Kvalme og oppkast

Har du vært skikkelig kvalm tidlig i tidligere svangerskap? Jeg ble ikke kvalm før i uke 9 med første.. Håper dette kun er slik du beskriver, for det er da jeg kjenner det best! Trenger ikke være alle tre tingene samtidig heller, men en av de :dead:
Ja, dessverre.

Kvalmen øker her og, er akkurat 5 uker imorgen. Mest irriterende er st jeg blir kvalm når jeg blir sulten, blir skikkelig sulten raskt. Så spiser jeg og da er jeg enda kvalmere. Nesten bedre sist runde for da hadde jeg en voldsom matvegring i tillegg, og kjente ikke på sultfølelsen. :( :hilarious: Hadde så lyst på pasta nå til sen middag, e liten porsjon og jeg er superkvalm søren.
Men tar alt så lenge jeg får en premie i enden !

Kvalmen øker her og, er akkurat 5 uker imorgen. Mest irriterende er st jeg blir kvalm når jeg blir sulten, blir skikkelig sulten raskt. Så spiser jeg og da er jeg enda kvalmere. Nesten bedre sist runde for da hadde jeg en voldsom matvegring i tillegg, og kjente ikke på sultfølelsen. :( :hilarious: Hadde så lyst på pasta nå til sen middag, e liten porsjon og jeg er superkvalm søren.
Men tar alt så lenge jeg får en premie i enden !
Synes virkelig synd på dere som sliter med kvalme.. er så vondt å gå rundt å være kvalm

Kvalme et virkelig helt ubrukelig. Mange andre symptomer kan jeg godta. Bekkenløsning - ta det med ro, du gror en ny person. Sulten - du sparer til du virkelig skal ernære to, og du har egentlig aldri tid til å spise. Sove dårlig - det er bare å bli vant til nattevåk. Tisse hele tiden - gjør knipeøvelser etter hvert dobesøk så ligger du godt an. Større pupper - jurene forbereder seg.

Kvalme - prøv å bygge et nytt minimenneske uten ekstradeler utenfra da! Hvem trenger mat og drikke? :grumpy:

Phu. Kom nesten for seint til ultralyd. Måtte hoppe av bybanen for å spy og ta neste videre. Nytt stopp utenfor legekontoret for ny spy. Flott start på dagen. Tidlige morgener er åpenbart ikke min sterkeste side…

Kvalme et virkelig helt ubrukelig. Mange andre symptomer kan jeg godta. Bekkenløsning - ta det med ro, du gror en ny person. Sulten - du sparer til du virkelig skal ernære to, og du har egentlig aldri tid til å spise. Sove dårlig - det er bare å bli vant til nattevåk. Tisse hele tiden - gjør knipeøvelser etter hvert dobesøk så ligger du godt an. Større pupper - jurene forbereder seg.

Kvalme - prøv å bygge et nytt minimenneske uten ekstradeler utenfra da! Hvem trenger mat og drikke? :grumpy:
Det er sant ! Gir jo ingen mening!

Kvalmen her gikk fra 0-100 her 6+1 :meh: Lærte i går at middag burde man vertfall ikke spise. Prøver å spise lite, lett og ofte, men kvalmen er der uansett. Kan bli interessant fremover :woot:

Fungerer de der standard-kvalmestillende raskt? Eller må man ta det preventivt? Driver og planlegger morgendagen i hodet. Ikke orket å lese pakningsvedlegget ennå.

Fungerer de der standard-kvalmestillende raskt? Eller må man ta det preventivt? Driver og planlegger morgendagen i hodet. Ikke orket å lese pakningsvedlegget ennå.
Postafen funger ikke på meg hvis jeg er kvalm allerede. Tar jeg på kvelden eller før jeg står opp på morgenen, innbiller jeg meg at den demper ubehaget noe. Men jeg blir såååå trøtt av den. Zofra funker bittelitt uansett. Afipran/Stemetil/Latgactil tåler jeg ikke, så de kan jeg ikke uttale meg om. Xoneva har jeg ikke testet ut.

Det er varierende. Hvis man ikke er så mye plaget kan man prøve å ta de ved behov. Sliter man derimot med mye kvalme og oppkast, er det best å ta de fast morgen og kveld før kvalmen utvikler seg ordentlig.

Xonvea har funket supert preventivt for min del. Afipran funker litt som preventivt men tar nå mest ved behov i tillegg til Xonvea

Våknet i morges - ikke kvalm. Snudde meg litt i sengen (trigger vanligvis kvalme) - ikke kvalm. Lett panikk (kvalmen forsvant da jeg mistet sist), så spratt opp på beina. Et mikrosekund senere begynte jeg å brekke meg og måtte haste videre til badet.

Note to self - nyt de minuttene på morgenen du ikke er kvalm! Du finner tidsnok ut om kvalmen er borte eller ikke…

Føler jeg kanskje har fått litt mer «kontroll» på kvalmen nå :hilarious: På morningen er det bare å holde seg langt unna mat, da holder jeg det værste av kvalmen borte. Utover dagen er det eneste som funker å spise for å holde kvalmen borte. Veldig merkelig greie, men helt greit, så lenge jeg har kontroll på den værste kvalmen som ender med brekninger og oppkast.:hilarious:

Back
Topp