La 2015 bli året:)

PP 17 - CD34
12 dpo?

Æsj, etter sex i dag var det bitte litt lyserosa sammen med det som kom ut, litt skuffa (men forsåvidt forventet). Nå kommer hvertfall tr i morgen!! Bare å se frem til pp18, heldigvis starter vi utredning (privat) om halvannen uke, så forhåpentligvis vet vi mere til pp19 og utover:)
 
image.jpg PP17 - CD34 / PP18 - CD1
13 dpo?

Samme übersvake strek som forrige mnd (den som kom 9 dpo), så regner med det bare er noen av testene som er sånn dessverre. (Legger ved redigert bilde av dagens, bare for å ha til senere.)
Venter at tr dukker opp iløpet av dagen, kjennes ut som ho er rett rundt hjørnet:meh:
 
Last edited:
PP 18 - CD1

Da var det bekreftet igjen, ingen spire denne mnd heller...
Lurer på om jeg har lutealfase på 11 dager og ikke 12, kan hvertfall tyde på at den er det med bakgrunn i tempingen. Tro om det er det som er grunnen til at det aldri går...
Skal bli deilig å forhåpentligvis få vite hvorfor vi ikke får det til i det minste, som jeg gleder meg til neste mandag.
 
PP 18 - CD6

Tr dro i går og jeg går bare å gleder meg til over helgen når vi endelig går i gang med utredningen:D Er mye tanker rundt det, lurer fælt på hva de blir å finne ut...håper bare vi får hjelp slik at det i det minste blir baby iløpet av 2016.
 
PP 18 - CD12

Godt inne i denne syklusen, vært hos privat gyn og fikk konstatert PCO så da vet vi hvertfall hva som er problemet hos oss... Mye mulig jeg har pcos, men får se hva alle blodprøvene etc sier etterhvert. Uansett var det mye mer cyster enn normalt (normalen var visst 8-10, mens hos meg kunne han kjapt telle hvertfall 30 på den ene eggstokken), men på tross av dette var det en som var akkurat så stor som den skulle mtp hvor jeg var i syklusen (han estimerte el om 5-7 dager):) Så har nok el (forholdsvis regelmessig og) selv om jeg har pco, noe jeg ser på som positivt! Fikk også resept på Letrozol og progresteronstøtte (usikker på hvilken) pga noe kort lutealfase, må bare vente til i november før jeg får startet på det. Må få tatt alle blodprøvene som skal taes en hel syklus før jeg begynner på tilskudd/medisin. Mao spennende tider i vente, håper håper håper dette er det som skal til. Hørtes ut på gyn som han hadde god tro på at vi skulle klare det selv bare med medisinene:D
 
PP 18 - CD14

Startet å teste etter el i dag, ikke i nærheten av noe positiv test...spent på om gyn får rett når han estimerte el om 5-7 dager, bare dag 3 i dag:)
Jo mer jeg leser om pco/pcos jo mer sikker blir jeg på at jeg har pcos...men blir ikke helt klok på alt jeg leser, får nesten inntrykk av at man "må" være overvektig for å ha pcos, det er jeg ikke (normal bmi). Gjør ikke noe om jeg går ned 5-10 kg, men det er mest for mitt eget ve og vel...har lest at lavkarbo kan være bra for dem med pcos, så er litt fristet til å prøve dette. Har prøvd å gå ned litt tidligere og føler ikke det skjer de store forandringene, så kanskje det er løsningen. Sitter med så mange spørsmål angående pco(s), men vet ikke hvor det er best å lese seg opp. Når jeg har noenlunde regelmessig el og ikke er overvektig, vil det da hjelpe å gå ned i vekt f.eks...

Vil bare at det skal bli november så jeg får startet på letrozol og det andre!!
 
PP 18 - CD17

Har tatt el-tester de siste 4 dagene, de har ikke vært positive, men gårsdagen og lørdag var sterkere enn dagens og fredagens...temper i tillegg og hadde tempøkning i morges, spent på hva morgendagens temp er for har aldri vært borti at el-testene har vært såpass svake ved el i så fall:eek:
Vil tro det enda er noen dager til el egentlig...forventer den ikke før utti uken!
Går egentlig bare å venter på november, har ikke noe troa på at spira skal sitte uten hjelp, kjappa på med tidlig el de neste mnd slik at syklusene blir så korte som mulig. Slik får jeg satt tidligere i gang med Letrozolen:D Spent!
 
PP 18 - CD 18

Kan tyde på at el faktisk var for 2 dager siden...tempen var høy i dag og, innmari rart! Må tempe i morgen tidlig også for å bli helt overbevist:p Skal si den gynekologen fikk rett da gitt:eek:;)
 
Så deilig hvis EL allerede har vært :D Det er jo luksus! Kjedelig å høre at du også har fått konstatert PCO(S), men kanskje like greit å ha en årsak. Jeg syntes iallfall det var ganske allright etter hvert. Noe å jobbe med :) Jeg hadde tilsvarende mengde med cyster. Håper denne og neste syklus går fort hvis det ikke klaffer, og i så fall at Letrozol er redningen :D
 
Så deilig hvis EL allerede har vært :D Det er jo luksus! Kjedelig å høre at du også har fått konstatert PCO(S), men kanskje like greit å ha en årsak. Jeg syntes iallfall det var ganske allright etter hvert. Noe å jobbe med :) Jeg hadde tilsvarende mengde med cyster. Håper denne og neste syklus går fort hvis det ikke klaffer, og i så fall at Letrozol er redningen :D

Ja, det er absolutt helt innafor;)
Er også glad for å ha fått vite hvorfor det er litt vanskeligere for oss å bli gravid...har jo egentlig hatt en mistanke at det kanskje kunne være pco(s) i bildet. Veldig greit å få det bekreftet, og ikke minst få hjelp som gjør at spira forhåpentligvis snart sitter:D *Håpe håpe håpe*
Fikk du vite noe om det var mye cyster, normalt eller lite i forbindelse med pco(s) egentlig? Han sa ingen ting om det til meg hvertfall...
Tenk hvis alle gode ting er 18 for oss begge, hadde vært hyggelig;) Hvis ikke håper jeg virkelig det er det for det deg, så kan jeg heller komme etter i november/desember:p
 
Ja, det er absolutt helt innafor;)
Er også glad for å ha fått vite hvorfor det er litt vanskeligere for oss å bli gravid...har jo egentlig hatt en mistanke at det kanskje kunne være pco(s) i bildet. Veldig greit å få det bekreftet, og ikke minst få hjelp som gjør at spira forhåpentligvis snart sitter:D *Håpe håpe håpe*
Fikk du vite noe om det var mye cyster, normalt eller lite i forbindelse med pco(s) egentlig? Han sa ingen ting om det til meg hvertfall...
Tenk hvis alle gode ting er 18 for oss begge, hadde vært hyggelig;) Hvis ikke håper jeg virkelig det er det for det deg, så kan jeg heller komme etter i november/desember:p
Ja, det var akkurat slik for meg og, selv om jeg egentlig ikke hadde trodd at jeg hadde PCOS :p Godtroende i det lengste. Haha. Jeg fikk heller ikke beskjed om hva som er "normalt" antall som PCO'er, bare at vel 10-15 (?) var vanlig, og alt over det klassifiserte til PCO. Jeg hadde også ca 30-35 på hver eggstokk.

Ja, tenk om pp 18 er lykkepp'en for oss begge? Det hadde vært noe det! Selv om jeg begynner mer og mer å tenke i prøverørsbaner. Vi får se! :) Lykke til :D
 
Ja, det var akkurat slik for meg og, selv om jeg egentlig ikke hadde trodd at jeg hadde PCOS :p Godtroende i det lengste. Haha. Jeg fikk heller ikke beskjed om hva som er "normalt" antall som PCO'er, bare at vel 10-15 (?) var vanlig, og alt over det klassifiserte til PCO. Jeg hadde også ca 30-35 på hver eggstokk.

Ja, tenk om pp 18 er lykkepp'en for oss begge? Det hadde vært noe det! Selv om jeg begynner mer og mer å tenke i prøverørsbaner. Vi får se! :) Lykke til :D

Det er vel en slags overlevelsesmekanisme man har, vil jo tenke at alt er bra i det lengste...heldigvis er det enda mange måter vi kan hjelpes på:D Ja, hadde man hatt enormt mye cyster hadde dem vel sagt ifra tenker jeg...

Krysser fingrene og håper for dere! Lykke til du og:)
 
PP 18 - CD19
3 dpo

Hvis ikke noe er alvorlig galt med temperaturmåleren så har nok el vært, og jeg er dpo!! HURRA:D Var en dag jeg ikke fikk målt temperaturen, så er enten 3 eller 4 dpo...tar derfor utgangspunkt i det "dårligste" da:p
Bare 8 dager igjen så begynner ny pp, og da er det bare å suse avgårde for å få tatt blodprøvene jeg trenger. Kjenner jeg er lett i kroppen og gleder meg voldsomt til november og spenningen som venter da:D
 
Så digg å være dpo :D
 
PP 18 - CD22
6 dpo

Vente vente vente...
Begynner å teste på mandag, ellers snegler dagene seg videre. Spent på hvordan jeg skal gjøre det med blodprøve CD1 (tors eller fre) og jobb, men det ordner seg helt sikkert. Litt spent på om tr kommer før 12 (kunne bare ta blodprøve på legekontoret mellom 08.30 og 12), dessverre kommer ofte tr hos meg utpå dagen. Men det er ikke så mye annet å gjøre enn å ta den dagen etter da:cool:
 
PP 18 - CD24
8 dpo

Testen i dag var veldig negativ, så mulig jeg venter to dager til før neste test. Må se hvor sterk trangen blir i morgen tidlig:p
 
PP 18 - CD25
9 dpo

Svært negativ test i dag og, bare 3 dager igjen til ny syklus. La den neste syklusen også bli kort så jeg kommer i gang med hjelpen fort fort fort!!
 
Lykke til! Håper den sitter snart! :)
 
Back
Topp