Leie på babyen

Kan også være tverrleie, jeg kjente mye av sparkene nedover da min lå på tvers. Han lå da med ryggen oppover.
 
Hvis man utelukkende kjenner spark helt nederst, hva slags leie kan det bety at babyen har?

Sist svangerskap kjente jeg utelukkende bevegelse fra navlen og ned. Jeg følte mange ganger at baby presset hendene langt ned mellom bena. Viste seg når hun skulle ut at det var seteleie med bena nederst. Ble litt oppgitt over meg selv da at jeg ikke hadde synes det var rart at baby ikke sparket oppover.
 
Kan også være tverrleie, jeg kjente mye av sparkene nedover da min lå på tvers. Han lå da med ryggen oppover.

Ja, jeg mener at de kanskje sa han lå i tverrleie på en av ultralydene, men husker ikke nå.
 
Sist svangerskap kjente jeg utelukkende bevegelse fra navlen og ned. Jeg følte mange ganger at baby presset hendene langt ned mellom bena. Viste seg når hun skulle ut at det var seteleie med bena nederst. Ble litt oppgitt over meg selv da at jeg ikke hadde synes det var rart at baby ikke sparket oppover.

Hmmm, skal høre med jordmor på neste kontroll. Men jeg håper han snur seg innen fødsel uansett!
 
Ja, jeg mener at de kanskje sa han lå i tverrleie på en av ultralydene, men husker ikke nå.

Det kan fort stemme, alle spark og slag/boblinger var nederst i magen. Eneste jeg kjente lengre opp var mye pressing, og det var rumpa han dreiv og pressa ut hehe. Han ligger nå i hodeleie, og jeg kjenner godt endringa i bevegelsene. Kjenner endel "pirking" lengst nede, regner med det er boksing på gang da. :p
 
Fikk bekreftet det jeg trodde på kontroll idag,
hun ligger nå med hodet ned og sparker opp :)

Det er fortsatt litt plass, men håper ikke hun snur seg nå!

❤️
 
Liggi med hodet ned siden 28+1, er nå 33+0 :)
 
Var på kontroll i går. Han ligger i seteleie ennå. Men veldig aktiv, så tror han snur seg en del. Får se hvordan ståa er om 14 dager, når jeg skal på kontroll igjen.
 
Fortsatt seteleie her også, såvidt jeg kan skjønne. Hååååper hun snur seg snart! Trodde hun var i ferd med å gjøre det her om dagen da hun plutselig lå på tvers, men etter hva jeg kan kjenne så er hodet tilbake på toppen igjen. Jaja, det er jo ennå litt tid, men skulle gjerne hatt henne riktig vei snart!
 
Hodeleie sist jeg var på kontroll, men seteleie etter kontroll i dag. Mye kan fremdeles skje, og baby kan fort snu seg enda :shy::happy:
 
Tverrleie her. Var samme med nr.2, og han snudde seg riktig vei 10 dager før termin og da ble jeg satt igang :)

Håper han i magen snur snart, slitsomt med tverrleie, presser ekstra mye så jeg blir helt utslitt.
 
Tverrleie her også, 34+5, helt utslitt jeg og, har vært ekstremt press her denne uka.
 
Tverrleie her også, 34+5, helt utslitt jeg og, har vært ekstremt press her denne uka.

Huff, føler med deg! ❤

Jordmor anbefalte meg å søke på spinning baby og lese/se videoer.

Vet ikke hvordan det er, men skal vist hjelpe babyen i riktig posisjon. Tenkte å se litt på det etterhvert, og evt prøve.
 
Huff, føler med deg! ❤

Jordmor anbefalte meg å søke på spinning baby og lese/se videoer.

Vet ikke hvordan det er, men skal vist hjelpe babyen i riktig posisjon. Tenkte å se litt på det etterhvert, og evt prøve.
Prøvde meg på den ene, hvor man henger ut fra sofaen for en måneds tid siden, fikk omgangssyke i over en uke, rett etter, så den tar jeg ikke igjen. Var sikkert virus, men jeg risikerer ikke noe altså, det var helt grufullt!:facepalm:
Ligger også i den side/magestillingen, har gjort det nesten hele svangerskapet, for det er en god sovestilling.
Jeg har hjerteformet livmor og tipper det er derfor hun ligger som hun gjør, jeg skal på ultralyd i morgen og kommer til å spørre om dette da.
Er jo så slitsomt, magen er jo helt trøkkt oppunder puppene og det strekkes skikkelig på sidene.

Ser ganske creepy ut også, for når hun strekker på seg eller jeg har kynnere ser det jo ut som om babyen ligger i en u.:nailbiting:
 
Prøvde meg på den ene, hvor man henger ut fra sofaen for en måneds tid siden, fikk omgangssyke i over en uke, rett etter, så den tar jeg ikke igjen. Var sikkert virus, men jeg risikerer ikke noe altså, det var helt grufullt!:facepalm:
Ligger også i den side/magestillingen, har gjort det nesten hele svangerskapet, for det er en god sovestilling.
Jeg har hjerteformet livmor og tipper det er derfor hun ligger som hun gjør, jeg skal på ultralyd i morgen og kommer til å spørre om dette da.
Er jo så slitsomt, magen er jo helt trøkkt oppunder puppene og det strekkes skikkelig på sidene.

Ser ganske creepy ut også, for når hun strekker på seg eller jeg har kynnere ser det jo ut som om babyen ligger i en u.:nailbiting:

Haha, da hørtes det greit ut å droppe den ja :p

Veldig enig! Usikker hvordan livmoren min er, men siden dette er gang nr.2 kan det jo hende det er noe slikt til meg også.
 
Baby hadde snudd seg hun, ligger med hodet ned fikk jeg vite på ultralyd i går.

Jeg merket masse aktivitet her forrige helg, var voldsom romstering, men siden jeg er like stappa på tverrs og magen trykker oppover enda var jeg sikker på hun ikke hadde klart å snu seg.

Trodde ting skulle føles bedre når de la seg til jeg...:joyful:
 
Jeg hadde jordmortime i dag (32 + 6), men hun kunne ikke kjenne hvilket leie han lå i, eller gjette seg til det basert på hjertelyden. Jeg har ny jordmortime når jeg er 36 + 0, så vi får se om hun klarer å kjenne det da.
 
Back
Topp