Lenebeb dagbok!

Uæææh!! Nå går det unna!! Snart er du guttemamma også! ❤❤❤
Ja vet!! Helt sykt herlig å tenke på! Er idag 38+2 så han kan komme når som helst ;) innen 4 uker er han her!

Gleder meg såååååå masse!
 
38+3: 14 dager til termin!!!! Tiden bare flyr i fra meg :D

Vekta er oppi 14 kg :( men får se det sånn at jeg merker jeg har en del vann i kroppen. Legger, lår og fingre er hovne!

Idag skal jeg på kontroll hos lege, så får man se om det blir siste eller ikke ;) skal også på vekstkontroll på sykehuset på fredag :) gleder meg mest til det, for da får jeg kikke litt på han og forhåpentligvis kanskje de sjekker om jeg er moden eller ikke ;)

Må innrømme at jeg faktisk ikke er helt klar enda, for dette er nok mitt siste svangerskap og ganske vemodig å tenke på :( å være gravid er en ære og bære en baby i magen er noe jeg er meget stolt av ❤️ alle har sine plager under svangerskapet, men er jo sååååå verdt det! Nå har vi hvertfall sagt at tre barn er nok (men man vet jo aldri om et mirakel skjer).

Det som skal bli godt med å få han ut er at jeg kommer til å få mer energi og lettere å kunne løfte, bære og gjøre daglige gjøremål med mine to andre også ❤️

Opp i alt så vil jeg møte en fantastisk tid :) søvnløse netter er så verdt alt og den babykosen man får er noe helt spesielt. Jeg er litt i det klisjefylte hjørnet, men er slik jeg føler det ❤️ om han skulle få kolikk som de to andre, så er det mye lettere å komme seg ut på sommeren enn på vinteren.

Tenk!!! Innen fire uker er han her helt sikkert!!! Like uvirkelig for hvert svangerskap at det er et lite menneske inni meg som vokser ❤️ snart skatten er du her ❤️
 
Masse lykke til med innspurten ❤ Nå er det virkelig ikke lenge igjen :D :D
 
Syns du setter så fint ord på det, helt enig i at det er en ære å bære fram et barn! Det er en ære å bli mamma også ❤️

Lykke til med den siste tiden, kos deg!

Syns ikke 14 kg er så mye, det er du snart kvitt igjen!
 
Syns du setter så fint ord på det, helt enig i at det er en ære å bære fram et barn! Det er en ære å bli mamma også ❤️

Lykke til med den siste tiden, kos deg!

Syns ikke 14 kg er så mye, det er du snart kvitt igjen!
❤️ helt enig! Det å bli mamma er det største og beste som har skjedd meg! Uendelig glad for at jeg får bli mamma ❤️❤️❤️ smiler bare jeg tenker på det ;)

Takk! Skal absolutt nyte den siste tiden :)

Bare uvant, for med de to andre gikk eg opp 9-10kg bare ;) men får dem nok lett av får man tro :)
 
❤️ helt enig! Det å bli mamma er det største og beste som har skjedd meg! Uendelig glad for at jeg får bli mamma ❤️❤️❤️ smiler bare jeg tenker på det ;)

Takk! Skal absolutt nyte den siste tiden :)

Bare uvant, for med de to andre gikk eg opp 9-10kg bare ;) men får dem nok lett av får man tro :)

Ja, vi er heldige ❤️
Jeg gikk opp 24 sist, og de var kjapt av igjen. Gått opp 10 til nå (med oppkast, slå den!) men det blir jo borte igjen.

Snart er vi ute og triller lange fine turer! :)
 
Tenk, bare to uker igjen til termin Lykke til med innspurten!
 
Ja, vi er heldige ❤️
Jeg gikk opp 24 sist, og de var kjapt av igjen. Gått opp 10 til nå (med oppkast, slå den!) men det blir jo borte igjen.

Snart er vi ute og triller lange fine turer! :)
Så godt å lese ;) jeg merker jeg har en del vann i kroppen pga disse varme dagene, så får tro jeg er like heldig å gå ned alle kiloene kjapt, pluss noen ekstra kilo ;)

Men kommer jo an på vekta til å begynne med også, jeg er ikke tynn, men heller kjempe svær. Men må i utgangspunktet veie 10 kg mindre enn det jeg gjorde med startvekta for å være innenfor riktig idealvekt ;) så burde da egentlig ned 25 kg etter fødsel :)

Ja elsker å trille turer! Så satse på at det blir maaaange fine turer ute❤️❤️❤️
 
Ikke lenge igjen nå! Tenk at gutten deres snart er her! :) <3 klem!!
 
39+1: tenk jeg har snart bare 8 dager til termin!!!!!

Lite action på lille prinsen i magen. Tror han koser seg altfor mye! Så ingen særlig nedpress eller kynnere siste tiden. Bare dårlig søvn og masse vann i beina pga varmen.

Kiloene har rast plutselig mer opp og jeg snart oppi 15 kg! Men det vet jeg er pga vann i kroppen.

Jeg var på ultralyd på fredag på sykehuset og alt stod toppers til! :) de estimerte han da til 3470 gram allerede! Shit er jo en stor baby inni der jo! ;) min minstefrøken veide jo 3438 gram! Han har også lagt seg godt nedi bekkenet, så ikke mye fostervann mellom hode og bekken nå :) det er jo et godt tegn :)

Eneste som ikke var så bra er at blodtrykket har økt... Ikke farlig høyt, men er noe vi må følge med på. Det lå på 129/91 og de målte tre ganger. Så hun sa at det var veldig viktig å ha ofte sjekk på blodtrykket, og syns det var bra jeg skal allerede til jordmor på mandag. Måtte ringe om det ikke har blitt bedre eller høyere. Så jm måtte bare ringe med en gang ;) godt hun legen sa det slik og da føler jeg meg godt ivaretatt hvertfall.

Spurte om når Ullevål pleier å sette i gang og de har hele 12 dager over termin!!!! Syns det er litt vell mye jeg altså... Ja 10 dager kan jeg godta! Men 12???? Tenker det kan ta tid før han kommer også... Og tenker mye på faren for babyen å være for lenge inne også :( dag 12 er også en lørdag for meg og da måååå de sette han i gang før. Men hun legen er veldig gamle skolen og faktisk en av de jeg liker minst jeg har vært borti...så håper jeg ikke treffer hu på overtidskontroll for å si det sånn!!!

Ellers nyter jeg mine siste dager som gravid og prøver å nyte den lille stunden med flott mage ❤️vet jo at skatten jeg har ventet på kommer snart uansett, så ingen stress ❤️❤️
 
38+2: liten update til meg selv. :) vært hos jordmor og alt så fint ut bortsett fra at blodtrykket har økt litt til. Lå nå på 130/90. Grensen for henvisning er 140/90. Så skal tilbake til jordmor på torsdag for å se om det har blitt høyere. Lagt på meg 2,5 kg siste uka, så hun syns det var mye. Dette er jo vann som sagt. Heldigvis fin urinprøve.

Det hun sa er at jeg er på vei mot svangerskapsforgiftning og derfor viktig å følge med fremover! Legen på sykehuset sa jo også at jeg mest sannsynligvis blir satt i gang om det stiger mer. (Aldri garanti for slikt mener jeg da, siden de mener så forskjellig disse legene). Så spent på torsdag hva utfallet blir på blodtrykket.

Formen er ikke helt god idag heller, og merker kroppen er sliten idag.
 
Oj, godt at de følger med på deg! Masse lykke til nå de siste dagene, kos deg med den fine magen!❤️
Takk! ❤️ gjett om jeg skal nyte siste lille tiden igjen :)

Ja føler ingen bekymring over det siden de følger med hvertfall :)
 
39+3 og bare 7 dager til termin ❤️
ImageUploadedByBV Forum1465281205.357393.jpg
 
Du har noen spennende uker forran deg nå:) Håper du klarer å nyte de siste dagene og at formen holde seg fin! :)
 
Back
Topp