Kor mange timar er barnet i barnehagen per dag?

Vi har verdens viktigste jobb. Vi oppdrar barn. Vi har lav lønn og lav bemanning, allikevel blir kravene større og større hvert år. Staten krever mer og mer og mer..
jeg er stolt av jobben min, og vi gjør det beste for alle barna hver eneste dag året rundt!

I konfirmasjons tråden skriver du at JEG legger press og at JEG... osv. Istedefor å kanskje skrive jeg opplever at det kan føles som et press bl.a der går du direkte på MEG som person.

Du skriver at JEG ikke tåler at noen sier meg i mot.. du kommer med påstander som overhode ikke stemmer. Og går til angrep på MEG som person.

Vi sier oss ferdig vi nå trenger ikke å ødelegge tråden til Ts. :)
 
Vi har verdens viktigste jobb. Vi oppdrar barn. Vi har lav lønn og lav bemanning, allikevel blir kravene større og større hvert år. Staten krever mer og mer og mer..
jeg er stolt av jobben min, og vi gjør det beste for alle barna hver eneste dag året rundt!

I konfirmasjons tråden skriver du at JEG legger press og at JEG... osv. Istedefor å kanskje skrive jeg opplever at det kan føles som et press bl.a der går du direkte på MEG som person.

Du skriver at JEG ikke tåler at noen sier meg i mot.. du kommer med påstander som overhode ikke stemmer. Og går til angrep på MEG som person.
Bare for å presisere, på den andre tråden spurte du jo om du var med på å legge press:)
De fleste her er enige om at når noen spør om en mening, så er det lov å komme med sin mening.
Men syns dere skal legge den død, slik hun andre sier. Så kan ts få flere svar på sitt spm :)
 
Bare for å presisere, på den andre tråden spurte du jo om du var med på å legge press:)
De fleste her er enige om at når noen spør om en mening, så er det lov å komme med sin mening.
Men syns dere skal legge den død, slik hun andre sier. Så kan ts få flere svar på sitt spm :)

Joda, men det er mange måter å svare på og diskutere på
 
Så du mener at barn tar skade av å være i barnehagen?

Ikke meg du spurte men jeg svarer likevell det jeg tenker.

Jeg mener ikke et barn tar skade av å være i barnehagen, men jeg mener at det kan være veldig slitsomt for de å ha lange dager.

Det betyr ikke at det heller er noe gale med barnehagen, men man blir jo sliten av å ha mennesker rundt deg hele tiden, støy og bråk fra alle barna som er der etc. Slik er det bare og det er utallige barnehagetanter som har sagt til meg at de synes så synd i så mange barn som har så lange dager for det er tydelig at de er utslitt og egentlig hadde trengt å komme hjem.

Jeg blir jo dødssliten selv av det så det er klart at barna også kan bli det, og da har de det bedre med litt kortere dager og med det så mener jeg at der jeg i fremtiden kommer til å ha mulighet til det så skal jenta mi få så korte dager og uker som mulig. :)

Til ts, du må ta det valget som passer best for deg og ditt barn. Jeg personlig hadde ikke klart å ikke hente jenta mi tidlig om jeg hadde mulighet:)
 
Ikke meg du spurte men jeg svarer likevell det jeg tenker.

Jeg mener ikke et barn tar skade av å være i barnehagen, men jeg mener at det kan være veldig slitsomt for de å ha lange dager.

Det betyr ikke at det heller er noe gale med barnehagen, men man blir jo sliten av å ha mennesker rundt deg hele tiden, støy og bråk fra alle barna som er der etc. Slik er det bare og det er utallige barnehagetanter som har sagt til meg at de synes så synd i så mange barn som har så lange dager for det er tydelig at de er utslitt og egentlig hadde trengt å komme hjem.

Jeg blir jo dødssliten selv av det så det er klart at barna også kan bli det, og da har de det bedre med litt kortere dager og med det så mener jeg at der jeg i fremtiden kommer til å ha mulighet til det så skal jenta mi få så korte dager og uker som mulig. :)

Til ts, du må ta det valget som passer best for deg og ditt barn. Jeg personlig hadde ikke klart å ikke hente jenta mi tidlig om jeg hadde mulighet:)

Ja, det er klart det at alle barn blir slitne i løpet av dagen. Det er helt normalt. Da håper jeg at barnehagen gjør alt de kan for å sørge for ro, hvile og påfyll av energi. Dersom man oppnår dette mener jeg at det slettes ikke gjør noenting at barn har lange dager (over 8 timer) innimellom.

Jeg har fortalt mer om hva jeg tenker i andre innlegg her, og har ikke behov for å tilføre så mye mer :)

Men det jeg vil si er at de fleste som jobber i barnehage ikke syns noe om å bli kalt «barnehagetante». Vi gjør en av samfunnets viktigste jobber, og det å bli redusert til ei barnehagetante (som er et begrep som ofte har blitt brukt nedlatende) blir helt feil og bidrar bare til å vedlikeholde den lave statusen yrket vårt dessverre har i samfunnet vårt. Vi jobber beinhardt hver dag og mange av oss har faktisk en utdannelse som gjør oss særlig egnet til å arbeide med barns utvikling. Jeg vil oppfordre alle til å heller omtale oss som barnehagelærere, barnehageassistenter eller barnehagepersonalet. Jeg sier ikke dette for å være negativ mot deg, for du mente helt sikkert ikke noe med det :) Ville bare informere da jeg ser at mange bruker dette utdaterte begrepet fremdeles.
 
Har ikke lest alle svarene. Vanskelig å gi et svar på hvor lenge et barn skal være i bhg. Er foreldrene i arbeid? Hva slags arbeid? Syke foreldre? Barn med utfordringer? Mor/far hjemme i permisjon med yngre søsken? Tenker det er mye som spiller inn. Vår er i bhg 6-7 timer per dag vanligvis. Er kronisk syk og ikke mulig å ha han hjemme støtt og stadig, selv om mange mener det er bra. Min har godt av opplegget i bhg og jeg trenger faktisk å hente meg inn. Fått noen stygge kommenterer på det, men de fleste klarer heldigvis å se andre situasjon uten å rette pekefingeren.
 
Back
Topp