Leie på babyen

Vil ha nummer tre

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Julegavene 2019
Januarlykke 2020
Sensommerskattene 2023
Noen som veit hvilket leie babyen har?

Min har lugget i hodeleie de siste 2 ultralydene jeg har vært på med (starten av oktober og for to dager siden). Samtidig føler jeg at han driver og skrur seg nedover i bekkenet mitt og jeg har kjent litt på nedpress innimellom. Sykt vondt og ubehagelig. Livmoren min var heldigvis lukket og 3 cm lang på kontrollen, så det er godt. Nå er jeg bare spent på om han holder seg sånn med hodet nede fram til fødsel eller ei. Krysser fingrene for det i hvert fall.

Dattera mi som jeg fødte i januar 2017, lå med hodet i bekkenet siden uke 34 tror jeg, men hun festet seg aldri.
 
Tverrleie dessverre. Regner med han snur seg før fødsel, men syns han kan gjøre det snart. Storebroren lå i tverrleie til jeg var 35 uker på vei. :p
 
Snurrer her, akkurat som søsknene. Regner med det kommer til å måtte følges opp med sjekk av leie på ul denne gangen også, når det nærmer seg termin. Det viktigste er at det blir hodeleie før fødselen, men det skjedde ikke før fødselen var igang sist. Derfor jeg er litt redd for at det kan bli ks
 
Snurrer her, akkurat som søsknene. Regner med det kommer til å måtte følges opp med sjekk av leie på ul denne gangen også, når det nærmer seg termin. Det viktigste er at det blir hodeleie før fødselen, men det skjedde ikke før fødselen var igang sist. Derfor jeg er litt redd for at det kan bli ks
Skjønner at du er litt redd for at det blir ks da ja. Krysser fingrene for hodeleie før fødselen er i gang :)
 
Min ligger nå med hodet ned. Kjenner han sparker i ribbeina og bokser i blæra:D
 
Hodeleie her. Storesøster lå i hodeleie siste tre mnd. Hun var faktisk skjev i kjeven som følge av det. Der hjalp heldigvis med tid og fysioterapi, så ingen langvarig skade skjedd.
 
Jeg aner faktisk ikke. Jeg tror ingen har sagt noe om leie og jeg har ikke tenkt på å spørre. Jeg var hos jordmor på tirsdag og hun sa ingenting. Jeg har også vært på ultralyd på obs-posten, men tenkte ikke på dette med leie. Jeg kjenner lite liv, så jeg klarer ikke gjette hvordan han ligger basert på spark eller bevegelser. Jeg fødte storebror i hodeleie, men kan godt prøve meg på seteleie hvis det ender opp med det – men håper selvfølgelig på hodeleie!
 
Her er det seteleie foreløpig, men det er jo fortsatt god tid til at hun kan snu seg. Kjenner hodet godt som en liten hard ball når jeg ligger på ryggen, det er litt sært :p

(Jeg tror forresten jeg er litt ekstra treig i gravidhjernen i dag, for da jeg leste overskriften på denne tråden brukte jeg veldig lang tid på å skjønne at det ikke handlet om å holde babyen i hånda :rolleyes::hilarious:)
 
Lå i seteleie frem til uke 29-30 ca. Så snudde hun seg og ligger nå pent i hodeleie. kjenner hun bukter seg fra side til side, men er ikke så god plass lengre til å turne helt rundt. Satser på at hun holder seg der og fester seg slik som storebroren gjorde... :p
 
De lå begge i hodeleie under vekstkontrollen på tirsdagen, men de ligger aldri i samme leie over lenger tid. Uken før der å ene i hode og andre i sete, mens uken før der igjen satt begge i sete :rolleyes:
 
Hodeleie hos jordmor i dag! Men hodet sitter ikke langt ned i bekkenet enda.. så hun har nok litt plass og boltre seg på enda, sånn at hun kan skifte leie før fødsel :) håper hun holder seg i ro der hun er da!! hun kjente også en fot helt oppe ved ribbeina. Herlig;)
 
Hodeleie her. Kjente godt da han snudde seg for en ukes tid siden:joyful: På kontroll hos jordmor denne uka hadde han hodet godt ned i bekkenet, og han har de siste dagene kun sparket mot den ene siden. Har også følt mye nedpress et par dager nå.
 
Hodeleie her. Storesøster lå i hodeleie siste tre mnd. Hun var faktisk skjev i kjeven som følge av det. Der hjalp heldigvis med tid og fysioterapi, så ingen langvarig skade skjedd.
Oj :eek: det har jeg aldri hørt om før! Er jo mange babyer som ligger i hodeleie en god stund.
 
Seteleie ved OUL, og på forrige kontroll trodde jordmor hun følte at han lå i tverrleie. Ny kontroll på tirsdag så får se om hun kjenner noe endring. :p
 
Var på kontroll i dag og det virker som om lille ligger med hodet ned. Har også mest sprell på høyre siden av magen.
 
Jeg har virkelig ikke peiling da det sprelles like mye oppe som nede !!!
Damme her egentlig, det med sprellingen. Men jeg merker forskjell på styrken av sprellingen for det er litt hardere når det er føttene enn når det er hendene :p
 
Back
Topp