La 2015 bli året:)

Det skjønner jeg godt:) syns du har vært sterk jeg :)

Takk for det:) Men må vel være ærlig å si at jeg ikke akkurat føler meg så sterk til tider, det er så altoppslukende og litt trist hver gang tr kommer. Tror ikke jeg kommer til å tro på det den dagen jeg (forhåpentligvis) sitter med positiv test:rolleyes:
 
PP 18 - CD26
10 dpo

Helt hvit test i dag også, da tror jeg det er over for denne gang. Ventet tr på fredag (eller kanskje i morgen allerede), så da er vi passert 1,5 år som prøvere. Er vel 95% som blir gravid innen så lang tid, litt nedslående å tenke på:(
Heldigvis at vi var hos gyn å fikk sjekket slik at det bare er en pp til før jeg begynner på Letrozol'en. Håpet er STORT nå om at det skal klaffe og at jeg endelig kan få fortelle til familien at jeg er gravid. Er jeg gravid til jul (uansett hvor langt på vei) tror jeg at vi blir å fortelle d...d hadde vært fantastisk!
 
Sender deg en god klem og håper fortsatt litt for denne ppen ♡
 
PP 18 - CD27
11 dpo

Tr har ikke kommet hittil i dag, men regner med hun kommer i morgen.
Fikk svar på blodprøven jeg tok på Medicus i dag, og ser ut ifra resultatene at jeg nok har pcos ja (googlet masse:shy:). Blant annet AMH på 90.3, så mye egg i denne kroppen, bare vanskelig for å få dem i god nok "form" før dem slippes mest sannsynlig. Innmari klar for november kjenner jeg:happy:

I teksten gyn har skrevet står d bl.a "De er alle innenfor normalområdet, men flere heller i retning av en lett grad av pcos. I tillegg har du en høy AMH-verdi på 90,3. Den er mye høyere enn alderssnittet ditt."
 
Oi, det var litt av en AMH! Min var også høy (77), men din tok kaka :D Kanskje greit å en liten bekreftelse på at det kanskje er det som gjør det litt vanskeligere da. Jeg var iallfall glad for å ha noe "konkret" å jobbe med :)
 
Oi, det var litt av en AMH! Min var også høy (77), men din tok kaka :D Kanskje greit å en liten bekreftelse på at det kanskje er det som gjør det litt vanskeligere da. Jeg var iallfall glad for å ha noe "konkret" å jobbe med :)

Ja, googlet som sagt en del og var ikke mange jeg kom over som hadde over 90 i AMH, men noen var d "heldigvis":p
SKIKKELIG klar for november og kjenner at jeg for første gang på veeeldig lenge gleder meg til ny pp:) Nå må bare tr komme så jeg kan få tatt resten av blodprøvene. Ser d nærmer seg el-tid hos deg, håper den heller kommer tidligere enn senere;)
 
PP 18 - CD29
13 dpo?

Nå er det noe rart her:p
Forventet VELDIG at tr skulle komme i går, men det gjorde ho ikke...KAN jo hende jeg misset med tempingen en dag, men da MÅ tr komme i dag. Hvis ikke skjønner jeg ingen ting:eek:
Ikke kommet hittil denne morgenen, måtte selvsagt ta en g.test siden jeg i følge min opprinnelige telling skulle hatt tr allerede. Gikk fra den før tiden var ute, og etter tørk var det en meeegasvak strek. Har hatt sterkere samme dag som tr tidligere, så tar det ikke for god fisk, men hvis hun ikke er kommet til i kveld blir det ny test. Skal jo ut i dag:wideyed:
 
Åh, så spennende :D Håper du har bommet på EL og at det kaaanskje kan være en lurespire der inne :)
 
Åh, så spennende :D Håper du har bommet på EL og at det kaaanskje kan være en lurespire der inne :)

Uff, nesten litt FOR spennende:p Men tørr ikke tro det kan være noe heller! Tempingen har jeg alltid truffet på tidligere, så synes det er så rart...hvertfall hvis tr ikke kommer i dag, bare å smøre seg med tålmodighet;)
 
PP 19 - CD1

Da kom plutseli tr og jeg slipper å "bekymre" meg for en evt graviditet når jeg skal ut i kveld;)
Blodprøve på mandag!
 
PP 19 - CD3

Var på det lokale legesenteret i dag for å ta første blodprøve (den skulle tas CD1, men siden tr kom på lørdag ettermiddag var jo det litt vanskelig så da ble det CD3). Det første jeg får spm om er hvorfor jeg skal ta denne blodprøven, veel...holder på med utredning i forbindelse med ufrivillig barnløshet er jo den korte versjonen, får beskjed om at det nok er VELDIG viktig at denne blodprøven tas på CD1. Og får spørsmål om jeg vet nårtid neste syklus starter...blir litt irritert inni meg kjenner jeg og får sagt at det er ikke aktuelt å vente enda lengre enn jeg allerede har. Hun som skal ta blodprøven sier hun må høre med en av legene, tilfeldigvis viser det seg at dette er fastlegen min. Legen sier også at joda det er svært viktig at denne type blodprøve tas på CD1 og at jeg burde dratt på sykehuset og fått tatt blodprøven i helgen (ante ikke at man kunne gjøre det engang jeg). Sykepleieren (eller hva hun er) spør legen om hun skal ringe til Medicus å høre om det går greit at den tas 2 dager "for sent", legen sier at nei det trenger hun ikke for jeg skal helt sikkert på oppfølging der og det er garantert ikke innen de neste 2 mnd, så jeg får heller komme tilbake og ta dem neste syklus. (Jeg sitter bak en vegg så alt dette foregår uten at jeg ser det, men kan jo ikke unngå å høre det). Litt mer shaky og irritert nå, til og med litt irritert på meg selv for at jeg ikke har sjekket opp dette og kanskje må vente ENDA en syklus!! Oppgitt er nok det mest dekkende ordet.

Sykepleieren kommer bak til meg og spør meg om jeg skal på oppfølging, jeg sa at jeg hørte det dem snakket om og at jeg ikke har noe avtale om oppfølging der. Heldigvis blir vi enige om at hun tar denne blodprøven og skriver på at den er tatt CD3, og jeg sier jeg kan sjekke opp dette selv om det er innafor mtp dagene.

Når jeg kommer hjem ringer jeg Medicus og jammen ta var det overhodet ikke noe problem at den ble tatt på CD3. LYKKELIG for at jeg ikke bare ga meg når dem bynnte med det tullet om å vente enda en syklus, helt tydelig at man ikke må stole på en allmennlege når det kommer til alt dette. Merker også at jeg overhodet ikke har lyst til å gå til fastlegen min til kontroller den dagen jeg forhåpentligvis endelig blir gravid:eek: Men det får jeg nok heller ta den dagen det blir et tema:p

PHEW, dette ble langt, men på tross av en del tull i dag er jeg bare letta og glad nå:) Gleder meg til alle blodprøvene er tatt!
 
Gaah, ja, det gjelder virkelig å ha litt peiling selv i denne prosessen :S Enda godt du stod på ditt og fikk tatt prøven! Sukk, alt man skal stri meg i en allerede kjip situasjon :p
 
Gaah, ja, det gjelder virkelig å ha litt peiling selv i denne prosessen :S Enda godt du stod på ditt og fikk tatt prøven! Sukk, alt man skal stri meg i en allerede kjip situasjon :p

Ja, det skal være helt sikkert! Og hadde jeg ikke hatt forumet her inne hvor jeg kan lese meg opp på mye er det stor sjanse for at jeg bare hadde sagt "åja, da får jeg bare vente til neste mnd da" (gjerne etterfulgt av gråting når jeg kom hjem):eek: Takk og pris for alle flotte damer her inne som deler, og har delt, sin historie!!!:happy:
 
Ja, det skal være helt sikkert! Og hadde jeg ikke hatt forumet her inne hvor jeg kan lese meg opp på mye er det stor sjanse for at jeg bare hadde sagt "åja, da får jeg bare vente til neste mnd da" (gjerne etterfulgt av gråting når jeg kom hjem):eek: Takk og pris for alle flotte damer her inne som deler, og har delt, sin historie!!!:happy:
Ja, dette forumet er gull verdt :D :D ♡♡
 
PP 19 - CD4

Ser ut som tr har trukket seg tilbake, herlig!! Da gjenstår det bare 26-ish dager igjen, så er denne syklusen over. Må nok teste etter el denne pp så jeg vet når jeg kan forvente tr, men skal gå hardt inn for å ikke ta g.test før ikm:) Så får vi se hvor lenge det holder. 6 dager til neste blodprøve, jippi!!
 
PP 19 - CD10

Da har jeg vært å tatt blodprøve nr.2, så da er jeg halvveis mtp på dem, men er nok bare 1/3 på vei i syklusen. Regner med den ender på rundt 30 dager. Vurderer å dra og kjøpe inn det jeg trenger til neste syklus...tror også jeg drar på et annet apotek enn det vanlig så jeg slipper å møte på kjente:p Spennende tider i vente hvertfall!!:D

Edit:
Var på apoteket for å få det jeg trenger, men de hadde ikke inne letrozolen...fant dog ut hvilken progesteronstøtte det var jeg fikk resept på, Crinone, så nå er hvertfall 15 stk av den i boks:) Veldig klar for november nå!!
 
Last edited:
PP 19 - CD10

Da har jeg vært å tatt blodprøve nr.2, så da er jeg halvveis mtp på dem, men er nok bare 1/3 på vei i syklusen. Regner med den ender på rundt 30 dager. Vurderer å dra og kjøpe inn det jeg trenger til neste syklus...tror også jeg drar på et annet apotek enn det vanlig så jeg slipper å møte på kjente:p Spennende tider i vente hvertfall!!:D

Edit:
Var på apoteket for å få det jeg trenger, men de hadde ikke inne letrozolen...fant dog ut hvilken progesteronstøtte det var jeg fikk resept på, Crinone, så nå er hvertfall 15 stk av den i boks:) Veldig klar for november nå!!
Jeg slet mye med å få tak i Letrozol sist pp, så denne ppen tenker jeg å være tidligere ute med å få tak i det hvis det ser ut til at tanta kommer. Ganske hjelpesløst hvis man ikke får tak i medisinen i tide! Håper du ikke får bruk for den jeg da :D
 
Back
Topp