Kommer storken til oss?

Åååååh, herlig!!
Det er helt uvirkelig. Jeg skjønner fortsatt ikke at det er sant. Hehe:) Har sikkert tatt 100 graviditetstester i mitt liv og aldri sett en positiv en! :D

Rugedag 13: Dagens tester. Røk på en digital og!
d0a15edcfa8f2f54d1654fa79361751e

Vakkert:)!

Jeg plages med å telle rugedager, blir bare forvirret. Hvis termin er ift. Egguthenting er jeg i dag 3+5 med termin 14/2-16 :o

Vakkert:)!

Jeg plages med å telle rugedager, blir bare forvirret. Hvis termin er ift. Egguthenting er jeg i dag 3+5 med termin 14/2-16 :o
Rugedager bruker jeg bare fordi jeg ikke har tatt blodprøven enda og ikke fått konstatert graviditeten av lege. Det er bare meg da, hehe:) Rugedag 1 er dagen etter innsett når man setter inn 2 dager etter uttak. Jeg er idag 4+1 med termin 10/2 2016 hvis jeg følger uttak, men alle gravid appene sier jeg er 3+5...Skjønner ingenting selv...

Herremin, jeg fikk helt flashback her selv. Husker hvor uvirkelig og hvor mange tanker og følelser som dukket opp med den positive testen. Du har masse i vente, spennende og skremmende på en gang. Nå blir det jo superspennende å se om det er en eller to som har slått rot ❤️❤️.

Rugedager bruker jeg bare fordi jeg ikke har tatt blodprøven enda og ikke fått konstatert graviditeten av lege. Det er bare meg da, hehe:) Rugedag 1 er dagen etter innsett når man setter inn 2 dager etter uttak. Jeg er idag 4+1 med termin 10/2 2016 hvis jeg følger uttak, men alle gravid appene sier jeg er 3+5...Skjønner ingenting selv...

St.Olavs opererer ikke med blodprøver, men jeg har jo ikke testedag før 9/6!! Det synes jeg er rart, for da er jeg jo langt over tiden.

Jeg regnet ut terminen med å trykke inn uttaksdato som unnfangelsesdato. Men har aldri vært gravid før så aner ikke hvordan det fungerer..

Har ellers bestemt meg for å prøve å unngå å ta sorgene på forskudd. Dette SKAL gå bra :)

Hvis jeg beregner 38 uker etter uttak så har jeg termin 8/2 2016... Lurer på om jeg bare skal vente til legen forteller meg når termin er jeg. Hehe:)

St.Olavs opererer ikke med blodprøver, men jeg har jo ikke testedag før 9/6!! Det synes jeg er rart, for da er jeg jo langt over tiden.

Jeg regnet ut terminen med å trykke inn uttaksdato som unnfangelsesdato. Men har aldri vært gravid før så aner ikke hvordan det fungerer..

Har ellers bestemt meg for å prøve å unngå å ta sorgene på forskudd. Dette SKAL gå bra :)
Enig. Skal prøve å slappe av. Hadde nok vært lettere om jeg ikke hadde blødd...Men jeg skal prøve å tenke positivt og heller se fremover:)

Herremin, jeg fikk helt flashback her selv. Husker hvor uvirkelig og hvor mange tanker og følelser som dukket opp med den positive testen. Du har masse i vente, spennende og skremmende på en gang. Nå blir det jo superspennende å se om det er en eller to som har slått rot ❤️❤️.
Åhh, jeg vet. Hodet mitt spinner rundt som en gal. Hihi:) Jeg tror nok kanskje det bare er én, for jeg blør litt ordentlig idag. Enten så har den ene sluppet, eller så er det en hormonell blødning. Fikk jo positiv test i dag også, så noe sitter jo der inne :)

Hvis jeg beregner 38 uker etter uttak så har jeg termin 8/2 2016... Lurer på om jeg bare skal vente til legen forteller meg når termin er jeg. Hehe:)

Kanskje like greit det ja! ;) lurer på om spl forteller meg det på telefon den 9.?

Vet du om man må ta ultralyden i uke 7 på den klinikken man har vært til behandling?

Jeg fikk beskjed på ullevål at jeg skulle regne meg tilbake 14 dager fra uttak. Da fikk jeg første dag av sist "menstrasjon" Da er det lettere å finne dato på en terminkalkulator :)

Hvordan man beregner IVF termin er litt forskjellig fra klinikk til klinikk, men det finnes en nasjonal veileder. Og det er uansett ikke første dag i siste mens, siden man kjenner befruktningstidspunktet.

Her er retningslinjene:

http://legeforeningen.no/Fagmed/Nor...elser-i-den-alminnelige-svangerskapsomsorgen/

:)

"Håndtering av svangerskap etter assistert befruktning

Ved svangerskap der nøyaktig konsepsjonstidspunkt er kjent, for eksempel ved bruk av assistert befruktning, bestemmes svangerskapsalderen utfra konsepsjonsdagen forutsatt at denne blir bekreftet av en ultralydundersøkelse i 1. trimester. Dagen for oocyttaspirasjon settes som dag 14, mens dagen for tilbakeføring av kryoembryo settes som dag 16 i svangerskapet."

Uttaksdagen skal settes som 2+0 (dag 14) eller ved fryseforsøk skal innsettdagen settes som 2+2 (dag 16). :) Så er det litt ulikt om de opererer med svangerskapslengde 40+2 eller 40+3, men termin skal ikke endres ved OUL når man har hatt IVF.

Man kan i tickere/app'er legge inn enten unnfangelsesdagen (2+0 dagen), eller telle seg tilbake til 0+0 og legge inn den datoen som første dag i siste mens. :)

Gratulerer igjen! ♥♥♥ Fine tester. :D

Kanskje like greit det ja! ;) lurer på om spl forteller meg det på telefon den 9.?

Vet du om man må ta ultralyden i uke 7 på den klinikken man har vært til behandling?
Du blir sikkert innkalt til samtale eller noe for å få litt mer info. Jeg skal jo ta blodprøve, men resultatet blir sendt til klinikken og de ringer meg samme dag. Jeg skal ta ul på den klinikken, men nå er jeg privat da, så det er på en måte i den pakka vi har. Men man kan sikkert gå hvor man vil. Men du må bare passe på å forholde deg til termin som klinikken gir deg og ikke hva de andre sier. Ser at noen jordmødre prøver å flytte på den, men det skal man ikke ved ivf.

Gleder meg til å ringe og si: "ja, da har jeg testet og jeg er gravid, tusen takk for hjelpen! " hehehe:)

Vi tenker at det hadde vært gøy med trondheimstur, men det finnes sykehus mye nærmere som vi kanskje heller vil bruke nå :)

Gleder meg til å ringe og si: "ja, da har jeg testet og jeg er gravid, tusen takk for hjelpen! " hehehe:)

Vi tenker at det hadde vært gøy med trondheimstur, men det finnes sykehus mye nærmere som vi kanskje heller vil bruke nå :)
Jeg og! Eller, jeg gleder meg til å få telefonen fra de med resultatet! "Gratulerer, du er gravid!" Sykepleier ringte meg igår ang. noen HELFO papirer og spurte hvordan det gikk med meg. Og da jeg sa jeg hadde testet ble hun så glad:D :D

Jeg og! Eller, jeg gleder meg til å få telefonen fra de med resultatet! "Gratulerer, du er gravid!" Sykepleier ringte meg igår ang. noen HELFO papirer og spurte hvordan det gikk med meg. Og da jeg sa jeg hadde testet ble hun så glad:D :D

Jeg skulle gjerne tatt blodprøve jeg og, så hadde jeg hatt et tall på hCG, hehe!;) men jeg bare trøster meg med at det er ingenting mer vi får gjort nå! Det er opp til naturen.

Jeg synes det er supert med dine fine positive tester! :D

Jeg skulle gjerne tatt blodprøve jeg og, så hadde jeg hatt et tall på hCG, hehe!;) men jeg bare trøster meg med at det er ingenting mer vi får gjort nå! Det er opp til naturen.

Du kan jo gå til fastlegen din og be om hcg da:) Bare å si du har fått en positiv test og at du holder på med ivf og derfor vil måle stigning:) Vurderer å ta en tur til fastlege selv jeg. Så jeg kan se stigning fra idag til torsdag. Hehe:)

Jeg sendte mld til fastlegen min nå jeg og ba om hcg prøve:) Så får jeg se hva hun svarer. De er ganske snille der, så tipper det går i orden:)

Begynner å få hovne mandler (eller mandel) på høyre side og har begynt å hoste litt. Prednisolonen har tydeligvis gjort jobben sin og svekket immunforsvaret mitt. Men det er jo bra, ellers hadde vel ikke spiren festet seg:) Føler meg slapp og trøtt, med ørliten hodepine som har vært de siste dagene. Det er så greit å få skrevet ned alt dette sånn at jeg kan huske alt som skjedde med kroppen :)

Back
Topp