Kor mange timar er barnet i barnehagen per dag?

Wappadoo

Blir kjent med forumet
Nå har jeg muligheten til å være fleksibel, men velger alikavel å ha ungen så og si full dag i bhg.
Er det slemt? Burde jeg redusere? Hva gjør dere?
 
Frøkna er der fra 6-8 timer om dagen. Hender jeg leverer kl 9 og henter 3 (er hjemme med lillebroren), men stort sett får hun bestemme selv hvem som skal kjøre eller hente og da tar vi en av hver.
Dvs om samboer kjører, så er hun der halv 8 ca, da henter jeg senest 15. Om han henter, blir det ikke før 1645, og da leverer jeg kl 9.
Også tar vi en fridag nå og da.
Om jeg henter før 15,blir hun sur :p

Dagene flyr da, siden jeg driver og søker jobber osv.
 
Jeg jobber redusert for å være mer sammen med barna, så de er i bhg. 6 timer, 4 dager i uken. :)

Er ikke slemt å ville ha litt egentid, dere gjør hva som er rett for dere.
 
ca 6 timer per dag. Leverer 8.30, henter 15.00 :)
 
Fra 9-15 ca, noen ganger kortere dag er da jeg er hjemme med minste :)

Har valgt å ha minste hjemme til hun er 2 for å få mer tid med de andre, baby som kommer i oktober skal også være hjemme til hun er to, så får de korte dager og eldste slipper SFO:)

Dersom jeg er syk så leverer jeg senere og henter senere.
 
I år har mellomste hatt korte dager. 0830-1400 3 dager i uken, 0830-1200 én dag. Fri en dag.
 
Det er vel opp til deg, men har man mulighet tenker jeg man kan godt ha ungen litt kortere i barnehagen innimellom.
Jeg har fri onsdager og tar fireåringen ofte fri da. Syns det er mer stress å kjøre fram og tilbake to ganger enn å bare ha han hjemme. Og han er bananas hele dagen, så sikkert godt å ha en rolig dag midt i uka. :)
Han har forresten mellom 6 og 7,5 time i barnehagen.
 
Last edited:
Nå har jeg muligheten til å være fleksibel, men velger alikavel å ha ungen så og si full dag i bhg.
Er det slemt? Burde jeg redusere? Hva gjør dere?

Kommer jo litt ann på barnet og kanskje. Men har snakket med utallige barnehagetanter som sier at spessielt de yngste burde ha kortere dager enn de ofte har og de har rådet meg til å gjøre alt vi kan for å korte ned dagene og ukene til jenta vår så hun slipper fulle dager i barnehagen.
 
Stort sett fra 9.30 - 16 hver dag. Jeg er hjemme pga sykdom. Har rolige morgener, men om jeg henter for tidlig så vil han ikke hjem, så da dropper jeg det :)
 
Tenker det kommer veldig an på barnets alder. De minste bør man unngå fulle dager til dersom det er mulig. Mange av de eldre kan jo heller ha bevissthet og ytre ønsker rundt hvor lenge de vil være i bhg. Og barn er forskjellige.
Feks min samboer, han begynte i bhg rundt ett år og fra da var han ofte blant de første som ble levert og de siste som ble hentet, hver dag, aldri en dag fri utenom når bhg var stengt. Han husker det som skikkelig kjipt, han måtte alltid være der lengst og savnet tid med moren sin hele oppveksten av det han husker. Broren hans har ikke den samme opplevelsen selv om han var mye i bhg selv om han også synes det var litt mye, men igjen, han var eldst og fikk foreldrene sine helt alene de første 3 årene, slikt spiller nok også inn. Og barn er forskjellige.
Jeg begynte i bhg rundt 3,5 år, dagmamma og kortere dager borte fra mor før det. Jeg Har ikke noe annet minne enn at jeg ELSKET barnehagen, ville aldri bli henta før slutten av dagen. :p
Så, du kjenner barnet ditt best og vet hva som passer dere. Menn all forskning tilsier jo at de minste barna bør unngå fulle dager hver dag hele uka. :)
 
Yngste har en dag fri, men ellers er de der en hel arbeidsdag selv om jeg har mye fri. Bedre at de er der enn hjemme hvor de bare krangler og det er helt håpløst å finne på noe som passer for begge to.
 
Min går siste året i bhg, og vil være der til minst kl 16, for alle de andre er der til da. Da han var yngre, hentet jeg tidligere hvis jeg fikk gå litt før fra jobb. Syntes det var tungt å måtte levere før kl 07 de dagene faren var på reise når gutten var under 2 år. Lenge med bhg fra 07 til 1530, men det gikk helt fint. Han er enebarn frem til babyen blir født i august, så bhg har jo gitt han mye sosialt med andre barn.
 
Det varierer litt etter hvordan vi jobber. De er stort sett mellom 5 og 7 timer. Jeg har fri onsdager, så då har de fri innimellom.
 
7-8 timer, syns det er lenge og prøver å gi han kortere dager når vi kan. Jeg leverer så lenge jeg ikke har tidligvakt, og mannen henter.
 
Det er helt opp til deg hva du velger å gjøre.
Selv om barna trives i barnehagen, blir de veldig slitne av en lang dag. De har lengre dager på «jobb» enn de voksne. Mange er gjerne levert kl 7.30 og hentes 16.30.
De to siste timene av dagen blir barna hentet etter tur. Det er slitsomt å være det barnet som blir hentet sist hver dag.
Har du lange dager i bhg for din egen del?
 
3 dager i uka ca 9-15 og de 2 andre, 7.30-15. Har han også ofte hjemme de dagene jeg kam, gjerne 2-3 ganger i mnd.
Alle gjør det som passer seg
 
7,5 time. Det er arbeidstiden min og jeg jobber i samme barnehage.

Ungene har fri alle skoleferier.
 
Stort sett fra ca 8 til 15:30, så 7,5 timer, av og til nærmere 8 timer, av og til nærmere 7 timer.
 
9.30-15.30, er i perm, tar fri en dag innimellom, feks i morgen skal ene til bestemor og andre være med meg og lillebror på shopping
 
Back
Topp