Letrozol/femar 2020-2021

Måtte slutte å amme før jeg skulle ta Letrozol jeg også, sluttet på 3-årsdagen ca. og vi hadde snakket om det lenge, prøvde også å slutte et par ganger før jeg ble litt for svak/for lei meg så jeg ga litt igjen:p Kuttet så ut bare mer og mer.. Brukte veldig lang tid og det var nok lurt så vi fikk bearbeid følelsene rundt det også :) Snakket om at når hun ble 3 år da er hun stor jente og trenger ikke pupp, så bursdagen ble liksom en sluttdato for oss.
Ser den:Heartred Trodde ikke det skulle være så vanskelig / vondt å slutte med amming :wideyed: Skal høre med legen imorgen for å bestemme meg helt, om jeg skal ta den imorgen eller tar neste syklus:angelic:
 
Hei:)
Kanskje noen av dere kloke damer kan hjelpe meg litt. Startet opp med femar 2,5 mg forrige mnd. Fikk mensen i går på syklusdag 24. Det har aldri skjedd tidligere at den har kommet så tidlig. Ligger vanligvis på 33-36 dagers syklus. Er det normalt at syklusen blir så mye forkortet?
 
Hei:)
Kanskje noen av dere kloke damer kan hjelpe meg litt. Startet opp med femar 2,5 mg forrige mnd. Fikk mensen i går på syklusdag 24. Det har aldri skjedd tidligere at den har kommet så tidlig. Ligger vanligvis på 33-36 dagers syklus. Er det normalt at syklusen blir så mye forkortet?

Jeg har bare opplevd lengre syklus med letrozol, har stabil syklus på 30 dager:happy:
 
Hei:)
Kanskje noen av dere kloke damer kan hjelpe meg litt. Startet opp med femar 2,5 mg forrige mnd. Fikk mensen i går på syklusdag 24. Det har aldri skjedd tidligere at den har kommet så tidlig. Ligger vanligvis på 33-36 dagers syklus. Er det normalt at syklusen blir så mye forkortet?
Ja! Denne gang har jeg eggløsning på cd 13 f.eks. Men, dag 24 var noe kort syklus da :) vet du når eggløsning var? Det er jo lengden på lutealfasen som teller sånn sett.
 
Hei!

Jeg går på min første Femar-kur denne syklusen. Og satt Otrivielle-sprøyte for å booste el på første positiv eggløsningstest (har eggløsning av meg selv og mensen hver mnd / syklus på 32 dager. Jeg er normalvektig og har en amh-verdi på rundt 60.

Er det flere som har en amh-verdi på 60?
Er det noen som satt Otrivielle som opplevde å ikke få eggløsningsslim? Jeg pleier alltid å få det men ikke når jeg brukte Otrivielle-sprøyte for første gang (denne syklusen). Har ikke tempet så aner ikke om jeg har hatt el. Legen min har stengt denne uken så får ikke sjekket det før evt. neste uke om de har ledig time til meg. Er så lei! Vi har prøvd lenge nå og jeg har PCOS. Er ikke noe annet «galt med oss» som de har funnet. Har sjekket absolutt alt som kan sjekkes ifølge gynokolog - gått privat.
 
Hei!

Jeg går på min første Femar-kur denne syklusen. Og satt Otrivielle-sprøyte for å booste el på første positiv eggløsningstest (har eggløsning av meg selv og mensen hver mnd / syklus på 32 dager. Jeg er normalvektig og har en amh-verdi på rundt 60.

Er det flere som har en amh-verdi på 60?
Er det noen som satt Otrivielle som opplevde å ikke få eggløsningsslim? Jeg pleier alltid å få det men ikke når jeg brukte Otrivielle-sprøyte for første gang (denne syklusen). Har ikke tempet så aner ikke om jeg har hatt el. Legen min har stengt denne uken så får ikke sjekket det før evt. neste uke om de har ledig time til meg. Er så lei! Vi har prøvd lenge nå og jeg har PCOS. Er ikke noe annet «galt med oss» som de har funnet. Har sjekket absolutt alt som kan sjekkes ifølge gynokolog - gått privat.
Jeg fikk ikke så mye eggløsningsslim:happy: Har også pcos, tok letrozol tre runder. Den siste runden ga ikke el, så jeg fikk bemfola (sprøyter som i hovedsak brukes til ivf) i tillegg. Ble gravid:angelic: Har gått til privat fertilitetsklinikk, noe jeg er evig glad for siden offentlig ikke hadde gitt meg disse sprøytene (de kjører rene letrozol-kurer). Krysser fingrene for at letrozol gjør susen for deg!:D
 
Hei!

Jeg er klar over at det finnes veldig mange innlegg og tråder ift. Letrozol/femar. Men, jeg synes mange begynner å bli gamle! Jeg er selv på min første prøveperiode med letrozol, foreløpig dag 15 uten positivt utslag på eggløsningstest enda.. Venter i spenning. Vi har vært prøvere i over 1 år.

Jeg lurer på om noen er i samme situasjon og har lyst til å dele sin erfaring eller evt. «følge hverandre» videre :)

Håper på respons!
 
Har lest her på forumet at man ofte får eggløsning et par dager senere enn normalt når man går på letrozol. Jeg er nå i min første syklus med letrozol, og forventet positiv eggløsningstest en gang mellom CD17 og 19, siden jeg pleier å få det ca. CD17, tidligst CD14. Men denne syklusen fikk jeg positiv eggløsningstest allerede CD9! Noen fler som får veldig tidlig eggløsning av letrozol? Har det noe å si for fruktbarheten at den kommer tidlig? Jeg gikk forresten på dobbel dose, dersom det skulle være relevant…
 
Hei dere!
Tenkte jeg skulle slenge meg med på dette forumet
Jeg har gått på enkel Letrozol denne pp, prøver å få et søsken til gutten vi fikk i februar 2019 ❤️ I 2018 hadde vi full klaff på første forsøk med Letrozol etter å ha prøvd i 3 år! Den gang var det ikke noe som ble rart med eggløsningen, men synes eggløsningen denne gang var litt forsinket og ikke så tydelig. Tok en graviditetstest på morgenen nå i dag (CD29), den var negativ. Venter på tr og er klar for neste pp
 
Jeg er på dag 5 av dobbel letrozolkur, startet opp med metformin samme dag. I dag svir det noe inni **** når jeg tisser. Er dette vanlig eller er det mer sannsynlig st det er en uvi? (Har aldri hatt uvi så har ikke noe å sammenlikne med):wacky:
 
Jeg er på dag 5 av dobbel letrozolkur, startet opp med metformin samme dag. I dag svir det noe inni **** når jeg tisser. Er dette vanlig eller er det mer sannsynlig st det er en uvi? (Har aldri hatt uvi så har ikke noe å sammenlikne med):wacky:
Jeg har nettopp fullført min første runde letrozol, som også var dobbel dose. For meg var det ingen svie ved tissing. Har ikke gått på metformin, så vet ikke om det eller kombinasjonen kan føre til svie.
 
Jeg har nettopp fullført min første runde letrozol, som også var dobbel dose. For meg var det ingen svie ved tissing. Har ikke gått på metformin, så vet ikke om det eller kombinasjonen kan føre til svie.
Måtte google litt, og et sted leste jeg at en av årsakene til uvi kan være hormonforandringer. Såå da tar jeg det som et positivt tegn. Både letrozol og metformin påvirker jo hormonene såååå. Ikke at jeg vil ha uvi, men likevel kanskje et tegn på at medisinene fungerer?:D
 
Hei :happy:

Jeg har startet på Primolut og skal starte med dobbel dose Letrozol på syklusdag 3 for første gang :) Skal også få Ovitrelle etter UL og skal ta blodprøver for å sjekke hormonnivåer i kroppen i starten av den nye syklusen.

Har hatt noen forferdelige mnd hvor mens uteble uten at de helt sikkert vil/kan si hva som var årsaken. Mens stoppet opp og vi har nå vært uten prevensjon i 14 mnd.

Var også hos en fertilitetslege som egentlig var mer opptatt av hva jeg hadde i kjøleskapet og hvor fort jeg kunne redusere vekten min, enn å finne ut hva som var galt og hvordan de kunne hjelpe meg. Nå har jeg vært hos en fantastisk privat fertilitetslege og endelig følte jeg meg hørt og respektert!

Hva er erfaringene deres rundt bruk av både Letrozol og Ovitrelle? De kan ikke se noe som skal være galt med eggstokker og livmor og jeg har vært gravid og født før, dog brukte vi 13 mnd før det klaffet.

Er det vanlig at det ikke fungerer eller er det gode sjangser for at dette kan hjelpe oss godt? Har dere noen andre tips og råd som er greit å vite?:)

Hilsen veldig spent dame!
 
Har lest her på forumet at man ofte får eggløsning et par dager senere enn normalt når man går på letrozol. Jeg er nå i min første syklus med letrozol, og forventet positiv eggløsningstest en gang mellom CD17 og 19, siden jeg pleier å få det ca. CD17, tidligst CD14. Men denne syklusen fikk jeg positiv eggløsningstest allerede CD9! Noen fler som får veldig tidlig eggløsning av letrozol? Har det noe å si for fruktbarheten at den kommer tidlig? Jeg gikk forresten på dobbel dose, dersom det skulle være relevant…
Jeg har blitt gravid med Letrozol 2 ganger. Første gang det klaffet hadde jeg EL på CD19. Det var litt senere enn normalt. Ble baby av det :)
Ved forsøk på nr2 ble jeg ganske overraskende gravid på første forsøk med Letrozol. EL var da på CD16. Jeg hadde ventet den skulle komme noen dager senere. Dessverre endte det i MA som ble oppdaget i uke 12. Fosteret hadde stoppet å utvikle seg 8+4. Krysser fingrene for at det klaffer raskt med Letrozol igjen snart :shy:
 
Straks i gang med 6 runde letrozol.. gir snart opp denne prøvingen. Hadde troen denne mnd for hadde så mye symptomer jeg ikke har hatt før, men neida. Tanta fra helv.. dukka opp den..
Vurderer å kontakte privat gyn, kanskje det er annen hjelp å få. Vet ikke hva deres erfaring er, men går bare på enkel dose, for får eggløsning av det, men vet jo ikke om egget er bra på en måte.
Vanskelig dette :/
 
Har ett par spørsmål siden det ikke gikk første runde med letrozol.
Denne runden var vedlagt rar for min det men dette er vell på grunn av letrozol, fikk el rundt 14- 15 cd så fikk jeg veldig rar ømhet i puppene fra ca 6-7 dpo så sluttet det igjen rundt 12 dpo som er i dag men benda g-tester. Så regner med mens kommer som pronomen appen sier på torsdag.
Men har pleid å få ømme pupper ca 13-14 dager før mens nå har det jo ikke vært sånn men likevell benda tester :schocked028 skjønner ingen.... ting. Hatt halsbrann å mens murrinher å ja vært litt slapp å vert veldig svimmel...
Er dette vanlig med lertozol?

Såå... neste spm...
Dere som har vært borti litt av vært. Kan man druke bebyklister (FF) å letrozol på samme pp?
Eller er det ikke lurt?
Har noen prøvd å kombinere det, det er jo på 2 sider av syklusen så skulle vell ikke skade for det andre preparatet eller?

Hilsen veldig bebylysten jente 31!
Har ingen barn fra før å har gått galt så mange ganger at jeg snart går over til å tenke at det er meningen jeg skal være barnløs :smiley-angry017
 
Last edited:
Jeg skal ta min første tablett letrozol imorgen. Men har hørt at det er best å ta den om kvelden da bivirkningene kan bli mindre evt? o_O

Noen her som tar Levaxin / tramadol kombinert med letrozol? Hvordan var formen din ?? :rolleyes:
:anyone


Blir litt spent! Syklusen her nå blir på 24.pp så er på tide å få boost! Krysser også fingrene at det klaffer allerede denne gangen så jeg slipper ekstra kur / dose :shy:
 
Back
Topp