noen tunge dager, har vært helt i kjelleren for å være ærlig.. Er det noen av dere som har kjennskap til instanser man kan prate med om ufrivillig barnløshet? Noen form for oppfølging/samtaler? Jeg har lest meg en del opp og har bitet meg fast i dette ovitrelle. Jeg går til privat gynekolog men når jeg spurte henne hva planen var videre sa hun som sagt henvisning til prøverør i Haugesund om trippel dose ikke funker. Tenkte ringe henne etter trippel dose å høre om det ikke kan kombineres med ovitrelle eller metformin som jeg også har lest om. Dette er ting som hun aldri har nevnt. Jeg ble kun følgt opp via blodprøve taking for å sjekke om eggløsning har vært på dag 25. Har ikke hatt innvendig ultralyd underveis i femar/letrozol prosessen. Det har hun heller aldri nevnt som noe aktuelt..

Hei, ser dette innlegget var fra i fjor, men hvordan gikk det med deg?

Jeg skal ta min første tablett letrozol imorgen. Men har hørt at det er best å ta den om kvelden da bivirkningene kan bli mindre evt? o_O

Noen her som tar Levaxin / tramadol kombinert med letrozol? Hvordan var formen din ?? :rolleyes:
:anyone

Blir litt spent! Syklusen her nå blir på 24.pp så er på tide å få boost! Krysser også fingrene at det klaffer allerede denne gangen så jeg slipper ekstra kur / dose :shy:

Jeg har tatt Letrozol på morgenen, og ikke hatt noe særlig bivirkninger av enkel dose. Men denne gangen hadde jeg dobbel dose og har vært innmari trett på ettermiddagen! Dersom det kommer en ny pp tenkte jeg ta de på kvelden, så jeg klarer å fungere på jobb i hvert fall
Har du hatt noen bivirkninger så langt?

Masse lykke til!

Jeg skal ta min første tablett letrozol imorgen. Men har hørt at det er best å ta den om kvelden da bivirkningene kan bli mindre evt? o_O

Noen her som tar Levaxin / tramadol kombinert med letrozol? Hvordan var formen din ?? :rolleyes:
:anyone

Blir litt spent! Syklusen her nå blir på 24.pp så er på tide å få boost! Krysser også fingrene at det klaffer allerede denne gangen så jeg slipper ekstra kur / dose :shy:
Jeg har gått på letrozol og levaxin samtidig, merket ingen bivirkninger. Tok ikke begge pillene samtidig:happy: Formen var fin

Jeg har tatt Letrozol på morgenen, og ikke hatt noe særlig bivirkninger av enkel dose. Men denne gangen hadde jeg dobbel dose og har vært innmari trett på ettermiddagen! Dersom det kommer en ny pp tenkte jeg ta de på kvelden, så jeg klarer å fungere på jobb i hvert fall
Har du hatt noen bivirkninger så langt?

Masse lykke til!
Kan være greit for deg å prøve ut på kvelden istedenfor neste gang. :happy: Jeg har begynt å ta den først igår kveld og kjenner ikke noe enda. Blir vel ikke før om et par dager. Spennende!:hilarious:

Jeg har gått på letrozol og levaxin samtidig, merket ingen bivirkninger. Tok ikke begge pillene samtidig:happy: Formen var fin
Betryggende å vite :hilarious: Jeg tar Levaxin om morgenen og letrozol om kvelden her nå:joyful:

Hei!

Jeg er også ny her, eller, har kikket litt rundt på ulike tråder å lest litt, så heeelt ny her inne er jeg nok ikke! Blir helt imponert over alt dere kan!
Jeg er selv på tredje runde med letrozol, den første med enkel dose (ga ingen EL) og den andre med dobbel. Det ga utsalg på blodprøven som ble tatt dag 21-22, så da prøver vi på det samme denne måneden og!

Men har et spørsmål til dere andre som også går på letrozol. Det virker som om mange av dere også går på andre tabletter/medisiner? Hva og hvorfor?

Foreløpig er jeg fornøyd med gynekologen som tar seg god tid og forklarer, fikk også en melding sist på en søndag, så kan ikke klage der, men hun har ikke snakket om noe mer/annet en letrozol og at jeg tar blodprøve dag 21-22.

Takk for svar, og øsnker alle her inne masse lykke til i den noen ganger så ensomme og tunge prøveperioden!

Hei!

Jeg er også ny her, eller, har kikket litt rundt på ulike tråder å lest litt, så heeelt ny her inne er jeg nok ikke! Blir helt imponert over alt dere kan!
Jeg er selv på tredje runde med letrozol, den første med enkel dose (ga ingen EL) og den andre med dobbel. Det ga utsalg på blodprøven som ble tatt dag 21-22, så da prøver vi på det samme denne måneden og!

Men har et spørsmål til dere andre som også går på letrozol. Det virker som om mange av dere også går på andre tabletter/medisiner? Hva og hvorfor?

Foreløpig er jeg fornøyd med gynekologen som tar seg god tid og forklarer, fikk også en melding sist på en søndag, så kan ikke klage der, men hun har ikke snakket om noe mer/annet en letrozol og at jeg tar blodprøve dag 21-22.

Takk for svar, og øsnker alle her inne masse lykke til i den noen ganger så ensomme og tunge prøveperioden!
Jeg startet opp første runde denne syklusen. Dobbel dose letrozol pluss metformin. Metformin fikk jeg pga pcos/insulinresistens. Slik jeg har forstått det får mange bedre sykluser med metformin/kostholdsendring alene, men med opptil 90 dagers syklus som utgangspunkt kjørte vi på med begge deler:joyful: metformin skal jeg fortsette med ut første trimester:)

Hei jenter!

Tilbake etter en liten pause fra forumet. Kjente at det ble litt intenst for psyken min…

Her er status fra meg. CD 27 /13 dpo i dag. 3. runde med temping og letrozol. Det har vært tøft å være prøvere i 12 pp når førstemann satt på PP 4. 11 dpo hadde jeg negativ tidligtest. 12 dpo hadde jeg rosa utflod (sorry om tmi) og bittelitt rosa/brunt i går kveld. Jeg har også vært forkjølt siden fredag. Jeg var sikker på at dette gikk som tidligere pp’er, men jeg fikk denne testen i morges!!

Jeg tør ikke glede meg ennå, spesielt siden jeg har hatt noe som ligner på spotting (hadde ikke dette sist), så er det noen med tilsvarende opplevelser? Vet ikke hva jeg ser etter, kanskje bekreftelse på at dette kan gå bra? Dette har vært så etterlengtet! Og dette var siste forsøket før vi skulle be om henvisning til IVF :sorry: Jeg er jo godt voksen, så prøver å tenke positivt og ikke på alt som kan gå galt….

Noen som har noen gode råd?

Vedlegg

• 3AB65CBE-6D59-4349-8A78-F50C6F0FD20C.jpeg
    3AB65CBE-6D59-4349-8A78-F50C6F0FD20C.jpeg
    1,6 MB · Visninger: 85
Hei jenter!

Tilbake etter en liten pause fra forumet. Kjente at det ble litt intenst for psyken min…

Her er status fra meg. CD 27 /13 dpo i dag. 3. runde med temping og letrozol. Det har vært tøft å være prøvere i 12 pp når førstemann satt på PP 4. 11 dpo hadde jeg negativ tidligtest. 12 dpo hadde jeg rosa utflod (sorry om tmi) og bittelitt rosa/brunt i går kveld. Jeg har også vært forkjølt siden fredag. Jeg var sikker på at dette gikk som tidligere pp’er, men jeg fikk denne testen i morges!!

Jeg tør ikke glede meg ennå, spesielt siden jeg har hatt noe som ligner på spotting (hadde ikke dette sist), så er det noen med tilsvarende opplevelser? Vet ikke hva jeg ser etter, kanskje bekreftelse på at dette kan gå bra? Dette har vært så etterlengtet! Og dette var siste forsøket før vi skulle be om henvisning til IVF :sorry: Jeg er jo godt voksen, så prøver å tenke positivt og ikke på alt som kan gå galt….

Ser veldig positiv ut denne! Satser på at spottingen du opplever er festeblødning. Har ikke opplevd det selv, men er visst veldig vanlig:) Skjønner du er usikker og ikke tør å glede deg, kanskje du kunne fått målt hcg hos lege? Evt bestilt tidlig ul i uke 6-7? Jeg sier iallfall GRATULERER:Heartred:wav

Hei jenter!

Synes også at den absolutt ser positiv ut! :happy:Håper den holder seg til tross for spottingen!

Ser veldig positiv ut denne! Satser på at spottingen du opplever er festeblødning. Har ikke opplevd det selv, men er visst veldig vanlig:) Skjønner du er usikker og ikke tør å glede deg, kanskje du kunne fått målt hcg hos lege? Evt bestilt tidlig ul i uke 6-7? Jeg sier iallfall GRATULERER:Heartred:wav

Tusen takk :Heartred

Plukker opp en test med ukesindikator for å ta i morgen tenker jeg. Og om jeg klarer å vente til etter IKM tenker jeg å høre med gyn og få en sjekk. Er jo typisk nok forkjølt, så legen ville helst ikke ha meg inn på kontoret uten negativ coronatest og det forstår jeg. Prøver å tenke positivt! Det er jo uansett et tegn på at kroppen fungerer. Første tydelige test på 12 pp!

Hei jenter :rolleyes:

jeg skal i gang med første runde med Letrozol etter å ha hatt en ti dagers primolut kur, venter på mens nå! MEN når på døgnet tas disse? Jeg skal ta dobbel dose grunnet plutselig uteblitt eggløsning etter covid vaksine, Astrazenica (noe usikkert at det er grunnen, men eneste forklaringen jeg kan se da alt var «fint» før det).

skal dosen tas sammen på dag eller kveld? Hva er deres erfaring ang bivirkninger?

jeg skal i gang med første runde med Letrozol etter å ha hatt en ti dagers primolut kur, venter på mens nå! MEN når på døgnet tas disse? Jeg skal ta dobbel dose grunnet plutselig uteblitt eggløsning etter covid vaksine, Astrazenica (noe usikkert at det er grunnen, men eneste forklaringen jeg kan se da alt var «fint» før det).

skal dosen tas sammen på dag eller kveld? Hva er deres erfaring ang bivirkninger?

Fikk anbefalt av min gyn å ta tablettene på kveld. Dette for å sove igjennom eventuelle bivirkninger. Så lenge de tas til samme tid hver kveld (eller dag) kunne jeg velge tidspunkt selv.

Jeg merket forøvrig bivirkninger mest den første runden. Da hadde jeg litt ekstra smerter ved og etter eggløsning. Merket ikke like mye til dette de to påfølgende rundene. Ellers fikk jeg litt lenger syklus, med lutealfase på 16 dager mot 14 til vanlig, og småblødde litt etter mensen vanligvis ville vært over (5-6 dager med blødninger mot 4 til vanlig). Jeg tempet i tillegg og EL kom på dag 15 i første runde, 14 i andre og på dag 13 i tredje runde (denne syklusen). Har ellers hatt el rundt dag 15-16 i følge el-tester, så glad jeg tempet i tillegg. Mulig det alltid har vært slik hos meg, men med temping er det litt større sikkerhet å fastslå el. Det har hjulpet meg å vite litt mer :)

Ønsker deg masse lykke til! Jeg krysser fortsatt fingrene, men har nå fått positive tester etter ett år med prøving og på tredje runde med letrozol :D

Har gått på Letrozol mange runder nå, og merker bivirkningene mindre for hver gang virker det som. Svetter mer og får hodepine. De første rundene var det uvelhet i hele kroppen, svimmel og fatigue i tillegg.
Men, det regulerer syklus veldig bra for min del. Korter det ned til stabile 29/30 dager.

Hei.
Vabnlig at bivirkningene henger i hele syklusen med Letrozol? Svimmel og kvalm. Er på dag 14 i syklusen:depressed:

Hei.
Nylig vært igjennom fertilitetsutredning på Medicus Oslo. De fant ingen åpenbar grunn til at vi ikke skal bli gravide med nr 3. Derfor mente gynekologen vi kunne prøve noen måneder med letrozol og ovitrielle. Derfor lurer jeg litt på om det har klaffet for noen første pp med den kombinasjonen der? :)

Hei.
Vabnlig at bivirkningene henger i hele syklusen med Letrozol? Svimmel og kvalm. Er på dag 14 i syklusen:depressed:

Hei. Huff, det er så ubehagelig. Jeg har kun opplevd bivirkninger de dagene jeg tar tablettene, og kanskje noen dager etterpå. Men det er nok veldig individuelt. Mye som skjer i kroppen rundt de tider også! Håper du blir bedre snart! :)

Hei.
Nylig vært igjennom fertilitetsutredning på Medicus Oslo. De fant ingen åpenbar grunn til at vi ikke skal bli gravide med nr 3. Derfor mente gynekologen vi kunne prøve noen måneder med letrozol og ovitrielle. Derfor lurer jeg litt på om det har klaffet for noen første pp med den kombinasjonen der? :)

Jeg har dessverre aldri prøvd ovitrelle, og for meg har det heller ikke klaffet. Så kan ikke hjelpe deg der. Vil bare ønske deg masse lykke til :love2

Hei.
Ved prøving på nr 2 klaffet det på første runde - kun med Letrozol. Dessverre endte det i MA, så vi må starte prøvingen igjen.. :facepalm:

Da ble det klaff på 5.runde med letrozol:happy: hadde skylling av eggledere denne syklus, og har lest at mange blir gravide av det. Håper spiren sitter, fikk positiv test i går, 10dpo:Heartred

Back
Topp