Lenebeb dagbok!

34+2: idag var jeg hos jordmor og godt å få snakket ut. Lille Melvin ligger fortsatt i seteleie, og jeg tror ikke han snur seg med det første! Så fikk nevnt noe jeg har tenkt masse på!

Livredd for å måtte føde i seteleie og bygger en angst inni meg av tanken. Ullevål vet jeg gjennomfører setefødsel og derfor håper jeg ikke de presser meg til noe jeg ikke vil. Alternativet for meg er kun keisersnitt da. Skulle gjerne vært foruten det også, men for er det kun det alternativet om det skulle bli slik.

Jordmor fikk roet meg meg et annet alternativ om Ullevål ikke vil innvilge keisersnitt. Hun jobber på Kongsvinger sykehus hvor de ikke tar imot setefødsler og derfor kunne heller søke meg dit alternativt. De gjennomfører keisersnitt og det får garantert der :) Jeg ble ti kilo lettere! For da vet jeg at det ordner seg med uansett! Puuuh glad ble jeg! Da gjennomfører de vanligvis keisersnitt 6-10 dager før termin!!! Wæææææ! Plutselig nærmer man seg om det blir slik!!!

Skal til Ullevål på fredag og er veldig spent på hva de sier og mener! Håper de selvfølgelig ville la meg få keisersnitt om det måtte bli at lillegutt fortsatt ligger i seteleie! Men jeg krysser heller for at han snur seg og at jeg kan få vanlig fødsel istedenfor.

Ellers går det veldig bra her :) syns tiden flyr avgårde og jeg tenkte å begynne å pakke fødebagen denne uka :) lille prins har det bra og det er det viktigste ❤️

Godt at jordmor klarte å trygge deg! Det kommer nok til å gå bra ❤️
Tiden går fort nå! Snart har du lille Melvin her ❤️
 
Godt at jordmor klarte å trygge deg! Det kommer nok til å gå bra ❤️
Tiden går fort nå! Snart har du lille Melvin her ❤️
Ja veldig godt å kunne snakke med jordmor når man er bekymret. Roet meg veldig ned hvertfall :) nå er jeg mer forberedt og klar om det skulle bli utfallet at han fortsatt er i seteleie :)

Ja tenk! Gjett om jeg gleder meg ❤️
 
Ordner seg for snille piker, vet du!! :-D :-D
 
Tenk at nå er du snart i mål :D Synes ikke det er lenge siden du snakket om fryseforsøk jeg :p
 
Tenk at nå er du snart i mål :D Synes ikke det er lenge siden du snakket om fryseforsøk jeg :p
Ja vet! Helt sykt hvor raskt det har gått. :) idag er jeg 35+0, så ikke mange ukene til termin :)
 
Spennende! Har de andre kommet til termin?
Første kom to dager før termin og min nr 2 kom en uke etter termin :) så følelsen sier hvertfall en uke over desverre. Men men da gjør han seg klar til verden :)
 
35+1: jeg var på kontroll på fredag på sykehuset og alt så supert ut :) han har endelig snudd seg riktig vei! Hurra! Da slapp jeg den bekymringen hvertfall og godt er det. :)

Han ble estimert til ca 2600 gram da og ca 3700-3800 gram til fødsel. Litt større på kurven enn legen hvor jeg tok privat 3D. Jeg vet jeg ikke får store barn, mer gjennomsnittelig. Så da får vi se hvem av dem som har rett da ;) sunn og frisk er han og det er det viktigste.

Foreløpig har jeg lagt på meg noen kilo mer enn med de andre. Mer vann i bein, lår og legger også merker jeg. Hittils 11,5 kg. Litt nedtur men men :)

Ellers så gleder jeg meg såååå masse til å møte han! Begynt å pakke litt av fødebagen og så stas og brette ned de små klærne ❤️ i løpet av neste uke blir det å sette opp vugga :)
 
Så flott at han har snudd seg, og at alt er fint! :)
 
Så bra han har snudd seg nå:) Koselig å gjøre de siste forberedelser, og plutselig er han her❤️
 
Sååååå bra han hadde snudd seg :)
Så flott at han har snudd seg, og at alt er fint! :)
Så bra han har snudd seg! Kjempekoselig å brette små klær - snart er de i bruk! ❤️
Så bra han har snudd seg nå:) Koselig å gjøre de siste forberedelser, og plutselig er han her❤️
Ja super fornøyd med at han valgte det ;) snakket nettopp med ei i familien som er jordmor og hun hadde aldri valgt setefødsel selv ;)

Ja storkoser meg med de siste småtingene, som gjør at vi gleder oss bare enda mer ❤️:)
 
Hurra for at han har snudd seg og hurra for siste forberedelser :D Spennende nå mot slutten!
 
Spennende, bra at bebis har snudd seg :)
 
36+3: vi har fått opp vugga og gjett om det gikk opp et lys for meg! Vi har snart lille prinsen vår her! Herremin! Gleder meg så masse når jeg innså hvor nærme jeg er nå :)

Fødebagen snart ferdig også, bare et par småtteri som må avvente til dagen er der ;)

Ellers mye trøtt den siste tiden pga dårlige netter. Men det får jeg heldigvis tatt igjen på dagen når barna er på skole og bhg. For merker jeg trenger den søvnen jeg kan få nå før lille kommer.

Pjokken er det litt mer futt i enkelte dager, men stort sett fortsatt en rolig kar :)

Neste ultralyd er 3 juni :)
 
Uke: 37+1
Termin: 14 juni
Barn nummer: 3
Vekt: 13 kg!!!!! Nok for min del!
Den generelle formen: Veldig grei nå som jeg har vært sykemeldt. Kan ikke klage! Urolige bein og lite søvn om natta ( men kunne vært verre)
Symptomer på modning: veldig lite, eneste merket at han skrur hodet sitt godt nedi bekkenet.
Bekkenløsning: Delvis
Halsbrann: Ja
Toalettsituasjonen: Bytter på løs og hard mage. Tisser femti ganger hele døgnet.
Babyens leie: forhåpentligvis holder hodet nedi bekkenet
Blodtrykket: Normalt 110/85
Urinen: litt grums i det sist
Leggkramper: Ja
Kynnere: Ja,
Ødemer: Litt, men beveger jeg mye blir det svære legger. Men fått en del vann i låra denne gangen.
Kvalme: Enkelte dager
Andre plager: urolige bein
Tungt: Ja!
Tålmodigheten: veldig tålmodig nå! Trenger de få ukene som gjenstår
Eventuell igangsettelse/KS: ingen planer foreløpig heldigvis
Fødebagen: Mangler bare bankkort, helseskort, lader, mobil og kamera ;)
Innkjøp: Alt klart :) kan hende vi trenger litt mer klær etterhvert.
Barnerommet: De to minste skal dele rom, så ikke mye vi har gjort klart der til han. Skal sove inne hos oss den første tiden :) men vugga er klar!
Tanker om fødsel: Gruer meg en del, derfor kjekt at jeg blir lei nok før han kommer. Ligger et håp om like kort fødsel som sist, men tviler på at jeg er like heldig der. Ja mer vondt når deg går fort, men bedre enn lang og trasig fødsel.
Den vordende far/medmor: Han syns det har gått så fort, så klarer ikke helt å følge med i svingene ;) men absolutt gleder seg til å hilse på han :) rart å tenke på at vi får gutt denne gangen ❤️
 
Uæææh!! Nå går det unna!! Snart er du guttemamma også! ❤❤❤
 
Back
Topp