Leie på babyen

Oj :eek: det har jeg aldri hørt om før! Er jo mange babyer som ligger i hodeleie en god stund.

Ikke no farlig altså. Men siden hun hadde ligget med hodet ned så lenge så var kjeven litt skjev. Det retta seg fort da. Husk at det lille skjelettet er relativt mykt og formbart når de er i magen. Fikk beskjed om å amme på den ene siden mest for å få strekt nakken, og så fulgte som nevnt fysio opp at alt gikk sin gang. Fin etter noen uker og ingen skade skjedd.
 
Hvordan vet dere hvordan de ligger? Jeg aaaaaner ikke :smiley-ashamed005
 
Hvordan vet dere hvordan de ligger? Jeg aaaaaner ikke :smiley-ashamed005
Ut fra spark og bevegelse. Men også pga jeg får ekstra oppfølging på sykehuset med ultralyder hver 3. uke, så da ser de der hvordan han ligger. Og så kjenner jo jordmor etter på svangerskapskontrollene og nevner hvordan hun tror han ligger.
 
Hvordan vet dere hvordan de ligger? Jeg aaaaaner ikke :smiley-ashamed005
Det var jordmor som fortalte meg det, og så viste hun meg hvordan jeg kunne kjenne hodet. Det er lettest å kjenne konturene av ting når man ligger på ryggen. Sikkert litt vanskeligere når man ikke har et hode å kjenne på da, altså hvis babyen ligger med hodet ned. Jeg klarer aldri å definere hvilke bevegelser som er hvilke kroppsdeler, så jeg tror ikke jeg hadde klart det utifra det.
 
Det var jordmor som fortalte meg det, og så viste hun meg hvordan jeg kunne kjenne hodet. Det er lettest å kjenne konturene av ting når man ligger på ryggen. Sikkert litt vanskeligere når man ikke har et hode å kjenne på da, altså hvis babyen ligger med hodet ned. Jeg klarer aldri å definere hvilke bevegelser som er hvilke kroppsdeler, så jeg tror ikke jeg hadde klart det utifra det.
Nei, jeg aner ikke. Var inne på føden i går kveld for ekstra sjekk, hun sa da at han lå med hodet ned. Men jeg hadde aaaaaldri gjettet det :joyful:
 
Lillemann i magen ligger nå med hode ned og beina inn mot ryggen min. Slik har han holdt seg i en ukes tid nå. Merker hvor hode er når han hikker.
 
Hun lå med hodet ned hos jordmor sist. Men synes nå det kjennes som at hun fortsatt turner rundt der inne:happy090
 
Misunnelig på dere som har greie babyer som ligger med hodet ned! Min er fortsatt tverr. :shifty::hilarious:
 
Min ligger også i hodeleie. Sist hos jordmor så var hodet fortsatt bevegelig, men lurer på om det er festet nå da jeg er mye bedre i bekkenet :)
 
Ingen bestemt plass enda her heller.. Jeg kjenner spark og hikke over hele magen.. Husker heller ikke når nr 1 lå seg i hodeleie heller men tipper rundt uke 35/36.. Kjennes ut som frøkna har god plass enda :)
 
Har liggi i hodeleie i et par uker nå hvertfall, fikk høre det på siste ultralyd. Håper ikke det endrer seg, er bare 2 mnd igjen :shy:
 
Var på ultralyd for 2 dager siden, på vei dit fikk jeg en forferdelig kynner og magen ble helt rar og jeg skjønte at babyen drev å byttet stilling. Jeg måtte stoppe bilen fordi det var så vondt og varte i nesten 2 minutter. På ultralyden så vi at føttene så var nede og hodet oppe til høyre :p

Men i dag igjen kjenner jeg hikking nede ved tissen, så da tror han ligger med hodet ned igjen :p hahaha.
Blir spennende å se hvor lenge dette varer.
 
Her har de snudd seg igjen :rolleyes: Hun på venstre side har lagt seg i sete, mens hun på høyre fortsatt ligger i hode. Spent å se om det fortsatt er sånn på ul i morgen :p
 
Her har lillebror lagt seg i sete foreløpig :p, heldigvis bare 28+2 i dag så han har god tid til å flytte på seg :p
 
Begge mine to første lå festet i hodeleie fra ca uke 27. Nå derimot ligger lillebror i tverrleie og viser av og til tendenser til seteleie. Håper virkelig han snur seg snart :)
 
28+6 hodeleie på lillebror
 
Hvis man utelukkende kjenner spark helt nederst, hva slags leie kan det bety at babyen har?
 
Back
Topp