Legebesøk

Jeg skal i uke 9. Ville ha meg inn uke 12, men da er sambo på havet, og han ville være med, så da fikk vi ny dato :)

Uke 8 :-)

Uke 12 skal jeg til fastlegen å ta blodprøver og få helsekort. Men skal i hovedsak ha oppfølging fra sykehuset pga. Risikosvangerskap. Får ul rundt uke 7 og 12 på sykehuset. Så blir tett oppfulgt:-)

Sendte mail til privatklinikk i går så jeg satser på å få time til ul enten 13. , eller 15.mai. Da er jeg i uke 8. Grugleder meg!

Interessant at såpass mange skal inn ekstra tidlig for ul! I det forrige svangerskapet var ikke tanken der i det hele tatt på å gjøre noe ekstra, men nå er jeg veldig glad for ekstra kontroller! Er jo mest pga at dette er et risikosvangerskap da...

Jeg tror det har blitt vanligere å ta det privat

Jeg har ikke gjort det før, dvs jeg hadde ul uke 7 med eldste og 15 med yngste ettet blødning, men ikke sånn planlagt time.

Nå har jeg det hos gyn jeg har gått hos for å bli gravid, hadde ikke kommet til å gjøre det om ikke han sa det. Men det er jo greit å ha da.

Jeg har mistet 2 ganger, så jeg skal til legen neste uke. Derfra blir jeg henvist til gyn. Dette er mest for min egen skyld, slik at jeg slipper å bekymre meg helt til uke 12. Har også medfødt lavt stoffskifte som må følges nøye opp under svangerskapet.

Fått time i slutten av mai da er jeg 8+5, kommer de til å lete etter hjertelyd da, eller er det tidlig?

Fått time i slutten av mai da er jeg 8+5, kommer de til å lete etter hjertelyd da, eller er det tidlig?
For tidlig

Mange gjør det ikke i uke 12 heller, men ventet til etter ul. (ul er jo andre kontroll, og så er det jm eller lege igjen etterpå)

Virker så lenge til! Men når svangerskapet fortsetter som normalt, så antar de vel bare at hjertet slår.

Ja.

De kan ikke høre det fra utsiden før livmoren kommer opp over trusekanten. Mange vil ikke lytte uke 12 fordi den gravide blir så nervøs om de ikke finner den, og det er ikke alltid så lett å finne den så tidlig.

Det være sagt, jm har lett, og funnet den, på meg i de tider begge ganger før.

Så spennende :D hvor mange uker er du da? Jeg har ikke ringt legen enda jeg:smiley-ashamed005
5+5 :D og kjæresten hadde tilfeldigvis fri i morgen, så da får han vært med! :) greit å være to med spørsmål og info osv :) vil at han skal være like inkludert som meg :)

Jeg har heller ikke ringt legen, og stresser ikke heller, jeg har ikke tenkt meg dit før i juni.

Dels lurer jeg på å vente med å ringe til jeg har vært på ul. Bare så jeg vet at det er liv inni der, jeg måtte avbestille første kontroll da jeg mistet for to år siden.

5+5 :D og kjæresten hadde tilfeldigvis fri i morgen, så da får han vært med! :) greit å være to med spørsmål og info osv :) vil at han skal være like inkludert som meg :)
Skal drasse med gubben jeg ogsålaughing7 (han blir med frivillig altså ;) ) hehe.. Han er jo førstegangs, så regner med at han har tusen spørsmål :) hvorfor ville de ha deg inn så tidlig? (Derfor jeg ikke har ringt enda, fordi jeg er så redd for å bli skuffet over at de ikke vil ha meg inn før om leeenge)

Jeg har heller ikke ringt legen, og stresser ikke heller, jeg har ikke tenkt meg dit før i juni.

Dels lurer jeg på å vente med å ringe til jeg har vært på ul. Bare så jeg vet at det er liv inni der, jeg måtte avbestille første kontroll da jeg mistet for to år siden.
Skjønner jeg godt.. Tenkte vel å se an rundt UL (siste uka i mai) før jeg ringer ja :)

Sist gikk jeg egentlig bare til jm.

Det fungerte fint for meg, bortsett fra at jm kan ikke sykemelde, og terskelen for å bestille en legetime og be om sykemelding er høy.

Jeg tenker derfor å heller gå mer annenhver, kanskje? Høre med dem hva de tenker. Med føste gikk jeg annenhver gang.

Skal drasse med gubben jeg ogsålaughing7 (han blir med frivillig altså ;) ) hehe.. Han er jo førstegangs, så regner med at han har tusen spørsmål :) hvorfor ville de ha deg inn så tidlig? (Derfor jeg ikke har ringt enda, fordi jeg er så redd for å bli skuffet over at de ikke vil ha meg inn før om leeenge)
Nei jeg ble egentlig ganske overrasket over at jeg fikk komme så tidlig. Ringte forrige mandag og sa jeg hadde fått positiv test for litt over en uke siden. Så sa hun at jeg kunne komme den uken, men det var veldig fullt så hvis jeg klarte å vente til neste uke så var det flott. :p for meg så gikk det jo selvfølgelig fint å vente en uke når jeg var innstilt på å vente flere uker :p mulig det er pga jeg har leddgikt, men var bare sekretæren jeg snakket med da :)

Back
Topp