Legebesøk

Jeg skal til legen i morgen pga noe annet så tenker å ta med meg en urinprøve. Regner ikke med de tar blodprøver da så må nok tilbake om noen uker. Jeg kommer kun til å gå til legen. Har gjort det i de andre svangerskapene også så gjør nok det denne gangen også.. (dårlig kjemi med jordmor)

Jeg har ikke prøvd denne jm enda, vi har flytta siden sist.

Sist valgte jeg jm fordi;
Jeg hadde to leger og to jm i løpet av mitt første svangerskap, begge slutta nemlig når jeg var litt over halvveis
Og jeg hadde vikarlege når jeg ble gravid og visste at jeg skulle få tilbake min faste underveis. Jeg ønsket litt mer stabilitet enn jeg hadde første gang, og det skjønte jm godt

Skjønner. Er veldig fornøyd med legen min så gidder ikke prøve jordmora igjen. Eneste er at jeg må kjøre ambulanse til sykehuset pga styrtfødsel sist og da må jormor være med... Erh!! Kanskje jeg må gi henne en sjangse denne gangen??

Jeg har ikke prøvd denne jm enda, vi har flytta siden sist.

Sist valgte jeg jm fordi;
Jeg hadde to leger og to jm i løpet av mitt første svangerskap, begge slutta nemlig når jeg var litt over halvveis
Og jeg hadde vikarlege når jeg ble gravid og visste at jeg skulle få tilbake min faste underveis. Jeg ønsket litt mer stabilitet enn jeg hadde første gang, og det skjønte jm godt
Jeg har også bare vikarlege denne gangen fordi min egentlige lege er ute i fødselspermisjon :p hvor finner jeg JM å gå til? Hvem spør jeg? :)

Helsestasjonen.
Dit du skal med baby mange ganger senere

Ringte i dag og fikk time i slutten av uke 12. Lenge å vente! Er såå nysgjerrig! :O men får holde meg opptatt

Har dere som skal ta tidlig ultralyd blitt henvist av lege eller har dere ordnet det selv? Hvordan går man fram hvis man tar det privat, og evt pris?

Har dere som skal ta tidlig ultralyd blitt henvist av lege eller har dere ordnet det selv? Hvordan går man fram hvis man tar det privat, og evt pris?
Jeg bestillte privat her: http://ultraportalen.no/ kosta 1000kr før uke 13, men synes det er verdt det, så jeg får sett om det er liv laga inni magen, før jeg roper det ut til verden :D
Jeg kunne bestille online, plukke time ettersom det passa meg selv.. andre steder må man ringe og bestille..

Jeg bare ringte gyn jeg har gått hos for å bli gravid, og avtalen var at jeg ringte for ul når jeg lykkes.
Jeg må nok betale det, men det er det verd.

Forrige gang ble jeg henvist av lege i uke 8 pga blødninger. Håper jeg slipper det nå, så da vil jeg heller betale for det.

Ringte helsestasjonen idag og valgte en time i starten av i juni. Da er jeg 8+3 (forhåpentligvis...)!
Supersøt resepsjonist og ingen telefonkø sånn som det kan være hos fastlegen. Sånt liker jeg!

Tenker jeg tar første sjekk hos jm og så en tur til legen før jeg bestemmer meg for hvem jeg vil fortsette hos.
Forventer ikke at det blir noen UL før den ordinære, hvis ikke jeg blir så altfor nysgjerrig da ! Hehe!

Ja, jeg har hatt i hhv uke 7 og uke 15 med de to jeg har pga blødninger, så jeg håper jeg slipper det denne gangen. Den timen jeg har er pga gyn oppfølging, men jeg synes egentlig det er litt luksus, for jeg ble gravid på letrozol ikke pergo, og det er pergo som har økt risiko for tvillinger og xu og derfor anbefalt tildig ul for å se om det gikk som det skulle. Letrozol har ikke økt risiko for tvillinger, og det med xu vet man vel ikke, det er jo ikke egentlig fertilitetsmedisin, da.

Reelt sett skulle jeg helst bare ventet til jeg skulle til legen et langt stykke uti juni, men når jeg nå engang har dette tilbudet fra gyn så tar jeg det Jeg ble altså henvis til gyn fra fastlegen for et drøyt år siden for infertilitetsutredning, og har vært innom ham noen ganger før denne spiren satt. Så da fullfører vi det med å se at den lever, før jeg fortsetter ordinær oppfølging, første time hos legen, deretter oul, så en hos jm, og så ser vi, tenker jeg. Om ikke lege elelr jm mener annerledes, jeg kommer til å stikke innom jm etter legetimen og bestille time (ha er i samme kontor som legekonttoret, bare inn ei dør) så ser jeg hva det blir til.

Jeg er også 6+6 ved ul.

Jeg tok 7+0 med første pga blødning. Utvendig hos fastlegen, som så en liten spire, og noe flimrende som var hjertet som slo.

Søt er den jo ikke enda,da.

Før uke 12 engang:) foruten om at jeg må dit nå å få fragmin inj(blodfortynnendesprøyter) jeg må ta gjennom hele svangerskapet da:) gjør stor fare for blodpropp, så da er det sånn :))

Var hos legen i dag og fikk beskjed om at jeg har urinveisinfeksjon :O har ikke merket noe til det i det hele tatt...
Tok også blodprøver og fikk to gravidebøker! :D <3 5+5 i dag!

Back
Topp