Kvalme og oppkast

Xonvea koster 299,5 kr for en pakke. Du kjøpte ikke to da? Eller virker det som apoteket har slått inn to pakker.
Merkelige greier! Mulig de slo inn 2 da :o for kjøpte bare en iallfall

Hva gjør dere som er veldig kvalme med folaten? Tar den der gravidpakken til Nycoplus når jeg legger meg. Er nesten sikker på at den gjør meg verre. Alt kommer iallefall i retur et par timer senere

Hva gjør dere som er veldig kvalme med folaten? Tar den der gravidpakken til Nycoplus når jeg legger meg. Er nesten sikker på at den gjør meg verre. Alt kommer iallefall i retur et par timer senere
Jeg tar ikke noe gravidpakker. De pleier å være så store og dermed ikke gravidvennlige. Jeg tar heller vanlig Nycoplus multivitamin pluss vanlig tran når jeg husker på det. Ellers hadde jeg vurdert å bare ta Folsyre separat. Den tabletten er enda mindre.

Angående tabletter: Tar dere ikke jod? Eller dropper dere det for å prioritere folsyren når dere er kvalme?

Sitter på ferja fra Lofoten til Bodø nå, sitter ute i 13 grader og regn… prøvde meg inne første timen. Det endte meg at jeg kastet opp 10 ganger på den timen :depressed: Den kvalmen jeg trodde jeg hadde sånn halvveis kontroll på - det hadde jeg da ikke.

Og jeg er aldri sjøsjuk..

Sitter på ferja fra Lofoten til Bodø nå, sitter ute i 13 grader og regn… prøvde meg inne første timen. Det endte meg at jeg kastet opp 10 ganger på den timen :depressed: Den kvalmen jeg trodde jeg hadde sånn halvveis kontroll på - det hadde jeg da ikke.

Og jeg er aldri sjøsjuk..
Min dypeste sympati!! Den fergeturen der kan man bli greit kvalm av selv uten å være gravid:wacky:

Har tatt folat før jeg ble gravid. Satser på at det holder. Nå bare spyr jeg og tærer på reservene.

Xonvea koster 299,5 kr for en pakke. Du kjøpte ikke to da? Eller virker det som apoteket har slått inn to pakker.
Måtte inn på resepten min å se nå, koster 599 som jeg sa ja. Forferdelig pris.

Vedlegg

• Screenshot_20230718_131908_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20230718_131908_Samsung Internet.jpg
    481,4 KB · Visninger: 13
Jeg tar ikke noe gravidpakker. De pleier å være så store og dermed ikke gravidvennlige. Jeg tar heller vanlig Nycoplus multivitamin pluss vanlig tran når jeg husker på det. Ellers hadde jeg vurdert å bare ta Folsyre separat. Den tabletten er enda mindre.
Takk, det er sant! Bare at jeg har slitt med lavt jern før svangerskap. Men trur jernet lager ekstra kluss for magen

Måtte krype til korset å hente ut xonvea nå. @krølle... hvordan så oppstartdosen din ut?
I pakningsvedlegget står det 2 tabletter kveld ser jeg, legen har skrevet en morgen og en ettermiddag.

Takk, det er sant! Bare at jeg har slitt med lavt jern før svangerskap. Men trur jernet lager ekstra kluss for magen
Ja, jern kan være hardt for magen. Reagerer en del sjøl. Spesielt disse nycoplus multivitamin sine vanlige tabletter som jeg tok før graviditeten. De kunne nesten komme i retur. Nå tar jeg gravid-versjonen. Litt for store, men snillere mot min mage.

Har også alltid slitt med lavt jernnivå i alle år. Tar vanligvis jerntabletter tre mnd i året.

Nå først, ved 7+3, er jeg blitt litt kvalm. Mest pga. anstrengelse. Tok min første kvalmestillende i dag og innbiller meg at det hjalp. Men hvor lang tid tar det før bivirkninger slår inn? Ble veldig trøtt nå, og det er den vanligste bivirkningen. Sikkert 4,5 timer siden jeg tok tabletten.

Tulla, står slått inn som 2 stk ser jeg. Må være det som skjedde på apoteket sist da, men fikk bare en pk. Makan
Var det jeg skulle til å kommenter ;) Kjipt å ha betalt dobbelt pris! Hvis det er nylig hadde jeg gått tilbake.

Back
Topp