Lenebeb dagbok!

Uke 32+6
Termin: 14. Juni 2016
Kjønn: Gutt
Trimester: 3.!!! ;)
Neste jordmorkontroll: 2 mai
Bevegelser: En liten og rolig kar som gir spark fra seg daglig. Men han er ingen fotball spiller ;)
Babyens størrelse: ligger på ca 1850 gram og 39 cm lang ifølge app
Navn: Melvin ❤️
Vann i kroppen: Ja. Nå merker at det har kommet vann i lår, legger og føtter. Snart ser jeg ikke knærne mine. Mer aktivitet betyr mer vann.
Vektøkning: 10,5 kg snart!!!!
Utålmodig: Blir mer og mer klar for at han skal komme nå ❤️
Strekkmerker: Ingen foreløpig, men tror to av de jeg fikk sist kommer frem mot slutten. Kommer vel rett rundt hjørnet.
Kynnere: Ja!
Melk i brystene: Begynt å få litt råmelk
Plager: Bekkenet er så som så. En haug med kynnere hver eneste dag når jeg er aktiv eller gjør mye på en dag. Urolige bein og lite søvn per natt, ca 2-3 timer søvn bare :( Nå er jeg 100 prosent sykemeldt og godt er det. Vann i beina begynner å bli plagsomt. Veldig fort sliten og trøtt etter aktivitet.
Humør: Veldig opp og ned, uvant for i de andre svangerskapene har jeg vært ei solstråle! Prinsen tuller med hormonene mine ;)
Cravings: sjokomelk, vannmelon og jordbær
Tanker om fødsel: Siden han ligger i seteleie enda, så bekymrer jeg meg mye mer. Ønsker ikke setefødsel og håper da jeg får keisersnitt istedenfor. Angsten har kommet litt over meg pga dette.
 
Kjedelig med vann og kynnere! Godt du kan ta det litt roligere :)

Tror de ikke at han vil snu seg før termin da? Fortsatt litt tid igjen?
 
Kjedelig med vann og kynnere! Godt du kan ta det litt roligere :)

Tror de ikke at han vil snu seg før termin da? Fortsatt litt tid igjen?
Ja er det, men går heldigvis greit! Ja veldig godt, for skal ikke lange turen til før jeg er helt gåen! :)

Mine to andre snudde seg riktig vei uke 28 ca, han stabeistet her not so much ;) jo da masse håp enda siden jeg er bare i uke 33 snart... Men må være åpen for at det kan skje at han ikke gjør det... Derfor angst!!! ;)
 
33+5: Nå nærmer jeg meg mer og mer terminen! Sykt hvor fort det har gått, men herremin som jeg gleder å se han!

Det er full rulle i heimen med å pusse opp gang, barn som skal forkjellige viktige ting, dugnad i nabolaget osv! Jeg er lettere sagt utslitt, og har nå fått feber og er syk. Jeg er aldri syk, så når jeg har 38 i temp er det mye for meg! Men det har jeg ikke tid til å bry meg om for jeg må helt til Oslo for å ha legetime og senere idag ultralyd :) passet veldig dårlig å være syk idag, men får bare holde ut!

Meget spent på om han har snudd seg riktig vei nå! Noe jeg egentlig vet han ikke har gjort. Så 3D bildene blir nok ikke så mye å skryte av denne gangen heller. Wæææ jeg får helt skrekk og gru tanker om setefødsel, noe jeg absolutt nekter!

Kjent litt lite liv i et døgn nå, så godt å få se han idag. Mer betryggende å vite at alt er ok, så hadde det ikke vært for ul så hadde jeg ringt føden idag. Han her er en mye roligere baby, men vant med en del rolige bevegelser for det.

Blir en spennende dag!!! Klokken 14:00 er ultralyden :)
 
Tenk at det ikke er lenge igjen nå :) han har fortsatt tid til å snu seg med hodet ned heldigvis :) mamma fødte to barn i sete og deg gikk også fint :) men hadde gruet meg jeg også.. Hehe.. Lykke til i dag og god bedring :)
 
Tross at lille gutt ligger i seteleie fikk vi noen fine bilder :) han er gjennomsnittelig og ligger på 46 precentil og ca 2197 gram :) jeg er idag 33+5 :) tok bilder av kopiarket, ikke fått lagt det inn enda på data :)

Alt stod bra til med lille prinsen vår og det er det viktigste.
ImageUploadedByBV Forum1461851477.748294.jpg
ImageUploadedByBV Forum1461851501.225868.jpg
 
Så fin gutt da :) Skjønner godt at du kvier deg for setefødsel... Syns absolutt det valget bør være bare ditt.
 
Takk :)

Føde i seteleie er uaktuelt i mine øyne ;) all respekt de som gjør det :)

Jeg vet ikke om jeg hadde turt heller, men jeg er mye mer redd for keisersnitt så da måtte jeg ha valgt mellom to "onder". Hehe :) håper han snur seg da :) du får jo sikkert velge gjør du ikke?
 
Så fin gutt! Synes tiden har rast avgårde jeg!! Ikke lenge siden du måtte jobbe litt med mannen for et nytt forsøk:) Skjønner du stresser litt med seteleie, men han kan vel enda snu seg? Kjedelig å være syk, god bedring!
 
Så fin gutt da :) Skjønner godt at du kvier deg for setefødsel... Syns absolutt det valget bør være bare ditt.
Takk ❤️ ja håper jeg får velge, men jeg er ganske så bestemt så får nok det som jeg vil om han absolutt ikke snur seg ;)
 
Jeg vet ikke om jeg hadde turt heller, men jeg er mye mer redd for keisersnitt så da måtte jeg ha valgt mellom to "onder". Hehe :) håper han snur seg da :) du får jo sikkert velge gjør du ikke?
Jeg vil ikke ta keisersnitt heller, men tar heller det valget enn setefødsel. Jeg personlig syns det var vondt nok med vanlig fødsel.., så seteleie uaktuelt ;)

Får de hva sykehuset sier neste uke, skal på kontroll der på fredag. Så da håper jeg de forstår meg. :)
 
Så fin gutt! Synes tiden har rast avgårde jeg!! Ikke lenge siden du måtte jobbe litt med mannen for et nytt forsøk:) Skjønner du stresser litt med seteleie, men han kan vel enda snu seg? Kjedelig å være syk, god bedring!
Takk ❤️ ja gjett om! Vet liksom ikke hvor tiden ble av :) rart å tenke på, for han er virkelig klar for å bli pappa igjen :)

Heldigvis er det håp for at han snur seg, men magefølelsen sier at han ikke gjør det. Håper jeg har feil :) føler han her er så bestemt liten kar ;)

Takk ❤️
 
Jeg vil ikke ta keisersnitt heller, men tar heller det valget enn setefødsel. Jeg personlig syns det var vondt nok med vanlig fødsel.., så seteleie uaktuelt ;)

Får de hva sykehuset sier neste uke, skal på kontroll der på fredag. Så da håper jeg de forstår meg. :)

Det gjør de helt sikkert får håpe han snur seg så får du føde vanlig :)
 
34+2: idag var jeg hos jordmor og godt å få snakket ut. Lille Melvin ligger fortsatt i seteleie, og jeg tror ikke han snur seg med det første! Så fikk nevnt noe jeg har tenkt masse på!

Livredd for å måtte føde i seteleie og bygger en angst inni meg av tanken. Ullevål vet jeg gjennomfører setefødsel og derfor håper jeg ikke de presser meg til noe jeg ikke vil. Alternativet for meg er kun keisersnitt da. Skulle gjerne vært foruten det også, men for er det kun det alternativet om det skulle bli slik.

Jordmor fikk roet meg meg et annet alternativ om Ullevål ikke vil innvilge keisersnitt. Hun jobber på Kongsvinger sykehus hvor de ikke tar imot setefødsler og derfor kunne heller søke meg dit alternativt. De gjennomfører keisersnitt og det får garantert der :) Jeg ble ti kilo lettere! For da vet jeg at det ordner seg med uansett! Puuuh glad ble jeg! Da gjennomfører de vanligvis keisersnitt 6-10 dager før termin!!! Wæææææ! Plutselig nærmer man seg om det blir slik!!!

Skal til Ullevål på fredag og er veldig spent på hva de sier og mener! Håper de selvfølgelig ville la meg få keisersnitt om det måtte bli at lillegutt fortsatt ligger i seteleie! Men jeg krysser heller for at han snur seg og at jeg kan få vanlig fødsel istedenfor.

Ellers går det veldig bra her :) syns tiden flyr avgårde og jeg tenkte å begynne å pakke fødebagen denne uka :) lille prins har det bra og det er det viktigste ❤️
 
Back
Topp