Kor mange timar er barnet i barnehagen per dag?

Jeg vil bare si at du er en god represeantat for yrke barnehagelærer, du uttaler deg ikke negativt om foreldre og du snakker ikke om stakkars barn for at mange barn har lange dager.
Her inne kan det virke som at de som jobber i barnehage helst vil ha barna vekk fra barnehagen, da skjønner jeg ikke hvorfor man jobber der om man er så i mot konseptet barnehage :-/
Det er noe du tar veldig feili , jeg elsker jobben min mn det må være liv p si meningen sin i en tråd hvor det blir spurt oM.
Jeg har ikke sagt noen er dårlige foreldre men jeg har valgt å ikke ha mitt barn fulltid i bhg , det har vært et bevisst valg til tross for dårlig råd en periode.
Virker mer som noen blir fornærmet fordi man velger å ikke ha barna full tid i bhg
 
Her er det ingen som snakker negativt om andres yrkesgrupper.
Som jeg skrev er det en tøff kabal å få til når en jobber turnus når bhg / skole er lagt opp til en 8-16 hverdag. Vet selv hvordan det er å jobbe turnus.
Ang slitasje på ulike jobber så er det veldig individuelt.
Jeg hadde ikke orket turnus jobb nå.. jeg trenger den «8-16» jobben. Men når det er sagt så er det jammen meg slitsomt og hardt yrke å jobbe i bhg også. En er ganske sliten etter jobb

Ingen har snakket om slitenhet, men dette er forsket på og de som jobber turnus dør tidligere enn de som jobber med klokka og på sikt er dette veldig tøft for helsa. Vår bedrifttjeneste har masse foredrag til oss om dette fordi vi da må prøve å ta vare på helsa vår på en annen måle for å veie opp.
Jeg vet at mange i ditt yrke ønsker seg høyere status, det oppnår man ikke når flere av de som jobber i barnehagen snakker negativt om foreldre. For jo det gjør du med uttaleser som stakkars barn.
 
Det er noe du tar veldig feili , jeg elsker jobben min mn det må være liv p si meningen sin i en tråd hvor det blir spurt oM.
Jeg har ikke sagt noen er dårlige foreldre men jeg har valgt å ikke ha mitt barn fulltid i bhg , det har vært et bevisst valg til tross for dårlig råd en periode.
Virker mer som noen blir fornærmet fordi man velger å ikke ha barna full tid i bhg
Det er noe helt annet enn å si stakkar barn, ja, det er slemt osv. Har ikke qoutet deg eller reagert på ditt innlegg.
 
Ingen har snakket om slitenhet, men dette er forsket på og de som jobber turnus dør tidligere enn de som jobber med klokka og på sikt er dette veldig tøft for helsa. Vår bedrifttjeneste har masse foredrag til oss om dette fordi vi da må prøve å ta vare på helsa vår på en annen måle for å veie opp.
Jeg vet at mange i ditt yrke ønsker seg høyere status, det oppnår man ikke når flere av de som jobber i barnehagen snakker negativt om foreldre. For jo det gjør du med uttaleser som stakkars barn.

Hva snakker du om? Høyere status? Ingenting som er nevnt i denne tråden om at vi i bhg ønsker høyere status.
Ja, det er stakkars barn. Stakkars barn som blir slitne og som er i bhg i 10 timer som enkelte hevdet.
 
Det er noe helt annet enn å si stakkar barn, ja, det er slemt osv. Har ikke qoutet deg eller reagert på ditt innlegg.

Slemt?
Jeg synes ikke barn skal være i bhg 10 timer om dagen. Foreldrene trenger ikke sove 10 timer om de har jobbet skift. Som sagt bør en snakke med bhg om de har utfordringer som gjør at de er veldig slitne som foreldre. Som gjør at bhg kan legge til rette best mulig for barnet.
 
Ingen har snakket om slitenhet, men dette er forsket på og de som jobber turnus dør tidligere enn de som jobber med klokka og på sikt er dette veldig tøft for helsa. Vår bedrifttjeneste har masse foredrag til oss om dette fordi vi da må prøve å ta vare på helsa vår på en annen måle for å veie opp.
Jeg vet at mange i ditt yrke ønsker seg høyere status, det oppnår man ikke når flere av de som jobber i barnehagen snakker negativt om foreldre. For jo det gjør du med uttaleser som stakkars barn.

Synes du det er helt innfor å ha barna 10 timer pr dag i bhg?
 
Hva snakker du om? Høyere status? Ingenting som er nevnt i denne tråden om at vi i bhg ønsker høyere status.
Ja, det er stakkars barn. Stakkars barn som blir slitne og som er i bhg i 10 timer som enkelte hevdet.

Jeg snakker om at mange i ditt yrke ønsker høyere status, noe annet enn tante og at man faktisk hat en utdannelse. Det får man ikke når man snakket negativt om den «kundegruppen» man har. Da vil man ikke komme opp fra det at man passer barn til at man faktisk er en pedagogiskarene og har 3 år med bachelor. Men at du ikke ønsker det får så være, men vet at mange i ditt yrke ønsker dette og en av tingene som jobbes med i fagorganisjonen.
Jeg synes det er synd at noen skal få lov til å snakke ned yrke på denne måten som jeg oppfatter at du gjør med å si stakkars barn om barn som har full dag i barnehagen. Du kunne ordlagt deg på en annen måte. Barn det er synd på er barn som ikke har foreldre eller omsorgspersonen som bryr seg om de, som misbruker de, som mishandler de. Det er ikke synd på barn som er i barnehagen
 
Synes du det er helt innfor å ha barna 10 timer pr dag i bhg?

Må man det så ja, foreldrene gjør garantert sitt beste
Og om du tror jeg reagerer pga meg selv så får du tro om igjen, mine barn er i barnehagen fra 10-15 hver ukedag og har fri i alle skolensferier.
Likevel klarer jeg å forstå at alle har ikke den muligheten som vi har og har ikke tenkt til å si stakkars barn av den grunn
 
Må man det så ja, foreldrene gjør garantert sitt beste
Og om du tror jeg reagerer pga meg selv så får du tro om igjen, mine barn er i barnehagen fra 10-15 hver ukedag og har fri i alle skolensferier.
Likevel klarer jeg å forstå at alle har ikke den muligheten som vi har og har ikke tenkt til å si stakkars barn av den grunn

Haha..du som jobber turnus? 4 timers skift da eller?
 
Må man det så ja, foreldrene gjør garantert sitt beste
Og om du tror jeg reagerer pga meg selv så får du tro om igjen, mine barn er i barnehagen fra 10-15 hver ukedag og har fri i alle skolensferier.
Likevel klarer jeg å forstå at alle har ikke den muligheten som vi har og har ikke tenkt til å si stakkars barn av den grunn
Jeg jobber turnus ja ;) Man drar spydigheter ja når noen reagerer på at du drar yrket ditt ned!

Utifra det du skriver om den slitsomme jobben din med turnus og 3 skift.. så presiserer du å skrive at du har barnet i bhg 4 timer om dagen.
Sannheten er vel at du har svært dårlig samvittighet for det motsatte
 
Har permisjon nå, så henter litt tidligere enn vanlig - er der fra ca 08:00 til 14:30 :)
Når jeg jobber blir han hentet en time senere
 
Utifra det du skriver om den slitsomme jobben din med turnus og 3 skift.. så presiserer du å skrive at du har barnet i bhg 4 timer om dagen.
Sannheten er vel at du har svært dårlig samvittighet for det motsatte
Nei, det har jeg ikke. Du kan jo høre med de ansatte i barnehagen. Jeg velger å ikke sove ofte for å være med barnet mitt og jeg har redusert min arbeidstid slik at jeg har masse fri i ukedagene. Så har barna en far da, men han har kanskje ingen betydning?
Jeg har ikke 3 skift, jobber som sagt ikke skift, jeg har en 24 timers turnus, men som jeg skjønner du vet ikke hva det er.
Men det er lite viktig for meg om du tror meg eller ikke, så du får nå tror hva du vil.
Men andre som ikke har barna sine i barnehagen lenge kan også reagere på ordbruk gjort av ansatte i en barnehage.
 
Har permisjon nå, så henter litt tidligere enn vanlig - er der fra ca 08:00 til 14:30 :)
Når jeg jobber blir han hentet en time senere

Henter du tidligere for din egen del? Eller for at barnet skal få kortere dager?
 
Nei, det har jeg ikke. Du kan jo høre med de ansatte i barnehagen. Jeg velger å ikke sove ofte for å være med barnet mitt og jeg har redusert min arbeidstid slik at jeg har masse fri i ukedagene. Så har barna en far da, men han har kanskje ingen betydning?
Jeg har ikke 3 skift, jobber som sagt ikke skift, jeg har en 24 timers turnus, men som jeg skjønner du vet ikke hva det er.
Men det er lite viktig for meg om du tror meg eller ikke, så du får nå tror hva du vil.
Men andre som ikke har barna sine i barnehagen lenge kan også reagere på ordbruk gjort av ansatte i en barnehage.

Jeg skal høre med de?
Hvorfor er du så spydig og nedlatende i kommentarene dine? Du er en veldig vanskelig person å diskutere sak med da du fort går til personangrep. Ikke første gangen på dette forumet du oppfører deg slik..
 
Jeg skal høre med de?
Hvorfor er du så spydig og nedlatende i kommentarene dine? Du er en veldig vanskelig person å diskutere sak med da du fort går til personangrep. Ikke første gangen på dette forumet du oppfører deg slik..

For det første er ikke det nedlatende å si at jeg synes at du som jobber i barnehage skal holde deg for god til slike uttalelser, det er heller ikke personangrep. Du selv som har valgt å dele den informasjonen her inne.
Og for det andre det er du som skriver haha 4 timer skift da eller? Dette er spydigheter.
Og jeg skriver at du kan jo høre med de i barnehagen vår om jeg faktisk lyver som du beskylder meg for.
Og til det siste der så opplever jeg deg som en som slenger ut meninger om andre hele tiden, men tåler ikke at noen sier deg i mot.
 
Henter du tidligere for din egen del? Eller for at barnet skal få kortere dager?
Litt begge deler egentlig, jeg vil at vi skal ha litt god tid sammen til å leke/bake/tegne/bade/kose før leggetid :) han elsker barnehagen og vil ofte ikke hjem :bored: men koser seg fælt med litt ekstra mammatid bare vi kommer oss avgårde da :p
 
For det første er ikke det nedlatende å si at jeg synes at du som jobber i barnehage skal holde deg for god til slike uttalelser, det er heller ikke personangrep. Du selv som har valgt å dele den informasjonen her inne.
Og for det andre det er du som skriver haha ungen 4 skift da eller? Dette er spydigheter.
Og jeg skriver at du kan jo høre med de i barnehagen vår om jeg faktisk lyver som du beskylder meg for.
Og til det siste der så opplever jeg deg som en som slenger ut meninger om andre hele tiden, men tåler ikke at noen sier deg i mot.

Da foreslår jeg at du leser gjennom kommentarene dine.. i følge deg er jeg stokk dum som ikke vet noen ting. Og krever status for yrket mitt.
Jeg tåler fint at en kan være uenighet det gjelder sak. Men du har en lei tendens i gå gå på personangrep. Bare konfirmant tråden for å nevne noe.
 
Da foreslår jeg at du leser gjennom kommentarene dine.. i følge deg er jeg stokk dum som ikke vet noen ting. Og krever status for yrket mitt.
Jeg tåler fint at en kan være uenighet det gjelder sak. Men dei har en lei tendens i gå gå på personangrep. Bare konfirmant tråden for å nevne noe.

Jeg har ikke skrevet at du krever status, jeg har skrevet at andre i din arbeidsgruppe ønsker det og det er ikke negativt. Det er positivt for yrke ditt!
Ikke har jeg skrevet at du er dum, så nå legger du meninger jeg ikke har i min munn. Det kan ikke jeg noe for og det må du stå for selv. Jeg har ikke angrepet deg verken nå eller i konfirmasjonstråden. Men vi er uenig
 
Jeg har ikke skrevet at du krever status, jeg har skrevet at andre i din arbeidsgruppe ønsker det og det er ikke negativt. Det er positivt for yrke ditt!
Ikke har jeg skrevet at du er dum, så nå legger du meninger jeg ikke har i min munn. Det kan ikke jeg noe for og det må du stå for selv. Jeg har ikke angrepet deg verken nå eller i konfirmasjonstråden. Men vi er uenig

Vi har verdens viktigste jobb. Vi oppdrar barn. Vi har lav lønn og lav bemanning, allikevel blir kravene større og større hvert år. Staten krever mer og mer og mer..
jeg er stolt av jobben min, og vi gjør det beste for alle barna hver eneste dag året rundt!

I konfirmasjons tråden skriver du at JEG legger press og at JEG... osv. Istedefor å kanskje skrive jeg opplever at det kan føles som et press bl.a der går du direkte på MEG som person.

Du skriver at JEG ikke tåler at noen sier meg i mot.. du kommer med påstander som overhode ikke stemmer. Og går til angrep på MEG som person.
 
Back
Topp