Lenebeb dagbok!

Hurraaaa for 10 uker!!! <3<3 trist er man av og til og det er det lov til!! :) Stå på :D

Uke 9+3: Idag er helt ferdig etter en hektisk helg. Besøk på lørdag fra søster, mannen hennes, tantebarnet mitt på 5,5 mnd og mamma. Søndag dro vi på leos lekeland. Prøvde å leke litt med datteren min, men ble begrenset lek med intens kvalme.

Idag har jeg fått kommet meg en liten tur etter å sovet en del timer. fikk handlet noen blomster, slik at det blir koselig i hjemmet vårt. Dreper alle blomstene våre så raskt :)

Begynner å innse mer at jeg er gravid...noe som jeg overveldet og lykkelig over :) Stor gleder meg til å få flott stor mage, kjenne spark og høre hjertet på doppler <3

Har funnet ut hvor vi skal ta 3d ultralyd i ca uke 28, men tørr ikke å bestille før etter uke 12. Han er visst super dyktig og tar seg god tid til å forklare alt. Spesialistsenteret for kvinner i Jessheim. :) Har visst et flotters apperat også, som gir super fine bilder. :) Koster 1600kr, men verdt hver eneste krone, siden han er så godt omtalt og flott utstyr :)

Har nå veeeeeldig lyst til å gå til innkjøp av babyting, men får drøye til etter uke 12 :) Vet jo akkurat hva jeg skal kjøpe, så bare venter på og håååper på å få ul i uke 12/13 slik at jeg kan roe nervene helt og kan begynne med innkjøp av dyre ting :)

Innkjøpsliste:

• Emmaljunga city cross vogn
  • Baby Dan Vugge
  • Ergobaby bæresæle
  • Babybjørn reiseseng
  • Besafe Izi Go bilsete
  • Stokke tripp trapp stol

Vi har ergobaby bæresele, emmaljunga city cross, bb reiseseng og triptrap. Supre produkter alle sammen! Måtte ha nyfødtinnlegg i ergobaby i starten, men den er helt fantastisk. Bruker den masse enda på 2årigen min:)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Så deilig!! 10 uker er jo en kjempe bragd!

Og man har lov til å være trist uten grunn ;) trenger ikke å være gravid for å føle det ;)
Ta med deg noe godt å drikke og sett deg i solveggen og nyt den :)
ja vet! Hurra :) ja nå har jeg fått kommet meg ut av hus, uansett form. nytet sola <3 Merket humøret ble bedre med en gang :)

Wuhuuu!! Gratulerer med 10 uker:) Kanskje det er lurt å komme seg ut og møte andre folk? Så ikke man blir innestengt i sitt eget hode...?
Takk!!! :D ja fikk meg ut tross alt veldig dårlig, fikk sett litt familie og det var godt <3 og ute i deilige sola :)

Vi har ergobaby bæresele, emmaljunga city cross, bb reiseseng og triptrap. Supre produkter alle sammen! Måtte ha nyfødtinnlegg i ergobaby i starten, men den er helt fantastisk. Bruker den masse enda på 2årigen min:)

Jupp hørt godt om ergobaby serru :) og de andre tingene er et must nå merker jeg <3 Ja tenkte at jeg kjøper med nyfødtinnlegg :) ååååh gleder meg til å shoppe litt. Kanskje jeg skulle vært vågal å bestilt meg ergobaby :D

Last edited:
uke 10+4: Nærmer seg uke 11 med stormskritt :) Johoooo!!!!

Første gangen jeg kastet opp var på søndag kveld, etter å ha spist litt godteri og potetgull...så ja der sa kroppen fra om at dette liker jeg ikke, så da holder jeg meg bare unna som jeg har gjort hittils. :) Frister uansett ikke så mye med søtsaker....mer slik som ønsker burger og feit mat....baaah drømmer og mc donalds hver dag! Men flink å holder meg unna, kun hittils spsist mc donalds en gang...skjønner ikke hvorfor jeg absolutt vil ha det!?! Aldri vært noe superfan av det...helt greit bare... Søtsaker som jeg elsker, blir jeg kvalm av bare lukta nå.
Min kjære sambo er så glad i holiday dipp...blææææ brekker meg av lukta, stakkars sambo...alt kan liker nesten brekker jeg meg av.

Jeg har såååååååå lyst på kaffe!!!! merker jeg nesten sikler bare jeg lukter og tenker på kaffe! Jeg som nesten ikke drikker kaffe...men flink der også å holde meg unna. Fått tak i redbush te uten koffein som jeg drikker hver dag :)

Kvalmen er mer intens denne uka, pluss sliter skikkelig med diare. Jaja er nok bare en fase før det blir bedre ;)

Stakkars sambo til broren til min kjære som er 35 uker på vei, kaster opp enda! Vi var å besøket dem i helga og hun kastet opp flere ganger når vi var der...Uff håper babyen der kommer fort...hun ser temmelig ødelagt ut :(

Huff, slitsomt med sånn kvalme!! Og håper inderlig selv at jeg slipper unna så alt for mye. Har jo bestemt meg for å reise på nordsjøen nå selv om jeg kan være gravid. Har bare bestemt meg for at jeg orker ikke en ny runde med dårlig samvitighet og stress. Da er det mye bedre å være på jobb, og ta det der i fra. Blir jeg alt for kvalm så får de bare sende meg hjem... lol... sier jo allerede at jeg skal bli gravid ;) Jeg føler i hvert fall at jeg denne gangen ikke skal sette livet på vent, slik jeg følte jeg gjorde sist. Så krysser bare fingrene for at sykepleieren offshore godtar alt det jeg kommer til å ta med meg av medikamenter. Litt usikker på hvordan de stiller seg til blodfortynnende, men det går vel bra. Sitter spiren så får jeg heller be jobben min sette meg på land på neste jobbe runde :)

Jeg leste forresten en gang om at mange som slet med kvalme under gravid hadde for lite salt. Så da de fikk i seg mer salt så forsvant ofte kvalmen. Det hun anbefalte var rett og slett å ta en ts salt i juice, og så skulle det bli bedre, for da fikk man også i seg noe søtt. Er i hvert fall vært et forsøk :)

Huff, slitsomt med sånn kvalme!! Og håper inderlig selv at jeg slipper unna så alt for mye. Har jo bestemt meg for å reise på nordsjøen nå selv om jeg kan være gravid. Har bare bestemt meg for at jeg orker ikke en ny runde med dårlig samvitighet og stress. Da er det mye bedre å være på jobb, og ta det der i fra. Blir jeg alt for kvalm så får de bare sende meg hjem... lol... sier jo allerede at jeg skal bli gravid ;) Jeg føler i hvert fall at jeg denne gangen ikke skal sette livet på vent, slik jeg følte jeg gjorde sist. Så krysser bare fingrene for at sykepleieren offshore godtar alt det jeg kommer til å ta med meg av medikamenter. Litt usikker på hvordan de stiller seg til blodfortynnende, men det går vel bra. Sitter spiren så får jeg heller be jobben min sette meg på land på neste jobbe runde :)

Jeg leste forresten en gang om at mange som slet med kvalme under gravid hadde for lite salt. Så da de fikk i seg mer salt så forsvant ofte kvalmen. Det hun anbefalte var rett og slett å ta en ts salt i juice, og så skulle det bli bedre, for da fikk man også i seg noe søtt. Er i hvert fall vært et forsøk :)
Hvertfall slitsomt at jeg så vitt orker mat nå....Men jeg tenker posititv ;) vil heller ha denne kvalmen og kunne få ha æren å være gravid :) Så egentlig kan jeg ikke klage så fælt, men må innrømme at noen dager blir jeg lei. men går over når jeg tenker på herlige nurket i magen som vokser. <3

Kanskje like greit å jobbe, men ikke stresse da ;) beste er jo å leve som normalt :) Jeg har stor tro på deg , at denne gangen er din tur...blir sjokka faktisk om ikke <3 <3 <3

Usj tror nok jeg hadde kastet opp jeg drikker salt i glass med juice...Får heller få i meg noe salt mat tenker jeg :) Ikke spist mer en en liten is og en skive idag...så prøver i få meg noe litt salt middag ;)

Da håper jeg at du blir litt bedre når du får i deg litt salt :)

Hehehe.... jeg blir nesten sjokka selv hvis det ikke går denne gangen. Tydelig at vi har får hånds bestemt hvordan dette skal gå ;) Og da må det jo bare gå :) Høres sikkert rart ut men jeg vet at jeg kommer til å blø denne gangen også, men spiren blir fortsatt sittende. Vi får nå da se :)

Ja, tror jeg vil stresse mindre når jeg er på jobb. Mulig at jeg kommer til å unngå og gå og ta vedlikehold på shakeren, og få han på motsatt skift til å gjøre det. Men utover det så tenker jeg at er det meningen at spiren skal bli sittende så blir den sittende uavhengig om jeg må en tur innom det rommet eller ikke. Er da andre som har overlevd det :)
Er bare så utrolig mye mer avslappet denne gangen enn det jeg var sist :)

Kjedelig å være kvalm, men bra tegn på masse gravidhormoner. Når jeg var gravid og kvalm dtakk jeg litt ingefærte og hadde alltid med salte kjeks i veska ;)

Da håper jeg at du blir litt bedre når du får i deg litt salt :)

Hehehe.... jeg blir nesten sjokka selv hvis det ikke går denne gangen. Tydelig at vi har får hånds bestemt hvordan dette skal gå ;) Og da må det jo bare gå :) Høres sikkert rart ut men jeg vet at jeg kommer til å blø denne gangen også, men spiren blir fortsatt sittende. Vi får nå da se :)

Ja, tror jeg vil stresse mindre når jeg er på jobb. Mulig at jeg kommer til å unngå og gå og ta vedlikehold på shakeren, og få han på motsatt skift til å gjøre det. Men utover det så tenker jeg at er det meningen at spiren skal bli sittende så blir den sittende uavhengig om jeg må en tur innom det rommet eller ikke. Er da andre som har overlevd det :)
Er bare så utrolig mye mer avslappet denne gangen enn det jeg var sist :)
Hjalp en bitteliten stund med feit burger haha...men time senere var det pån igjen :) jaja går nå greit så og har ikke så mye valg..så får bare nyte gravidtet tegna hehe

Ja men gjør som du selv føler og tror kanskje uansett det er det beste for deg :) ENIG med deg!!! dette går nok bra :) gleder meg til oppdatering etter morgendagen <3

Kjedelig å være kvalm, men bra tegn på masse gravidhormoner. Når jeg var gravid og kvalm dtakk jeg litt ingefærte og hadde alltid med salte kjeks i veska ;)

ja prøvd salte kjeks...ingenting slikt hjelper desverre... men men går nok sin gang :) bare litt lei noen ganger, men setter pris på hver gravid symptom for det tross alt <3

Oppdattering kommer nok fort ;)

Uke 11: Endelig er jeg her!!!! :D bare hele en uke til selveste magiske tallet for meg <3 Lykke! Men jeg er fortsatt i et stadie at jeg faktisk ikke forstår at jeg har endelig fått en nurk i magen...trodde helt ærlig at det kom til å ta mye lengre tid med prøverør. Men nå heier jeg masse på alle dere andre flotte damene her inne, som fortjener dette såååååååååååååååå masse! Vi skal bli en haug med gravide damer her i løpet av året. 2014 skal bli året <3

Litt mindre kvalm idag, men får ikke skryte for mye, for da får jeg en smell haha Men nå som jeg føler mmeg litt bedre skal jeg komme meg ut å kjøpe kjole til datteren min som skal i bursdag til ei i barnehagen imorgen :) Og prøve å få gjort litt huslig! Må ta igjen det tapte :) Og ja hente hun kjempe tidlig i barnehagen, så vi kan kose oss litt <3

Uka har vært tøff med oppkast, soving og følte seg veldig alene, men idag føler jeg at ting er bedre <3

Vår lille hund er syk etter å fått nesevaksine, så da er det em tur til vetrinæren igjen...Stakkars får så vondt av han. Hører det surkler i brystet hans!

Gratulerer med 11 uker!! Du har vært kjempeflink!! :) <3 det er klart nurket blir i magen en uke til! Det skal være der i maaange fler uker! :)

Kos deg med helg og håper at kvalmen holder seg unna for en liten stund! Men alt i alt så tar vi vel imot alt av symptomer med åpne armer når vi har kjempet så hardt! :) <3❤️

Sent from my iPhone using BV Forum

Gratulerer kjempe masse med 11 uker!!! Er der om 9 uker ;)
Deilig at du føler deg litt bedre!! :) Håper det er en ny trend!! :)

Kos deg masse i sola i dag, for deg skal jeg gjøre! :)

Fantastisk! Gratulerer med 11 uker!:):D

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Takk jenter!!! :D herlig følelse å være i uke 11 :) Plutselig gikk tiden veldig fort ;) Deilig å føle seg bra hvertfall en dag og nyter det veeeeldig :) men ja man tar imot hver eneste symptom med åpne armer. merker kanskje bekymringer sniker seg på om jeg ikke har noe tegn hehe men hatt et par dager uten kvalme før...så dette nurket sitter <3

Back
Topp