Leie på babyen

Ligger i hodeleie. Har gjort det ved hver ultralyd og hver kontroll hos jm etter at hun begynte å sjekke :)
 
Ligger fortsatt med hodet ned og har gjort det i noen uker nå. :D veide ca 2200gram i dag og legen som tok ultralyden trodde at han kanskje ville veie mellom 3400-3600 gram. Jeg er veldig glad for det siden første var 4000 gram og slitsom å føde :p
 
Æsj, nå har hun nok byttet plass igjen her...
Var hos jordmor på tirsdag, da lå hun med hodet ned, jm mente til og med hodet hadde festet seg.

I går var det masse strekking i magen, og nå kjenner jeg hikkingen godt oppe i magen igjen, på venstresiden.:rolleyes: Når hun lå riktig vei kjente jeg hikken nedover i bekkenet og spark til siden og mot ribbeina. Nå er det mer dytting enn klare spark igjen her.

Er jo 35+5 i dag, og det var så deilig tanke at hun hadde begynt å legge seg klar, men hun har tydeligvis enda god plass og god tid...:joyful:
 
Æsj, nå har hun nok byttet plass igjen her...
Var hos jordmor på tirsdag, da lå hun med hodet ned, jm mente til og med hodet hadde festet seg.

I går var det masse strekking i magen, og nå kjenner jeg hikkingen godt oppe i magen igjen, på venstresiden.:rolleyes: Når hun lå riktig vei kjente jeg hikken nedover i bekkenet og spark til siden og mot ribbeina. Nå er det mer dytting enn klare spark igjen her.

Er jo 35+5 i dag, og det var så deilig tanke at hun hadde begynt å legge seg klar, men hun har tydeligvis enda god plass og god tid...:joyful:
Er egentlig ganske sjeldent de fester seg, dessverre, og oftest skjer det hos førstegangsfødende..

Men når går grensa for henvisning til ultralyd på sykehuset når ikke hodet er ned? Trodde det var uke 36. Isåfall bør du jo få sjekka det ut snart :eek:
 
Er egentlig ganske sjeldent de fester seg, dessverre, og oftest skjer det hos førstegangsfødende..

Men når går grensa for henvisning til ultralyd på sykehuset når ikke hodet er ned? Trodde det var uke 36. Isåfall bør du jo få sjekka det ut snart :eek:

"Dersom det er mistanke om seteleie eller tverrleie etter at det har gått mer enn 36 uker av svangerskapet, er det vanlig å henvise den gravide til fødselspoliklinikken."

Kilde: https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskap-og-fodsel/sykdommer/seteleie/seteleie-og-tverrleie/
 
Er egentlig ganske sjeldent de fester seg, dessverre, og oftest skjer det hos førstegangsfødende..

Men når går grensa for henvisning til ultralyd på sykehuset når ikke hodet er ned? Trodde det var uke 36. Isåfall bør du jo få sjekka det ut snart :eek:
Ja, er jo førstegangsfødende, så håpet jo det hadde skjedd...:joyful:

Blir heldigvis fulgt opp tett med ultralyder, for min trygghetsfølelse, etter svangerskapsavbrudd i uke 20 i fjor.
Var på ul forrige uke og skal på ul om ei uke, så får håpe hu snur seg igjen og blir der til da.

Hvis ikke blir jeg jo godt fulgt opp heldigvis.:happy:
 
Var til jordmor i dag. De hadde fått ul apparat der nå! Så fikk se at hodet lå godt ned i bekkenet :) skulle mye til for at hun endret leie nå sa jordmor. Så krysser fingrene for at hun holder seg med hodet der nede:)
 
Ligger fortsatt med hodet ned, i den beste stillingen ifølge jordmor. Med ansiktet mot høyre :D håper bare han fortsetter å ligge riktig framover! 36 dager til termin nå :eek:
 
Her har han ligget i hodeleie de siste månedene. Ikke festet da, men jordmor mente han nok ikke ville bli det heller.
 
Han har ligget i hodeleie i mange uker, men nå sitter han helt fast og er langt nede med hodet :D Jeg er såå glad for det! Var uten tvil festet!
 
Back
Topp