Kor mange timar er barnet i barnehagen per dag?

6-8 timer. Av og til litt kortere enkelte dager. Prøver å unngå 8 og ligge mer ned mot 7.

Jeg er hjemme så nr 1 blir hver dag lever ca kl 09 og hentet kl 15. Dette er hennes valg.
Nr 2 leveres alt mellom 09-10.40 og hentes ca kl 14. Her har det litt mer at han har hatet bhg siden dag en og etter å ha knekt kragebeinet i bhg så ble det flere uker hjemme og nå kortere dager. Men ligger mer bak det her.

Ja, det er slemt. Barnet bør ikke være full dag om du har mulighet til å hente tidlig.

Hva i all verden baserer du dette på? Jeg er utdannet barnehagelærer og barn tar IKKE skade av å være i barnehagen. I så fall er det barnehagen som ikke er flink nok til å møte barnets behov. Da bør man få til et bedre samarbeid med de ansatte.

Tvert imot opplever vi gjerne at barn er for lite i barnehagen. De går glipp av aktiviteter, sosialisering, opplevelser og pedagogiske opplegg som er viktig for barnets helhetlige utvikling.

Kl 8-14 for vår ettåring, ettersom både jeg og min mann kan flexe (jobber fullt).

Det kommer vel an på både foreldre og barn, tenker jeg. Er man aleneforelder og har krevende barn, så kan det kanskje være greit for begge parter at forelderen får litt alenetid mens barnet tar seg ut i bhg? Mens har man et enkelt barn som er lite og har stort behov for å være mye med de nærmeste, så prøver man å få til det.

Synes uansett ikke det er slemt så lenge man er happy med barnehagen og vet at barnet har det bra der.

Hva i all verden baserer du dette på? Jeg er utdannet barnehagelærer og barn tar IKKE skade av å være i barnehagen. I så fall er det barnehagen som ikke er flink nok til å møte barnets behov. Da bør man få til et bedre samarbeid med de ansatte.

Tvert imot opplever vi gjerne at barn er for lite i barnehagen. De går glipp av aktiviteter, sosialisering, opplevelser og pedagogiske opplegg som er viktig for barnets helhetlige utvikling.

De kan få mye god sosialisering og opplevelser om de har kortere dager også. 10 timer i barnehagen? Stakkars barn.

Har 60% svangerskapspenger.
De to dagene jeg jobber er de i bsrnehagen fra 7 til 14.15.
De tre dagene jeg er hjemme er de i barnehagen fra 9.30 til 14.15.

Jobbet redusert og hadde maks 6 t og fri 1-2 dager i uken
Helt uaktuelt å ha barnet det mer enn jeg måtte

Jobber i barnehage selv og mener ikke set samme som deg.

Vi må slutte å dømme hverandre. Hvorfor er korte dager og tidlig henting et ideal man plutselig skal strebe etter? Det er ingen konkurranse, og barna tar ikke skade av å være i barnehagen (her snakker jeg på generelt grunnlag, det finnes spesielle situsjoner her og der men det er fåtallet). Drit i alle andre (vet det ikke er lett) og gjør det som er best for ditt barn og din livssituasjon :)

De kan få mye god sosialisering og opplevelser om de har kortere dager også. 10 timer i barnehagen? Stakkars barn.
Men det sier jo seg selv at når barnet er der mindre, så går de også glipp av ting? (frøkna her er i bhg ca 6t, så ikke kjempelang dag)

Syns ts får pes her, når man ikke vet hele situasjonen..

Vi må slutte å dømme hverandre. Hvorfor er korte dager og tidlig henting et ideal man plutselig skal strebe etter? Det er ingen konkurranse, og barna tar ikke skade av å være i barnehagen (her snakker jeg på generelt grunnlag, det finnes spesielle situsjoner her og der men det er fåtallet). Drit i alle andre (vet det ikke er lett) og gjør det som er best for ditt barn og din livssituasjon :)
For mange vil man ha tid med barnet og derfor går man ned i stilling ig henter så tidlig man kan , ser ikke noe galt i det jeg. Det betyr ikke at man mener de tar skade sv å være i barnehagen liksom

Selvfølgelig kan de det. De fleste barn oppholder seg heller ikke i barnehagen i 10 timer. Dersom et barn ikke har det bra i barnehagen er det barnehagen sin praksis det er et problem med, og ikke det at foreldrene ikke kan hente tidligere.

Men det sier jo seg selv at når barnet er der mindre, så går de også glipp av ting? (frøkna her er i bhg ca 6t, så ikke kjempelang dag)

Syns ts får pes her, når man ikke vet hele situasjonen..
Men det gjør jo ingebting at de går glipp av ting tenker jeg da

For mange vil man ha tid med barnet og derfor går man ned i stilling ig henter så tidlig man kan , ser ikke noe galt i det jeg. Det betyr ikke at man mener de tar skade sv å være i barnehagen liksom
"stakkars barn" som det ble nevnt, det er ikke akkurat positivt ment mot bhg :p

Back
Topp